İçeriğe Yönlendir

Focus 1 - Direksiyonu Çevirince Rölantide Oynama


Cihan Yetişken2

Recommended Posts

Ayhan Onaran

Umut karter havalandırma hortumu derken T şeklindeki hortum mu yok sa üst karter hortumu mu?

Yorum bağlantısı
Umut Karataş
Umut karter havalandırma hortumu derken T şeklindeki hortum mu yok sa üst karter hortumu mu?

T hortum evet. Manifold borularının hemen arkasındaki.

İçinden devamlı yağ geçmekte. Takılan hortum normal bir hortum muydu?

Normal di sanırım, yani orjinal karter hav. hortumunun yan sanayi yedek parçası. Kıllandım sorudan Çağlar abi sen neyi kastetmiştin normal mi derken?

Yorum bağlantısı
Mehmet Turnacıoğlu
(düzenlendi)

usta benim dengesiz rölanti nolacak. değişmediğimiz parça kalmadı. kısaca

- 2 kere buji kablosu (2.si orjinal. çok para verdim)

- 2 kere buji (2side orjinal motorcraft)

- bypass valfi ( bu zaten orjinal. bunada çok para verdim)

- kelebek temzliği ( bu da orjinal :D Yaşar ustadan. buna para vermedim )

susturucu da sorun olabilirmi?. içi tıkandığı için düşük devirde gaz atması zorlanıyodur belki. ( nasıl yorum ama)

bana öyle geliyoki pahalı bi sorunu var ve sen sölemiyon.

ipucu: volan

tarihinde Mehmet Turnac?o?lu tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Mehmet Turnacıoğlu
Carbon Clean... Artı Hego...

hego da değişti. yazmayı unutmuşum.

sorun hem lpgde hemde benzinde var.

kayseride carbonclean nerde kaça yaptırılır. birde bildiğim kadarıyla carmon clean benzin enjektörleri temizliyor. ben lpg kullanıyorum. bu sorunumu düzeltirmiki ?

Yorum bağlantısı
Ayhan Onaran
T hortum evet. Manifold borularının hemen arkasındaki.

T hortumu dandik bişeyse yumuşama olabiliyor.Orjinal olmasına dikkat etmek lazım.

Yorum bağlantısı
Umut Karataş
T hortumu dandik bişeyse yumuşama olabiliyor.Orjinal olmasına dikkat etmek lazım.

Valla 25 lira kar etmek için gene yan sanayisini taktırdım, bakalım artık o da salarsa kendini tez zamanda o zaman orjinalini alır takarım kendim...

Yorum bağlantısı
Yakup Başaran
Valla 25 lira kar etmek için gene yan sanayisini taktırdım, bakalım artık o da salarsa kendini tez zamanda o zaman orjinalini alır takarım kendim...

Forumda o kadar aradım ama şu T hortumun yerini gösteren bir resim bulamadım. O kadar bahsi geçiyorki resmen gıcığım bu hortuma ve sağlam olsada yenileyeceğim. Bu hortumun araç üzerindeki yerini gösteren resiim varmıdır acaba.

Konu başlığına uygun olsun diye konuya gireyim. Benim rölanti ne zaman bozulsa açar rölanti kelebeğini temizlerim. Sırf bu temizliği kendim yapmak için uzun anahtar aldım. Yalnız bu rölanti kelebeğinin altında conta felan yok. Bazı arkadaşlar contadan bahsetmiş. Olmasımı gerekiyor.

Yorum bağlantısı
Umut Karataş
Forumda o kadar aradım ama şu T hortumun yerini gösteren bir resim bulamadım. O kadar bahsi geçiyorki resmen gıcığım bu hortuma ve sağlam olsada yenileyeceğim. Bu hortumun araç üzerindeki yerini gösteren resiim varmıdır acaba.

Konu başlığına uygun olsun diye konuya gireyim. Benim rölanti ne zaman bozulsa açar rölanti kelebeğini temizlerim. Sırf bu temizliği kendim yapmak için uzun anahtar aldım. Yalnız bu rölanti kelebeğinin altında conta felan yok. Bazı arkadaşlar contadan bahsetmiş. Olmasımı gerekiyor.

Yerinde takılı iken resmetmek zor, ama şöyle söylesem; motorla manifold arasında, olabileceği en yukarı yerde...

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

İçinden yağ-yakıt vb. geeçen hortumların malzemesi özeldir, pahalıdır ama, o malzemeye-parçaya da o meblağlar ödemek gerekir. Nasıl ki Petlas lastik ile yarışa gidilmez ise...

Yorum bağlantısı
Yaşar Demirci
usta benim dengesiz rölanti nolacak. değişmediğimiz parça kalmadı. kısaca

- 2 kere buji kablosu (2.si orjinal. çok para verdim)

- 2 kere buji (2side orjinal motorcraft)

- bypass valfi ( bu zaten orjinal. bunada çok para verdim)

- kelebek temzliği ( bu da orjinal :) Yaşar ustadan. buna para vermedim )

susturucu da sorun olabilirmi?. içi tıkandığı için düşük devirde gaz atması zorlanıyodur belki. ( nasıl yorum ama)

bana öyle geliyoki pahalı bi sorunu var ve sen sölemiyon.

ipucu: volan

enjektör sokenlerinden sonra düzelmedimi

Yorum bağlantısı
Celal Düzen
usta benim dengesiz rölanti nolacak. değişmediğimiz parça kalmadı. kısaca

- 2 kere buji kablosu (2.si orjinal. çok para verdim)

- 2 kere buji (2side orjinal motorcraft)

- bypass valfi ( bu zaten orjinal. bunada çok para verdim)

- kelebek temzliği ( bu da orjinal :) Yaşar ustadan. buna para vermedim )

susturucu da sorun olabilirmi?. içi tıkandığı için düşük devirde gaz atması zorlanıyodur belki. ( nasıl yorum ama)

bana öyle geliyoki pahalı bi sorunu var ve sen sölemiyon.

ipucu: volan

merhabalar size bir deneyimimi anlatayım; bendede rolanti sorunu vardı özellikle farları açınca titremeler başlardı ' T' hortumunu orjinali ile değiştirdim rolanti valfi temizliği v.s. sonra dedimki kendi kendime bu araçta hava alma problemi var o yüzden titremeler oluyor ve bir hortum var motorun üzerinden çıkıyor hava filtresi muhafazasına gidiyor muhafazaya giren plastik başlığı çıkardım biraz tıkanmış gibi geldi bana phılıps kontak temizleyici sprey ile temizledim hatta hava filtresi muhafazasının içinde küçük bir sünger var onuda temizledim taktım ve çok şükür nazar değmesin rolanti tam olması gereken yerde klıma açık olsada far açık olsada sabit. ama tabi ' T 'hortumunuda sorun yoksa dediğim işlemi deneyin isterseniz

Yorum bağlantısı
Celal Düzen
merhabalar size bir deneyimimi anlatayım; bendede rolanti sorunu vardı özellikle farları açınca titremeler başlardı ' T' hortumunu orjinali ile değiştirdim rolanti valfi temizliği v.s. sonra dedimki kendi kendime bu araçta hava alma problemi var o yüzden titremeler oluyor ve bir hortum var motorun üzerinden çıkıyor hava filtresi muhafazasına gidiyor muhafazaya giren plastik başlığı çıkardım biraz tıkanmış gibi geldi bana phılıps kontak temizleyici sprey ile temizledim hatta hava filtresi muhafazasının içinde küçük bir sünger var onuda temizledim taktım ve çok şükür nazar değmesin rolanti tam olması gereken yerde klıma açık olsada far açık olsada sabit. ama tabi ' T 'hortumunuda sorun yoksa dediğim işlemi deneyin isterseniz

ok işareti ile gösterdiğim hortumun ucundaki plastik; muhafazayı sökünce iç kısımdan tırnaklarına bastırın çıkartabilirsiniz kolay bir şekilde ve hortumdan da çıkarın ve spreyle temizleme işlemini yapabilirsiniz

Yorum bağlantısı
Erhan Doruk
(düzenlendi)

Benim araçta yaptığım işlemler sonucu rölanti düzensizliği yok denecek kadar az ancak rölanti yeterince stabil değil, sıkışık trafikte giderken araç stop etme eğiliminde oluyo yada 90-100km sabit hızda bir süre gittikten sonra vitesi boşa attığımda bazen araç stop edebiliyo.

Ankarada Mocan otogaz a gittim, LPG sistemini gözden geçirdiler, bilgisayara bağlayıp kontrol ettiler. LPG sisteminde bi sıkıntı yok, aracın çalışmasında biraz düzensizlik var, Ateşleme süresi 3.5 olması lazım senin araç 3.9-4.2 arası değişiyo dediler(ne olduğunu bende anlamadım) nasıl çözerim dedim, bilmiyorum herşeyden kaynaklanabilir dediler.

oradan çıktım başka bi ustaya gittim. Motoru şöyle bi dinledi, çok hafif bi düzensizlik var ama bence hiç ellemeyelim, sorun ilerde artarsa bakarız dedi.

Araç rölantide biraz sarsıntılı çalışıyo, bu çok problem değil de, arada sırada stop ediyo, asıl sıkıntı orada.

hafta sonu şu bahsetttiğiniz boruya bende bi bakayım.

ok işareti ile gösterdiğim hortumun ucundaki plastik; muhafazayı sökünce iç kısımdan tırnaklarına bastırın çıkartabilirsiniz kolay bir şekilde ve hortumdan da çıkarın ve spreyle temizleme işlemini yapabilirsiniz
tarihinde Erhan Doruk tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Ayhan Onaran
Benim araçta yaptığım işlemler sonucu rölanti düzensizliği yok denecek kadar az ancak rölanti yeterince stabil değil, sıkışık trafikte giderken araç stop etme eğiliminde oluyo yada 90-100km sabit hızda bir süre gittikten sonra vitesi boşa attığımda bazen araç stop edebiliyo.

Ankarada Mocan otogaz a gittim, LPG sistemini gözden geçirdiler, bilgisayara bağlayıp kontrol ettiler. LPG sisteminde bi sıkıntı yok, aracın çalışmasında biraz düzensizlik var, Ateşleme süresi 3.5 olması lazım senin araç 3.9-4.2 arası değişiyo dediler(ne olduğunu bende anlamadım) nasıl çözerim dedim, bilmiyorum herşeyden kaynaklanabilir dediler.

oradan çıktım başka bi ustaya gittim. Motoru şöyle bi dinledi, çok hafif bi düzensizlik var ama bence hiç ellemeyelim, sorun ilerde artarsa bakarız dedi.

Araç rölantide biraz sarsıntılı çalışıyo, bu çok problem değil de, arada sırada stop ediyo, asıl sıkıntı orada.

hafta sonu şu bahsetttiğiniz boruya bende bi bakayım.

Erhan kardeşim aracında Sente ile ilgili bir sorun olabilir.Triger değişimi yaptırdın mı veya senden önce yapılmış mı?

Yorum bağlantısı
Erhan Doruk

eski sahibi 90binde trigeri değiştirdiğini söylemişti. araç şuan 136binde. aracı alırken trigerine baktırmıştım iyi durumdaydı demekki değişmiş.

araç rölantideylen düzensiz çalışıyor gibi.sanki zorlanıyor gibi. rölanti valfini filan temizledikten sonra rölanti düzene girmişti. ama bi çalışma düzensizliği var. birkaç ustaya gösterdim. benim ilk aklıma gelen bobin di. bobin değil dediler. buji kablosunu aracı aldığımda değiştirmiştim yan sanayisi ile.aracın gidişinde filan sıkıntı yok alt devirlerde sıkıntı var.

bende anlamadım ne olduğunu. ustalar da böyle kullan artarsa bakalım diyorlar.

sente sorunu olsa daha büyük sorunlar yaşayacağımı düşünüyorum. araçta sadece alt devirlerde biraz sarsıntılı çalışma şikayeti var.

Erhan kardeşim aracında Sente ile ilgili bir sorun olabilir.Triger değişimi yaptırdın mı veya senden önce yapılmış mı?
Yorum bağlantısı
Ayhan Onaran

Valla Erhan ben 2-3 ay 1.5 diş sente atlamasıyla dolaştım..Aracın sarsıntılı çalışması,rolanti düzensizliği ve yüksek devirlerden sonra stop etmesi haricinde bir fark göremedim.Çekişi falan normaldi.Bu şekilde araca 3 farklı usta da baktı.Ortak fikir aracın canavar gibi olduğu yönündeydi.Ara sıra stop ediversin canım ne olur ki demişlerdi :) Fakat 4.bakan usta kaputu açıp baktıktan 10 saniye sonra bu araçta sente sorunu var demişti.Tabii ben inanmadım önce.Öyle olsa dedim motoru şimdiye kadar kucağıma almaz mıydım dedim.Hayır 1-2 dişe kadar focus durumu idare eder dedi.Sonrasında motoru kitler dedi.Başka araç olsa şansın yoktu dedi.Gözlerimin önünde söktü ve gösterdi.Ayarladık araç anında düzeldi.Sanki sihirli bir değnek dokunmuş gibi.Çok şükür şimdi hiçbir sorunum yok.Hatta aynı sorunu yaşayan forumdan bir arkadaş daha gitmişti onun araçta da 1 diş kaçak varmış onuda ayarlatmıştık.

Başıma geldiği için söylüyorum eğer araç hrolanti de ava alıyormuş gibi çalışıyorsa,titreme-sarsıntı yapıyorsa,özellikle 3.ve 4.vitesteyken 80-90 km de boşa atıp yavaşladığında durmaya yakın stop ediyorsa,dönerken aynı şekilde stop etme sorunları varsa sente ayarına bir baktır derim..

Yorum bağlantısı
Erhan Doruk

şu 4. ustanın iletişim bilgilerini verir misin. 1,5 aydır araç bende. birkaç ustaya gittim , tam bu aracın dilinden anlayan birini bulamadım.

birde bu sente sorununun çözümü ne kadar tuttu?

Valla Erhan ben 2-3 ay 1.5 diş sente atlamasıyla dolaştım..Aracın sarsıntılı çalışması,rolanti düzensizliği ve yüksek devirlerden sonra stop etmesi haricinde bir fark göremedim.Çekişi falan normaldi.Bu şekilde araca 3 farklı usta da baktı.Ortak fikir aracın canavar gibi olduğu yönündeydi.Ara sıra stop ediversin canım ne olur ki demişlerdi :) Fakat 4.bakan usta kaputu açıp baktıktan 10 saniye sonra bu araçta sente sorunu var demişti.Tabii ben inanmadım önce.Öyle olsa dedim motoru şimdiye kadar kucağıma almaz mıydım dedim.Hayır 1-2 dişe kadar focus durumu idare eder dedi.Sonrasında motoru kitler dedi.Başka araç olsa şansın yoktu dedi.Gözlerimin önünde söktü ve gösterdi.Ayarladık araç anında düzeldi.Sanki sihirli bir değnek dokunmuş gibi.Çok şükür şimdi hiçbir sorunum yok.Hatta aynı sorunu yaşayan forumdan bir arkadaş daha gitmişti onun araçta da 1 diş kaçak varmış onuda ayarlatmıştık.

Başıma geldiği için söylüyorum eğer araç hrolanti de ava alıyormuş gibi çalışıyorsa,titreme-sarsıntı yapıyorsa,özellikle 3.ve 4.vitesteyken 80-90 km de boşa atıp yavaşladığında durmaya yakın stop ediyorsa,dönerken aynı şekilde stop etme sorunları varsa sente ayarına bir baktır derim..

Yorum bağlantısı
Tahir İlter

Bende de aynı sorun vardı ama golf lerin rolanti sorununu görünce şükrettim arabama kurcalatmadan rolantimle barışık yaşamaya karar verdim:) golf lerdede kronik sanırım aynı şekilde 4tane falan gördüm ki onların rolanti aşmış artık kendini utanmasa 900 ile 6000 devir arası gidip gelcek:)

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Kompresyon ölçümü, bujiler sökülerek yapılır, mekanik bir ölçümdür. Basınçlar düüşük çıkar ise, kaçak var demektir, daha sonra bir miktar yağ damlatılır ve tekrar ölçülür (yağlı-yağsız ölçüm farkı), değerler yükselirse, piston -motor revizyon istiyor demektir, hala düşük ise, subaplarda kurum var demektir. Carbon clean yapılır ve değerler yerine gelmiş ise problem gideirlmiş olur.

Serviste vs. de bilgisayara bağlatıp arıza kodu bakmak aayrı bir işlemdir. Arıza lmabası sadece emisyon artırıcı hatalarda, yani sensör hatalrında yanar, motor bloğu çatlasa yanmayan bir lambadır.

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...