Mustafa Uz 1 Şubat 2013 Paylaş 1 Şubat 2013 Arkadaşlar geçtiğimiz hafta sonu çok ilginç bir olay yaşadım. Aracı 0 aldığımda ilk depo da yol bilgisayarı ortalamam 5,7 gerçekleşen değer ise 6 litre idi. Gayet normal karşıladım. 2. Depoyu tamamen Bursa şehir içinde kullandım. Yol bilgisayarı ortalamam 5,4 litre gerçekleşen ortalama ise 5,1 oldu. Bu değer oldukça hoşuma gitmişti. Fakat hafta sonu 616 km yol yaptım. Yol bilgisayar 6,9 Lt göstermesine rağmen gerçekleşen ortalamam 7,85 lt. oldu. Araç 1400 km.'de iken 6. viteste 100 km/h hızda sanki birden stop edip tekrar çalışmış gibi bir his oluşturdu. Bu histen sonra ben direk 4. vitese düşüp 160'a kadar hızlanıp 6. viteste 180-200 arası hızda yaklaşık 1 saat yolculuk yaptım zaten yol bitti. Çanakkale'ye geldim. Araştırdığımda dpf devreye girdiği için bu hissi yaşadığım söylendi. Şimdi sorum şu. 160-200 arası bir hızda 7 litre değeri gayet mantıklı bir değer. Fakat yol bilgisayarı 6,9 gösterirken 7,85 değeri sizce mantıklı mı? Aradaki bu farkın sebebi acaba benim bu 600 km. 'lik yolu çok hızlı katetmem mi yoksa dpf'nin kurum yakması mı? Yorum bağlantısı
Alkan Koca 1 Şubat 2013 Paylaş 1 Şubat 2013 Diğer sebepleri bilmem ama yol bilgisayarına her zaman güven olmuyor. Yorum bağlantısı
M.Fatih Yüce 1 Şubat 2013 Paylaş 1 Şubat 2013 Yol bilgisayarları son 10-15-20 ( arabasına göre değişiyor firmaların takdiri ) km deki değere göre ortalama hesap yaptığından yanıltma payı vardır. İmkanım olsa araçlardan şu yol bilgisayarını vede muhabbetini ortadan kaldırmak istiyorumda bir türlü olmuyor Bırakın şu aptal rakamı kullanın araçlarınızı gitsin. Yazık değil mi gözlerinize bakmaktan şaşı olacaklar. Dikkatinizi yola verin sadece... 2 Yorum bağlantısı
Ruhan Sorgun 1 Şubat 2013 Paylaş 1 Şubat 2013 yol bilgisayarını sakın çok ciddiye almayın, güvenmeyin. sadece bir fikir verir o kadar...bende fark bazen 0,1 litre oluyor bazen 0,7 litre...kimi araçta yol bilg. gerçek değerden az gösteriyor, kimi araçta ise fazla...marş basma sayınıza, kullanım karakterinize bağlı olarak değişir. dpf ise taş çatlasın 3-5 dakika çalışıp durur, öyle tüketim ortalamasını arttıracak kadar çalışmaz, bende ayda 1 kere 3-5 dakika çalışır, o da bu ay devirli kullandığım için hala çalışmadı. dpf devreye girince biraz güçten düşer ama, öyle duracak gibi olmaz. Yorum bağlantısı
Saygın Can Oğuz 1 Şubat 2013 Paylaş 1 Şubat 2013 Devreye girdiğini nasıl anlayabiliyorsunuz? Ben 2,5 senedir anladığım olmadı Yorum bağlantısı
İ.Göksel Yaman 1 Şubat 2013 Paylaş 1 Şubat 2013 Devreye girdiğini nasıl anlayabiliyorsunuz? Ben 2,5 senedir anladığım olmadı Göstegede Uyarı veriyor.. Arkadaşlar geçtiğimiz hafta sonu çok ilginç bir olay yaşadım. Aracı 0 aldığımda ilk depo da yol bilgisayarı ortalamam 5,7 gerçekleşen değer ise 6 litre idi. Gayet normal karşıladım. 2. Depoyu tamamen bursa şehir içinde kullandım. Yol bilgisayarı ortalamam 5,4 litre gerçekleşen ortalama ise 5,1 oldu. Bu değer oldukça hoşuma gitmişti. Fakat hafta sonu 616 km. yol yaptım. Yol bilgisayar 6,9 Lt göstermesine rağmen gerçekleşen ortalamam 7,85 lt. oldu. Araç 1400 km.'de iken 6. viteste 100 km/h hızda sanki birden stop edip tekrar çalışmış gibi bir his oluşlturdu. Bu histen sonra ben direk 4. vitese düşüp 160'a kadar hızlanıp 6. viteste 180-200 arası hızda yaklaşık 1 saat yolculuk yaptım zaten yol bitti. Çanakkaleye geldim. Araştırdığımda dpf devreye girdiği için bu hissi yaşadığım söylendi. Şimdi sorum şu. 160-200 arası bir hızda 7 litre değeri gayet mantıklı bir değer. Fakat yol bilgisayarı 6,9 gösterirken 7,85 değeri sizce mantıklı mı? Aradaki bu farkın sebebi acaba benim bu 600 km. 'lik yolu çok hızlı katetmem mi yoksa dpf'nin kurum yakması mı? DPF'nin yaktığını ekrandan görmeniz gerekiyordu, kendi başına çalışmaz... Yorum bağlantısı
İ.Göksel Yaman 1 Şubat 2013 Paylaş 1 Şubat 2013 Buna Benzer bir uyarının çıkması gerekiyor... Ayrıca 1400km.de DPF yakması pek rastlanır birşey değildir.. Yorum bağlantısı
Hüseyin Maviş 1 Şubat 2013 Paylaş 1 Şubat 2013 Bu DBF gösterge işareti hangi durumlarda ortaya çıkıyor? Ben ilk kez duydum, (6 aydır forumun hemen hemen hepsini okudum.) Bu işareti göstergede görmedim. 2008 Focus'ta var mı? diye sorsam cevaplar mısınız? Ben sorularımı yazarken Mehmet Bey yazmış cevapların bir kısmını. Yorum bağlantısı
İ.Göksel Yaman 1 Şubat 2013 Paylaş 1 Şubat 2013 Passat'ta ford'da çıkmıyor, Golf ile Doblodamı çıkıyor bu uyarı Doblo'da rast gelmiştimde.. Yorum bağlantısı
İ.Göksel Yaman 1 Şubat 2013 Paylaş 1 Şubat 2013 Bana Focus'ta çıktı diye kim söylemişti onu düşünüyorumda şimdi bulamıyorum Yorum bağlantısı
Mustafa Uz 2 Şubat 2013 Yazar Paylaş 2 Şubat 2013 Yorumlarınız için teşekkürler arkadaşlar. Anlayabildiğim şu ki; yol bilgisayarındaki değere güvenmeyecez ve C-Max Dizelde 160'ın üzerinde sürekli seyretmek istiyor isek 8 litreyi gözden çıkartacağız. Yahu yokmudur hızlı gittikçe ortalama yakıtı düşen bir araç. :nea: Fakat bu aracın verdiği güvenlik hissi yaktığı yakıta helal olsun dedirtecek cinsten gerçekten. Bizim Biga-Lapseki arasında deniz kenarındaki virajlara 160-180 arası hızlar ile girdim, araç daha yokmu dedirtecek kadar güven verdi bana. Malum fiestadan sonra böyle hissetmem doğal sanırım. Yorum bağlantısı
M.Fatih Yüce 2 Şubat 2013 Paylaş 2 Şubat 2013 Yorumlarınız için teşekkürler arkadaşlar. Anlayabildiğim şu ki; yol bilgisayarındaki değere güvenmeyecez ve C-Max Dizelde 160'ın üzerinde sürekli seyretmek istiyor isek 8 litreyi gözden çıkartacağız. Yahu yokmudur hızlı gittikçe ortalama yakıtı düşen bir araç. :nea: Fakat bu aracın verdiği güvenlik hissi yaktığı yakıta helal olsun dedirtecek cinsten gerçekten. Bizim Biga-Lapseki arasında deniz kenarındaki virajlara 160-180 arası hızlar ile girdim, araç daha yokmu dedirtecek kadar güven verdi bana. Malum fiestadan sonra böyle hissetmem doğal sanırım. Euro NCAP testleri şu aralar sanırım 57 yada 58 km hız ile yapılmaktadır. O kadar süratte bile test edilen araçların tamamı pert olmaktadır. 160 yada 180 ile gider iken Allah korusun başımıza bir iş gelse arabanın halini düşünmek bile istemiyor insan. Ben artık 300 tl civarındaki + % 30 radar cezasını düşünüp kendimi frenlemeye çalışıyorum. Bence 110 -120 lerden sonra hala güvenilecek araç üretildiğini pek sanmıyorum. 2 Yorum bağlantısı
Ruhan Sorgun 2 Şubat 2013 Paylaş 2 Şubat 2013 (düzenlendi) Devreye girdiğini nasıl anlayabiliyorsunuz? Ben 2,5 senedir anladığım olmadı anlık tüketimi sürekli takip altında bulundurursanız ancak anlarsınız. mesela ben düz yolda 4.vites 70 ile gittiğimde yaklaşık 3 litre yakar anlık...bu rakam 3,8-4,8 gibi fırladığında anlıyorum çalıştığını, hemen araçtan inerseniz egzos civarında metal yanığı kokusu gelir, artı motor biraz daha gürültülü ve titreşimli çalışır, tüm bunlar3-5-10 dk. içinde olur ve biter. bunu hissettiğinizde aracı durdurmadan seyire devam edip devrinizi yükseltin ama, öyle 4000-5000 devirlere gerek yok, ben 2500-3000 civarı sürüyorum, hemen bitiyor. yapmazsanız ne olur, hiç bir şey olmaz, bir dahaki kullanımınızda aynı işlemi tekrarlar...yol bilg. uyarı vermiyor,(aracı 20000 km kullandım görmedim) zaten öyle bir uyarı ışığı da yok(bakınız gauge test) 2 Şubat 2013 tarihinde Ruhan Sorgun tarafından düzenlendi 1 Yorum bağlantısı
Saygın Can Oğuz 2 Şubat 2013 Paylaş 2 Şubat 2013 anlık tüketimi sürekli takip altında bulundurursanız ancak anlarsınız. mesela ben düz yolda 4.vites 70 ile gittiğimde yaklaşık 3 litre yakar anlık...bu rakam 3,8-4,8 gibi fırladığında anlıyorum çalıştığını, hemen araçtan inerseniz egzos civarında metal yanığı kokusu gelir, artı motor biraz daha gürültülü ve titreşimli çalışır, tüm bunlar3-5-10 dk. içinde olur ve biter. bunu hissettiğinizde aracı durdurmadan seyire devam edip devrinizi yükseltin ama, öyle 4000-5000 devirlere gerek yok, ben 2500-3000 civarı sürüyorum, hemen bitiyor. yapmazsanız ne olur, hiç bir şey olmaz, bir dahaki kullanımınızda aynı işlemi tekrarlar...yol bilg. uyarı vermiyor,(aracı 20000 km kullandım görmedim) zaten öyle bir uyarı ışığı da yok(bakınız gauge test) Birkaç kez benim de şüphelendiğim oldu aslında. Bir uyarı ışığı koymak çok mu zor, neden koymamışlar? Yorum bağlantısı
Ruhan Sorgun 3 Şubat 2013 Paylaş 3 Şubat 2013 Birkaç kez benim de şüphelendiğim oldu aslında. Bir uyarı ışığı koymak çok mu zor, neden koymamışlar? bizde bunu tartışıp aynen dediğinizi dedik. çok ayıp forda...bir ışık koyar adam, yada bir uyarı çıkar. yağ zamanı gelince uyarı çıkıyor. insan dpf on diye bir uyarı çıkarır, bu kadar mı zor yada maliyetli...eeeee, usb bellek girişi bile koymayan bunu hiç koymaz... Yorum bağlantısı
Saygın Can Oğuz 4 Şubat 2013 Paylaş 4 Şubat 2013 bizde bunu tartışıp aynen dediğinizi dedik. çok ayıp forda...bir ışık koyar adam, yada bir uyarı çıkar. yağ zamanı gelince uyarı çıkıyor. insan dpf on diye bir uyarı çıkarır, bu kadar mı zor yada maliyetli...eeeee, usb bellek girişi bile koymayan bunu hiç koymaz... Demekki önemlibirşey değil sonucu çıkıyor. Zaten sor servislere yarısının haberi bile yoktur. 1 Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 4 Şubat 2013 Paylaş 4 Şubat 2013 ford da dpf , yakma sürecinde iken uyarı yapmaz, tıkanınca bile yapmaz..... tüketim yükselir, çekiş düşer, kurum yakma sıklığını bir periyodu yoktur, ne zaman dolarsa, 60-70 km de bir de kurumu yakabilir, normali anormali yok periyodun 3 Yorum bağlantısı
Ruhan Sorgun 4 Şubat 2013 Paylaş 4 Şubat 2013 ford da dpf , yakma sürecinde iken uyarı yapmaz, tıkanınca bile yapmaz..... tüketim yükselir, çekiş düşer, kurum yakma sıklığını bir periyodu yoktur, ne zaman dolarsa, 60-70 km de bir de kurumu yakabilir, normali anormali yok periyodun bir gözlemim var, aracı aldığımda daha düşük devirde vites değiştirip, daha düşük devirde seyrediyordum. ancak bu dpf tıkandığında yüksek maliyet çıkardığından, biraz daha devirli kullanıyorum artık...gördüm ki, dpf artık eskisinden daha az devreye giriyor ve yakıt tüketimim daha da düştü... 2 Yorum bağlantısı
Hasan Basri Bayraktar 4 Şubat 2013 Paylaş 4 Şubat 2013 Dpf yok sorun da yok ...Duman mı illaki... Yorum bağlantısı
Ruhan Sorgun 4 Şubat 2013 Paylaş 4 Şubat 2013 Dpf yok sorun da yok ...Duman mı illaki... zaten sen gazı kökleyince 3 aylık kurumu salıyon maaşallah 1 Yorum bağlantısı
Hasan Basri Bayraktar 4 Şubat 2013 Paylaş 4 Şubat 2013 (düzenlendi) zaten sen gazı kökleyince 3 aylık kurumu salıyon maaşallah Ankaraya gidişte 2.. km ye çıktım...ses de dumanda yok... Düzenleme nedeni...rakamsal... 4 Şubat 2013 tarihinde Hasan Basri Bayraktar tarafından düzenlendi 1 Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 4 Şubat 2013 Paylaş 4 Şubat 2013 söz konusu mondeo da dumanın çıkması çok zor çookk 1 Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi 4 Şubat 2013 Paylaş 4 Şubat 2013 Dpf yok sorun da yok ...Duman mı illaki... mondeo motoru euro 0 mış baktım euro 1 403 ler 10 numara yağ ile daha az duman salıyor 1 Yorum bağlantısı
Burak Koca 5 Şubat 2013 Paylaş 5 Şubat 2013 (düzenlendi) ford da dpf , yakma sürecinde iken uyarı yapmaz, tıkanınca bile yapmaz..... tüketim yükselir, çekiş düşer, kurum yakma sıklığını bir periyodu yoktur, ne zaman dolarsa, 60-70 km de bir de kurumu yakabilir, normali anormali yok periyodun Çağlar hocam bizimki arıza ışığı yakıyordu kendini temizleyemeyince, anlık tüketim yüksekken 2 kere kapatmak zorunda kaldık kontağı; daha sonrasında Dpf kendini temizlemeye çalışmadı. Yokuş çıkarken arıza ışığı yaktırmaya başladı. Bizde bu arıza ışığının sebebinin, DPF olduğunu servise gidince öğrendik, servis aracı bir güzel zorladı. Sonrasında da araç bu sebeple arıza ışığı yakmadı neyseki 5 Şubat 2013 tarihinde Burak Koca tarafından düzenlendi 1 Yorum bağlantısı
Mustafa Boz 15 Şubat 2015 Paylaş 15 Şubat 2015 (düzenlendi) Gece aracimi park ettim tam stop edecektim ki baktım fan çalışıyor ortalama yakit 0.9 olmus sanırım dpf devreye girdi ve birsey daha fark ettim egzozdan horultu lu bir ses geliyor dpf devreye girdiğinde son 2 Lez girdiğinde dikkat ettim egzoz da boğuk bir ses geliyor sanki susturucu delik mis gibi bu nu fark eden var mı acaba başka ? düzeltme. Konu Baya geride kalmış 15 Şubat 2015 tarihinde Mustafa Boz tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Recommended Posts