Abdussamed Acar 23 Kasım 2016 Paylaş 23 Kasım 2016 Bu ASM de sorun yaşamayan bi Servet abi oldu oda Çağlar abi sayesinde galiba Yorum bağlantısı
Servet Aydın 23 Kasım 2016 Paylaş 23 Kasım 2016 Bu ASM de sorun yaşamayan bi Servet abi oldu oda Çağlar abi sayesinde galiba Asm nin manuel şanzuman olduğunu bilen kimse arıza verdirmez Yorum bağlantısı
Abdussamed Acar 23 Kasım 2016 Paylaş 23 Kasım 2016 Asm nin manuel şanzuman olduğunu bilen kimse arıza verdirmez Valla garajda yattığı yerde asm beyni bozuluyorsa büyük konuşmamakta yarar var... Yorum bağlantısı
Nuri Aldemir 29 Kasım 2016 Paylaş 29 Kasım 2016 Merhaba, foruma 2005 Fiesta 1.4 Tdci ASM aracımı aldığım 2013'ten beri üyeyim ancak pek girdi yapma şansım olmadı ne yazık ki. Neyse. Fiesta'mı 2013 Ağustos başında 190.000 km.de aldım. Test vs söktüm sorun yok dediler. Ki zaten öyle de oldu. İlk sene 28.000 km yol yaptım. Tık demedi. 2014'te görev yerim değişince araç İzmirde evin garajında iki sene yattı diyebilirim. Çünkü son iki senede 6000 km yol yaptım. Sonuç olarak 35.000 km bana sorun yaşatmayan mavi tosbik Fiestam geçen gün bu başlıkta anlatılanlara benzer bir sorun verdi. Veya sorun çıkartabilirim diye beni uyardı. Duruma açıklık getirmek için de aracı 1 hafta önce KKTC'ye getirdiğini de eklemek isterim. Yani servis vs durumu bilen var mı aranızda üyeler hakkındaki bilgisizliğimden dolayı emin değilim. Başlığa verilen cevaplardan derlediğim şekilde ben de hızlı cevaplar oluşturayım. 1. Herhangi bir arıza ışığı yanmıyor. 2. Kesinlikle marş almama, stop etme veya gösterge ışıklarında yanıp sönme gibi bir durum da söz konusu değil. 3. Araç, ki o da son 3 günde iki defa oldu, viteste bile olsa ilk hareketi yapmıyor ve vites geçişlerinde garip bi devir yükseltme sorunu yaşıyorum. Yani 3000 devirde vites geçiyor ama devir saati 3700-4000'e kadar yükselip tekrar düşüyor. Durumun normal olmadığına eminim, ki 3 yıllık kullanımdan edindiğim tecrübe nasıl başlarsan o şekilde vites atıyor bu şanzıman. Yani sakin başlarsınız 1800-2000 arası vitesleri atlıyor ve öyle devam ediyor yada gaza yukenirseniz 3000+ devirde vites geçiyor ve öyle devam ediyor. Bahsettiğim sorun olduğunda tiptronik geçiş de işlemiyor veya geç işliyor. Aracı durdurup boşa alıyorum. 2 dakika rölantide çalıştırıp stop ediyorum. Sonrasında 20 dk kadar bekledikten sonra sorunsuz çalışıyor. Sorunun ilk olduğu gün acil çıkmam gereken bir durumda biraz da asabiyet hali ile mucurlu yolda bir müddet (10-15 metre) kadar araca patinaj yaptırdım. Bu hareketle ilgili olabilir mi? Mavi tosbik ile çok mutluyum. Maddiyat çok problem değil ama yine de servisle ev arasında mekik dokumak istemiyorum. Sizce sorun ne olabilir? Aynı Sorun bende de var bu konu hakkında ne yaptınığınızı söyleyebilirmisiniz ? Yorum bağlantısı
Ahmet Varan 2 Mart 2017 Paylaş 2 Mart 2017 Merhabalar... 2006 1.4 TDCI ASM aracım var. Yaklaşık 2 ay önce ilk başta şanzıman lambası yandı. Daha sonra EAC FAIL arızası verdi. Sanayiye gittiğimde beyin tamiri, mekatronik tamiri ve debriyaj motoru tamiri yapıldı diye 2000 tl gibi bir rakam istediler. Kavga dövüş 1000 tl ödedim. Bir hafta sonra yine arıza lambası yandı. Gittiğimde kodu sildiklerini ve düzeldiğini söylediler. Dün sabah araba iki kez gaz yemedi. Bir kaç kezde araba 2000 devire geldiğinde 2.vitese atıyo ama ekranda hala 1 yazıyo birkaç saniye sonra geçti. Akşam arabayı çalıştırdığımda sorun görülmüyordu. Fakat geri vitese taktığımda iki kez çok sert şekilde küt sesi geldi. Hareket etmeye çalıştığımda ise araba istop etti. Tekrar denediğimde araba önce çalışmadı ve ekranda vites göstergesi boştu. Biraz bekleyip tekrar denediğimde araba çalıştı ama motor ve şanzıman lambası sonmedi. 1 saat sonra çalıştırdığımda lambalar yanmadı. D moduna alırken hafif bi vuruntu oldu ama geri vitese takmaya gözüm yemedi. Hareket ettirmeden bi araştıralım dedim. Konu hakkında Kıymetli fikir ve görüşlerinizi yazarsanız sevinirim. saygılarımla... Yorum bağlantısı
Ahmet Varan 2 Mart 2017 Paylaş 2 Mart 2017 2 saat önce, Çağlar Bayur yazdı: 1000 tl ye ne yapıldı tam oalrak? Valla hocam günahları boynuna ama sonradan anladığım kadarıyla pek birşey yapılmadı sadece para kopartilmaya çalışıldı.şöyleki perşembe akşamı hala kayseri de ve elektrikçi de kontrolde olan aracin beyni cumartesi akşamına denizliye gitmiş tamir edilmiş ve geri gelip monte edilmiş. Kayseri denizli arası kargoyla!!! Hesap 2000 dediler ve bir kere bile arayıp bilgilendirmediler. Ne yaptınız 2000 liralık dediğimde 1 TL lık bile parca kullanilmamis. Söyledikleri sansimanda sorun olmadığı, beyin tamiri, mekatronik kontrol ve debriyaj motoru tamiri yapıldı dediler. Ama bir hafta sonra yine arıza Işığı yandı. Gittiğimde hata kodunu sildikleri ve sorunun duzeldigi söylendi geri teslim aldım araci. Bu olayların üzerinden sadece bir ay geçti ve yalnızca 1000 km yapıldı. Durum bundan ibaret... Yorum bağlantısı
Ahmet Varan 3 Mart 2017 Paylaş 3 Mart 2017 13 saat önce, Çağlar Bayur yazdı: Beynin Perçinleri açık mı Çağlar bey maalesef arabalardan pek anlamadığım için perçini veya açık kapalı olduğunu bilmiyorum. Varsa bi yolu anlatırsanız bakarım Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 3 Mart 2017 Paylaş 3 Mart 2017 Motor bölümüne solda öndedir beyin. Açıkta. Yandan bir foto çekerseniz anlarız. Önce ne yapılmış onu anlamak lazom ki tedavi fikri oluşsun Yorum bağlantısı
Ahmet Varan 3 Mart 2017 Paylaş 3 Mart 2017 http://hizliresim.com/5g8jGz http://hizliresim.com/ALAjyv http://hizliresim.com/0173GZ http://hizliresim.com/JapjOJ http://hizliresim.com/z3mNJ7 Yorum bağlantısı
Ahmet Varan 4 Mart 2017 Paylaş 4 Mart 2017 http://hizliresim.com/5g8jGz http://hizliresim.com/ALAjyv http://hizliresim.com/0173GZ http://hizliresim.com/JapjOJ http://hizliresim.com/z3mNJ7 Fotoğraflar bunlar. Konu hakkında varsa bi fikri veya daha önce tecrübesi olan biri paylaşırsa sevinirim. Birde önce özel tamirhanelere mi gitmek lazım yoksa yetkili servislere gidip fiyatmi istemek mantıklı? Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 4 Mart 2017 Paylaş 4 Mart 2017 Beyin açılmamış iyi haber. Parayı ne için ödediniz bilmem kötü.. Ancak mıncıklanmaıdığı iyi olmuş.. Yapılması gereken :yetkili Servisteki ids cihazı gerekli. O yüzden servise gidilecek. Hidrolik yağ değişimi ve ids ile vites adaptasyonu ve hava alınması istenecek. Bu tip vakalarda ilk bu yapılır.. İşlemler sonrası baskı balata durumu netleşir. Toplam maliyeti azdır.. 150-200arası gibi. 1 Yorum bağlantısı
Ahmet Varan 11 Mart 2017 Paylaş 11 Mart 2017 Öncelikle Çağlar Bayur ve bu gibi ilgili arkadaşlardan abilerden Allah razı olsun ki yol gösteriyorlar. Arabayi yetkili servise goturdum. Ustanın söylediği arabada baskı balata birakmiyor. Çağlar beyin dediği gibi ilk önce ids cihazı ve hidrolik islemi, olmazsa beyin mi bırakmıyor onu kontrol edecez, en son baskı balata degisimi olacak dendi. 1 gün sonra arandı halloldu dendi. 220 tl ucret. Hava alınmış hidrolik değişimi olmuş araba mükemmel. Bu arada ustanın sözlediği daha önce bu arabanin beyni işlem görmemiş. Program atılmaya çalışılmış onuda becerememisler ve kavramayi tanitmamislar. Neyse arabayı aldık ama malesef bir gün sonra yine aynı oldu araba. Vitese geçmemek. Servisi aradım bu sefer beyin konusuna hiç girmeden direk baskı balata değişecek dediler. 2250 parca+450 iscilik. Arastirdigim da nette 600 tl ye parça var. Birde su varki baski balata degisse ama beyinde bir ariza varsa nolacak? Şimdi zahmet olmazsa yasar demirci, caglar bayur ve diger tum değerli forumculardan fikir ve tavsiyelerini almak isterim. Bu aşamada ne yapmam lazim. Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu 11 Mart 2017 Paylaş 11 Mart 2017 vallahi yazmıyım diyorum ama içim elvermiyor, üzülüyorum ve bu kazığı bize atanlara kızıyorum bu şanzıman tasarım hatalıdır arkadaşlar, hep mehkeme dersin derler ama yine diyorum, isterse 20 sene geçsin farketmez, tasarım hatalı araç: bitti konu kapandı, verin mahkemeye alısın geri distirbütör, bu ne arkadaş yaa, deneme tahtasımı bu millet, avrupada olmadı bize kepirttiler, sağolsun bizimkilerde atladı, yetti gari be enayi yerine konmak... Yorum bağlantısı
Servet Aydın 11 Mart 2017 Paylaş 11 Mart 2017 vallahi yazmıyım diyorum ama içim elvermiyor, üzülüyorum ve bu kazığı bize atanlara kızıyorum bu şanzıman tasarım hatalıdır arkadaşlar, hep mehkeme dersin derler ama yine diyorum, isterse 20 sene geçsin farketmez, tasarım hatalı araç: bitti konu kapandı. Ali, kullanmadığım bir araç olsa hadi diyeceğim. Altındaki aracın karakterini bilme sonra veryansın et. Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu 11 Mart 2017 Paylaş 11 Mart 2017 bizde olsa daha çok dayanırdı diyelim ama o kadar bence, hatalı üretim sonuçta durum bu. Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 11 Mart 2017 Paylaş 11 Mart 2017 Tamir ini yapanlar hatalı tasarım. Baskı balata lı otomatik debriyaj da beyne yaızlım la uğraşanlar.. Servisin rakamı bir tık yukarda olabilir ancak o çevrede servisi tercih edin. Baskı balata değişimi sonrası zaten yine ids işlemi var. Onunda hesap edince aynı rakama gelirsiniz Dsg yi de patlatan bir piyasadayız maalesef. Otomatik debriyaj tanımını beceremediler 2 Yorum bağlantısı
Misafir 8 Nisan 2017 Paylaş 8 Nisan 2017 On 06.10.2016 at 18:29, Çağlar Bayur yazdı: yetkili servise gidilecek. sistem havası alınacak tercihen hidrolik yağ da değiştilip adaptasyon da yaptırılacak ids ile. özel serviste yaplamaz Çağlar ustam merhaba. Benim viteste sürekli değil ama ara ara deviri fazla yükseltip vitese öyle geçiyor. Burada yazdığınıza istinaden az önce Tan oto servise uğradım. Servis sorumlusuna Sizin yazdığınızı yaptırmak istediğimi söylediğimde, böyle bir işlemin olmadığını, bunlarda hava alınacak ve kalibrasyon yapılacak bişey olmadığını söyledi. klasik beynin değişmesini gerektiğini söyledi. Yorumunuz nedir, ve bu işlem için Ankara'da önerebileceğiniz birisi varmıdır. Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 8 Nisan 2017 Paylaş 8 Nisan 2017 444ford u arayın. Serivse eğitim talep edin Yorum bağlantısı
Misafir 8 Nisan 2017 Paylaş 8 Nisan 2017 17 dakika önce, Çağlar Bayur yazdı: 444ford u arayın. Serivse eğitim talep edin Tan oto dan çıkıp Tur otoya geldim, burda ki servis sorumlusu da aynı şeyi söyledi. Eğitim şart malesef. Demekki servisler bile bu araçla ilgili pek bilgi sahibi değiller. Yorum bağlantısı
Misafir 18 Eylül 2017 Paylaş 18 Eylül 2017 On 11.03.2017 at 14:58, Servet Aydın yazdı: On 08.04.2017 at 11:46, Çağlar Bayur yazdı: Çağlar ve Servet ustalarım yorumlarınıza ihtiyacım var. Benim fiestamda da vites yükseltirken devir yükseltme sorunu vardı. 2500dd değişecekken kendisi 4000dd çıkarıyordu. Aracın Baskı balatası değişti ids cihazıyla havası alındı vs. 2 gün sonra tekrar sorun devam etmeye başladı. Ustanın yönlendirmesiyle oto anka elektroniğe gidip sorunumu anlattım. Tcm modülünden olmadığını söyledi. Hava akışmetre veya volandan olacağını söylediler. Başka bir aracın hava akışmetresini taktık ama sorun hala düzelmedi. Volanda piyasada kolay bulunmuyormuş, varsa da 1800-2000 civarı bir fiyatı varmış. Yorumlarınız ne olur. Volant tan kaynaklanma ihtimali, olma olasılığı nedir? Öneriniz, fikriniz ne olur? Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 18 Eylül 2017 Paylaş 18 Eylül 2017 baskı balata yetkili serviste mi değişti dışarıda mı? Yorum bağlantısı
Misafir 19 Eylül 2017 Paylaş 19 Eylül 2017 13 saat önce, Çağlar Bayur yazdı: baskı balata yetkili serviste mi değişti dışarıda mı? Dışarıda değişti Çağlar bey. Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 19 Eylül 2017 Paylaş 19 Eylül 2017 Volana nasıl bağlanıyor bu sorun. merak ettim.. Yorum bağlantısı
Recommended Posts