İçeriğe Yönlendir

C- Max Ağır Bakım


Ahmet Özbey

Recommended Posts

Mehmet Ülker

Burada ki ustaların affına sığınarak yağ konusunda mobil'den daha iyisi olduğuna inanmıyorum. Çünkü çalıştığım şirkette 200'ün üzerinde motorlu araç var garanti kapsamında ki araçlarda bile mobil kullanıyoruz. C-max için önerebileceğim yağ Mobil 1 ESP 5W-30'dur. Aynı zamanda kurum avcısı olarak geçer. Motor içindeki kurumu çözüyor ve yeniden oluşumunu önlüyor. Bu yağ ile birlikte şanzuman için Mobil SCH 75-90 kullanılırsa ortalama yakıt sarfiyatını minimum %5 azaltıyor.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
  • 10 ay sonra...
Hamit inan
(düzenlendi)

Geçen gün bir abimiz 2005 tdci c-max aldı. Araç 90.000 lerde. Satılırken bakımları yapıldı denmiş ama herhangi bir kaydı yok.

Tedirgin olduk ve risk almak istemiyoruz.

Bu aracın değişmesi gerekenleri ;

1- Triger kayışı

2- Triger bilyası

3-V kayışı

4-V bilyası

5-Devir daim pompası

6-Yağ, mazot ve hava filtreleri

7-Maf sensör temizliği

olarak düşündüm. Eklemek istediğiniz yada çıkarmak istediğiniz parçalar nelerdir, tavsiyeleriniz nelerdir ?

Ayrıca saydığım bu parçalar için hangi markaları tavsiye edersiniz ve işçilik yaklaşık olarak ne kadar tutar ?

( Aynı durumu fiestamı yeni aldığımda bende yaşamıştım ve tavsiye üzerine bu işlemleri yaptırmıştım.)

İlk fırsatta abim de aramıza katılacak inşallah. Şimdiden teşekkür ettim.

tarihinde Hamit İnan tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Tugay Kayseri
(düzenlendi)

araç dizel termostat,ve antifiz değişebilir kırmızı olanından koyun

tarihinde Tugay Kayseri tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Samet Daş

Geçen gün bir abimiz 2005 tdci c-max aldı. Araç 90.000 lerde. Satılırken bakımları yapıldı denmiş ama herhangi bir kaydı yok.

Tedirgin olduk ve risk almak istemiyoruz.

Bu aracın değişmesi gerekenleri ;

1- Triger kayışı

2- Triger bilyası

3-V kayışı

4-V bilyası

5-Devir daim pompası

6-Yağ, mazot ve hava filtreleri

7-Maf sensör temizliği

olarak düşündüm. Eklemek istediğiniz yada çıkarmak istediğiniz parçalar nelerdir, tavsiyeleriniz nelerdir ?

Ayrıca saydığım bu parçalar için hangi markaları tavsiye edersiniz ve işçilik yaklaşık olarak ne kadar tutar ?

( Aynı durumu fiestamı yeni aldığımda bende yaşamıştım ve tavsiye üzerine bu işlemleri yaptırmıştım.)

İlk fırsatta abim de aramıza katılacak inşallah. Şimdiden teşekkür ettim.

Kullanım klavuzunda 90000 bakımı için değişmesi gereken her şey yazar. Siz bunlara ek neler yapabilirsiniz onları düşünün derim. Lastik, silecek, yağ, temizlik, pas falan filan giderimi gibi klima gibi şeylere yani.

Yorum bağlantısı
Hamit inan
(düzenlendi)

orjinal parçaları en iyi seçim olucaktır

Hocam esnafın hepsi herşeye orjinal diyor. O yüzden marka soruyorum. Direk marka söyleyerek alıcam :)

tarihinde Hamit İnan tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Tahir İlter

1- Triger kayışı-Dayco

2- Triger bilyası-Luk-SKF

3-V kayışı-Dayco

4-V bilyası-Luk-SKF

5-Devir daim pompası-Bugatti

6-Yağ, mazot ve hava filtreleri-Piyasada otosan var genelde.

7-Maf sensör temizliği-Ehli biri yapmalı

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Hamit inan

motorcraft

triger dayko v kayısı dayko

triger set "dayco-ina"

devirdaim "pierburg"

v kayışı "dayco"

v kayış bilyası "ina"

doğrumudur ?

sizden geç yazmışım şimdi gördüm teşekkür ederim.

birde araç için branda almak istiyoruz tavsiyeniz nedir?

Yorum bağlantısı
  • 11 ay sonra...

Fren diskleri ve balatalar kontrol edilmeli, disklerde yalpa varsa tornalanabilir. İncelmiş ise değişmeli. Fren hidroliği için farklı bir test cihazı var bununla kontrol edilmeli, özelliği bozulmuşsa değiştirilmeli. Direksiyon yağı sağ far sökülerek kontrol edilmeli, eksilmiş/eskimiş ise değiştirilmeli. Rot/balans ayarları yapılırken bilyalar dinlenmeli, öten veya boşluk bulunan varsa değiştirilmeli. Akslar boşluk açısından kontrol edilmeli, aks körükleri kontrol edilmeli, patlak varsa değiştirilmeli. Rot ve rotiller kontrol edilmeli. Arka amortisörlerin toz lastikleri bozulmuş veya yerinden çıkmışsa halledilmeli.

Yorum bağlantısı
  • 1 ay sonra...
  • 1 yıl sonra...
Mehmet Özet

selamlar 2009 c-max a trigger seti olarak üzerinde orjinal dayko var ancak özel servisle görüşmemde ına marka triger setinin daha iyi olduğu dayko markanın sorun çıkardığı belirtildi.ben de kararsız kaldım orjinal dayko mu? yoksa ına marka mı takmalıyız?(daykolar da iki çeşit biri orjinal ford kutulu diğeri dayko kutulu) forumdan tecrübeli arkadaşlar yardımcı olursa memnun olurum.

Yorum bağlantısı
Mehmet Özet

Yukarı tarafta moderatörümüz triger kayışı dayco , v  bilyası- triger bilyası luk-skf demiş ayrı ayrı mı alalım?

Yorum bağlantısı
  • 4 hafta sonra...
Mehmet Özet

selamlar dün itibariyle 93000 km de trigger set değiştirdim.orjinal ford parça kullanıldı (daykonun ford için ürettiği ford kutulu) toplam 2 saat sürdü.trigger kayışı söküldüğünde sağlamdı hiçbir çatlak vs tespit edilmedi.vantilatör kayışında bayatlama ve çatlaklar mevcuttu.malzeme (v kayış+trigger set+devirdaım) 300 tl,işçilik 100 tl verdim.

Yorum bağlantısı
  • 5 hafta sonra...
Ahmet Nalbantoğlu

Aracınız dizel gördüğüm kadarıyla. Dizel ise Castrol veya Mobil'in dizel araçlar için geliştirmiş olduğu yağlardan birini kullanmanızı tavsiye edeceğim.

 

Mobil 3000'in rakini Castrol Magnatec'tir. Mobil 1'in ise Castrol EDGE.

 

Yukarıda bir arkadaş Mobil 1 ESP 5W-30 önermiş. Motoru yağlama, temizleme görevini çok iyi yerine getiren, oldukça kaliteli bir yağ. Bende size bu yönde tavsiyede bulunacağım. Aracınız benzinli olsaydı Mobil 3000 Fe 5W-30 veya Motorcraft 5W-30 4.73lt yağ da uygun olurdu.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...