İçeriğe Yönlendir

Lpg Regülatöründen (Beyin) Ufak Su Sızıntısı Ve Çözümü.


Taner Kızılkor

Recommended Posts

Yasir Uslan

Az evvel ustamı aradım "ilk bakılacak şey ayarlar, sonra enjektörler en son regülatöre bakılır" dedi. "Ama büyük ihtimal enjektörlerden" diye de ekledi. Ustamın söylediği bu.

Enjektörler zaten kurcalanmış ayar tutması zor, enjektör değiştikten sonra ayar yapılır mis gibi binilir. Regülatörler zaten çok soğukta çalışmazlar, belki gaza geçiş sıcaklığı ayarlardan yükseltilirse 30-35 derece gibi bir sorun kalmaz diye düşünüyorum.

Yorum bağlantısı
Önder Kuru
(düzenlendi)

Enjektörler zaten kurcalanmış ayar tutması zor, enjektör değiştikten sonra ayar yapılır mis gibi binilir. Regülatörler zaten çok soğukta çalışmazlar, belki gaza geçiş sıcaklığı ayarlardan yükseltilirse 30-35 derece gibi bir sorun kalmaz diye düşünüyorum.

Uzun uzun yazmadım aslında "regülatör öyle çabuk arızalanacak bir şey değil özellikle sıralı sistemlerde. enjektörler yapar bu tip arızaları, ses yapmaya başlar ses de artık bir süre sonra oldukça rahatsız edici hale gelir, yakıtı da arttırır" dedi ustam...

Abi bu arada benzin göstergesinde LPG'yi de gösterme projenizi sabırsızlıkla bekliyorum...

tarihinde Önder Kuru tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı

Abi bu arada benzin göstergesinde LPG'yi de gösterme projenizi sabırsızlıkla bekliyorum...

bu konuyu ben niye görmedim, foruma şimşek gibi girdi bacanak abi :biggrin: :biggrin: :biggrin:

Yorum bağlantısı
Recep Mura
Recep Bey, Merhabalar benzinde sıkıntı yoksa büyük ihtimal gaz ayarlarındandır. Çünkü ortalıkta işi bilmeyen sadece otomatik kalibrasyon yapan birçok lpg ayarcısı var. Başka bir ustaya gidip gaz ayarı yaptırmanızı tavsiye ederim.

Benzinde tekleme vb. yok lpg ayarlarına bakıldı normal dendi tabii bil.g bağlanarak otomatik ama önceden böyle yapıyorlardı zaten....

Yorum bağlantısı
Recep Mura
Az evvel ustamı aradım "ilk bakılacak şey ayarlar, sonra enjektörler en son regülatöre bakılır" dedi. "Ama büyük ihtimal enjektörlerden" diye de ekledi. Ustamın söylediği bu.

Sorunla ilgili ilk gittiğimde lpgci zaten direkt enjektörler değişecek dedi aslında önceki geldiğimde de böyleydi bu zaten dedim ne değişti hemen değince bırak soğukken bakalım dedi baktılar bana söyledikleri regülatör %50 performansla çalışıyor tamamen gidik değil ama tam randımanlı çalışmıyor soğukken bilg.da hata veriyor ama ısınınca hata vermiyor dedi ısınınca sıkıntı kalmıyor ama devir saatinde oynamalar oluyor sanıyorum onun sebebi başka birşey benzinde de çok az da olsa var... Bu arada enjektörleri ilk kurcalamadan sonra zaten motor ikaz lambam hep yanar kendi kendine sönerdi malum lpg kaynaklı ancak bu son arıza tespit için sökülüp tekrar takılmasından sonra hiçbir şey değişmemesine rağmen şuan arıza lambam hiç yanmıyor çok ilginç....

Yorum bağlantısı
Recep Mura
Enjektörler zaten kurcalanmış ayar tutması zor, enjektör değiştikten sonra ayar yapılır mis gibi binilir. Regülatörler zaten çok soğukta çalışmazlar, belki gaza geçiş sıcaklığı ayarlardan yükseltilirse 30-35 derece gibi bir sorun kalmaz diye düşünüyorum.

Enjektörleri zaten mutlaka değiştireceğim ama regülatörden de emin olmam lazım çünkü gittiğim yer bana sadece enjektörleri değiştirsek bir müddet sonra regülatör yine enjektörleri bozar dedi. İnternetten parça satan yerler var uygun gibi onlardan bir tane sipariş versem ve denesem mantıklı olur mu acaba? Netten alınan ürünlerde sıkıntı olabilir mi?

http://www.lpgyedekparca.com/urun_detaylari/43/atiker-enjektor.html burada 120 TL bana yanılmıyorsam 200 -250 TL civarı fiyat vermişti tabii işçilikle değer mi bilmiyorum...

Yorum bağlantısı
Önder Kuru

Sorunla ilgili ilk gittiğimde lpgci zaten direkt enjektörler değişecek dedi aslında önceki geldiğimde de böyleydi bu zaten dedim ne değişti hemen değince bırak soğukken bakalım dedi baktılar bana söyledikleri regülatör %50 performansla çalışıyor tamamen gidik değil ama tam randımanlı çalışmıyor soğukken bilg.da hata veriyor ama ısınınca hata vermiyor dedi ısınınca sıkıntı kalmıyor ama devir saatinde oynamalar oluyor sanıyorum onun sebebi başka birşey benzinde de çok az da olsa var... Bu arada enjektörleri ilk kurcalamadan sonra zaten motor ikaz lambam hep yanar kendi kendine sönerdi malum lpg kaynaklı ancak bu son arıza tespit için sökülüp tekrar takılmasından sonra hiçbir şey değişmemesine rağmen şuan arıza lambam hiç yanmıyor çok ilginç....

O vakit enjektörlerden başlayın(ama o usta ama başkası), sonuçta şanzıman dişlisi değil "sökülmüşken hepsini değiştirelim" durumu yok. Enjektörler değişir, ilk sabah test edilir, sonuca göre regülatöre vs. geçilir... Bence bu şekilde daha fazla zorlamayın aracınızı...

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Önder Kuru

Enjektörleri zaten mutlaka değiştireceğim ama regülatörden de emin olmam lazım çünkü gittiğim yer bana sadece enjektörleri değiştirsek bir müddet sonra regülatör yine enjektörleri bozar dedi. İnternetten parça satan yerler var uygun gibi onlardan bir tane sipariş versem ve denesem mantıklı olur mu acaba? Netten alınan ürünlerde sıkıntı olabilir mi?

http://www.lpgyedekp...r-enjektor.html burada 120 TL bana yanılmıyorsam 200 -250 TL civarı fiyat vermişti tabii işçilikle değer mi bilmiyorum...

acaba bende şunu alsam ben değiştiremezmiyim ki :coffee::moil:

http://www.lpgyedekp...iker-beyin.html

Elinizden geliyorsa böyle işler elbette değiştirebilirsiniz(ki ben daha önceki aracımda dağıtıp toplamışlığım var eskisini) ama şunu unutmayın aldığınız ürünlerin %100 sağlam olacak diye birşey yok, arızalı çıkar ve aracınıza zarar verirse(küçük bir ihtimal ama) derdinizi anlatacağınız kimse kalmaz(tabi çok samimi tamirciniz yok ise)...

Yorum bağlantısı
Recep Mura

O vakit enjektörlerden başlayın(ama o usta ama başkası), sonuçta şanzıman dişlisi değil "sökülmüşken hepsini değiştirelim" durumu yok. Enjektörler değişir, ilk sabah test edilir, sonuca göre regülatöre vs. geçilir... Bence bu şekilde daha fazla zorlamayın aracınızı...

Bana bu parçaların değişmesi gerekir demişlerdi: Atiker Enjektör (Valtek olsun dediler), SGİ Regülatör, Gaz filtresinin takıldığı aparatlar ve Gaz sensörü bunlar birlikte değişiyormuş acaba bunlar Atiker için standart mıdır yoksa modele göre farklı çeşitleri var mıdır?

Elinizden geliyorsa böyle işler elbette değiştirebilirsiniz(ki ben daha önceki aracımda dağıtıp toplamışlığım var eskisini) ama şunu unutmayın aldığınız ürünlerin %100 sağlam olacak diye birşey yok, arızalı çıkar ve aracınıza zarar verirse(küçük bir ihtimal ama) derdinizi anlatacağınız kimse kalmaz(tabi çok samimi tamirciniz yok ise)...

Evet bana bunu söylemişlerdi bir yerlerden alırsın ama kullanılmış olur arızalı olur sıkıntı yaşayabilirsin dikkatli ol demişlerdi...oradan alsam 120 TL bundan 3 ay önce değişimi 180 TL ye yapacaklardı enjektör değişimi ayar ve işçilik dahil aslında çok da fark yok bunları alsam ayar ve işçilik içinde az çok 20-50 TL arasında alacağını düşünsek aynı hesaba geliyor ama şimdi ne kadar ister bilmiyorum...

Yorum bağlantısı
  • 2 hafta sonra...
Yasir Uslan

Enjektörleri zaten mutlaka değiştireceğim ama regülatörden de emin olmam lazım çünkü gittiğim yer bana sadece enjektörleri değiştirsek bir müddet sonra regülatör yine enjektörleri bozar dedi. İnternetten parça satan yerler var uygun gibi onlardan bir tane sipariş versem ve denesem mantıklı olur mu acaba? Netten alınan ürünlerde sıkıntı olabilir mi?

http://www.lpgyedekp...r-enjektor.html burada 120 TL bana yanılmıyorsam 200 -250 TL civarı fiyat vermişti tabii işçilikle değer mi bilmiyorum...

Regülatör nasıl oluyorda enjektörü bozuyormuş ??? :) Önce ustayı değiştirin en iyisi.

Yorum bağlantısı
Recep Mura

Regülatör nasıl oluyorda enjektörü bozuyormuş ??? :) Önce ustayı değiştirin en iyisi.

Bende bilmiyorum anlam veremedim biraz düşüneyim diye onlardan süre istedim başka ustalara da göstereceğim ve öyle karar vereceğim artık inş. iyi bir ustaya denk gelirim...Aslında netten sipariş verip kendim enjektörleri değiştireyim diye düşündüm ama sanırım enjektörleri değiştirmek düşündüğümden kolay değilmiş sonrasında kalibrasyon da yapılmalıymış o yüzden iyi bir usta değiştirse daha iyi olacak sanırım....Ama şuan enjektörler çok ses yapıyor çok rahatsız edici...

Yorum bağlantısı
Recep Mura

İşin ilginci bu sorun başlayalıdan beri daha doğrusu ustaya bırakıp sorun teşhis edileliden beri ki (o teşhisin enjektör kısmının doğru ama regülatör kısmının doğru olup olmadığı noktasından bende şüpheliyim başka ustalara da teyit ettirmeliyim) hiçbir değişiklik yapılmamasına rağmen önceleri motor ikaz lambam kendine kendine yanıp bir süre yanık kaldıktan sonra sönerken şuan hiç yanmıyor o zamandan beri hiç yanık kalmadı bir kaç kere araç soğukken tekleme yaptığında aşırı zorlandığında motor ikaz lamban yanıp sönmeye başladı benzine geçince direkt sönüyordu ısınınca sıkıntı yok vakit bulup başka ustalara henüz gösteremedim...

Yorum bağlantısı
Taner Kızılkor

Ben sorunu çözdürdüm arkadaşlar.

Bu arada da LPGci yada GAZcıların "beyin" diye büyüttükleri zımbırtı sadece bu arkadaşların beyninden büyük ve onların o sadece değişime insanı yönlendirip kandırabileceğini sandığı beyninden daha çok iş yapıyor bunu anladım.

Neyse;

bir abimin vasıtasıyla bir tamirhaneye!! (gazcı felan değil normal motor ustaları elektrik ustası v.s. olan bir tamirhaneye) gittim sorunumu ve fikrimi söyledim. Daha şunları söylediler diye anlatmadan adam güldü ve "gazcılar buna tamir olmaz değişir dediler değilmi dedi" aldı lifte söktü diyaframı o-ring satan bir yerden o-ring aldık aldığım yere 3 o-ring kaç para diye sordum, abi boşver canın sağolsun yanıtını aldım gerisini siz düşünün. kapatmadan önce de diyaframı ikiye bölen vidaların olduğu yere sıvı conta sürdü kapattı.

Hazır bu kadar yapmışken gazcıların takmadığı montaj aparatını da takıp serbestçe radyatörün arkasında salınan diyaframımı sabitledik. Depodan gelen diyaframa giren bakır boruyu da bu sallantıdan solayı biraz deforme olmuş bulduk ve yeniledik. Fıstık gibi oldu. Çalışmada sorun yok, 1 damla kaçak yok.

Birde her diyaframın tamir takımı var diyorlar aklınızda bulunsun... Önemli olan yaptıracak adam bulmak.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Önder Kuru

Ben sorunu çözdürdüm arkadaşlar.

Bu arada da LPGci yada GAZcıların "beyin" diye büyüttükleri zımbırtı sadece bu arkadaşların beyninden büyük ve onların o sadece değişime insanı yönlendirip kandırabileceğini sandığı beyninden daha çok iş yapıyor bunu anladım.

Neyse;

bir abimin vasıtasıyla bir tamirhaneye!! (gazcı felan değil normal motor ustaları elektrik ustası v.s. olan bir tamirhaneye) gittim sorunumu ve fikrimi söyledim. Daha şunları söylediler diye anlatmadan adam güldü ve "gazcılar buna tamir olmaz değişir dediler değilmi dedi" aldı lifte söktü diyaframı o-ring satan bir yerden o-ring aldık aldığım yere 3 o-ring kaç para diye sordum, abi boşver canın sağolsun yanıtını aldım gerisini siz düşünün. kapatmadan önce de diyaframı ikiye bölen vidaların olduğu yere sıvı conta sürdü kapattı.

Hazır bu kadar yapmışken gazcıların takmadığı montaj aparatını da takıp serbestçe radyatörün arkasında salınan diyaframımı sabitledik. Depodan gelen diyaframa giren bakır boruyu da bu sallantıdan solayı biraz deforme olmuş bulduk ve yeniledik. Fıstık gibi oldu. Çalışmada sorun yok, 1 damla kaçak yok.

Birde her diyaframın tamir takımı var diyorlar aklınızda bulunsun... Önemli olan yaptıracak adam bulmak.

Tamir takımları da pahalı bu beyin dedikleri regülatörün... Sıfır regülatör atıyorum 100 TL ise tamir takım 70-80 TL falan. (bizzat faturaları görmüşlüğüm var) Eğer sorun sadece su kaçağı ise o-ringlerin değişimi yeterli oluyor yada kaçak regülatördeki(beyin) plastik dirseklerde ise yine değişim yeterli.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Taner Kızılkor
(düzenlendi)

Tamir takımları da pahalı bu beyin dedikleri regülatörün... Sıfır regülatör atıyorum 100 TL ise tamir takım 70-80 TL falan. (bizzat faturaları görmüşlüğüm var) Eğer sorun sadece su kaçağı ise o-ringlerin değişimi yeterli oluyor yada kaçak regülatördeki(beyin) plastik dirseklerde ise yine değişim yeterli.

Evet bahsettiğim tamir takımı 1 conta 3 oring zaten. Eski modellerde dirsekler metal! plastikler yeniler için. Eskilerde o dirseklere birşey olmuyormuş.

Diyafram (atiker marka) 60-80 TL gibi paralara satılıyor. Takılmasıyla 100-120tl yi bulur sanırım. Kaçaklar için oring değiştirip conta yenilemek yarı fiyatı. Plastik dirseklerinde tanesi 1 TL.

Hem sizin bahsettiğiniz tamir takımında ne var bilmiyorum ama 70-80 TL diyaframdan bile pahalı eminmisiniz o tutarın tamir takımına ait olduğuna??

tarihinde Taner Kızılkor tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Önder Kuru

Evet bahsettiğim tamir takımı 1 conta 3 oring zaten. Eski modellerde dirsekler metal! plastikler yeniler için. Eskilerde o dirseklere birşey olmuyormuş.

Diyafram (atiker marka) 60-80 TL gibi paralara satılıyor. Takılmasıyla 100-120tl yi bulur sanırım. Kaçaklar için oring değiştirip conta yenilemek yarı fiyatı. Plastik dirseklerinde tanesi 1 TL.

Hem sizin bahsettiğiniz tamir takımında ne var bilmiyorum ama 70-80 TL diyaframdan bile pahalı eminmisiniz o tutarın tamir takımına ait olduğuna??

Tamir takımdan kastım o-ringler, yaylar, diyaframlar vs. kısaca metal kasa dışında kalan (valfler hariç) diğer tüm aksam... Benim eski araçta değişim yapmıştık. Ben dağıttım eski regülatörü, öyle dağınık duruyor hala...

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Taner Kızılkor

Bu arada yanıltmayayım bir gazcıya atiker için şu diyafram değişecek cümlesini kurma hatasında bulunursanız 200-250 arası parayı bakmadan istiyor. O dediğim 100-120 tl ile işi bitirmek için, diyaframı satın alıp adam gibi bir tamirhanede iyi bir ustaya taktırmanın bedelidir. Yanlış anlaşılmasın..!

Yorum bağlantısı
Önder Kuru

Bu arada yanıltmayayım bir gazcıya atiker için şu diyafram değişecek cümlesini kurma hatasında bulunursanız 200-250 arası parayı bakmadan istiyor. O dediğim 100-120 tl ile işi bitirmek için, diyaframı satın alıp adam gibi bir tamirhanede iyi bir ustaya taktırmanın bedelidir. Yanlış anlaşılmasın..!

Taner Bey, LPG ustam hanımın akrabası benim de yaklaşık 5-6 yıldır da çok samimi arkadaşım, eskiden başka bir dükkanda ustaydı şimdi kendi dükkanını açtı, her cumartesi dükkanındayım, LPG dışında elektrik aksamıyla ilgili(led-amerikan park-ampul değişimi vs vs) işlerimi de yapıyor. Aklıma takılan tamir işleri varsa ondan akıl-yardım alıyorum. Dükkana ortak olduğumu falan sanıyor çevre esnaf(tabi onlar da arkadaşım-baba sanayide köfteci olunca), o yüzden parça konusunda böyle bir "tonga"ya düşmem düşürülmem...

Yorum bağlantısı
Taner Kızılkor

Taner Bey, LPG ustam hanımın akrabası benim de yaklaşık 5-6 yıldır da çok samimi arkadaşım, eskiden başka bir dükkanda ustaydı şimdi kendi dükkanını açtı, her cumartesi dükkanındayım, LPG dışında elektrik aksamıyla ilgili(led-amerikan park-ampul değişimi vs vs) işlerimi de yapıyor. Aklıma takılan tamir işleri varsa ondan akıl-yardım alıyorum. Dükkana ortak olduğumu falan sanıyor çevre esnaf(tabi onlar da arkadaşım-baba sanayide köfteci olunca), o yüzden parça konusunda böyle bir "tonga"ya düşmem düşürülmem...

ben sizin için yazmadım genel olarak yazdım sizden başkalarıda okuyor hani belki yazdığımı yanlış anlayan olur diye düzelttim ;)

sizin şu kofteciyle lpg ustası Ankara'da olaydı iyiydi :D

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Önder Kuru
(düzenlendi)

ben sizin için yazmadım genel olarak yazdım sizden başkalarıda okuyor hani belki yazdığımı yanlış anlayan olur diye düzelttim ;)

sizin şu kofteciyle lpg ustası Ankara'da olaydı iyiydi :D

Elbette(niye kişiselleştirdiysem??), zaten babamın dükkan Ankara'da olaydı, ben memur olmaz o dükkan da 1.5 yıl evvel devredilmezdi... :(

LPG konusunda aklınıza takılan bir soru olursa (arıza - parça falan) yardımcı olurum... :good1:

tarihinde Önder Kuru tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Taner Kızılkor

Elbette(niye kişiselleştirdiysem??), zaten babamın dükkan Ankara'da olaydı, ben memur olmaz o dükkan da 1.5 yıl evvel devredilmezdi... :(

LPG konusunda aklınıza takılan bir soru olursa (arıza - parça falan) yardımcı olurum... :good1:

Devir için üzüldüm geçmiş olsun...

LPG ile ilgili yardım etme isteğiniz içinde çok teşekkürler.

Ankara'ya yolunuz düşerse bende kofte ısmarlarım, :):friends:

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Recep Mura

Ben sorunu çözdürdüm arkadaşlar.

Bu arada da LPGci yada GAZcıların "beyin" diye büyüttükleri zımbırtı sadece bu arkadaşların beyninden büyük ve onların o sadece değişime insanı yönlendirip kandırabileceğini sandığı beyninden daha çok iş yapıyor bunu anladım.

Neyse;

bir abimin vasıtasıyla bir tamirhaneye!! (gazcı felan değil normal motor ustaları elektrik ustası v.s. olan bir tamirhaneye) gittim sorunumu ve fikrimi söyledim. Daha şunları söylediler diye anlatmadan adam güldü ve "gazcılar buna tamir olmaz değişir dediler değilmi dedi" aldı lifte söktü diyaframı o-ring satan bir yerden o-ring aldık aldığım yere 3 o-ring kaç para diye sordum, abi boşver canın sağolsun yanıtını aldım gerisini siz düşünün. kapatmadan önce de diyaframı ikiye bölen vidaların olduğu yere sıvı conta sürdü kapattı.

Hazır bu kadar yapmışken gazcıların takmadığı montaj aparatını da takıp serbestçe radyatörün arkasında salınan diyaframımı sabitledik. Depodan gelen diyaframa giren bakır boruyu da bu sallantıdan solayı biraz deforme olmuş bulduk ve yeniledik. Fıstık gibi oldu. Çalışmada sorun yok, 1 damla kaçak yok.

Birde her diyaframın tamir takımı var diyorlar aklınızda bulunsun... Önemli olan yaptıracak adam bulmak.

Geçmiş olsun bana da iş bilen böyle bir usta lazım...

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Recep Mura
Elbette(niye kişiselleştirdiysem??), zaten babamın dükkan Ankara'da olaydı, ben memur olmaz o dükkan da 1.5 yıl evvel devredilmezdi... :( LPG konusunda aklınıza takılan bir soru olursa (arıza - parça falan) yardımcı olurum... :good1:

Önder Bey bana da bu konuda yardımcı olur musunuz gerçi daha önce bir bilgi vermiştiniz ama benim birkaç sorum daha olacak size...Benim aracın durumunu daha önce bahsetmiştim tekrar hatırlatayım sorunum neredeyse aracımı aldıktan sonra ilk 10 bin bakımını yaptırdığımda acelem olduğundan oradaki bir lpgciye yanızca filtreleri değiştirmesini istememle başladı adam alelacele maalesef enjektörü temizleyeyim diye dağıtmış ama toparlayamadı bayağı uğraştı kendi ifadesiyle bir tanesi takılıyor bir üürlü ayarlayamadım oldu sonunda tamam oldu dedi neyse ondan sonra arabada stop etme sorunu başladı aynı zamanda rölanti de titreme vb. ben ilk etapta 10 bin bakımında birçok işlem yapıldığından nereden sorun kaynaklandığını bilemedim çok defa aynı yerlere gitmeme rağmen çözemediler neyse çok detaylandırmayayım ondan sonra benim hiçbir şikayetim olmayan çok memnun olduğum lpg sistemim tuhaflaşmaya enjektör sesi artmaya başladı birkaç başka usta da el attı ama değişen bir şey olmadı yakın zamanda (yaklaşık 3 ay öncesinden beri) sabahları ilk çalıştırmadan motor iyice ısınana kadar ( ki ortlama 2-3 km benzinle gittikten ) normale dönüyordu ilk etapta bazen gaz yemiyor titreme felan yapıyor sonra birden açılıyor bazen hafif bazen bayağı sıkıntılı oluyor hatta son zamanlarda motor ikaz lambasını yanıp sönmeye de başladı aracı durdurup stop edip benzine geçince ışık hemen sönüyor sorun tamamen lpg sisteminde ama bazen hiç yapmıyor benim anladığım çok soğuk olduğunda motor soğukken sıkıntı oluyor. El hasılı kiti takan yere gittim önce enjektörler dediler bize bırakın biz sabah soğukken bakalım dediler ve bana soğukken regülatörün hata verdiğini ancak ısınınca hata vermediğini dolayısıyla regülatörün de değişmesi gerektiğini yalnızca enjektör değişirse zamanla regülatörün yine enjektörleri bozacağını söylediler yani bana regülatör tamamen bitik değil ama %50 performansla çalışıyor dediler tabii bunun yanında gaz filtre takımınında değişmesi gerektiğini tüm parçalarla birlikte maliyetin 400 küsur TL olduğunu söylediler zaten sıfır Atiker 900 TL civarı depoyur felan çıksak 700-750 TL civarı bana pek mantıklı gelmedi bana bence de böyle kullan zararı olmaz motor ısınana kadar benzinle sonra gazla gidersin diye öğüt de verdiler ancak elbette durum gitgide sinirlerimi bozmaya başladı bir an önce buna bir çözüm bulmam lazım çünkü dün ilk defa motor ısındıktan sonra yüksek devirlerde de titreme yaptı ve motor ikaz lambası yanıp söndü mecburen bir süre daha benzinden gitmek zorunda kaldım benzinde hiçbir sıkıntı yok sanırım enjektörler iyice kötüleşti zaten sesi dizel motordan bile çok çıkmaya başladı. Aslında burada adı geçen siteden enjektör sipariş edip kendim takıp deneyeyim istedim ama sanırım düşündüğüm gibi kolay değilmiş ben hazır takılacak şekilde geliyorsa oradaki kabloları söküp aynen yenisine takacaktım ama sanırım enjektör parça parça gelecek toplamam benim için kolay olmaz...

Sizden istirhamım bilginiz varsa siz yoksa arkadaşınızdan;

-Benim sorunumun kaynağı tam olarak ne olabilir?

-Yalnızca enjektör değişimi sıkıntıyı giderir mi yoksa geçici bir durum mudur?

-Regülatörün gerçekten sağlam veya arızalı olduğunu nasıl anlayabilirim? Çünkü bakanlar bilg. bağlıyor soğukken hata veriyor ve sıcakken normal çalışıyor hata vermiyor diyor?

-Eğer her iki parça da değişecekse böyle yapmak yerine tüm sistemi yenilemek mi mantıklı yoksa yalnızca o parçaları değiştirmek mi?

-Eğer sistem yenilenecekse yine Atiker mi yoksa forda daha uyumlu bir başka kit var mı?

-Ben enjektörü web üzerinden satın alsam kendim değiştirebilir miyim değiştirirsem sonrasından bilgisayardan ayar yapmak gerekir mi?

-Bazıları regülatörün kolay kolay bozulmayacak bir parça olduğunu ve onun böyle bir soruna yol açmayacağını söylüyor bu ne kadar doğrudur?

Bu arada aracımdaki kit anladığım kadarıyla Atiker Fast yanılmıyorsam 2009 mayısında takılmış ve şu ana kadar yaklaşık 40 bin km yapmış, bana bu durumda ne tavsiye edersiniz uzun oldu kusura bakmayın müsait bir zamanda tavsiyelerinizi belirtirseniz sevinirim...

Yorum bağlantısı
Yasir Uslan

Lpg'ci iş bilmeyen ustaların regülatöre müdahale etmeyip değiştirmesi bir yerde hayırlı oluyor aslında. Söküp dağıtacaklar toplayamayacaklar, düzgün çalışmayacak. Hem tamirat parası ver, hem çalışmasın can sıkıntısı, üstüne gidip o sinirle yenisini al. Adamlar Kestirmeden gidiyor. Bu da iyi aslında :)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...