İçeriğe Yönlendir

2004 Mondeo Ghia X Aldım Bazı Sorularım Olacak :)


Onur Yaman

Recommended Posts

Onur Yaman

LPG tesisatındaki hatalar arabanı çalışmasına ciddi etkileri var. En basit bir örnek Benzin enjektörlerine gelen kablolar ilk önce LPG beynine giriş yapıyor sonra oradan çıkıp Benzin enjektörlerine giriyor. Buradan oluşabilecek sıkıntıları düşünün.

Sorun LPG tesisatında mı yoksa benzinde mi anlamak için bazen Benzin enjektörlerine giden kablo LPG enjektörlerinden ayrılıp direk bağlama bile gerekebiliyor. Yani LPG tesisatındaki sorun,LPG kalibrasyon hatası aracın beyninden benzin haritasını bozduğu için benzinde de sorun oluşturur ve benzinde de düzensiz çalışır.

valla klima düzeldi gibi

sarı ışık da söndü

ustaellere gidince titremeyi de hallettircem (çok çok az yapıyor bazen ışıkta durunca 20 saniye sonra bir kere yapıyor bisaha bütün gün yapmıyor)

şimdi çıkma otomatik vites topuzu arıyorum

gören olursa söylesin bana da

Yorum bağlantısı

Çift yönlü klimanın prestij dışında çok büyük bir artısı yok. Yanlız Ford'da garip olan alt sınıfında kullanıp, üst sınıfında bu donanıma yer vermemesi. Mondeo ilginç bir modeldir. Bazı parçaları fiesta ve focus 1 ile ortaktır iç aksamda. Bu anlamda focus 2'nin sinyal ve silecek kolları mesela çok daha özgündür. Fakat malzeme kalitesi de focusa göre farklılık taşır. Örneğin ön konsolun kaplaması güneşte cama yansıma yapmaz. Yine de Mondeo'nun havası ayrıdır. Bazen çok mu duygusal bakıyorum desem de bakımlı bir Mk3'ün asaleti her araçta görülecek türden değil.

Saygılarımla.

Yorum bağlantısı
Mehmet Kaya
Çift yönlü klimanın prestij dışında çok büyük bir artısı yok. Yanlız Ford'da garip olan alt sınıfında kullanıp, üst sınıfında bu donanıma yer vermemesi. Mondeo ilginç bir modeldir. Bazı parçaları fiesta ve focus 1 ile ortaktır iç aksamda. Bu anlamda focus 2'nin sinyal ve silecek kolları mesela çok daha özgündür. Fakat malzeme kalitesi de focusa göre farklılık taşır. Örneğin ön konsolun kaplaması güneşte cama yansıma yapmaz. Yine de Mondeo'nun havası ayrıdır. Bazen çok mu duygusal bakıyorum desem de bakımlı bir Mk3'ün asaleti her araçta görülecek türden değil.

Saygılarımla.

Ali Eren hocayla Kayseri'ye gittik. Az kaldi benim aracı alıp Antepe gidecekti kendi 2011 titanium dizel hb focusu bırakıp :)

Plakadan dolayı bırakmadı :)

Yorum bağlantısı
Onur Yaman

arkadaşlar bu arada lpg enjektörü yerine eşanjörü yazmışım özür diliyorum :)

Yorum bağlantısı
Serdar Taş

Lpg enjektörü 200 TL değişmişse atiker marka takılmıştır.Focus aracımda varken enjektörler komple arızalıydı.Bazen çıkarıp temizletmek çözüm olabiliyor bende olmamıştı Tartarini Marka Enjektorler o zaman 500 TL falan demişler sonra 180 TL ye atiker taktırmıştım bir orjinalci olarak beni çok üzmüştü ama sonra dert edilecek bişey olmadığını anladım.Çokta memundum 35-36 LPG ile 550 KM devirdiğimi bilirim..Enjektor değiştirmeden önce 280-300 km anca giderdi.uzun yolda oda. Ah focus ah ne az yakan arabaydın sen..Sıralı sistemde ilk çalıştırmada kullanılan benzin hep fazla gelmiştir ama birtek focusumda her ne hikmetse eksilmezdi o benzin gıdım gıdım harcardı......

.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Onur Yaman

ya ben 30 litre lpg koydum en fazla 200 km gitti mondeo

şimdilik kendimi gaz ayarı ve titreme sorununu çözerken arabayı bağarttılar diye avutuyorum ama yakıt beni baya korkuttu

bu arada titreme devam ediyor

ve sadece durunca oluyor hareket halinde bir sıkıntı yok

lpg ustası 200 km benzinle gez öyle gel dedi

değerler düzelsin dedi

sonra lpg ayarı yapacakmışız

carbon clean ya da motor silk falan mı denesem diyorum şu durunca tireme için

silindir sıkıştırma testine mi girmeliyim

durunca bir yerden hava mı alıyor bu araba

kafayı yiyecem yakında :D

sabahları söför koltuğunda ilk marşta çalışınca kaput içi sol taraftan tik tik bir sürtme çarpma sesi geliyor 5-6 saniye bir daha bütün gün olmuyor

usta ellere gitmeliyim ama okullar dersler.......

biran önce tatil olmalı :)

Yorum bağlantısı
Onur Yaman

arkadaşlar bir de benzinli otomatik ghia x i

en uygun kaç devirde kullanmak lazım

gülmeyin bak :)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Yaşar Akbaş

arkadaşlar 2004 mondeo ghia x aldım

kontağı açtığım zaman klima fanı son sürat çalışıyor ama klima açık değil ve göstergeleri de kapalı durumda

nasıl kapanacağını bulana kadar göbeğim çıktı

sony 6 lı tep in açma tuşuna basınca o fan kesiliyor

bir yerlerde bir sorun var gibi geldi :)

bir fikri olan var mı

ayrıca otomatik vites topuzumum yarısı ve ön küllüğüm kırık

bardaklık la beraber kapağı vs... set halinde satın alabileceğim bir çıkmacı vs tanıyor musunuz

araçta atiker marka lpg takılı ben hiç memnun kalmadım

kaputu açınca tır tır ses yapıyor bakan motor ustası lpg den dedi özellikle rolantide titriyor ve motor arıza ışığı hiç sönmüyor

ayrıca söför koltuğum yukarı aşağıya kalkıp inmiyor motor sesini duyuyorum ama sanırım dişlisi sıyırmış balıkesirdeyim bulabileceğim bir yer veya kargo ile alabileceğim bir yer var mı

üstatlardan bilgi rica ediyorum

saygılarımla

Klima ile olan sorununuz büyük ihtimalle sigorta kutusundan düzeltilecek sigortalarınızda problem olabilir.

Vites topuzu,bardaklık ve küllükle ilgili nette baya bi ford parçası satan site var şimdi isim yazarsam reklama kaçabilir.Bulursunuz hatta ikinci el almanıza bile gerek kalmayabilir fiyatlar uygun.

şöför koltuk dişlini ya tornacıda yaptıracaksın yada E bay.com dan alacaksın başkaca bulma ihtimalin yok. Sitede konu önceden açıldı zaten.

güle güle kullanın..

Yorum bağlantısı
Serdar Taş

Aracınız titreme sorunu çok geniş kapsamlı mesele bir çok faktör yapabilir.Motor kulağı mesela titreme yapar.Giderken anlamazsınız tam dediğiniz gibi olur..Suboplar yapar giderken anlamazsınız.Çok ucuzdan çok pahalıya bir çok etken olabilir..İyi usta böyle zamanlarda lazım oluyor işte arabayı parçalamadan karşısındakini arabadan soğutmadan nokta atışı yapacak usta lazım..30 lt .LPG ile 200 km şehir içi normal değer.Şehirler arasıda 300-350 KM normal...Carbon Clean le motor silkle deneme yapmadan önce bir ustaya gösterin boşuna 80-100 lirada bu uygulamalara vermeyin derim onlar bence en son aşamadaki işlemler hani insan araba uzun zaman masraf açmayınca bişeyler yapayım dediği nokta bence ...Test ile ilgili sorunuzada girin motordan yana içiniz rahat olur ama testede çok para vermeyin...Bu test bile motor için kesin gösterge olmadığını unutmayın....

Kafayı yemeyin panik yapmayın herşeyi bir anda halletmeyin zamana yayın zaman içinde kafanıza göre yavaş yavaş yaptırın usta usta gezin fiyat alın...Aksi hareketler sizi arabadan soğutur...Sonuçta sıfır araca binmiyoruz Arabanın sorunlarını bitirdiğiniz günde satmayın keyfini çıkartın....

Yorum bağlantısı
Mehmet Kaya

arkadaşlar bir de benzinli otomatik ghia x i

en uygun kaç devirde kullanmak lazım

gülmeyin bak :)

Gülecek birşey yok. ben 2 yıldır kullanıyorum daha dün bir abimize sordum. 2000-2200 devirde vites attırabiiyorsanız attırın.

Zaten

4. viteste

2000 devirde 80

2200 devirde 90

2500 devirde 100

3000 devirde 120

3. viteste

2000 devirde 60 la gidiyor.

otomatik viteste en çok dikkat etmeniz gereken. Işıklarda kalkışta kesinlikle yavaş yavaş kalkmalısınız (Az yakması ve şanzımanın sağlığı için)

Aracınızın el freni sağlıklı çalışıyor olmalı. Aracı stop etmek için P konumuna almadan önce kesinlikle el frenini çekin ve araç tamamen durduktan sonra N konumunda frenden ayağınızı çekin yük el frenine binsin. Sonra P konuma alıp aracı stop edin. Araç seyir halindeyken kesinlikle aracı boşa almayın. R ve D konumlarına geçişlerde aracın iyice durmasını bekleyin. Biraz ukalalıkmı yaptım :)

***** Kesinlikle aracı P konumuna almadan aracın hiç bir şekilde kımıldamaması için elfrenini çekin aracı N konumunda elfrenine bindirin yükü sonra P konumuna alın. Şanzımanınızın ömrünü uzatır . Birde şanzıman yağını değiştirin. (Değiştirmeyin diyenlere kulak asmayın. Değişmeyen yağı gördüm. Siz görseniz 30-40 bin de 150 tl verip değiştirirdiniz.

Yorum bağlantısı
Mehmet Kaya

Birşeyi daha unuttum.Geçenlerde birşeyi denedim ve çok faydasını gördüm. Uzun yola giderken uzun rampa gördüğümde ben gaz yüklenip vites düşürüyor ve yüksek devirde çıkıyordum. Şimdi OD açıyorum yani araç 3. viteste devam ediyor ve ciddi anlamda yakıtımada etkisi oluyor ve araç yorulmuyor. (Yakıta etkisi önceden dip gaz yaptığım için resmen yakıtı hortumluyordu)

Yorum bağlantısı
Akan Belen

Hımm ben duracağım zaman bu işlemi yapmıyordum hiç.Dur,el frenini çek biraz bekle stop et. :)

Yorum bağlantısı
Mehmet Kaya

Hımm ben duracağım zaman bu işlemi yapmıyordum hiç.Dur,el frenini çek biraz bekle stop et. :)

P konumuna alıyormusun.

Az kaldı istediğim fiyata satarsam arabayı bende dizel jatco bakacağım :D

Yorum bağlantısı
Akan Belen
(düzenlendi)

P konumuna alıyormusun.

Az kaldı istediğim fiyata satarsam arabayı bende dizel jatco bakacağım :D

Tabi tabi onu yazmayı unutmuşum :D Dur-El frenini çek-P ye al-Stop et

Dizel jatco candır diyeceğim ama.Meret çok sesli geldi bana.Birde ortamam 9 şu anda :(

tarihinde Akan Belen tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Mehmet Kaya

Tabi tabi onu yazmayı unutmuşum :D Dur-El frenini çek-P ye al-Stop et

Dizel jatco candır diyeceğim ama.Meret çok sesli geldi bana.Birde ortamam 9 şu anda :(

Benim N konumuna alıp freni bırakma sebebim araç ister istemez azda olsa haraket edecektir. O haraketi P konumunda yapmaması için yapıyorum ve aracımın şu anda vites geçişleri daha rahat. Yani P konumundan aracı D konumuna daha rahat alıyorum.

9 litre çok değil bence. Alışma evresi ve çok dik rampalar varsa normal.

Yorum bağlantısı
Mehmet Kaya

Ruhan hocanın mesajlarından sonra çok kelimesi az kalıyor :D

Akan senin araba otomatik ve 2.0 motor ve şehir içi Zonguldan gördüğüm kadarıyla fena rampa ve sıkışık trafik. Şimdi Samsunla kıyaslanmaz. biliyorsun ki otomatikler dur kalkta ciddi yakıt harcıyor. Bu yüzden kullanılan güzergah önemli. Ankara içinde geçerli bazı güzergahlar var 10 litre ortalama ile gidersin Bazı güzergahta 20 litre ortalama ile gidersin. o yüzden kıstas herzaman benzer güzergah benzer ağırlıkla benzer hızlarda yapılır.

Yorum bağlantısı
Akan Belen

Ben Ereğlideyim ancak burda da dur kalk çok fazla oluyor.Zaten hafta içi ev iş arası oldukça kısa araç tam ısınacakken işe gelmiş oluyorum.Birazda sıkıntı burda aslında.İşin ilginç tarafı focus varken de ortalama bu şekilde oluyordu genelde.Ben 7 civarlarında falan olur diye umut ediyordum ama bakalım artık.Yazın biraz daha düşer sanırım

Yorum bağlantısı
Mehmet Kaya

Ben Ereğlideyim ancak burda da dur kalk çok fazla oluyor.Zaten hafta içi ev iş arası oldukça kısa araç tam ısınacakken işe gelmiş oluyorum.Birazda sıkıntı burda aslında.İşin ilginç tarafı focus varken de ortalama bu şekilde oluyordu genelde.Ben 7 civarlarında falan olur diye umut ediyordum ama bakalım artık.Yazın biraz daha düşer sanırım

Ereğli daha fena :D Kısa mesafe de etkiliyor yakıtı.

Yorum bağlantısı
Akan Belen

Ereğli daha fena :D Kısa mesafe de etkiliyor yakıtı.

Evet sorma.Ben biraz da sıkıştırdım bu depoda aracı biraz kurum temizleyeyim diye zaten :fiuw:

Yorum bağlantısı
Mehmet Kaya

Evet sorma.Ben biraz da sıkıştırdım bu depoda aracı biraz kurum temizleyeyim diye zaten :fiuw:

Ondan sonra 9 litre yaktı diyorsun :D

Yorum bağlantısı

Birşeyi daha unuttum.Geçenlerde birşeyi denedim ve çok faydasını gördüm. Uzun yola giderken uzun rampa gördüğümde ben gaz yüklenip vites düşürüyor ve yüksek devirde çıkıyordum. Şimdi OD açıyorum yani araç 3. viteste devam ediyor ve ciddi anlamda yakıtımada etkisi oluyor ve araç yorulmuyor. (Yakıta etkisi önceden dip gaz yaptığım için resmen yakıtı hortumluyordu)

Anlık tüketimdede belli eder kendini abi zaten...

O/D kullanmasını bildikten sonra,ciddi işe yarayan bi sistem aslında...

Yorum bağlantısı
Mehmet Kaya

Anlık tüketimdede belli eder kendini abi zaten...

O/D kullanmasını bildikten sonra,ciddi işe yarayan bi sistem aslında...

Ben artık O/D kullanıyorum uzun ve dik rampalarda. En azından aracın vites kararsızlığını çözüyorum ve sabit gazla daha rahat çıkıyorum. Yoksa öbür türlü gaza basıyorsun ayağını gazdan biraz çek vites atıyor devir düşüyor haydi tekrar gaz yüklen bu şekilde devam eden süreç var ve bu süreçte aracın yakıtı artıyor.

Yorum bağlantısı
Akan Belen

Bu O/D denilen zamazingo bizimkinde yok değil mi.Gerçi rampada ben zorlanmıyorum yardıra yardıra çıkıyorum ama :)

Yorum bağlantısı

Vallaha abi,senle uzun yola gitmeyi istiyorum bi ara,sürüşünü merak ediyorum :)

Hakan abi kullandığında(erciyes dönüşü bi yerden sonra)

Bayağı fark vardı.

Haa,normal kullanıcı değil adam,Servise yakıt şikayeti ile gelenlerle,test sürüşüne çıkıp,döndüğünde ise müşterinin, Benim arabam az yakıyormuş dedirtenlerden :)

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...