İçeriğe Yönlendir

Dizel Motoru Hareket Öncesi Nekadar Isıtıyorsunuz?


Kutay Akçar

Recommended Posts

Ali Cihangiroğlu
(düzenlendi)

otobanda basmış ve mola vereceksem stop etmek için en az 1 dakika beklerim...

sabahları da kemer filan derken zaten ısınıyor...

burada ilk çalıştırma sonrası harekette dikkat edilmesi gereken, tabloda ışıklar söndüğü gibi önce aracı çalıştırıp sonra emniyet kemeri vs vs ile uğraşmak :)

ben genelde kapımı bile kapatmadan kontağı basıyorum...içerdeki hava çıksın camalar buhar yapmasın diye...

genelde motor iyice ısınmadan fanı da açmam :)

cam hafif aralık yol alır 2-3 km sonra açarım :)

Uzun yoldan sonra yaptığın doğru, yalnız, sabahları ilk çalıştırmada lambalar sönünce çalışıtırırsan eksik iş yaparsın, lambalar söndükten sonra 3-5 sn. kadar bekle ve ısıtma rölesinin tık sesini duy sonra çalıştır, motor ısındımı tekrar stop edip çalıştırdığında bu ses duyulmaz, lambalar sönünce marşa bas, bu ses sadece motor tamamen soğuksa duyulur.

tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
(düzenlendi)

Sibob erit, güç kaybı yaşa, ayarla uğraş, haybeye para ver kurdur, arabayı delip boru geçirsinler, çarpınca (Allah korusun) patlasın (tse falan hikaye burası Türkiye) gaza zam gelsin vs..

Al dizel, bas marşa 15-20 sn. bekle devam et, tork deli gibi, dayanıklılık 2 katı vs. 4.5 lt. ortalamalarla gez....

Forever Dieseeeel :p

tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Ruhan Sorgun

ben mühendislikte ileri derecede bulunan alman mühendislerinin 90 km sabit hızda giderken kurum bağlayacak bir araç tasarlayacaklarına inanmıyorum. haa sürekli 90 la bende gitmiyorum tavsiye etmiyorum ama, kurum bağlayacağına da inanmıyorum.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ruhan Sorgun
(düzenlendi)

Seyir devride yanlış hocam, maks torku aldığımız devirden aşşağı sürmeyecek ve zorlamadan en üst vitese geçmiş olacaksınız, 5. viteste 1750 devir=soba borusu misali kurum :) 1750 devir ancak 1.2. viteste o devirlerde olabilir, fazlası gerekmez zaten, ama daha büyük viteslerde soğuk motora darbe indirirsiniz.

Not: 7 senedir aynı tarz kullanırım, sıfır hata, sıfır arıza, 95 km ortalama hız yakıt sarfiyatı 4. lt. fiesta için mükemmel ötesi sonuç.

taunus, 86 dan beri bizde, sıfır hata sıfır arıza, hala tek marş çalışır.

iyide 1750 devirden aşağı sürülmeyecek diyorsunuz, (max.tork da 1750 de zaten)bende zaten sürekli giderken sabit en az 1750 devir dedim. 1750 devirden aşağı sürün demedim ki, yada her zaman 1750 devirde sabit gidin demedim...vitesleri de soğukken 2000-2100 değiştirin dedim, sıcakken de aynısını yapın demedim ki. yakıt olayına gelirsek, benim tarzımda 6 yıldan beri aynıdır. yıllardan beri kimsenin inanamayacağı kadar az yakarım. focus 2 tdci yakıt tüketimi konusunda da rastlamışsınızdır. hatta bugünde bir tüketim paylaşıyorum, 32 km ort. hızla 5.1 gerçek veri...109 luk focusla. araç 22000 km den beri bende ilk aldığım günle aynı yakıyor. benim tarzım kurum yaptırsaydı, tüketim gittikçe artardı, hatta düştü bile...

tarihinde Ruhan Sorgun tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Guest Hasan Ekici

Çok düşük devir sürmeyin, turbo yersiniz. Ayrıca geçmişte lpg şimdi dizel kullanan biri olarak bence lpg daha sorunsuz.

Yorum bağlantısı
Ali Eren

Birçok arkadaş yazmış ama genel mantık şudur dizelde: Çalıştırınca bi 30 sn beklenir, hararet ibresi kıpırdayıncaya kadar, yüksek devirlere çıkılmaz. (2000 devri pek geçemek). Bi de durduktan sonra stop etmeden yine bir 30 sn. beklemek.

Çok fazla da detaya takılmamak lazım.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Baran Ekici

Yakıt tüketimi normale ininceye kadar kimi zaman 20 saniye, çok soğuklarda 2-3 dakika. Kapatırken de 15-20 saniye bekliyorum.

Yorum bağlantısı
Guest Hasan Ekici
(düzenlendi)

+1 dizelde bir turbo bir enjektör arızası oldumu maliyet kimi zaman 2 prins kit parasına yaklaşıyor.Yakın zamanda turbo yemiş bir olarak forever prins forever lpg, hem çevreci, hem yağı temiz, hem de hırlama yok :biggrin:

Sen prinsci bende teleflexci olunca dizeli beğenmememiz son derece normal. Turbo ne sebeple gitti sizin, ömrümü doldu yoksa sizden kaynaklı bir sorun mu var?

tarihinde Hasan Ekici tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Kutay Akçar

+ Uzun yolda nerenin rampa nerenin düz yol olduğunu unut :p

+1 Dizelin en sevdiğim yanı bu hatta sırf bu yüzden dizel diye israr ettim diyebilirim. Tork apayrı bir olay...Tüpü bende sevmiyorum yok kapalı parka girme yok ayarı kaçtı zaten otomatik sıralı sistemlerde kışın şehir içi yolculuklarda motor ısınana kadar LPG ye geçmez ne anladım öyle işten...

Çok düşük devir sürmeyin, turbo yersiniz. Ayrıca geçmişte lpg şimdi dizel kullanan biri olarak bence lpg daha sorunsuz.

LPG daha sorunsuz derken? Tamamen kendi deneyimlerinize göre bu böyle... Bunlar tamamen arabadan arabaya kullanılan malzemenin kalitesine ve kullanıma bağlı şeyler.. Abimdeki eski BMW deki tüp çok ağrıtmıştı başımızı, bir türlü randıman alamadık, bununla beraber escort taki LPG sistemi hiç üzmemişti. Aynı şekilde birçok arkadaşımdan da LPG deki sorunlar hakkında çok problem dinledim keza dizelde de farklı değil, en sorunsuzu derseniz benzinli onada para dayanmıyor. Ama dizel öyle birşey ki aracınız kaliteli, rüştünü ispatlamış bir modelse, sağlam temiz kullanılmış bir araçsa ve bu tüm konuşulanlara da dikkat ederek kullanırsan 200bin çok rahat görüyor o parçalar. E 200binden sonrada bir zahmet değiştiriver turboyu, 1100 lira civarında bişey olması lazım işçilikle 1200-1300 e gelir değişimi.

Bu arada konu neydi nereye geldi...

Yorum bağlantısı
Ruhan Sorgun
(düzenlendi)

forumda lpg sorunları ile boğuşanlar, dizel sorunları ile boğuşanlardan çok çok fazla, ayrıca dahada sorunlu olsa bile forever dizel, lpg li araç kullanırken kaputunu açmadığım gün, sanayiye gitmediğim hafta sonu yoktu. okulumuzda 180 personel var, lpgli ya 2 dir ya 3...1,4 tonluk 109 beygir 240 nm tork focusla 22 kuruş yakarım ş.içinde, rampayı çıkarım 150 ile...yılda yaparım 20.000 km, ne işim var lpg ile... :biggrin:

tarihinde Ruhan Sorgun tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Guest Hasan Ekici

forumda lpg sorunları ile boğuşanlar, dizel sorunları ile boğuşanlardan çok çok fazla, ayrıca dahada sorunlu olsa bile forever dizel, lpg li araç kullanırken kaputunu açmadığım gün, sanayiye gitmediğim hafta sonu yoktu. okulumuzda 180 personel var, lpgli ya 2 dir ya 3...1,4 tonluk 109 beygir 240 nm tork focusla 22 kuruş yakarım ş.içinde, rampayı çıkarım 150 ile...yılda yaparım 20.000 km, ne işim var lpg ile... :biggrin:

Samsun'da usta mı var hocam? Kasapların eline düşmüşsünüz, bu lpg sorunlu anlamına gelmez. Ben 4 yıl lpg li focus 1 yıldır dizel focus kullanıyorum. Dizel çok güçlü makina ama yok 30 saniye bekle, yok kurum bağlar, yok turbo yağlamayı keser...Pimpirikli adam işi değil.

Yorum bağlantısı
Fatih Keskin

Marşa basarım hararet ibresi kıpırdayana kadar sıkıştırmam ondan sonra konuştuyorum tork canavarımı.

Şirket araçlarında ise tam tersi bas marşa sıkıştır gitsin.Yapılmaması gereken herşey yapılır ama bişey olmaz.

Yani araçlarımız cam dan yapılmadı kolay kolay bişey olmuyor.Ya da sakınan göze çöp batıyor.

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
(düzenlendi)

ben mühendislikte ileri derecede bulunan alman mühendislerinin 90 km sabit hızda giderken kurum bağlayacak bir araç tasarlayacaklarına inanmıyorum. haa sürekli 90 la bende gitmiyorum tavsiye etmiyorum ama, kurum bağlayacağına da inanmıyorum.

90 la kurum bağlamaz, zaten 90 la devir 2000 in az üzerinde oluyor, 1750 devirde değil yalnız :) (tabii fiesta da böyle, sizn focusun tork durumu böylesyse iş değişir tabii. :good1:

tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Ruhan Sorgun

90 la kurum bağlamaz, zaten 90 la devir 2000 in az üzerinde oluyor, 1750 devirde değil yalnız :) (tabii fiesta da böyle, sizn focusun tork durumu böylesyse iş değişir tabii. :good1:

hah şimdi oldu, benim makine son vites 1750 devirde 90 yapar, max. torku da 1750 devirde verir. fiesta ile karıştı rakamlar, bende diyorum ki ali cihangiroğlu işi bilen birisi niye böyle yazıyor :D

Yorum bağlantısı
Uğraş Özyurt

herkes hararet demiş bizde yok napıcas ?

Biraz bekliycen, manuel ayar yapıcan yani :biggrin:

Yorum bağlantısı
Ruhan Sorgun

Samsun'da usta mı var hocam? Kasapların eline düşmüşsünüz, bu lpg sorunlu anlamına gelmez. Ben 4 yıl lpg li focus 1 yıldır dizel focus kullanıyorum. Dizel çok güçlü makina ama yok 30 saniye bekle, yok kurum bağlar, yok turbo yağlamayı keser...Pimpirikli adam işi değil.

kişisel tercih meselesi, bende aynı şeyleri lpg için düşünüyorum.30 sn beklemek benim için sorun değil, zaten kimse için sorun değil. emniyet kemeri bağla, ayna kontrolü, teybi aç, kanalı-şarkıyı seç, sağı solu kolaçan et derken zaten daha fazla geçiyor bazen. stop ederkende aynı, teybi kapat, kaloriferi kapat, farı kapat, motoru dinle, emniyet kemerini çöz, zaten ben boşta iniyorum garaja, yani bunlar olurken çoktan geçiyor 30 sn. normal kullanımda kurum bağlama diye bir şey yok. tutupda sürekli 1750 devirin altında gaza yüklenirseniz o başka...

Yorum bağlantısı
Fırat Kazancı

Arkadaşlar,

Yağlanma durumunu bilirisiniz, gunlerce yatmışsa hava soğuksa sure 2-3 dakika olabilir. Bunlara ek hemen bir yokuş çıkılması gerekiyorsa mantıken süre uzatılır.

Ancak günlük kullanılan bir araçta ve 0 altında sıcaklık yoksa 1 dk cıvarı yeterli olur.

Ancak motor ısınana kadar sıkıştırmadan kullanmak gerek. Genel kanı da bu şekilde zaten gördüğüm kadarıyla.

Yorum bağlantısı
Hasan Basri Bayraktar

Bu kurum işi netlik kazanmadı...Otomatik aracı olanlar bilir...benim araçta 90 la giderken 1750-1850 devir çevirir ve vites 5 te dir..Ne yapıcaz şimdi...manuel 4 e alıp gazmı verelim... :biggrin: Bunu koca Ford düşünememiş mi ? :D

Yorum bağlantısı
Kutay Akçar

kişisel tercih meselesi, bende aynı şeyleri lpg için düşünüyorum.30 sn beklemek benim için sorun değil, zaten kimse için sorun değil. emniyet kemeri bağla, ayna kontrolü, teybi aç, kanalı-şarkıyı seç, sağı solu kolaçan et derken zaten daha fazla geçiyor bazen. stop ederkende aynı, teybi kapat, kaloriferi kapat, farı kapat, motoru dinle, emniyet kemerini çöz, zaten ben boşta iniyorum garaja, yani bunlar olurken çoktan geçiyor 30 sn. normal kullanımda kurum bağlama diye bir şey yok. tutupda sürekli 1750 devirin altında gaza yüklenirseniz o başka...

+1 Ayrıca bu bekleme olayı kışın var yazın ise sadece sabahları ilk çalıştırmada... Çok aşırı soğuk havalar yoksa dizel kolay kolay soğumuyor zaten... Yazın veya baharda sabahtan çalışmış bi araba için herseferinde 30sn beklemenin lüzumu yok, 10-15sn fazlasıyla yeterli olur ki zaten emniyet kemerini tak, el frenini indir derken yeterli süre oluyor yakıt tüketiminden bakıyorum hemen 0,7-0,8 lere iniyor. Bana sorarsanız 30sn. bekleme değil en çok koyan kısmı kışın soğuğunda kolariferin bir türlü sıcak hava vermemesi. Eski focusum 5dk. içinde cayır cayır ısıtıyordu arabanın içini.

herkes hararet demiş bizde yok napıcas ?

Evet hele ki dizel gibi hasas araçlarda bunu niye koymazlar anlamam çokmu büyük maaliyeti var.. Sonuçta sıcaklığı kontrol eden bir sensör takımı var yine hararet yaptığında bilgi vermek için ibreyi koymak mı zorlarına gidiyor ne fiestada nede corsa da giriş sınıfı biçok araçta yok.

90 la kurum bağlamaz, zaten 90 la devir 2000 in az üzerinde oluyor, 1750 devirde değil yalnız :) (tabii fiesta da böyle, sizn focusun tork durumu böylesyse iş değişir tabii. :good1:

Focusta 90 ile giderken devir 1750-1850 arasında oluyor yuvarlar 1800 diyelim. Bende açıkçası kurum bağlayacağını zannetmiyorum yoksa 90-110 aralığı TR ve avrupada uzun yolda en çok kullanılan sürat aralığı için bu hızlarda 4. viteste gitmenin hiç anlamı yok 5. viteste de kurum bağlayacak olsa bence vites oranlarını ona göre ayarlarlardı bırakın focusu birçok 1,6 TDCI durum böyle.

Bu kurum işi netlik kazanmadı...Otomatik aracı olanlar bilir...benim araçta 90 la giderken 1750-1850 devir çevirir ve vites 5 te dir..Ne yapıcaz şimdi...manuel 4 e alıp gazmı verelim... :biggrin: Bunu koca Ford düşünememiş mi ? :D

Evet her konuda değiniliyor bağlar bağlamaz ama hiçbir zaman net bir sonuç yok. Benim düz yol ideal devir aralığım 1750 - 2500 aralığı arada bir DPF temizlesin diye yükseltiyorum devir marjını. Birde abim shell GTL yakıtın çok iyi temizleme yaptığından bahsettti birkaç depo ondan alıcam bakalım.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Emrah Uludağ

İlk marş anında 4-5 bar olan yağ basıncı milisaniyeler içinde turbo milini yağlar. Turbo zaten o sırada en az 5000 devirle dönmeye başlamıştır. Siz turboyu düşünmeyin :)

Araca binilir, marşa basılır, emniyet kemeri, iç geri görüş aynası ayarlanır, radyo açılır ( al yazarken bile 20 saniye geçti ) Lazım olan her yere yağ ulaşmıştır zaten. Aracı sıkıştırmadan yola çıkılır.

oh be, bilen adamın hali başka. iş chipe falan gelince "fordun muhendisi akıl edememiş mi bik bik" edersiniz sonra kalkışta şu kada bekle bu kadar yağla... adam bas git boşuna mazot yakma efsanelere inanma demiş. herhalde derken havanın bizden daha soğuk olduğu yerleri de aklına getirmiştir. he kontağı çevirir çevirmez patinajla kalkmayı denersen benzinli motoru da bitirirsin. bu kadar pinpirikli olmayın, ben her sabah arabayı yarım debriyaj (polis aracında gördüm çok cool geldi :) marş motoru dönerken kalıkışa da hafiften başlamış oluyoruz, 2.vites hemen geliveriyor 2000 deviri geçmiyoruz tabi) çalıştırıyorum, aynaymış radyoymuş vakit yok 10 dk kalmış mesaiye yardır :)

Yorum bağlantısı
Ali Özgen
(düzenlendi)

Son dönem araçlarda motor sıcaklık göstergesi yok. Demek ki rutin kullanımda motor sıcaklığının bilinmesi gerekmiyor (olmasını isterdik o ayrı konu). Bu durumda "hareket için motor sıcaklık ibresinin oynaması beklenmeli" savı geçersiz.

Daha önceki benzinli araçlarımın kılavuzlarında ve otomobil dergilerindeki ustaların yazdığına göre "rölantide motor ısıtma" kavramı günümüzde geçerli değil.

Aracımın orjinal kullanım kılavuzundan aktarıyorum: "Araç hareketsizken motoru çalıştırarak ısıtmak için beklemeyin, camlar görüşünüzü engellemiyorsa hareket edin. Bu sayede motor daha hızlı bir şekilde çalışma sıcaklığına ulaşır ve çevreye zararlı madde emisyonu asgari düzeye iner"

Ayrıca aynı sayfada şu da yazıyor: "Motor soğukken motor devrini aşırı yükseltmekten, tam gazla hızlanmaktan ve motora aşırı yüklenmekten kaçının"

tarihinde Ali Özgen tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...