İçeriğe Yönlendir

Dizel Motoru Hareket Öncesi Nekadar Isıtıyorsunuz?


Kutay Akçar

Recommended Posts

Kutay Akçar

Son dönem araçlarda motor sıcaklık göstergesi yok. Demek ki rutin kullanımda motor sıcaklığının bilinmesi gerekmiyor (olmasını isterdik o ayrı konu). Bu durumda "hareket için motor sıcaklık ibresinin oynaması beklenmeli" savı geçersiz.

Daha önceki benzinli araçlarımın kılavuzlarında ve otomobil dergilerindeki ustaların yazdığına göre "rölantide motor ısıtma" kavramı günümüzde geçerli değil.

Aracımın orjinal kullanım kılavuzundan aktarıyorum: "Araç hareketsizken motoru çalıştırarak ısıtmak için beklemeyin, camlar görüşünüzü engellemiyorsa hareket edin. Bu sayede motor daha hızlı bir şekilde çalışma sıcaklığına ulaşır ve çevreye zararlı madde emisyonu asgari düzeye iner"

Ayrıca aynı sayfada şu da yazıyor: "Motor soğukken motor devrini aşırı yükseltmekten, tam gazla hızlanmaktan ve motora aşırı yüklenmekten kaçının"

Kusura bakmayın ama yeni araçlar özellikle giriş seviyesi araçlar iyice kullan ata döndüler çünkü oldukça uygun fiyatlılar ve avrupada çoğu kişi zaten çok yüksek 200bin gibi KMleri görmeden ufak tefek kazalar sonrasında bile araçları toplayıp 3. 4. dünya ülkelerine satıyolar. Gidin sudana mısıra eskiden türkiyenin italyanın trafiğin yarısını oluşturan tofaşlar hep orada kullanılıyor olduğunu görürsünüz., keza gidin Tunusa eski fransız arabalarının yani fransanın kullanmayıp attığı araçların tunusta aktif olarak kullanıldığını görürsünüz... O sebeple önemsemiyorlar yok bekle yok ısıt çünkü adamın hedeflediği KM yi çok rahatlıkla çıkartıyor fazla dikkat etmesen bile, yada en fazla bir turbo değiştirerek idare ediyor, sonra en ufak kazada perte ayırıp durumuna göre hurdaya veya 4. dünya ülkelerine postalıyor... ama maalesef ülkemizde öyle çabuk atılmıyor arabalar aslında maalesef değil tüketim toplumu olmama açısından güzel birşey tabiki... Çevre kanunları baskılarıyla dolayıda kitapçıklara bunları yazıyorlar. Yoksa ne benzinli de nede dizelde aşınmaya karşı aşmış farklı seramik gibi aşınmayan birşey kullanmaya başlamadılar zaten eskiden bu yana hala motor dayanım KM leri yakın ama daha önemlisi yağlar çok gelişti eskiye oranla özellikle soğukta ilk çalıştırmada yağlama becerisi açısından çok iyileştirler, bu sebeple bu kriterlerin önemi eskisi kadar kritik olmaktan çıktı tabiki... En azından eskiden motor ısınana kadar kalkmayın görüşü artık bir 30sn 1dk. bekleyin daha sonrada motoru çok sıkıştırmadan yol alın şeklinde çok daha yumuşadı yoksa eskiden bu tavsiye "motor ısınmadan hararet ibresi oynamadan haraket etme" şeklindeydi ki dizel araçta soğuk havada hararet göstergesinin kıpırdamasını beklemek demek 5-10dk. demek, günümüzde yeni yağlar sayesinde kimse böyle birşey tavsiye etmiyor tabiki bunun yerini 1dk. çalıştır sonra zorlamadan yoluna çık diyor.

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...