İçeriğe Yönlendir

Lastik Değişimi Sonrası Sola Çekme Sorunu


Savaş Değişli

Recommended Posts

Savaş Değişli

Arkadaşlarlar Selamlar

Bugün jantlı kışlıklarımı çıkarttım ve jantlı yazlık lastiklerimi taktım.Arabaya bindim eve geldim ama araba sola çekiyor biraz.Havaları kontrol etmedim işim acele idi.Sorun havalarda değilse lastikleri nasıl değiştirmeliyim.Çapraz mı yoksa önleri arkaya arkaları öne gibi mi?

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

lastikleri smküldüğü yere geri taktınız mı? işaretlenmişmiydi?

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Çetin Kılıç
(düzenlendi)

Muhtemelen lastik havaların dan kaynaklanıyordur çekme ,lastik değişimini iyi durum da olanları öne nispeten kötü olanları arkaya takarak yapabilirsiniz, ama her durum da da balans ayarı yaptırmanızı tavsiye ederim.

tarihinde Çetin Kılıç tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Savaş Değişli

lastikleri smküldüğü yere geri taktınız mı? işaretlenmişmiydi?

abi yok geçen kış çıkartırken yazmayı unutmuşum üstlerine :s

Yorum bağlantısı
Ayhan Onaran

abi yok geçen kış çıkartırken yazmayı unutmuşum üstlerine :s

Bu yüzden işiniz zor..Tüm lastikleri söküp balans yaptırmanız lazım.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Servet Aydın

Lastik basıncı kontrolü yapılmalı,

Ayrıca ; iyi durumdaki lastikler her daim arkaya takılır bilginize..

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

lasitkler zamanla çalıştıkları yönde tabanda iz yapar, doğladır, yerleri karşınca çekme yapar, aşırı çabuk açınır, içerden tel bile kopartır, deneme usulü ile eski yerleri blunacak.

Bu yüzden işiniz zor..Tüm lastikleri söküp balans yaptırmanız lazım.

balans titremeyi önler, çekmeyi önelemez, eski yerleri bulunmadıkça

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Berk Yalçın (REZULTEO)

Arkadaşlarlar Selamlar

Bugün jantlı kışlıklarımı çıkarttım ve jantlı yazlık lastiklerimi taktım.Arabaya bindim eve geldim ama araba sola çekiyor biraz.Havaları kontrol etmedim işim acele idi.Sorun havalarda değilse lastikleri nasıl değiştirmeliyim.Çapraz mı yoksa önleri arkaya arkaları öne gibi mi?

Lastiklerinizin marka ve modeli nedir?

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ayhan Onaran

lasitkler zamanla çalıştıkları yönde tabanda iz yapar, doğladır, yerleri karşınca çekme yapar, aşırı çabuk açınır, içerden tel bile kopartır, deneme usulü ile eski yerleri blunacak.

balans titremeyi önler, çekmeyi önelemez, eski yerleri bulunmadıkça

İyi bir balans ile iş çözülebilir abi.Sırf balans için balans yapılırsa olmaz..Eğer senin dediğin gibi olsaydı 2. el alınan tüm lastikler yeni araçta çekme yapardı :) Düzgün balans çekme sorununa çaredir.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Emre Alliş

bende aynı sorun vardı kar kış içinde havalardan olacağı aklıma gelmedi öncesinde,havaları kontrol edince 5 psi kadar hava azaldığı için sola çekiyormuş, ayrıca çağlar abiye katılıyorum; balans sağa sola çekmede değil titremeyle alakalı,,,

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Serkan Ünsalan

ben sıfır lastik ve jant aldım taktım sola çekme yapıyordu..lastikleri eski yerlerine takılmasıyla ilgisi yok bence

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

En kötü durum bu...

Deneye deneye bulacaksınız başka yolu yok... Ben yazlıkları sökerken işaretlemiştim...

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ayhan Onaran

bende aynı sorun vardı kar kış içinde havalardan olacağı aklıma gelmedi öncesinde,havaları kontrol edince 5 psi kadar hava azaldığı için sola çekiyormuş, ayrıca çağlar abiye katılıyorum; balans sağa sola çekmede değil titremeyle alakalı,,,

Peki size şunu sorayım vereceğiniz cevabı merak ettim..Ben diyelim ki aracıma 2.el çıkma 2 tane lastik aldım.Bunlarda 2 yıl kullanılmış lastik olsun. Bu lastikler eğer aşındığı yöne çekeceklerse benim aracımda düzen tutmayacaklarsa eski araca alıştığı için o aracı arayacaklardır :) Bu durumda ne yapacağız hep sıfır lastik mi alacağız..

Oysa ki rot-balans ayarı ile bu lastikler yeni araca her türlü uyum sağlamaktadır.Rot ayarı sağa sola çekmeler için balans da titreme için yapılır.Ancak zaten hiç bir usta rot ayarı yapmadan 2. el lastik takmaz.Yada yerleri karışmış işaretsiz lastiği takmaz.yukarı da ben kısaca balans demişim ancak bu elbette ki rot-balanstır..

En kötü durum bu...

Deneye deneye bulacaksınız başka yolu yok... Ben yazlıkları sökerken işaretlemiştim...

Lastikleri satarsan ne olacak abi..2.el lastiklerde hiç işaret falan yok :)

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Savaş Değişli

Lastikler Conti eco contact.2011 15 hafta üretimi.Benim eski arabada 4 lastiğide çıkartmışlardı,sonra karıştırıp kafalarına göre taktılar,çekme yapmıştı ,rot balansçı çapraz mı değiştirmişti yoksa önler arka arkalar önmü yapmıştı çıkartamadım :(

Lastiklerin 4 ü de yeni,aşınmalarıda eşit yani

Yorum bağlantısı
Servet Aydın

Ayhan, aynı marka aynı model olup, diş derinlikleri birbirine denk ise sıkıntı olmuyor, ben hiç yaşamadım

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Ayhan Onaran

Ben çok çıkma lastik kullandım.Hatta bakıp bunları öne bunları arkaya takın diye ben kendim seçtim..Ne bir çekme nede benzer hiç sorunum olmadı.Takan güzelce rot-balans yapınca neden lastik çekme yapsın ki..Lastik kusurlu değilse birşey olmaz.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Emre Alliş

rot balansla static balans karıştımı yoksa ? benmi öyle anladım, ayhan abi yaptığım balansların içlerinde 50 gr ve üzeri sorun çıkan lastiklerde başka sebebler aradık ve çoğunlukla jant kaynaklı çıktı elimizde 120 gr lık kurşunlar olsada ne kadar hatayı sıfıra indirsekte tam anlamıyla çözüm olmadı(kullanıcı yorumları). rot balansın bozukluğundan dolayı lastiğin sağ yada sol sırtından aşınması sebebiyle sağa sola çekme bence düzelmez.

Ayrıca ilk balans denemelerimi yaparken boşta olan ikinci el lastik ve jant üzerinde denerdik lastiği söküp taksak da sıfıra indirgenmiş hata tekrar nüksederdi(çok az oranlarda), yani kış boyunca kullanılan lastiği söküp işaretlesek bile gelecek kışa taktığımızda balansı çok da düzgün olmayacaktır,

Lassa ve bridgestone ; her sökme takmada balans yaptırmayı ve 10 binde bir yapılmasını öneriyordu...

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Ayhan Onaran

Savaş kardeşim 4 lastiğinde yeni olduğunu ve aşınmaların da eşit olduğunu söylemiş..Daha önce ki kullanımda eğer çekme yoksa bu lastiklerde şimdi yerleri karışmış olsa bile yapılan ayar ile düzelir.Ben bunu söylemek istiyorum.Ayrıca lastiklerde jant takılı olsa bile sökülüp takıldığında balans ayarı yapılması gerektiğinde de hemfikirim..

Mesela 4 tane sıfır lastik aldık birisi çekme yaptı o zaman ne yapacağız..Bunu yer mi değiştirelim diyeceğiz..Adama gülerler :) Lastik de çok anormal bir kullanım hatası yoksa öne de arkaya da takılır.Çekme falanda yapmaz.Yeter ki usta üstüne düşeni yapsın.

Ankara da bu tip sorun yaşayan varsa rot-balans ustama göndereyim.İşini düzgünce yapsınlar.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Savaş Değişli

İlçede olunca balanscı falan yok ,havalarına bir bakayım düzelmezse Bingöl merkeze inmem lazım.Sonucu sizlere bildiririm

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Berk Yalçın (REZULTEO)
(düzenlendi)

Evet, aracın çekme yapmasına neden olabilecek bir sürü etken var. Bu etkenlerden ilki lastiklerin hava basıncı, o yüzden dediğiniz gibi lastik havalarını kontrol ettirerek başlamak en iyisi.

Kısaca,

1: Lastik hava kontrolünü yaptırın,

Sorun hala devam ediyor ise :

2 : Arka takımın rot ayarına baktırın. Rot ayarı her lastik değişiminden sonra ve her 5000 - 6000 kilometrede mutlaka gözden geçirilmelidir.

Eğer lastiklerinizde gözle görülür bir aşınma söz konusu olsaydı, aracınızın sola çekmesinin nedenlerinden biri olabilirdi. Yani bu durumda, bunu nedenlerden biri olarak sayamayız.

Umarım verdiğim bu bilgiler size yardımcı olur.

Kolay gelsin.

Düzenleme : harf hatası

tarihinde Berk Yalçın (REZULTEO) tarafından düzenlendi
  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Barış Kalkan
(düzenlendi)

E-5 te ölü köpeğin üstünden uçtuğum anda ön takım bitti gaza bastığımda araba sağa gidiyo direksiyon garipleşiyordu, rot kolları ve başları, salıncak değişti rot balansdan sonra gayet iyi hale geldi, rot balansı yapan lastikciye gittim 1 hafta sonra sıfır lastik aldım akşam geç saatte lastikler değiştiği için trafik yoğunluğundada bir şey anlamamıştım, ertesi gün sabah işe giderken araba yeniden sağa çekmeye başladı lastikciiye gittm lastikler yeni olduğu iin yapması nırmal biraz kullan geçer dedei fakat 10 kullandım geçmei dün gittim tekrardan rot ayarına rot ayarı kaymış bir daha yapıldı sorun kalmadı..

benim düşüncemde rot ayarını kontrol ettirmeniz.

Ahaa dikkatimden kaçmış çıkan lastikler doğru yerlere takılmamış buda sebeb olabilir

tarihinde Barış Kalkan tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Savaş Değişli

Bugün Konya'daki rot balans ustamı aradım,durum böyle böyle dedim

Tavsiyesi ilk olarak lastik havalarına bak dedi,geçmezse önleri sağ -sol değiştir yine geçmedi bu sefer hangi tarafa çekiyorsa diğer taraftaki lastikleri ön-arka değiştir dedi.

Neyse lastikçiye gittim,havaları kontrol ettirdim arka sağ baya inmiş,23 ps falan anca hava varmış.Şişirdik umutla olacak düşüncesi ile okula döndüm.Çekme yine var ama bir nebze azalmış hissettim.Neyse okul bitti tekrar lastikçiye gittim önleri sağ-sol değiştireyim diye.Hay ben bu ustayım diye geçinenlere..Neyse eleman dün taktığı bijonları çıkartamıyor.Sol saplama ve somunun birisini yedi,sağ saplamanında birini kırdı.Dün takarken,somunları eliye bir iki tur çevirip yerleştirmeden, bijon anahtarının içine koyup öyle sıkıştırmıştı.Elinle falan yap bir kaç tur dediysemde bişiii olmazz hocaaa demişti.Şeytan dedi al eline bijonu.... Neyse :)

Hafta sonu Sevenler ford servisine gidip saplamaları ve somunları halledeyim.Saplama tane 2 lira somun 8,5 liraymış.

Birde üç bijonlu yolda sıkıntı olur mu dostlar??Sağ ve sol 3 bijon tutuyor

Yorum bağlantısı
Emre Alliş
Dün takarken,somunları eliye bir iki tur çevirip yerleştirmeden, bijon anahtarının içine koyup öyle sıkıştırmıştı.Elinle falan yap bir kaç tur dediysemde bişiii olmazz hocaaa demişti.Şeytan dedi al eline bijonu.... Neyse :)

Hafta sonu Sevenler ford servisine gidip saplamaları ve somunları halledeyim.Saplama tane 2 lira somun 8,5 liraymış.

Birde üç bijonlu yolda sıkıntı olur mu dostlar??Sağ ve sol 3 bijon tutuyor

"Hocaaa"kelimesine bu bölgede çok alıştığımız bir tabir okuyunca güldüm de :) kanımca 3 bijonla sürat ve uzun km yapmayacaksan birşey olmaz hocam, ama sonuçta aracın ve senin yerle temasının yagane temsilcisi yine de geciktirme...

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Savaş Değişli

"Hocaaa"kelimesine bu bölgede çok alıştığımız bir tabir okuyunca güldüm de :) kanımca 3 bijonla sürat ve uzun km yapmayacaksan birşey olmaz hocam, ama sonuçta aracın ve senin yerle temasının yagane temsilcisi yine de geciktirme...

Birde ''Maliim'' derler buralarda Emre :D

60 km falan,yavaş yavaş gideceğiz artık

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Erdem Dertsiz
Lastik

Adamin lastigi tam timarhanenin önünde patlamis,kaldirima ancak yanasabilmis.

Sonraki islem malum... Kriko, stepne, bijon anahtari derken,birde bunlarin

yanina talihsizlik eklenince, söktügü 4 adet bijon yuvarlanip yagmur mazgalina düser.

Mazgal açilir gibi degil, bijonlar görünür gibi degil.

Talihsiz sürücü bir sagina bakar, bir soluna bakar,

Çaresiz duygular içinde kaderiyle basbasa, kaldirima çöker.

Olayi en basindan beri timarhanenin demir parmaklikli Penceresinden İzleyen bir deli,çaresiz adamin halini bir süre daha aciyarak izledikten sonra seslenir;

- Ulan salaaak! Sen ne yapiyorsun orda öyle?

- Sorma birader, lastik patladi ve degistirirken bijonlari mazgala düsürdüm

- Düsündügün seye bak! Sök öbür lastiklerden birer tane.. tak lastiğe, hepsi 3 bijonlu olsun.

Adam bir lastiklere bakar birde deliye ve hemen ise girisir.

Herseyi tamamlayip bagaj kapagini kapatan sürücünün akli deliye takilir. Arabasina binmeden evvel döner dikkatli dikkatli adama bakar. Akil hastanesindeki adama seslenir:

-Senin ne isin var timarhanede? diye sorar

- Biz burada ' delilik'ten yatiyoruz kardesim, salaklik 'tan degil.

Aklıma geldi paylaşıyım dedim :)

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...