İçeriğe Yönlendir

Benzinliyi - Dizeli İle Değiştirmek


Samet Daş

Recommended Posts

Samet Daş

Merhaba arkadaşlar.

Şu anda yeni kasa i20 1.2lt 85hp sahibiyim. Fabrika verisi 6.1lt/100km. Yani 28krş, ve fabrika verisini tutturuyorum. Fazla fazla hesaplasam 30krş yakıyor şehir içinde aracım. Aynı aracın 1.4 dizeli 90 hp ve fabrika verisi 5lt. 21krş.

Şimdi meseleye gelirsek...

8 ayda 13000km yol yaptım. Senede 20000km, arabanın kredisi bitene kadar da aşağı yukarı 80000km yol yapacağım kaba hesapla. Aracı şu anda satsam değeri 27-28 bin lira civarında. Dizeli ise 40 bin (aynı donanım) Satışından eski krediyi kapattıktan sonra elime 12-13bin para kalıyor. 40-13= 27 bin için kredi alsam 35 bin olarak geri ödeyeceğim. Hesaplamalarıma göre şu an bankaya ödediğim meblaya ek olarak binecek yük benim aracım ile dizeli arasındaki yakıt tüketiminden kazandığım litreler sayesinde çıkıyor. Yani örneğin bankaya 200 veriyorsam ayda 300 olacak yeni aracı alınca ama 100 liralık artışı dizelin yakıt tüketiminden kazanıyorum. Sizce bu değişimi yapmak mantıklı mıdır? Krediye ara ödemeler ile daha fazla kar elde edeceğimden de eminim. Sizde değerli fikirlerinizi paylaşırsanız sevinirim.

Yorum bağlantısı
Yakup Başaran

genel düşünce şudur ki; senede 20.000 (rakam görecelidir) km yapmıyorsanız dizel almayın. benim düşüncem şudur. benzinliğe her gidişimde ödediğim paraya üzüleceğime baştan dizel farkını bir defa öderim, rahat ederim.

hoş, hala dizel alamadım ama...

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Samet Daş

Kaç ayda kâra geçiyorsunuz? İkinci el olmaz mı?

Şimdi Sanicim ara ödeme yapmazsam hiç zararım yok çünkü benzine yatırdığım para 550 lira en az ayda. Ama dizele geçersem ayda 350 gibi bir rakam harcayacağım. Şehir dışı ve şehir içi kullanımlarımı istatiki olarak oranlarsam 200 lira cebime kalıyor. Bu 200 ü alıp ödediğim krediye eklersem dizel aracım olacak. 48 ay sonra kazanmaya başlayacağım.

Yorum bağlantısı
Akan Belen

Yanlız dizel aracın arıza maliyeti daha yüksektir.Gerçi sıfır alacaksanız garantili olacağı için pek sıkıntı çıkmaz.Ancak 48 ay sonra kendini amorti edecekse zaten o süre sonunda garantiniz bitecek arıza durumunda maliyetiniz yükselecek.

Birde bilemiyorum şu an ki kredinizin ne kadar süresi kaldı ve alacağınız kredi kaç aylık olacak.Şimdiki borcunuz 1 yıl sonra bitecekse,Ve alacağınız kredi 4 yıl vadeli olacaksa yine fazladan 3 yıl kredi ödemiş olacaksınız

Dizel araç almak için 20.000 km efsanesini çıkaran adamın sanırım matematik dersleri boş geçmiş.

Yıllık km olayını bende birtürlü tam anlayamadım.Bunun ortalama bir değeri varmıdır yoksa tamamen anlamsız bir hesapmıdır bu durum.

Yorum bağlantısı
Samet Daş

Yanlız dizel aracın arıza maliyeti daha yüksektir.Gerçi sıfır alacaksanız garantili olacağı için pek sıkıntı çıkmaz.Ancak 48 ay sonra kendini amorti edecekse zaten o süre sonunda garantiniz bitecek arıza durumunda maliyetiniz yükselecek.

Birde bilemiyorum şu an ki kredinizin ne kadar süresi kaldı ve alacağınız kredi kaç aylık olacak.Şimdiki borcunuz 1 yıl sonra bitecekse,Ve alacağınız kredi 4 yıl vadeli olacaksa yine fazladan 3 yıl kredi ödemiş olacaksınız

Daha 8 ayını ödedim 40 ayı var. Ara ödeme şansım var idi yapmadım. Şimdi dizel ile değiştirirsem ara ödeme şansımı bunda kullanıp kredi faizinden kar edebilirim. . Ama en büyük şirketler bile nakit paraları varken peşin para ile değil kredi ile işe girerler daha kazançlıdır bu yüzden ödeme. Ne yapsam karar veremedim.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Evren Erakçora

Az yol yapılıyorsa benzinli daha mantıklı olabilir. Özellikle kısa mesafe, soğuk kullanım fazlaysa. Ama 20bin çok fazla.

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

4 sene :shok:

İkinci el bakılmalı :) 5 sene garanti yok mu? 2-3 yaşında bakılsa?

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Samet Daş

4 sene :shok:

İkinci el bakılmalı :) 5 sene garanti yok mu? 2-3 yaşında bakılsa?

Sani 2 senede de bitirme şansım var. Evet araç 5 yıl garantili. Arabamın her şeyini seviyorum. O yüzden 2-3 yaşında arabaya bakamıyorum.

Yorum bağlantısı
Samet Daş
(düzenlendi)

Şirketler kredi faizini gider olarak vergiden düşerler. O nedenle caziptir. Siz şahıssınız. Bankacı arkadaşlarımız daha iyi bilirler. Bireyseller kredi kapatıp yeni kredi açmada zarar ederler.

Krediyi hesapladım zararım 2 bin falan. Ayrıca yeni kredinin faizi daha düşük.

tarihinde Samet Daş tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

Şirketler kredi faizini gider olarak vergiden düşerler. O nedenle caziptir. Siz şahıssınız. Bankacı arkadaşlarımız daha iyi bilirler. Bireyseller kredi kapatıp yeni kredi açmada zarar ederler.

Araba alırken kredili almanın mantığı yok bence. Bir kâr kazandırmıyor ki... Abim mesela şirketine kredili alır arabaları, sonuçta o arabalar ona para kazandırıyor...

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

Bu arada, mümkün olduğunca kredilerimizi bitirirsek ve uzun vadeli yeni krediler çekmezsek iyi ederiz. Benim öngörüm, bu çıkışın bir de düşüşü olacak. Bir sürü kredi ile yakalanmamak lazım.

Çıkış mı varmış :s

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

Bilmem! Var mı? :)

Sanmıyorum. Bankalar için kredi vermek sadece çok kolay oldu. Amerika gibi bu işi bayağı zorlaştırmak lazım. Adam LCD televizyon alırken bile kredi vs kullanıyor...

Yorum bağlantısı
Ayhan Onaran

Yıllık 10-15 bin km yol yapılacaksa dizel araç külliyen zarardır.Hiç bir mantığı yoktur.Sadece yolda gidişi sizi tatmin eder.Bu da maddi değil manevi bir hazdır..Daha önce konuşmuştuk bu konuyu dizelciler yine kızacaktır ama bu bir gerçektir.Biraz hesap kitap işi yapan gerçekle yüzleşecektir.

Yıllık 10 bin km yi geçemeyen kullanıcılar dizel alarak hata yapmaktadırlar.Günümüzde küçük motorlu, yüksek beygirli benzinli araçlar varken dizele gerek yok..

Bu yazdıklarım sıfır km dizel araçlar için geçerlidir.Zaten ikinci elde dizel araç fiyatları felaket kötüdür..Kayıp hem alırken hem de satarken yaşanır.Çift etkili :) Yıllık 10 bin km yapamayan kişi gidip de sıfır dizel araç almamalıdır..Alan da zarardadır.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Misafir

Dizel araç almak için 20.000 km efsanesini çıkaran adamın sanırım matematik dersleri boş geçmiş.

Neden abi? :unsure2:

Yorum bağlantısı
Ali Ozan Yurtsever

valla ben dizel araç alırken hiç hesap kitap yapmadım kaç yılda amorti edecek yılda kaç km yapacam dizeline fazladan 5 bin ödeyip kaç yılda kurtaracağım falan diye. bindiğim zaman kafam rahat biniyorum ya o bana yetiyor. yılda 10.000 km de 5 binde yapsam yine dizel alırdım. o yüzden sadık abiye katılıyorum alın dizel keyfinize bakın. . .hele birde yol da yapıyorsunuz ki hiç düşünmeyin. . .

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Hikmet Demirtaş

Merhaba arkadaşlar.

Şu anda yeni kasa i20 1.2lt 85hp sahibiyim. Fabrika verisi 6.1lt/100km. Yani 28krş, ve fabrika verisini tutturuyorum. Fazla fazla hesaplasam 30krş yakıyor şehir içinde aracım. Aynı aracın 1.4 dizeli 90 hp ve fabrika verisi 5lt. 21krş.

Şimdi meseleye gelirsek...

8 ayda 13000km yol yaptım. Senede 20000km, arabanın kredisi bitene kadar da aşağı yukarı 80000km yol yapacağım kaba hesapla. Aracı şu anda satsam değeri 27-28 bin lira civarında. Dizeli ise 40 bin (aynı donanım) Satışından eski krediyi kapattıktan sonra elime 12-13bin para kalıyor. 40-13= 27 bin için kredi alsam 35 bin olarak geri ödeyeceğim. Hesaplamalarıma göre şu an bankaya ödediğim meblaya ek olarak binecek yük benim aracım ile dizeli arasındaki yakıt tüketiminden kazandığım litreler sayesinde çıkıyor. Yani örneğin bankaya 200 veriyorsam ayda 300 olacak yeni aracı alınca ama 100 liralık artışı dizelin yakıt tüketiminden kazanıyorum. Sizce bu değişimi yapmak mantıklı mıdır? Krediye ara ödemeler ile daha fazla kar elde edeceğimden de eminim. Sizde değerli fikirlerinizi paylaşırsanız sevinirim.

Eğer, şehir içierisinde 6,1 lt/100 km tutturabiliyorsanız, bence diesle hiç gerek yok. Peşinen vereceğiniz fazla para dışında ,ilerideki yıllık bakımları ve büyük bakımdaki masrafları da düşünmek lazım.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

Eğer, şehir içierisinde 6,1 lt/100 km tutturabiliyorsanız, bence diesle hiç gerek yok. Peşinen vereceğiniz fazla para dışında ,ilerideki yıllık bakımları ve büyük bakımdaki masrafları da düşünmek lazım.

Büyük bakımda benzinliden farkımız yok ki? Yakıt filtresi 40bin de bir değişiyor, o da 130-150tl.

Yıllık 10-15 bin km yol yapılacaksa dizel araç külliyen zarardır.Hiç bir mantığı yoktur.Sadece yolda gidişi sizi tatmin eder.Bu da maddi değil manevi bir hazdır..Daha önce konuşmuştuk bu konuyu dizelciler yine kızacaktır ama bu bir gerçektir.Biraz hesap kitap işi yapan gerçekle yüzleşecektir.

Yıllık 10 bin km yi geçemeyen kullanıcılar dizel alarak hata yapmaktadırlar.Günümüzde küçük motorlu, yüksek beygirli benzinli araçlar varken dizele gerek yok..

Bu yazdıklarım sıfır km dizel araçlar için geçerlidir.Zaten ikinci elde dizel araç fiyatları felaket kötüdür..Kayıp hem alırken hem de satarken yaşanır.Çift etkili :) Yıllık 10 bin km yapamayan kişi gidip de sıfır dizel araç almamalıdır..Alan da zarardadır.

Bunun hesabı yapılmış ve yılda 9bin den itibaren kârını gösteriyordu. Ayrıca şunu da unutmayalım, dizel satarken her zaman kazandırır, kaybettirdiğini kim söyler?

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Hikmet Demirtaş

Büyük bakımda benzinliden farkımız yok ki? Yakıt filtresi 40bin de bir değişiyor, o da 130-150tl.

Bunun hesabı yapılmış ve yılda 9bin den itibaren kârını gösteriyordu. Ayrıca şunu da unutmayalım, dizel satarken her zaman kazandırır, kaybettirdiğini kim söyler?

Sani Bey, benzililer, 15000km diesellerde 7500 km de bir bakıma giriyor diye biliyorum, ayrıca mazot pompası ve enjektörü ,turbosu v.b. aksamların arıza ve bakımı artı bir masraf diye düşünüyorum.( Benzinli için gerçekten 6,1 lt/ şehir içi yakalyabiliyorsa)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

Yok Hikmet abi, artık dizeller 20bin km'de bir giriyor. Renault için konuşuyorum, pompa ile turbonun bozulduğu pek aşikar değildir. Enjektör içinde kırsal kullanırsanız (servet abi yapıyordu) 150bin de gittiğini yazıyordu. Yani enjektör de kırsal ile euro arasındaki masrafı çok rahat çıkartıp üstüne kâr bırakıyor :)

Ford'u bilemem, dandik o :p

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Ayhan Onaran

Bunun hesabı yapılmış ve yılda 9bin den itibaren kârını gösteriyordu. Ayrıca şunu da unutmayalım, dizel satarken her zaman kazandırır, kaybettirdiğini kim söyler?

Forumda bilmem kaç yüz tane turbo sorunu var.. :) Arızalı turboyla gezenleri söylemiyorum bile..Dediğim gibi yıllık 10-15 bin km yol yapan birisi SIFIR dizel alırsa üzülür.Alırken 4-5 bin tl lik fark var daha ne olsun.Bu verilen para kaç yılda kendini amorti edecek bunun hesabını yap.Ayrıca bakım ve turbo arızasını bu araç mutlaka yaşayacaktır.Sıfıor araç alan kişi 1-2 sene binip satarım diye almıyor.Özellikle dizel kullanıcıları en az 5 yıl binerim diye alıyor.Bunun 2-3 yılı garantiden tamam ama kalan son 2 yıl cepten epeyce masraf açıyor.Ancak bunun yılda 20-30 bin km yapan birisi amorti edebiliyor.Zaten ticari araçların dizel olmasının asıl sebebi de budur..Hususi de dizelin bir esprisi yoktur.Sen hiç otobüs kamyon gördün mü benzinli olsun :)

Hertürlü hesabı yap ancak sadece bir markaya bağlı kalma..Reno böyle dersin ben bi hesap yaparım Ford öyle değil derim..Ortalamaya bakınca 10 bin km altı dizel kesinlikle 5 yıllık kullanım baz alınınca akıl işi değildir.Yıllık 10-15 bin hadi su götürür..Çok göze batmaz :)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

Forumda bilmem kaç yüz tane turbo sorunu var.. :) Arızalı turboyla gezenleri söylemiyorum bile..Dediğim gibi yıllık 10-15 bin km yol yapan birisi SIFIR dizel alırsa üzülür.Alırken 4-5 bin tl lik fark var daha ne olsun.Bu verilen para kaç yılda kendini amorti edecek bunun hesabını yap.Ayrıca bakım ve turbo arızasını bu araç mutlaka yaşayacaktır.Sıfıor araç alan kişi 1-2 sene binip satarım diye almıyor.Özellikle dizel kullanıcıları en az 5 yıl binerim diye alıyor.Bunun 2-3 yılı garantiden tamam ama kalan son 2 yıl cepten epeyce masraf açıyor.Ancak bunun yılda 20-30 bin km yapan birisi amorti edebiliyor.Zaten ticari araçların dizel olmasının asıl sebebi de budur..Hususi de dizelin bir esprisi yoktur.Sen hiç otobüs kamyon gördün mü benzinli olsun :)

Hertürlü hesabı yap ancak sadece bir markaya bağlı kalma..Reno böyle dersin ben bi hesap yaparım Ford öyle değil derim..Ortalamaya bakınca 10 bin km altı dizel kesinlikle 5 yıllık kullanım baz alınınca akıl işi değildir.Yıllık 10-15 bin hadi su götürür..Çok göze batmaz :)

Turbo sorunu ford'a özel, dandik üretiyorsa kim ne yapsın :)

Dön bi bak etrafına, opel'de, fiat'ta turbo sorunu görüyor musun 100bin km deki araçlarında? Taksiler 450bin'de segman yapıp devam ediyor.

Ben daha dizel alıp "5 sene buna binerim" diyeni görmedim :)

Yorum bağlantısı
Ayhan Onaran

Turbo sorunu ford'a özel, dandik üretiyorsa kim ne yapsın :)

Dön bi bak etrafına, opel'de, fiat'ta turbo sorunu görüyor musun 100bin km deki araçlarında? Taksiler 450bin'de segman yapıp devam ediyor.

Ben daha dizel alıp "5 sene buna binerim" diyeni görmedim :)

Yapma Sani Sıfır araç Türkiye şartların da en az 5 yıl kullanmak için alınır.Zaten krediler de ortalama 36 yada 48 ay olarak kullanılır.Senin bir ayağın Avrupa daysa ona birşey diyemem :) Ben Anadolu dayım.Bizim buralarda sıfır araç 5 yıllık kullanım baz alınarak alınır.

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

Yapma Sani Sıfır araç Türkiye şartların da en az 5 yıl kullanmak için alınır.Zaten krediler de ortalama 36 yada 48 ay olarak kullanılır.Senin bir ayağın Avrupa daysa ona birşey diyemem :) Ben Anadolu dayım.Bizim buralarda sıfır araç 5 yıllık kullanım baz alınarak alınır.

Ben zaten sıfır araba alımına karşıyım. 1 yaşında milyon tane araba var, herkes alabilir.

Ayrıca inan, arabayı alırken hiç kimse 5 sene diye almıyor. Sıkılan hemen satıyor... Parayı bol buluyoruz vallahi...

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ayhan Onaran

Ben zaten sıfır araba alımına karşıyım. 1 yaşında milyon tane araba var, herkes alabilir.

Ayrıca inan, arabayı alırken hiç kimse 5 sene diye almıyor. Sıkılan hemen satıyor... Parayı bol buluyoruz vallahi...

Ah o parayı herkes senin gibi bol bulsa keşke..Ben 2 el alırken bile en kötü 3 yıl binerim diye alıyorum..bundan önce ki aracıma 2000 model olmasına rağmen 4 yıl bindim.Sıfır araç alımına bende karşıyım o konuda hemfikiriz..Ancak sıfır alan özellikle dizel alan adam da kredili alıyor.Bu işin içine maliyet hesabı olarak krediyi de katmak gerekiyor..Sanırım İktisat okumuş olmak insana farklı pencereden baktırıyor..:D

Yukarı da mesajlar var ben 3 bin 5 bin yapsam da dizel alırdım rahatlığı yeter diyor.Bu kişiler maliyet hesabı yapmayan kişiler..Yaptıkları zaman zaten yanlış yolda olduklarını göreceklerdir.Dizel rahatttır,torkludur yanınızda lpg li benzinle giden araçlara el sallarsınız ama bunlar maddi doyum değil manevi haz sağlar..burada maddiyat konuşuyorsak bu denilenlerin hiç bir anlamı yoktur :)

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...