İçeriğe Yönlendir

Sogutma Sıvısı Ekleme


Murat Yalçın

Recommended Posts

Murat Yalçın

Arkadaslar Selamlar ,

Aracım 15.000 Km de henuz 15.000 bakım icin servise goturmedim , fakat gecenlerde benzin istasyonuna gittigimde cam suyu eklemek icin radyatore giden yedek tank icindeki sıvının min altında oldugunu gordum ...

Bu acaba buharlasma sonucumu bu kadar azaldı ? Bu tanka antifirizli su mu eklemek ekleyecegiz ? Kendimiz eklersek sıkıntı olur mu acaba cunku bir arkadastan kapalı sistem oldugu benim eklemem halinda hava yapması ve hararete yol acması soz konusu olabilirmiş.

Servise ekletmek gerekiyormus dogru mu acaba ?

Tesekkurler,

Yorum bağlantısı
Ersen Tapan

Soğuk haldeyken max seviyesine kadar ekleyin . Ancak yeni arabada eksilme fazla olmaması lazım; servise gittiğinizde söylemeyi unutmayın.

Yorum bağlantısı
Misafir

Büyük ihtimal kapağını açtığınızda olması gereken seviyeye gelecektir. Aman motor sıcakken açmayın. Normal seviyeye gelmez ise üzerine aynı tip antifiriz ekleyebilirsiniz.

Yorum bağlantısı
Ayhan Onaran
(düzenlendi)

Arkadaslar Selamlar ,

Aracım 15.000 Km de henuz 15.000 bakım icin servise goturmedim , fakat gecenlerde benzin istasyonuna gittigimde cam suyu eklemek icin radyatore giden yedek tank icindeki sıvının min altında oldugunu gordum ...

Bu acaba buharlasma sonucumu bu kadar azaldı ? Bu tanka antifirizli su mu eklemek ekleyecegiz ? Kendimiz eklersek sıkıntı olur mu acaba cunku bir arkadastan kapalı sistem oldugu benim eklemem halinda hava yapması ve hararete yol acması soz konusu olabilirmiş.

Servise ekletmek gerekiyormus dogru mu acaba ?

Tesekkurler,

Motor soğukken aynı renk antifriz alıp maksimum seviyesine kadar ilave edin.Bir sorun olmaz..Ancak büyük ihtimalle sizin sistemde kaçak var..Gözlemleyin.Minimum seviyeye kadar inmişse şüpheli bir durum var.

tarihinde Ayhan Onaran tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Misafir
(düzenlendi)

Soğuk iken MİN seviyesine kadar ekleyin, motor ısınınca genleşme nedeniyle zaten MAX seviyesine kadar çıkacak, MAX çizgisinin üstünde kalan boşluk ise bu genleşmeye imkan sağlamak için boş kalacak.

Yalnız!!! kesinlikle sıcakken genleşme kabını açmaya kalkmayın, çok mecbur kalırsanız yavaş yavaş gevşetin ve içindeki sıkışmış havanın boşalmasını bekleyin. Hava tamamen boşalıp hortumlar yumuşadıktan sonra yine yavaşca açıp aynı türden soğutma sıvısını bu defa MAX seviyesine kadar doldurun.

Yeni bir araçta soğutma sıvısı eksilmez, ilk dolum esnasında bir miktar hava kalmış olabilir, tedbiren motor soğukken hortumları elinizle yoklayın basınç varsa sorun yoktur ama hortumlar rahatlıkla sıkılabiliyorsa, basınç yoksa sorun var demektir derhal servise gidin.

tarihinde Mükremin Kocataşkın tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Semih İzgi

Soğuk haldeyken max seviyesine kadar ekleyin . Ancak yeni arabada eksilme fazla olmaması lazım; servise gittiğinizde söylemeyi unutmayın.

Isınınca genleşeceğinden , soğuk haldeyken max'ın altında olması gerekmezmiydi? Ben mi karıştırıyorum Ersen abi :unsure2::unknw:

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ersen Tapan

Isınınca genleşeceğinden , soğuk haldeyken max'ın altında olması gerekmezmiydi? Ben mi karıştırıyorum Ersen abi :unsure2::unknw:

Çok fazla genleşmez, pay var zaten.. Max çizgisine değse yeter diye biliyorum..

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Semih İzgi

Çok fazla genleşmez, pay var zaten.. Max çizgisine değse yeter diye biliyorum..

Son bakımlarda ustanın çırağı max'ın baya bir üstüne kadar doldurmuş. Urfa'ya gidip geldikden sonra baktım ki kapaktaki bypass'dan dışarıya akmış bir miktar. Hem sinirlendim hemde max seviyesinin altına kadar hortum ile çektim.. Max'ın baya bir üzerinde olması sorun teşkil etmez değil mi? devirdaim'in çalışmasını etkilemez değilmi? çünkü üst boşaltma hortumlarına kadar doldurmuş uşak.

Yorum bağlantısı
Ersen Tapan

Birşey olmaz fazlasını atar zaten ama gerek yok. Gereksiz basınç oluşur hortumlarda falan.. En güzeli soğukken max çizgisine değmesi ;)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Misafir

Birşey olmaz fazlasını atar zaten ama gerek yok. Gereksiz basınç oluşur hortumlarda falan.. En güzeli soğukken max çizgisine değmesi ;)

:i-ih:

Yorum bağlantısı
Ersen Tapan

:i-ih:

Yıllardır elleşmedim soğutma suyunu sıfırdan bugüne hep aynı yerde max çizgisine değiyor abi ?

Yorum bağlantısı
Misafir

Yıllardır elleşmedim soğutma suyunu sıfırdan bugüne hep aynı yerde max çizgisine değiyor abi ?

Elleşme zaten, daha doğrusu Allah soğutma sistemi arızasından korusun da sen elleşme. Genel olarak soğuk motorda MIN, sıcak motorda MAX'da olmalıdır. Sıvı ilavesi yapılırken de bu kural geçerlidir.

Yorum bağlantısı
Murat Yalçın

O zaman anladıgım kadarıyla motor sıcakken acıp dısardan kontrol edeyim bakalım hangi seviyede ? Eger sıcakken Max seviyesine gelmişse sorun yok demektir diye anlıyorum , sogukken de Min d aolması normal o zaman.

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
(düzenlendi)

Motor soğukken Max seviyesine kadar (seviye min-max arasında ise) SAF su eklenir, Min-Max seviyeleri soğukken kontrol edilir ve ilaveler bu şekilde yapılır ve doğrudur, sıcakken ekleme çıkarma yapılmaz, yanlış uygulama olur.

:i-ih:

:i-ih:

tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Murat Yalçın

Bu konuda bilgi cakısması var anlasılan ama mantıken soguk halde max uzerinde olmaması gerektigini dusunuyorum :) max uzerinde kalan pay ' da motor sıcak iken olusacak genlesme icin gerekli alanı saglayacak.

Yorum bağlantısı
  • 6 ay sonra...
Ali Cihangiroğlu
(düzenlendi)

Bu konuda bilgi cakısması var anlasılan ama mantıken soguk halde max uzerinde olmaması gerektigini dusunuyorum :) max uzerinde kalan pay ' da motor sıcak iken olusacak genlesme icin gerekli alanı saglayacak.

Yeni gördüm, soğukken max ta olacak, sıcakken üzerine çıkar zaten, soğukken min de olmaz, eksik su koymuş olursunuz, tüm sıvı kontrolleri motor ve sıvılar soğukken max ta olacak şekildedir.

 

Sadece iş makinaları ve bazı motorlarda hem sıcak hem soğukken seviyelere bakılır, yağ çubuğunun bir tarafında COLD diğer tarafın HOT yazan ibareler vardır, her iki şekildede kontrol edilebilir, tabii bu iş makinası, seviye kontrolü için soğuma beklenmez, bunun için zaman yoktur, bir dozerin soğuması saatler alır, o yüzden bu şekildedir.

 

Direksiyon hidrolik seviyeside soğukta bakılır ve maxta olmalıdır, bazı araçlarda sıcak ve soğukkken bakmak için ayrı seviye çizgileri olabilir, mesela Toyota Hilux pikaplarda mesela...

tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

vesile ile olsun, ford kapalı sistemdir, motor sıcakken su seviyesi düşük gözükür bazen buna aldanıp kapak açılırsa el yüz göz haşlanır

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu

vesile ile olsun, ford kapalı sistemdir, motor sıcakken su seviyesi düşük gözükür bazen buna aldanıp kapak açılırsa el yüz göz haşlanır

Aynen, bir anda sauna etkisi olur, ama baya sıcak bir sauna  :D

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...