Fatih Aydın 27 Nisan 2013 Paylaş 27 Nisan 2013 (düzenlendi) Merhabalar; Öncelikle her araçta hız tehlikelidir. Buna sözümüz yok ben işin teknik kısmını merak ediyorum. Ne zamandır kafamı kurcalayan bir soru var. Aşağıdaki videoda aynı muhabbete rast gelince sizlere sormak istedim. Bazen muhabbet arasından insanlar eski araçla o hızlara çıkma gibi cümleler kuruyorlar. Yani yeni araçlardan daha güvensiz demek istiyorlar. Örneğin burdaki videoda http://www.teknoseyi...el-mi-sifir-mi/ 5:50-6.00 dakikalar arsında yaşına bakmadan 220-240 km hıza ulaşıyor ama durması garanti değil diye bir söz söylüyor. 20 yaşındaki bir araç için söylüyor bunu. Şimdi 95 model Escorta biniyorum 200 km hıza çıktığım zamanlar oldu hiç durmamazlık yapmadı. Tamam eski model araçların frenajları kötü olabilir. Fakat aracı tanıdıktan sonra bir tehlike oluşturacağını sanmıyorum. Zaten bu konu sadece frenaj ile açıklanamaz bence. Peki sizce; 2012 model Sandero,Linea,Logan, Symbol tarzı araçlar yüksek hızda güven verecektir yoksa 2000 model Civic yada Focus mu? Yada 94 model Accord mu yada 98 model Passat, Mondeo gibi D segmenti mi? Saygılar. 27 Nisan 2013 tarihinde Ersen Tapan tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Sami Demirpaz 27 Nisan 2013 Paylaş 27 Nisan 2013 Aracın bakımları önemli üzerinde bulunan jant lastik önemli birazda bence. 1 Yorum bağlantısı
Misafir 27 Nisan 2013 Paylaş 27 Nisan 2013 Yorgun mekanikle o süratlere çıkmazdım ben. Araç hiç trafiğe çıkmamış, salondaki vitrinde dahi durmuş olsa da zaman faktörü var. Metal yorgunluğu. Aman dikkat bence. Yorum bağlantısı
Ergin Keçeci 27 Nisan 2013 Paylaş 27 Nisan 2013 İşyerinde 2012 Renault Symbol kullanıyorum araba durmuyor. Yorum bağlantısı
Ayhan Onaran 27 Nisan 2013 Paylaş 27 Nisan 2013 Fren tertibatında bir hortum yırtılsa,kopsa,delinse o araç nasıl duracak? Hortumlar zamanla çatlayıp yıpranıyorlar..Düzgün bakım varsa önceden tespit edilir ama ya yoksa işte o zaman o araç başınıza iş açar.. Yorum bağlantısı
Yasir Uslan 27 Nisan 2013 Paylaş 27 Nisan 2013 Solda arkada duran Amiga'yı gördüm gençliğime gittim Konuşulanı bile duymaz oldum. 2 Yorum bağlantısı
Alper Keskin 27 Nisan 2013 Paylaş 27 Nisan 2013 abicim istediği kadar yüksek hızda güven veren araç olsun isterse 2013 model ferrari olsun 200kmh ve üzeri hızlardan bahsediyoruz bu hızlarda durmak için gereken fren mesafesini internetten araştırın derim...1-1.5 tonluk kütleleri o hızlarda güvenle sürmek :shok: bana hep garip gelmiştir.Tamam ara sıra düzlüğü görünce pedalı halıya yapıştırırız hepimiz ama bunu yapmak için hangi birimiz normal trafik saatlerini kullanıyor? Bunu yaparken muhakkak trafiğin yoğunluğunu vs dikkate alıyoruz en azından...Şahsen bana hiçbir araç 2 ile başlayan üç haneli hızlarda güven vermez....Bunun yenisi eskisi yok... Yorum bağlantısı
Berkay Özdemir 27 Nisan 2013 Paylaş 27 Nisan 2013 (düzenlendi) Herşeyden önce arabanı çok iyi tanıman ve bakımlarını bilmen gerekir. Ben aracımı aldıgımda fren motor , v.s aksamlarını tmamen bakım yaptrmadan 100km üzerine çıkmadım. Gönlüm rahat ettıgı an aksaraya giderken 235 Km hıza ulastım benzınde. Fren mesafesı vesaire durumlar aracın eskiliğiyle bence alakası yok.. Aracını tanıman çok önemli .. Alperindedediği gibi isterse altın kaplama araç olsun o ağırlıkta ve o hızda fren mesafesi kılometrelerı bulabılır.. 27 Nisan 2013 tarihinde Berkay Özdemir tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Murat Dere 27 Nisan 2013 Paylaş 27 Nisan 2013 Solda arkada duran Amiga'yı gördüm gençliğime gittim Konuşulanı bile duymaz oldum. Gençliğine mi gittin? Fazla uzaklaşmadın yani? 2 Yorum bağlantısı
Mehmet Kaya 27 Nisan 2013 Paylaş 27 Nisan 2013 Ne kadar iyi durursa dursun. Gazdan ayağınızı çekip frene basmanız 1 sn sürse. 200 km hızla giden arabanın önüne birşey çıksa ve durmak için gazdan ayağınızı çekip frene basana kadar araç zaten 50-60 metre kadar gider. 50-60 metrede dursa 100-120 metre gerekli durmak için. 1 saatte 200 km ile bir saat 3600 sn. 200 km / 3600=0.055 km eder. Yorum bağlantısı
Barış Kalkan 27 Nisan 2013 Paylaş 27 Nisan 2013 ben henüz 200 leri göremedin 160 a geldiğinde ka gazdan ayağımı direk çekmiştim bunu sadece 2 defa denedim sınırlariçinde daha güvenli nede olsa eski araç güvenmemek gerek Yorum bağlantısı
Fatih Aydın 27 Nisan 2013 Yazar Paylaş 27 Nisan 2013 (düzenlendi) Yorumda bulunan herkese teşekkür ederim. Şimdi konu biraz araç yüksek hızda durur mu yoksa durmaz mı olmaya başladı. Fakat mesele bu değil benim anlatmak istediğim videoda eski araçların küçümsenmesi. Ben diyorum ki 96-97 Mondeo yada 2001 Focusa; 2012 Sandero, Symbol, Lineadan daha çok güvenirim. Tabi bildiğim araç olmalı. Bu konuda hem fikir miyiz? 27 Nisan 2013 tarihinde Fatih Aydın tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Önder Özcan 27 Nisan 2013 Paylaş 27 Nisan 2013 Yorumda bulunan herkese teşekkür ederim. Şimdi konu biraz araç yüksek hızda durur mu yoksa durmaz mı olmaya başladı. Fakat mesele bu değil benim anlatmak istediğim videoda eski araçların küçümsenmesi. Ben diyorum ki 96-97 Mondeo yada 2001 Focusa; 2012 Sandero, Symbol, Lineadan daha çok güvenirim. Tabi bildiğim araç olmalı. Bu konuda hem fikir miyiz? değiliz.artık tüm araçlar belli bir standartta üretiliyor.eski araçta yılların verdiği yıpranma vardır.yeni gibi olmaz Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu 27 Nisan 2013 Paylaş 27 Nisan 2013 (düzenlendi) Bu tür arçalar bu hızlara göre yapılmamıştır, o yüzden isterse sıfır olsun bu hıza çıkmayın, ayrıca araç km niz düşükse yada garajda 10 yıl yatmış şimdi kullanılmış araçta metal yorgunluğu olmaz, uçakmı bu günde bilmem kaçkere aşırı ısı farkına ve basınca maruz kalıp, davul gibi şişip sonrada sönüyormuda metal yorgunluğu olsun, kullanılmayan araçta metal yorgunluğu olmaz, anca çürümeye bağlı kayıplar olur... 27 Nisan 2013 tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi 2 Yorum bağlantısı
Fatih Aydın 27 Nisan 2013 Yazar Paylaş 27 Nisan 2013 değiliz.artık tüm araçlar belli bir standartta üretiliyor.eski araçta yılların verdiği yıpranma vardır.yeni gibi olmaz Metal yorgunluğu araçlarda oluşmaz. Herkesin dilinde bir metal yorgunluğu ama durum öyle değil. Yukarıda Ali Bey de aynısını yazmış. Daha önce Dh de "Metal Yorgunluğu" konusunu açmıştım. Linki vereyim bir inceleyin. Çünkü otomobil mühendisleride konuda geniş açıklmalar yaptılar. Eğer konunun tamamını okumak istemiyorsanız "Vezir, Liontech16 ve Karbon 12" nickli üstadları mutlaka okumanızı tavsiye ederim. http://forum.donanimhaber.com/m_65022363/tm.htm Yorum bağlantısı
Mehmet Gürcüoglu 27 Nisan 2013 Paylaş 27 Nisan 2013 Sürat felakettir. hayır gereğinden fazla hız felaket olabilir örneğin 1.25 fiesta ike 165'ten sonrası ne güvenli ne de mantıklı. Otobanda hız sınırı olarak arabanın fabrikasyon max değerlerini kabul etmeliyiz diye düşünüyorum Yorum bağlantısı
Önder Özcan 27 Nisan 2013 Paylaş 27 Nisan 2013 değiliz.artık tüm araçlar belli bir standartta üretiliyor.eski araçta yılların verdiği yıpranma vardır.yeni gibi olmaz Metal yorgunluğu araçlarda oluşmaz. Herkesin dilinde bir metal yorgunluğu ama durum öyle değil. Yukarıda Ali Bey de aynısını yazmış. Daha önce Dh de "Metal Yorgunluğu" konusunu açmıştım. Linki vereyim bir inceleyin. Çünkü otomobil mühendisleride konuda geniş açıklmalar yaptılar. Eğer konunun tamamını okumak istemiyorsanız "Vezir, Liontech16 ve Karbon 12" nickli üstadları mutlaka okumanızı tavsiye ederim. http://forum.donanim...65022363/tm.htm ben metal yorgunluğu demedim zaten.yıpranma dedim.18 yıllık araca biniyorsunuz,yıpranmayı gözardı mı ediyorsunuz. Yorum bağlantısı
Misafir 27 Nisan 2013 Paylaş 27 Nisan 2013 Bu tür arçalar bu hızlara göre yapılmamıştır, o yüzden isterse sıfır olsun bu hıza çıkmayın, ayrıca araç km niz düşükse yada garajda 10 yıl yatmış şimdi kullanılmış araçta metal yorgunluğu olmaz, uçakmı bu günde bilmem kaçkere aşırı ısı farkına ve basınca maruz kalıp, davul gibi şişip sonrada sönüyormuda metal yorgunluğu olsun, kullanılmayan araçta metal yorgunluğu olmaz, anca çürümeye bağlı kayıplar olur... Zaman faktörünü unutmuyor musun Ali abi? sıfır km araç ile 10 yıllık aracı nasıl bir diyebiliriz ki? Tabi garajınız vakumlu ve sıfır hava ise onu bilemeyeceğim Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 27 Nisan 2013 Paylaş 27 Nisan 2013 70 tl lik balata + 20 tl lik hidrolik değişmi ile frene çok şey katılır da, yağ gaz sızdıran amortisör, bitmiş viraj demir burçları, yıpranmış ucuz lastik ile yol zeminie paralele kalmak da sorun olabilir. 1 Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu 27 Nisan 2013 Paylaş 27 Nisan 2013 Zaman faktörünü unutmuyor musun Ali abi? sıfır km araç ile 10 yıllık aracı nasıl bir diyebiliriz ki? Tabi garajınız vakumlu ve sıfır hava ise onu bilemeyeceğim 10 yıllık araç, bakımları tamsa, herşeyide sağlamsa çokta fark olmaz diye düşünüyorum, elbette bi eskime olur ama bakımla giderilir, ancak elektronik donanılarda sorun yaşanır, buna birşey demem, mekanik bakım yapıldıysa çokta sorun olmaz sanırım. 1 Yorum bağlantısı
Oğuzhan Deniz 27 Nisan 2013 Paylaş 27 Nisan 2013 1999 model E39 ile 235km hız gördüm düz yolda ancak eski model araçların tehlike yaratabilcek kısmı kabloların sertleşmesi ve kemikleşip kopabilme ihtimali. Bunu da bakımlar sırasında kontrol edilirse eskinin çoook arabası bugünün Symbol'ünden Fiesta'sından Polosundan daha güvenli. Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk 27 Nisan 2013 Paylaş 27 Nisan 2013 Buyrun maserati 9500 tl http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-maserati-maserati-422-240-hp-motor-turbo-sanziman-sifir-122305032/detay 240 hp 1 Yorum bağlantısı
Fatih Aydın 27 Nisan 2013 Yazar Paylaş 27 Nisan 2013 1999 model E39 ile 235km hız gördüm düz yolda ancak eski model araçların tehlike yaratabilcek kısmı kabloların sertleşmesi ve kemikleşip kopabilme ihtimali. Bunu da bakımlar sırasında kontrol edilirse eskinin çoook arabası bugünün Symbol'ünden Fiesta'sından Polosundan daha güvenli. Bundan bahsediyorum yeni diye bu 3. dünya ülkesi araçlarına güvenmek büyük hata olur. Öyle yeni yerin dibine batsın. Yorum bağlantısı
Recommended Posts