İçeriğe Yönlendir

Golf Gti Concept


Mert Yeldan

Recommended Posts

Mert Yeldan

Ben olamaz demiyorum yanlış anlaşılmasın. Kullandıklarımla karşılaştırıyorum. Dediğin gibidir farklı olabilir. Denemek lazım. Hyundai var aslında gidip deneyim yarım :p

Yorum bağlantısı
Mert Yeldan

Sende yanlış ama ancak ben yeni i30 daha iyi dedim. Sen ben kullandım öyle değil dedin ama sen eski kasa i30 a göre yorum yaptın. Ben Miranda Keir daha güzel derim sen Andriana Lima güzel dersin. Ama sana veyahut benim düşünceme göre güzelliğini ölçemeyiz. Arabaların kişiden kişiye göre daha iyi olabileceği de görecedir,

Yarın hyundai'ye gidip test etmeye çalışcam. :) O zaman net bir şey söylerim

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
(düzenlendi)

Şuan için Kia ve Hudai acaip şekilde level atlamış durumdalar, 3-4 sene önceki hallerinden eser yok, şimdi golf7-leon gibilerinimi alsam derken artık bunlarıda hesaba katıyoruz, harbi çok geliştiler, özellikle kia yı beğenerek takip ediyorum, artık 1-2 markaya bağlanmak zorunda değiliz, eskiden vw diyince aaa derdik, şimdi güzel ama.... diye devam ediyoruz, bence çok güzel gelişmeler var, seçeneklerin çoğlaması her zaman daha iyi olmuştur, yakında burnundan kıl aldırmayan markalarda bu tutumlarını değiştirmek zorunda kalacaklar, çokta iyi olacak, şuan araba alacak olsam, takip edeceğim markalar, Skoda-Seat-Kia olurdu mesela, Ford olmazdı, olursada sadece c-max olurdu, ha birde daha gelmedi ama yeni mondeo, tabii makyaj yemeden asla :D

tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Anil Berke Kavraal

Zaten elentra ile focus karşılaştırılmaz. Şöyle örnek vereyim vw karşılığı jettadır. Focusun karşılığı ise i30 ve kia ceeddir. Fiyat pahalı olması şudur ki aradaki donanım farkını sorsaydınız. Şu an en boş elentra fiyatı 43800 focus 42600. Peki focusa deri direksiyon ekletseniz esp yan ve perde hava yastıklarını ekletseniz focusun fiyat ne olur onu hesaplarsanız sevinirim:)

İlk kasa i30 un vites topuzu için çok haklısınız ama son kasa içinde öyle diyorsanız beklentileriniz oldukça garip. Başka bir konudaki mesajınız da i20 nin vites topuzunu tutunca tüm arabanın kalitesini anladığınızı iddia etmiştiniz. Ben olsam sizin bu yorumunuzdan sonra her hangi bir test merkezine sizi müdür yapardım. Adamlar boşuna 1000 km kullanıp yorum yapma çabasına girmezlerdi. Topuzu tutar yorum yazarlardı :)

kia pro ceed sahibi bir arkadaşım var. Servise kapıdaki tıkırtı için gitti sesi kapı kilid mandalına karşılık gelen yere elektrik bandı çekerek çözdüler. Kronik sorunmuş çözümü buymuş. Çıldırdı tabii arkadaşım :) Demek istediğim bir noktadan sonra fiyat performansta yeterli gelmiyor. Evet ford burada daha pahalıdır ama bazı durumlarda verilen fiyatı hak eder.

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
(düzenlendi)

:wub: nette dolaşırken gördüm de :p

8724543577_94b2e93baa_z.jpg

Dışı ilginçte içi tırt bunun, tırt derken, bu tasarımın neresi konsept onu anlamadım, bildiğimiz vosvos konsolu bu yahu :tongue:

Bence apachi işi olmuş :) ve vw tasarım yapmayı öğrensin ilk başta. Tutulmaz diye yıllardan beri hep aynı çizgi. Bunlarda apple yolunda ilerliyorlar. Tasarım budur.

tygy6a6a.jpg

Bu Kia 2 kat daha güzel resmen :)

Mert, diğer benzetmende cuk oturmuş bu arada, görmedim sanma :D

tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Övgü Gürşen

İlginçtir ki 17 jant ve b sınıfı. Yeni kasa rio'da 3 adet donanım var. İlk donanımda plastik kapaklı jant ortada 16 inç alaşımlı en üstte ise 17 inç alaşımlı jant var. 17 de kullanılan yanak 45 bence yeterli sayılabilir ki bende 45 yanaklı kullanıyorum.

Elentranın donanımlarını inceleyebilir misiniz? Sadece 2 donanım paketi var ve en üst donanımda fabrika çıkışlı multimedia ekranında tutunca ledli gündüz farı olan mercekli farlar var. Bunlar diğer firmalarda almaya kalksanız o zaman fiyat ne olur merak ediyorum. Focusu almaya gidin en düşük pakette ne deri direksiyon vardır ne esp ne de yan ve perde hava yastıkları nede her donanımda standart olan dijital klima. Net olarak focusa bunları ekleyelim ondan sonra fiyatlar arasındaki uçurumu görelim. Ayrıca elentra modeli 2012 yılında kuzey amerikanın en iyi aracı seçildi.

Ön yargılı yaklaştığınız biraz anlaşılıyor. İ20 Türkiye'de üretilmeye başlandığından beri eranın satışı bitti. En azından 1.5 sene oluyor. Zaten hyundai'de kabul eder. Avrupaya yönelik araçlarımızı i serisi ile başladık diye. Bende dahil olmak üzere erayı burada konuşmam.

Accent blue dediğiniz araç skoda rapid pejo 301 piyasaya sürülmeden önce b sınıfı sedan araçlarda en iyi olarak gösteriliyordu. Skoda rapid testleri yapılır o zaman tekrardan konuşuruz hangisi daha iyi diye. Accent blue orta konsolu diyorsunuz ama polonun orta konsolu çok mu radikal ya da tasarım olarak güzel. Ya da şu anki opel corsanın orta konsoluna bakalım. Çok mu güzel?

Ben zaten elentra olsun i30 olsun en iyi araçlar demiyorum. Kendi rakipleri kadar benzer kaliteyi sunan araçlar şu anda.

Ultra güvensiz araçlar eski araçlarıdır. Şu an mevcut tüm modeller euroncaptan 5 yıldız alıyorlar. Bunu da bu iş konusunda bir birim belirliyor. Çabuk gelişmek ne zaman kötü oldu. Eski kasa ceed ve i30 2008 yılından beri yoldalar. 5 sene olmuş az bir süre mi?

Tasarım olarak iyi olmaları nedense rahatsızlık veriyor. Kia picanto, rio, ceed ve proceed modelleri red dot tasarım ödüllerinde hep birinci oldular. O zaman ford ve vw de olabilsin. Yıllardan beri birbirine benzeyen golfleri piyasaya sürmek ne zaman iyi oldu. Ayrıca ceed forumdaki arkadaşlar audi a3 ile kia proceedi bağdat caddesinde yan yana koydular. Kianın amblemi kapatıldı. Tüm gözler kiaya baktı. Adamlar test etti onayladı :)

Bizde honda jazz var 2012 model. B sınıfı araçlarda tasarım olarak sıra yap diyin. İlk sıraya yeni rio,jazz ve clio 4 koyarım arkadasından fiesta derim. Poloyu listeye bile koymam.

İx35 ve sportage iç konsol tasarımına ve malzeme kaltesine laf ediyorsunuz. Gidin eski kasa kugaya bakın. Şu an mevcut tiguana bakın. Resmen orta konsol tasarımı çok kötü. Pejo partner ile birbirine benziyor. Nasıl tiguanın orta konsoluna daha iyi diyebiliyorsunuz. Ama burada renkler araya giriyor. Burada bir çok kişi orta konsol tasarımı olarak tiguan derken bir çok kişide ix35 der. Her şey göreceli. Ancak birazda objektif olmak lazım.

,

Türkiye'de fanatik çok fazla var. Futbolda da aşırıyız diğer yönlerde de. Bugün Türkiye'de suzuki markasının adı geçiyor mu? Araştırın bakalım dünyada en fazla araç satan firmalar arasında adamlar 5. sırada. Gidin swift modeline bakın. Onun sport modeli çıktı. Kendi sınıfının en iyi spor aracı seçildi. Normal swift modelinin tasarımı fiestadan bile güzel. Ben açıkcası almayı bile düşünürüm. Adamlarda 1.25 motor 94 hp gücünde motor var. O aracın 4 ileri klasik otomatik şanzuman ile yaktığı yakıt 6.9 litre. Birde fiestanın 1.4 96 hp gücündeki 4 ileri klasik otomatik şanzımanlı araçlarına bakın. Yaktığı yakıt 8 küsür litre. Yine yakın zamanda yapılan testler sonucunda suzuki firması piyasaya verdiği yakıt tüketimleri miktarlarının gerçek hayatta elde edilen değerler arasında en az sapma gösteren firması seçildi. Bunu da ben demiyorum. Araçlar konusunda yetkili deneyimli mercihler söylüyor. Suzuki şimdi kötü firmamı bence değil ama Türkiye'de kabul görmüyor.

Kia picantoya bakın. Bir içine oturun. Biraz inceleyin ve rakiplerine bakın. Rakiplerinin daha arka camları açılır değil. Adamlar 4 tane kapı camıda otomatik yine yan ve perde hava yastıkları önde ve arkada standart. Gidin euroncapa bakın. Aldığı değerlere bakın. En iyi tasarım ödülünü kim almış. Sahip olduğu motora bakın.

Kia ve hyundai kendi teknolojilerini kullanıyor. Motorlarını inceleyin biraz. Kullandıkları motorlar uzun yıllardan kronik sorunu olmayan motorlar. Bir çok kullanıcı oldukça memnun. Yolda kalan falanda göremedim forumlarda. Yine başkaları yapılan testlerde benzinli motorlar ve dizeller karşılaştırıldı. O zaman ecoboost motor yoktu. Bmw nin 1.6 dizeli yoktu. Tarih olarak zamanı çıkartabilirsiniz. Benzinli motorlarda tsi seçildi. Dizelde ise ford seçildi. Bunlar 1.6 hacme kadar olanlar. 2 bin değil. Peki güney korelilerin kullandığı crdi model kaçıncı oldu. 1. olamadı ama crdi motor vw nin tdi motorundan daha üst sırada aldı. İspatlasınlar diyorsunuz derenin altından çok sular aktı ama marka fanatikliği ya da Türkiye'deki distribitörler yüzünden halkın gözüne ne kadar sokuldu. Uzun zaman önce ispatladılar.

Teknoloji olarak iyiye gidiyorlar. Kia dct şanzıman yaptı. Dct teknolojik olarak edc,dsg ve powershift ile aynı. Peki edc, dsg ve powershift hakkında ne kadar olumlu yorum var. Özellikle dsg nin piyasadaki algısı benim için iyi değil. Çok sorun yaşayan var. Çinde 400 bin dsg geri çağrıldı. Forumda konuşuldu. Garanti sürecinde 3 kere dsg şanzıman değişen vw araç var dendi. Peki dct şanzıman diyelim dsg den daha sorunsuz olduğu ortaya çıktı diyelim. Kalitesi ispatlandı. Sizde dahil kaç kişi kia alacak. Geçen forumdan bir arkadaş 70 bine golf aldı ama düz aldı. Açıklamasını yaptı. Kendince haklı. Bende vw alabilirim ama şu an için dsg ye 7 bin tl fark vermem golfte.

Şu an için kendinizce haklısınız ama adamlar çok iyi geliyor. Hatta geldiler bile. Ama ne kadar takdir görecekler şüpheli. Kia tsi ile aynı teknolojide motor yaptı yakında piyasaya çıkacak. Rio da 1.0 tgdi ceed de 1.2 tgdi olacak.

mert konu çok dağılmasın diye ortak çerçevede görüş belirtmeye çalışacağım.

ben vw savunmuyorum. bilirsin aslında vw sevmem bile çünkü yıllardır özellikle de tasarım ve inovasyon açısından yerinde sayan bir markadır diye düşünürüm. ayrıca yürüyen aksam vs. benim hiç beğenmediğim bir araçtır. dizeline düz 5 vites koyan marka mı kaldı ya, ayıp. diğer taraftan vw de diğer bir çok yerleşik marka gibi belli bir kaliteyi garanti eder. şimdiye kadar yaptığı sayısız araçtan elde ettiği tecrübesi vardır. bunca yılda oturttuğu çok haklı bir imajı vardır.

sırf tasarımı güzel ya da aksesuarı bol diye de bir araç iyi olmaz. tercih edilir olabilir kullanıcısına göre ama bu bile onu iyi yapmaz. çin markalı telefonlarda tuner bile vardı. bu onları iyi mi yapıyordu? led far, start/stop, panoramik cam tavan vs çok güzel teknolojiler... etrafta binlerce kebapçı var ve sözde hepsi adana yapar. ama çok çok azı iyi adana yapar.

dct yapacakmış. çok sevindim. rekabet artar her türlü uzun vadede. ama ilk ve ikinci dsg ya da powershift bile hala sorunsuz değilken, son derece tecrübesiz bir markaya hemen çok iyi not verebilmen beni şaşırttı.

elektrik bandı, camlarda problem vs. bunları hiç takmıyorum çünkü her arabada bu tip sorun olabilir. zaten konu bu. gördüğün yerleri ya da özelliklerinden daha çok önemli göremediğin yerleri. hyundai/kia kaç milyon kaza yaptı şimdiye kadar ve sence koreliler bu kazaları ne kadar inceledi? ne kadarından ne ders çıkardı ve zaten bu yüksek maliyetli ama repütasyona dayalı işi ilerletti? ncap belli başlı testler yapıyor ama almanı, japonu bu işi çok ciddiye alıyor. koreli henüz o noktada değil. peter amca o kısma bakmıyor.

ix35, kugadan kesinlikle daha kalitesiz iç mekana sahip. eskisi de yenisi de. tasarıma bir şey demem. kişisel tercih. sportage çok daha güzel, ix35 çirkin. blue kötü bir araba. yoltutuş, frenaj, direksiyon, yürüyen aksam... kötü... içinin mavisi de korkunç kötü. genelde özele indim bahsi geçtiği için.

bana önyargılı diyorsun da ben o yargıya kıçımdan varmadım. adam bunca zaman accent, picanto, era, blue gibi arabalarla bende bir yargı oluşturamaz mı? bu adam bu arabaları çok mu iyi yaptı? i20 çok mu iyi? neye göre? zaten sınıfında herhangi bir bedelle satılan bir araba. ben de ona göre kıyaslıyorum. ortalamadan öteye geçemedi şu anda.

suzuki, honda konusu başka bir yere çekmek olur; onalrla ilgili bir iddiam yok. zaten o markaları beğenirim. türkiyede tutulmamaları da apayrı bir konu.

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

kia pro ceed sahibi bir arkadaşım var. Servise kapıdaki tıkırtı için gitti sesi kapı kilid mandalına karşılık gelen yere elektrik bandı çekerek çözdüler. Kronik sorunmuş çözümü buymuş. Çıldırdı tabii arkadaşım :) Demek istediğim bir noktadan sonra fiyat performansta yeterli gelmiyor. Evet ford burada daha pahalıdır ama bazı durumlarda verilen fiyatı hak eder.

Çözüldü mü? Çözüldü :)

Bu modeller böyle deyip göndermiyorlar en azından :)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...