İçeriğe Yönlendir

Lpg Sisteminin Sigortalarını Kontrol Edelim


Talip Eren

Recommended Posts

Talip Eren

Aracımda lovato fast sıralı sistem lpg mevcut.Arabayı aldığımda üzerindeydi,matrix enjektörlü,eski bir sistem sayılır ve uzun zamandır da kullanılıyor.

Zaman zaman başka konularda belirttiğim gibi tüm lpg ayarlarımı kendim yaparım,enjektörleri dağıtır temizlerim vs.Uzun zamandır dikkatimi çeken bir durum vardı.Aracın lpg de zamanla yavaş yavaş da olsa fakire düşmesi ve her ayar sırasında azar azar enjektör sürelerini uzatmam.Bu durumu enjektörlerin eskimesine,filtre kirlenmesine vs bağlıyordum.Ancak son günlerde lpg de tutarsız enjeksiyon olduğunu görmeye başladım,saati saatini tutmuyordu,lpg de tekleme gibi sorunlar başladı ve en nihayetinde araç durup dururken benzine geçmeye başladı.Enjektörleri dağıtıp temizledim,filtreyi değiştirdim,sorun çözülmedi.Ayar kablom da bozulmuş(muhtemelen kablolarının biri koptu) ve onarmaya zaman bulamadığım için kalibrasyona müdahale edemedim,etseydim de tekrar enjektör sürelerini uzatacaktım.

Kabloyu onarmadan önce son çare lpg ecu soketi,enjektör soketi gibi bağlantı noktalarını kontrol etmeye başladım.2 tane de sigortası var,biri ecu nun,diğeri enjektörlerin.Bu sigortaları sökerken gördüm ki çok rahat bir şekilde yuvalarından çıkıyorlar,ayrıca yuvalar oldukça kirlenmiş.Sorunun kaynağı bulunmuştu.Sigortalar sağlıklı iletim yapamıyordu,belki direnç görevi yapmaya başlamışlardı.Muhtemelen kesik kesik iletim oluyordu.Her iki sigorta yuvasınıda güzelce temizledim,pense ile sıkıştırarak sigortaların sıkı girmesini sağladım,2 sigortayıda yenisi ile değiştirdim ve tüm sorunlar halloldu.Hatta artık biraz zengin karışımda çalışıyor,kabloyu onarırsam bu sefer kıma yapacam gibi.

Biraz uzun yazdım ama basit bir sorun lpg sisteminin sökülmesine kadar gidebiliyor.Direk bir lpg ustasına gitseydim ve hiç anlamıyor olsaydım muhtemelen ecu veya enjektörlerin öldüğünü falan söyleyecekler di,lpg sistemide çalışmadığı için belki tüm sistemi yenilemek zorunda kalabilirdim.

Diyeceğim o ki,hani bazen lpg nin bir türlü ayar tutmadığını,anlamsız şekilde benzine geçtiğini,nasıl ayar yapılırsa yapılsın devamlı arıza lambası yaktığını görüyor,yaşıyor ve çözümsüz kalıyoruz ya,işte bu durumlarda kablo bağlantı noktalarını,ecu nun,enjektörlerin soketlerini ve sigortalarını (yuvaları dahil) kontrol edelim,hatta sigortaları yenileyelim.Maliyeti olmayan,kendimizin bile yapabileceği şeylerdir.

Tüm sorunların kaynağı sigortalar,soketler olacaktır demiyorum tabi ama bu ihtimal gözden kaçabiliyor,en azından benim gözümden kaçtı :)

  • Beğen 11
Yorum bağlantısı
Özcan Keskin

çok güzel yazmışsın talip abi sıkılmadan okudum.

çözüme ulaşman sevindirici

Yorum bağlantısı
Mehmet Kaya

Ufacık bir sorundan dolayı bir çok masraf yaparız. Oysaki ufacık bir işlem sorunu çözebiliyor.

Geçmiş olsun abi.

Yorum bağlantısı
Serkan Ünsalan
(düzenlendi)

arabayla uğraşıp sorunlarını kendimizin çözmesi güzel bir şey.dediğin gibi 1 tl sigorta için tesisat yenilemeye kadar gidebilirdi bu olay.ben evin önünde arabanın kaputunu açamıyorum artık kim görse ne yapıyorsun arabaya yine diye başlıyorlar konuşmaya can sıkılıyor biraz ama sonuçta kendi işimi kendim görüyorum.

ellerine sağlık abi sorununu çözmene sevindim.kulağımıza küpe olsun belki bir gün bizimde başımıza gelebilir.

tarihinde Serkan Ünsalan tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Süleyman Türker

Çok açık ve faydalı bir bilgilendirme olmuş teşekkürler Talip bey.

Yorum bağlantısı
Serhan Gürbüzol

Güzel ve tesadüfi bir arıza tespiti, yerinde bir paylaşım ellerine sağlık Talip, arızanın giderilmesi de ayrıca sevindirici :bravo: geçmiş olsun bununla :good1:

Yorum bağlantısı
Erkan Kıyak

Talip bey benim aracımın lpg sistemi de sizin aracınızınkinin aynısı ve de matrix enjektör kullanılıyor. Matrix enjektörlerin diğer enjektörlere göre daha hızlı çalıştığını birkaç yerde okumuştum. Fakat bu matrix enjektörlerin temizliğinin zor olduğunu öğrendim. Elim bu işlere yatkın sayılır, matrix enjektörlerin temizliğinde özellikle dikkat edilmesi gereken noktaları yazabilir misiniz? Aşamalı olarak kabaca tarif edebilirseniz memnun olurum.

Yorum bağlantısı
Talip Eren

Teşekkür ederim arkadaşlar,dediğiniz gibi basit sorunlar yüzünden ne masraflar yapılıyor.

Bu arada aklıma gelmişken yine tesisatla ilgili bir sorun ve çözümünü paylaşayım.

Geçen sene yaşamıştım,araç bu sefer hiç lpg ye geçmiyordu,yani lpg ye geçmek için hazır,yanması gereken ışıkları yanıyor,arıza belirtisi yok ama benzinde devam ediyor.Durdurup çalıştırıyorum yine aynı.Tabi bu sorunu ayar kablosu ile kontrol edince gördüm,lpg ecu su aracın devrini okumuyordu,motor çalıştığı ve yaklaşık 1000 d/dak döndüğü halde lpg yazılımında sıfır,hiç hareket görünmüyordu.Lpg montajlarında devir okumak için ateşleme bobininin uygun kablosuna bağlantı yaparlar,arayıp o bağlantıyı buldum,izolasyonu çok iyi değildi,açtım kablo resmen oksitlenmiş.böyle olunca iletimi kesmiş ve devir bilgisi lpg ecusuna gitmiyor.kabloyu kesip tekrar eklemiştim ve bu sorunda hallolmuştu.

Eski sistemlerin ister istemez benzer sorunları olabiliyor.Aslında hep iyi ve doğru montaj diyoruz,o detayların bazıları bunlar işte.Yaşadığım olayda dışardan bakınca herşey normal ve bantı açmasanız hiçbirşey görmek mümkün değil.Bu tarz bir sorunun başlıca sebebi montaj.Zamanında adam gibi izole edilse hiçbir sorun yaşanmazdı.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Talip Eren
Talip bey benim aracımın lpg sistemi de sizin aracınızınkinin aynısı ve de matrix enjektör kullanılıyor. Matrix enjektörlerin diğer enjektörlere göre daha hızlı çalıştığını birkaç yerde okumuştum. Fakat bu matrix enjektörlerin temizliğinin zor olduğunu öğrendim. Elim bu işlere yatkın sayılır, matrix enjektörlerin temizliğinde özellikle dikkat edilmesi gereken noktaları yazabilir misiniz? Aşamalı olarak kabaca tarif edebilirseniz memnun olurum.

Matrix enjektörleri beğeniyorum aslında Erkan bey.Yapıları gereği kirlenmeden çok etkilenmiyorlar.Tabi bu tarz ekipmanları sökerken çok dikkat gerekiyor.Açınca içinde çok küçük memeler,oring contalar,yaylar vs.Bir dağılırsa doğru toplaması zor olur.Bir ara fırsat bulursam fotoğraf ile anlatacam,yazı ile tarif etmek biraz zor.İzlenecek en önemli yol sökerken ya her aşamayı fotoğraflayın,ya da video çekerek sökün.İlk söktüğümde fotoğrafla yapmıştım,hard disk bozulunca gitmişti fotolar,yoksa ekleyecektim.Böyle yapmazsanız dağıttığınızda puzzle gibi bir sürü parça elinizde bakıyorsunuz ne nereden hangi pozisyonda çıkmıştı diye :) .Dikkatli olunsa bile karışan yerler olabiliyor.

Eğer ciddi bir sorun yoksa sökmenize çok gerek yok,kolay kolay kirlenmiyorlar,gaz yolları çok geniş,piston sistemi olmadığından hareketi kısıtlayan kirlenme pek olmuyor.Yine de fırsat bulursam bir ara fotoğraflı anlatırım.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • 2 ay sonra...
Bekir Yığrık

arabayla uğraşıp sorunlarını kendimizin çözmesi güzel bir şey.dediğin gibi 1 tl sigorta için tesisat yenilemeye kadar gidebilirdi bu olay.ben evin önünde arabanın kaputunu açamıyorum artık kim görse ne yapıyorsun arabaya yine diye başlıyorlar konuşmaya can sıkılıyor biraz ama sonuçta kendi işimi kendim görüyorum.

ellerine sağlık abi sorununu çözmene sevindim.kulağımıza küpe olsun belki bir gün bizimde başımıza gelebilir.

 

 

+1

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...