İçeriğe Yönlendir

Focus 2 - Motorda Düzensizlik (Titreme / Tekleme)


Cihaner Öztürk

Recommended Posts

Mehmet Yaşamalı

merhaba arkadaşlar benim araç focus titanium 2010 hb 1.6 TDCI 61000 de. zaman zaman araçla normal seyir halinde iken ışıklara yaklaşıpta durduğumda normalde devir 1in altındaki ilk çizgide iken bazen o çizginin altına düşüyor ve debriyaja bastığımda ya da kısa bir sürede geçiyor. bilmem neyin nesidir bu durum. açıkcası beni fazla rahatsız etmiyor ylnız sinek küçük ama mide bulandırır :) bir sakıncası var mı bu durumun.

Yorum bağlantısı
Edip Aydın

Bu durum yazılım problemi. türk tüketicisine atılan bir kazık işte. araba üretimden kalktı hala yazılım gelecek.

Yorum bağlantısı
Ali Eren

Bu konunun akıbeti ne oldu ?

Yasin'inin bu aralar interneti yok. Fırsat bulunca yazacaktır.

Yorum bağlantısı
Volkan özyurt

rica ederim hiç öenmli değil. yalnız rölantideki dalgalanma ve elektrik çeken donanımların çalışmaıs nedeniyle oluşan titreme bu alternatörde de devam ediyor. araca yazılım güncellemesi de lazım ancak firmanın bu yazlımı tedarik etmeyeceği aşikar.

edip bey birkaç günlük kullanım sonucunda dediğiniz gibi anlık titremeler var. memnun kalmadım açıkçası. yazılımla ilgili gelişme olursa buradan takip eder gereğini yaparız inşallah.

Yorum bağlantısı
Edip Aydın

edip bey birkaç günlük kullanım sonucunda dediğiniz gibi anlık titremeler var. memnun kalmadım açıkçası. yazılımla ilgili gelişme olursa buradan takip eder gereğini yaparız inşallah.

benim hiç umudum yok, yazılım gelecek olsa çoktan gelirdi. benim yaklaşık 2 sene öncesinden servis kaydım var. Yazılım gelince arayacağız demişlerdi :)

Yorum bağlantısı
Ramazan ÇEVİK

Arkadaşlar benim aracımda 2005 model focus 2 115 hp Tİ-vct olanlardan.Araç benzin+lpg. Son zamanlarda rolantide dalgalanma ve belli belirsiz teklemeler yapıyor. Sorunla ilgili konuları okudum birçok ihtimali denedim ama çözüme kavuşamadım.İlk etapta lpg'den zannettik filitre kalibrasyon vs. çözüm alamadık.Önceden aralıklarla sorun çıkarıyordu son bir haftadır arıza lambası yakmaya başladı ve daha çok teklemeye başladı. Rolanti dibe vuruyor bir anda 1500 lere fırlıyor, bazen stop ettiği bile oluyor.İlk yapılan bilgisayara bağlandı arıza lambasının zengin+fakir karışım nedeniyle yandığı tespit edildi .Lpg kaynaklı olduğu düşünüldü fakat akü kutup başı sökülüp saatlerce beklendikten sonra tekrar bağlandı.İşlem sonunda sadece benzinde kullanıldı.Ama sonuç yine hüsran tekleme ve dalgalanma devam ediyor, arıza lambasını yakıyor.Sorunun lpg ile alakası yok.Birde arıza lambası kafasına göre bazen yanıyor bazen sönüyor .Rolanti dibe vurduğu zaman yanıyor genelde.Bilgisayarda karışım hatası haricinde başka hata yok. Birde garip olan akşam bırakıyorsun arabayı sabah çalıştırıp 10 km yol gittikten sonra sorunlar ortaya çıkmaya başlıyor kafayı yedirecek bana.Ustalar ne yapacaklarına karar veremiyor, ustanın karşısına gidince saat gibi çalışıyor.Yardımlarınıza ihtiyacım var. Hayırlı akşamlar

Yorum bağlantısı
Ramazan ÇEVİK

Enjektör değişiminden sonra sorununuz çözüldü mü? Belirttiğiniz problemler bende de mevcut.Tekleme ve rolanti dalgalanması.Fakat bende ki durum sadece lpg de değil benzinde de oluyor.Servisteki ustanın söylediği lpg aracın yakıt haritasını bozarak benzinde de teklemeye yol açtığı kanısında sizde de böyle bir durum var mıydı?

Yorum bağlantısı
Necdet AKTARI

ben de de o sorun vardı...özellikle soğuk havalarda kalorifer arka rezizsans farlar vs açıkken daha da titriyordu.ben alternatörden süphelendiğimi özellikle birçok bayide bunu tespit ettirdirdim. sonra otosan'a bastırmamın neticesinde alternatörümü değiştirttim.sonuç olarak titreme %90 oranında kesildi.kronik diye bişey kabul etmiyorum ben,tonla para almasını biliyorlarken kronik diyip kestirip atmak diye bişey yok...herkese saygılar...

Yorum bağlantısı
Ramazan ÇEVİK

Araştırmalarım dahilinde dizel motorlarda alternatör değiştirerek çözüm bulan arkadaşlar olmuş.Fakat benim aracım benzinli ve evvelinde böyle bir sorun yoktu.Haklısınız kronik sorun tabirini bende sevmiyorum.

Yorum bağlantısı
Ertan Alptekin

Ramazan birçok ihtimal derken ne kastediyosun? Bujilere bakıldı mı mesela?

Yorum bağlantısı
Edip Aydın

alternatör bu titremeyi tam olarak çözmüyor, otosan da ilgilenmediği için bu sorun çözümsüz kaldı. araçların garanti sürelerinin bitmesine oynuyorlardı büyük oranda da bu hedeflerine ulaştılar

Yorum bağlantısı
Ramazan ÇEVİK

Ramazan birçok ihtimal derken ne kastediyosun? Bujilere bakıldı mı mesela?

Evet bakıldı ateşleme sisteminde problem olmadığı söylendi.Yalnız şöyle bir durum var şimdi.İki gün önce akü kutup başı sökülüp sadece benzinde kullanmaya başlamıştım.ilk gün aynı problemler devam ediyordu tekleme ve rolanti düzensizliği.80 km felan oldu sürekli benzinde kullandım arabayı.Bugün sabah işe gelirken rolanti dalgalanması yok denecek kadar az tekleme hiç olmadı.Şimdide 2000 devir ile 3000 devir arası arabayı arkadan birşey tutuyormuşçasına performans yok 3000 devirden sonra ivme kazanıyor.Arabanın sesi de bir o kadar azaldı.Araçtaki sorun ne anlamadım gitti.Bu durumu ustalara anlatıyorum gülüp geçiyorlar.Sorunum tüple mi alakalı yoksa motorda birşey varda kafası mı karışıyor.Kutup başının söküldüğü ilk gün 20 km yol yaptım sorunlar devam ediyordu motor gürültülü çalışıyordu performans iyi.İkinci gün 50. km sorunlar aza indi motor gürültülü, performans iyi.Üçüncü gün şuan 80. km 2000-3000 devir arası tutuk, tekleme yok rolantide de dalgalanma yok, bazen boşa atınca devir 600lere inip hemen normal seviyesine çıkıyor.Bu süreler içinde araç sadece benzinde kullanıldı.

Yorum bağlantısı
Yasin Karataş

Bu konunun akıbeti ne oldu ?

Konunun akıbeti devam ediyor henüz problemi çözemedik çünkü hiç müsait olamıyorum çok yoğunum.Ama araç servise götürüldüğü an paylaşımda bulunacağım.

Yorum bağlantısı
Berkan Yıldız

Lanet olsun Otosana da Forda da aldığım arabayada... Eylül ayında bu tıtremeyle alakalı arıza kaydı açtırdım servıs baktı yazılım guncellemesı yapcaz dedı yaptı hala tıtreme devam o zamandan berı otosanı arıyorum teka yapacak bişey yok bu arabalar böyle dıye cevap döndü. Haram olsun ya delırıyorum aracımın garantısının bıtmesıne 4 ay kaldı bız konuyla ılgılenıp sıze donecez dedıler 6 aydır arayan yok resmen garantının bıtmesını beklıyolar aklımı oynatıcam

Yorum bağlantısı
Berkan Yıldız

Ford KAR a gittim , Yenibosna OTOKOÇ'a gitim yok yok yok bilgisayarı arabaya bağlıyorlar bu arabada arıza yok, aracın arızasını tespit etmemız ıcın arıza kodu vermesı gerekır dıyorlar. Adamlar bilgisayara bağımlı kısacası aynı zamanda evet arabada titreme var ama yapıcak bişey yok mudahale etmem ıcın arıza kodu gormem gerekır dıyorlar.Ford Otosanı aradım TEKA yapacak bişey yok bu arabalar böyle diyor ciddi psikolojım bozuldu garantimin bitimine 4 ay kaldı sinir hastası oldum. Tekrar müşteri hizmetlerini arıyorum tamam ben şikayetınızı ıletıcem dıyorlar otomatik saat gibi başka cumle bılmıyorlar.

Aynı zamanda İnip Alternatörüme baktım Alternatörde yazan bilgiler 8M5T-10300-PB DENSO 12V-120A Bu bilgilerden anladığım akdarı ile benim alternatör 120 Amper. Olması gereken amper ne olmalı ? Yokmu çözen eden yani "Şu amperle değiştirttim sorun giderildi" diyen hiç mi kimse yok çok üzücü bir durum bu.

Aracım çalışırken direksyonu çevirdiğimde meydana gelen far kısılmalarını aşağıdaki yazıya tıklayarak izleyebilirsiniz

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Dizel araçta rolantide iken direksiyon çevrilince farların ışık şiddetinin değişmesinin tek sebebi olabilir o da voltaj düşüklüğüdür..

Yanılmıyorsam, elektrikli direksiyon var bu araçta..

Aracın voltajını rolantide iken ölçtünüz mü hiç ?

Yorum bağlantısı
Berkan Yıldız

Dizel araçta rolantide iken direksiyon çevrilince farların ışık şiddetinin değişmesinin tek sebebi olabilir o da voltaj düşüklüğüdür..

Yanılmıyorsam, elektrikli direksiyon var bu araçta..

Aracın voltajını rolantide iken ölçtünüz mü hiç ?

Hayır Mehmet Bey hiç ölçmedim. Bunu nasıl ölçebilirim ? Ben alternatörden şüpeleniyorum hep ama... Aracın voltajını rolantıdeyken nasıl ölçebileceğim konusunda fikir verebilirmisiniz ?

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

10-15 liralık avometre ile :)

Yada en kısa yolda bir oto elektrikçiye gidin..

Yorum bağlantısı
Hüseyin Sönmez

Dizel araçta rolantide iken direksiyon çevrilince farların ışık şiddetinin değişmesinin tek sebebi olabilir o da voltaj düşüklüğüdür..

Yanılmıyorsam, elektrikli direksiyon var bu araçta..

Aracın voltajını rolantide iken ölçtünüz mü hiç ?

bu bir sorun mudur?

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ercüment Koyuncu
(düzenlendi)

bu bir sorun mudur?

Sorun ise ne tür zararlara yol açar

tarihinde Ercüment Koyuncu tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Berkan Yıldız
(düzenlendi)

bu bir sorun mudur?

Sorun ise ne tür zararlara yol açar

Bana sorarsanız bu far kesıntılerı bır sorun çünkü gerçekten trafıkte v.s gıderken dıreksyonu cevırdıgınızde anlıyosunuz farların kısıldıgını tepe lambasıın kısık kısık calıstıgını v.s

tarihinde Berkan Yıldız tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

bu bir sorun mudur?

Valla hiç elektrik motorlu bir direksiyonum olmadı ama ben kılımdır, üstüne giderdim bunun.. Bu ne böyle, direksiyon çevirdikçe voltaj mı düşermiş. :D

Yorum bağlantısı
Edip Aydın

Aracın aküsü normal çalışmada 14,5 volt

Klima rezistans farlar ve dörtlü yanınca 14 volt

Bunlara birde direksiyonu Çevirirseniz anlık olarak 12,8 volt civarlarına düşüyor. Tabi bu değerleri göz önüne alırken benim araçtaki 150 A alternatörü ve 70a aküyü de unutmayın. Sizdeki standart 120 a alternatör ve 60 a aküyle durum daha trajik olur. Bu konunun ne yazıkki çözümü yok. Hafta sonu servise gittim aracı gördüler alternatörünü değiştiririz sorun gider dediler. Bende daha önce 2 kere değişti deyince o zaman yapılacak birşey yok dediler. Ben mahkemeye verdim. İnşallah kazanınca onlara geri vereceğim kendileri böyle binerler.

Yorum bağlantısı
Edip Aydın

Hatta direksiyon dönerken sadece farlar göz kırpmakla kalmıyor havalandırmanın bile üfleme şiddeti düşüp yeniden çıkıyor. Direksiyonu tam sağ ve solda tutarsanız voltaj bu sırada 12 volta kadar düşüyor

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...