Furkan Cihangir 27 Mayıs 2013 Paylaş 27 Mayıs 2013 Merhabalar. 2001 model 1.6 lpg li focusum aylar önce enjeksiyon problemi yüzünden sürekli gaz kesiyordu araba stop ediyordu bunu; gaz filtresini, gaz beynini, regülatörü ve enjeksiyonları değiştirterek çözdük (babam arabadan anlamaz ilk gittiği tamirci ne dediyse yapmış sorun sadece enjeksiyonlardaydı). Dünki olaydan sonra gaza bastığımda sanki motor 30 salisede bir gaz veriyor gibi istop etme yok kesik kesik gaz veriyor pat pat pat diye sesler çıkıyor gazın sonuna kadar basınca. Ben dün arabanın başına gelenleri söyleyeyim bu problemin hangi olaydna kaynaklandıgını bulalım. Dün bir öğretmeni görev yerinden almak için kuş uçmaz kervan geçmez bir dağa çıktık mecbuluktan basit bi petrolden lpg aldım full depo değil ama 20 litre. BU gazı aldıktan sonra araba çekmemeye başladı ve hararet yaptı. Su doldurduk On dakika soguttuk yavaş yavaş yola devam ettik bu arada arabada beş kişiyiz toplam 350 kilo. sağlam yokuş çıkmışız inerken farkettim. Sonrasında toprak yoldan 2 km yokuş çıkarken araba tekrar hararet yaptı kaldık. hiç su yok ve çaresiz durumdayız bir km ileride su olan bi yer varmış korkudan yürüyerek gidemedik arabayı oraya kadar zorla çıkarttım yarım debriyajla. sonra araba soğudu hocayı da aldık eve döndük ama araba sanki 1.2 motor gibi zayıfladı herkes beni solluyordu. Arabanın düşük güçte olması kötü gazdan mıdır, acaba pistonlardan birini mi kırdık çok basınca yoksa hararet sonrası bir iş mi oldu anlamadım. sizce problem nedir ? Yorum bağlantısı
Ayhan Onaran 27 Mayıs 2013 Paylaş 27 Mayıs 2013 Hararet yapması kötü yakıttan olduğunu sanmıyorum.Büyük ihtimalle fan açmadığı için olmuştur.Yada geç açıyordur.Isı müşürü arızalıdır.Aracı susuz bırakmış olmanız kötü olmuş.Belki de bir yerlerde kaçak var oradan su kaçırıyor araç? Conta yakmış olma ihtimaliniz de var..Zaten bu motorlar hararet sırasında 2 silindir gibi çalışır.Motoru korumak adınadır. Geçmiş olsun.. Yorum bağlantısı
Furkan Cihangir 27 Mayıs 2013 Yazar Paylaş 27 Mayıs 2013 (düzenlendi) Hocam motor iki saat soğuduktan sonra yola çıktık yine aynı durumdaydı. Dün geceden sabaha kadar soğudu yine aynı durumdaydı hala iki silindir kapalı mıdır açtırmak mı gerkiyor ? 27 Mayıs 2013 tarihinde Furkan Cihangir tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Ayhan Onaran 27 Mayıs 2013 Paylaş 27 Mayıs 2013 Hocam motor iki saat soğuduktan sonra yola çıktık yine aynı durumdaydı. Dün geceden sabaha kadar soğudu yine aynı durumdaydı hala iki silindir kapalı mıdır açtırmak mı gerkiyor ? Conta yakmış olabilirsiniz.Bu da araçta çekiş düşüklüğüne sebep olur.Yağ ve su birbirine karışıyordur. Yorum bağlantısı
Furkan Cihangir 27 Mayıs 2013 Yazar Paylaş 27 Mayıs 2013 bu ihtimali göz önünde bulundurup yağa baktım beyazlaşmışmı diye ama çubuktan baktığım için bişey anlamadım üst kapağı açıp bakayım Yorum bağlantısı
Furkan Cihangir 27 Mayıs 2013 Yazar Paylaş 27 Mayıs 2013 bu ihtimali göz önünde bulundurup yağa baktım beyazlaşmışmı diye ama çubuktan baktığım için bişey anlamadım silindir kapağını açıp bakacağımmaniflotdelmiş de olabilirm.fena korkuyorum bunlardan biridir diye. enjeksiyonları temizlemek basit ben temizliyorum. Yorum bağlantısı
Karani Gülistan 27 Mayıs 2013 Paylaş 27 Mayıs 2013 Büyük bir ihtimalle hararet sebebiyle silindir kapak contası yanmış.Bu işi bilen bir ustaya götürüp çaresine bakınız.Yağ çubuğundan su-yağ karışımı olmuş mu ona da bakabilirsiniz.Ama her halükarda ehil bir tamircide hararet sebebi ve şuan ki duruma baktırmalısınız.Çağlar beyin de dediği gibi zetec motorları herşeye gelir ama susuzluğa asla. Sanırım hararet esnasında sübab şıkırtısı da vardı aracınızda. Yorum bağlantısı
Furkan Cihangir 27 Mayıs 2013 Yazar Paylaş 27 Mayıs 2013 evet z tech motorların yağsız gidebileceğiniz asla susuz gidemeyecegini biliyorum. fena korkmaya başladım Yorum bağlantısı
Furkan Cihangir 28 Mayıs 2013 Yazar Paylaş 28 Mayıs 2013 Merhaba. metin uzun diye sanırım pek okuyan olmadı. 2001 focusa kötü yakıt aldık ve yokuşa vurduk hararet yaptı. hararetli şekilde arabayı zorladım iki km. motor soğudu iki saat su tuttum ama şimdi araba saki 1000 motor gibi ve gaza basınca çat pat pat pat sesler çıkıyor motordan hiç çekmiyor ne olmuş olabilir. Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 28 Mayıs 2013 Paylaş 28 Mayıs 2013 Geçmiş olsun.. conta yakmıştır.. Sorunun başlangıcı da, kötü yakıt olabileceği gibi, ateşleme sorunu da olabilir.. Motorda su kalmamış cümlesi ağır bir cümle.. Kapalı devre bir sistemde suyun yok olmasını hayra alamet yormam ben.. Aracınızı bu şekilde kullanmayın.. Yorum bağlantısı
Furkan Cihangir 28 Mayıs 2013 Yazar Paylaş 28 Mayıs 2013 teşekkürler. sanırım başım biraz ağricak Yorum bağlantısı
Furkan Cihangir 28 Mayıs 2013 Yazar Paylaş 28 Mayıs 2013 Hocam manifilot delinmiş dedi usta hiçibşey yapmadan gönderdi ama motordan öyle abartı bi ses yok maniflot masrafı nedir dedim bişey söylemedi arabayı aldımg eri geldim. babam da kendin halle diyo ekonomik bi çıkış yapmıyor : Yorum bağlantısı
Çözüm Mehmet Ozyurek 28 Mayıs 2013 Çözüm Paylaş 28 Mayıs 2013 Böyle alel acele yazmak zorunda mısın Furkan.. Yazdığını göndermeden önce tekrar okuyup hatalarını düzeltsen ? Yorum bağlantısı
Furkan Cihangir 14 Haziran 2013 Yazar Paylaş 14 Haziran 2013 Peki hocam. buji kabloları ve bujiler değişti arabanın çekişi güçlendi sorun bujilerdenmiş, Aldığın kötü yakın bujileri bozmuş dedi usta fakat "lap lop lup" sesi gitmedi. araba çalışırken hafif böyle bi ses çıkıyor. Maniflot delik diyorlar ama anlamadım ne olduğunu başka bir usta da susturucu patlamış diyor, birbaşka usta da sibob ayarı bozulmuş diyor. Osmaniyede de ford servisi yok Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi 14 Haziran 2013 Paylaş 14 Haziran 2013 o "lap lop lup" sesi hava filitre kazanından da geliyor olabilir. yerinde sabit mi altttaki contalar kaymış mu bakmak lazım. en kötü senaryo ise sübabların yamulması diye duymuştum. trigier değişti mi yakınlarda. yada o ses ne zaman başladı. Yorum bağlantısı
Furkan Cihangir 15 Haziran 2013 Yazar Paylaş 15 Haziran 2013 Hararettten sonra oldu. Aynen bu dediğinizi başkasıda dedi bugün. önemli bir sorun değil yani Yorum bağlantısı
Recommended Posts