İçeriğe Yönlendir

Dengesiz Piyasa "Havada" Kalmış Araçlar


Fatih Aydın
Çözüme git Mehmet Gürcüoglu tarafından,

Recommended Posts

Fatih Aydın

Merhabalar;

Otomobil piyasasını incelediğimizde bana en çok garip gelen ve sinirlendiren bazı marka ve modeller var.

Bunlar nedense 1999-2001 yılları arasına sıkışmışlar.

Acaba 2000lerin başında güvenlik anlamında büyük ilerleme olduğu için mi bu fiyatlar böyle diyorum.

Fakat Avrupada böyle bir durum yok.

Hemen örneklere geçelim; Corolla AE101, EK Civic, MK1 Focus, Golf IV ve Astra G.

Ben bu araçlara "havada" kalmış araçlar diyorum. Piyasaları hiç ama hiç düşmüyor tam tersine kullandıkça değerleniyor. :)

C segmenti oldukları için daha fazla el değiştiriyorlar. Birde saydığım araçların sahipleri fiyatlarını maksimize etmek istiyorlar. Bu da aldıkları fiyattan daha fazlasını istemekten geçiyor. Herkes kar yapmak peşinde.Nasıl olsa artık internette bütün ilanlar ve ilan vermek ücretsiz. Tutturabildiğine olmuş artık piyasa.da

Bu saydığım araçların hiçbiri 25-30 sene yolda göreceğimiz araçlar değil. Ekonomik ömürlerinin son safhasına yaklaşıyorlar.

Ben bu araçların bu fiyatları hak ettiğini düşünmüyorum.

Sizlerin yorumları nelerdir?

Saygılar.

  • Beğen 5
Yorum bağlantısı
Mehmet Gürcüoglu

piyasa ne diyorsa o. alan razı satan razı ;) Türkiye'deki otomobil kullanıcıların tercihi bu yönde kabul etmekte zorlansam da yapacak bir şey yok

Yorum bağlantısı
Mehmet Gürcüoglu

Arabayı hala yatırım aracı olarak görenler olduğu müddetçe bu durum değişmez

Yorum bağlantısı

Ae 101 corollaları 10 yıl daha görürüz. Bozulacak biyerleri yok. En fazla cam krikosunun teli kopar.

Yorum bağlantısı
Cumali Serkan DÖNER

Malesef haklısınız Fatih Bey. Bende Focus 1 kasa bakıyordum.Ama biraz araştırınca 2 kasa daha mantıklı geldi.biraz daha fedakarlık yaparak f2 aldım.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Fatih Aydın
(düzenlendi)

piyasa ne diyorsa o. alan razı satan razı ;) Türkiye'deki otomobil kullanıcıların tercihi bu yönde kabul etmekte zorlansam da yapacak bir şey yok

Mehmet Bey, favorilerimde bu araçlardan onlarca var. Fakat satılan yok.

Bazı ilanlar yayından kaldırılıyor fakat onlar satıldığı için mi ve satıldıysa ne kadar gittiğini bilmiyoruz.

Rutin olarak ilanlarda fiyat düşürme var takip ettiğim araçlar 3-4 günde bir 100-200 fiyat kırıyorlar.

Bazıları haketmiyor. Ama piyasa işte. Çook kafa yorduk ama bir yandan iyi de..

Hüseyin Bey, hangi yönde iyi yüksek fiyattan satarız diyorsanız alacağınız aracında piyasası muhtelemen yüksektir.

Ayrıca Şahin, Doğan, Toros gibi araçlar hala ortalıkta bu kadar çok dolanıyorken böyle bir tespiti nasıl yaptınız merak ettim doğrusu. :)

Burkay Bey, bu saydığınız araçlar ortalıkta dolanma sebebi tamamen ekonomik nedenler.

Bir 10 sene sonra saydığım araçlar hem çok güvensiz hem çok müsrif olacaklar o zamanın şartlarında.

Almanya'da MAKSİMUM ÖMRÜ ilk ve ikinci elde 8-9 yıl, üçüncü elde 15 yıl, sonra çoktan hurda olur. Burada araçlar en az 2 kat ömüre sahip.

Malesef haklısınız Fatih Bey. Bende Focus 1 kasa bakıyordum.Ama biraz araştırınca 2 kasa daha mantıklı geldi.biraz daha fedakarlık yaparak f2 aldım.

Serkan Bey, bence doğru olanı yaptınız. Hem F2 güvenlik olarak saydığım araçların çok önündedir.

tarihinde Fatih Aydın tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Selim Kaya

AE101 'in 94 model 1.6 GLi LPG 'siz olanına 14.000 'den başlayan rakamları verebilirim zevk arabası olarak. Tabi daha zamanı var.

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

Almanya'da MAKSİMUM ÖMRÜ ilk ve ikinci elde 8-9 yıl, üçüncü elde 15 yıl, sonra çoktan hurda olur. Burada araçlar en az 2 kat ömüre sahip.

Bu fiyatlarla araçları 30 sene ayakta tutma çabamız gayet normal. Bizde de verdiğimiz rakamın yarı parası olsa, 10 sene sonra herkes çöpe atardı aracı.

İngiltere'de 10 yaşını geçmiş araçlarda en ufak bir pas ibaresinde, anında çöplüğe. TR'de ise, 3 arabadan 1 araba çıkarabilen ustalarımız mevcut :)

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Murat Dere

Biz de arabaları Almanya'daki şartlarda alabilelim de o zaman düşünürüz dediklerini Fatih. ;) Ayrıca ben Focus'umun ekonomik ömrünün tamamlanmak üzere olduğunu düşünmüyorum. Kredisi daha yeni bitti. Dur bi binelim bir kaç yıl yahu. :D Eğer Ford, Focus 2'yi Focus 1'den daha iyi yapmış olsaydı MK1 hala bu kadar revaçta olmazdı. Memnun olanlar da vardır ama bir çok kimse Focus 2'den 1'den olduğu kadar memnun değil. Söylediklerim Focus içindir, Corolla, Golf ve Astra'yı zaten Focus'la karşılaştırmam. :)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Fatih Aydın

Biz de arabaları Almanya'daki şartlarda alabilelim de o zaman düşünürüz dediklerini Fatih. ;) Ayrıca ben Focus'umun ekonomik ömrünün tamamlanmak üzere olduğunu düşünmüyorum. Kredisi daha yeni bitti. Dur bi binelim bir kaç yıl yahu. :D Eğer Ford, Focus 2'yi Focus 1'den daha iyi yapmış olsaydı MK1 hala bu kadar revaçta olmazdı. Memnun olanlar da vardır ama bir çok kimse Focus 2'den 1'den olduğu kadar memnun değil. Söylediklerim Focus içindir, Corolla, Golf ve Astra'yı zaten Focus'la karşılaştırmam. :)

Abi bende o yıllarda araçları üretirken ne yaptılar çok merak ediyorum.

Hepsi efsane bu mübareklerin. :biggrin:

Astraya binen bu kasa efsane 10 yı üretildi diyor.

Focusa binen aynısını söylüyor. Golf aynı şekilde herkes en iyi kasası der.

Civic ve corollayı hiç söylemiyorum onlar aynı bir dünyada yaşıyor zaten.

Almanya meselesine gelince şartlar ordaki gibi değil diye değerinin üzerinde fiyat vermemize gerek yok.

Birçok alternatif araç var.

Segment düşürüp model yükseltebiliriz en basitinden ama onunda dezavantajları var tabiki.

Yorum bağlantısı
Hami Erışık

3 sene önce focus 1 aldım,şimdi sokakta nezaman o meşhur sayılan modeller(golf.astra) görsem acaba onlardanmı alsaydım veya onlarada binseydim demişimdir.hiç bir zamam 2012 sümbül veya linea alsaydım demedim,hala dememde.

Yorum bağlantısı
Emrah Uludağ

focus diğerlerine nazaran daha reel fiyatlardan alıcı buluyor.(20binin altını görüyorlar) tasarım olarak günümüz araçlarına en yakın olanı da focus (özellikle hb kasa)

civic'in havalandırma kontrolleri 95 model şahinlere benziyor.

astra'nın dizayn tam orta yol, ne linea'dan çirkin ne fiesta'dan güzel.

golf4'e o parayı vereceğime aynı model 1.8t passat alırım arabaya bindim derim.

üstelik bütün bu modellerin motor teknolojileri 30 yıllık. piyasada turbosuz araba kalmayacak bunlar hala el üstünde. bu milletin seçimlerini hiç anlamadım ama elindeki parayı elden çıkarmakta zorlanacağı bir arabaya da vermek istemez insan.

çok çetrefilli konuymuş be :)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Süleyman Can Şahin

Abi saydığın arabalarda harbiden araba ama. Bende de şuanda golf var gerçekten güzel araba hiç ömrünü tamamlamış gibide durmuyor. Bir çok sıfır arabayı bagajından çıkarır :)

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk

bunda anlamayacak birşey yok. Türkiye otomobilde üretici durumda değil. dış açığımız var ve gsmh düşük. bir ürüni ne kadar uzun kullanırsak o kadar tasarruf ederiz.

inşaatı yapın, restoranda harcayın, eleman çalıştırın ama ithal girdisi olan ürünü çok harcamayın. tamir kültürü çok daha gelişmiş olduğu için araçlar uzun yıllar kullanılabiliyor. keşke avrupa da böyle yapabilse. yoksa dünyanın köküne kibrit suyu dökeceğiz.

20 sene bir araç için uygun zaman. bahsi geçen araçlar basit,tamiri mümkün çıkması var ve kaliteli. niye binilmesin ki?

  • Beğen 7
Yorum bağlantısı
Fatih Aydın

bunda anlamayacak birşey yok. Türkiye otomobilde üretici durumda değil. dış açığımız var ve gsmh düşük. bir ürüni ne kadar uzun kullanırsak o kadar tasarruf ederiz.

inşaatı yapın, restoranda harcayın, eleman çalıştırın ama ithal girdisi olan ürünü çok harcamayın. tamir kültürü çok daha gelişmiş olduğu için araçlar uzun yıllar kullanılabiliyor. keşke avrupa da böyle yapabilse. yoksa dünyanın köküne kibrit suyu dökeceğiz.

20 sene bir araç için uygun zaman. bahsi geçen araçlar basit,tamiri mümkün çıkması var ve kaliteli. niye binilmesin ki?

Mehmet Bey, bu gsmh 3 sene öncede düşüktü.

Tamir kültürü 3 sene öncesinde de gelişmişti.

3 sene önce 10 yaşında daha düşük km olan araçlar 15-18 bin fiyat aralığındayken bugün 13 yaşında ve daha yüksek km olmasına rağmen 18-21 bin fiyat aralığında, anlamadığım nokta burası.

Dünyanın başka hangi ülkesinde bir mal kullandıkça, eskidikçe fiyatı artar. Antikamı yoksa bunlar?

Bu soruyada cevap olarak da herhalde sıfır araçların fiyatlarının yükselmesi bunun sonucunda 2.ele olan talebin artmasını verebilirsiniz.

Yorum bağlantısı
Ayhan Onaran

Bence F1 kasa focus hala göze hoş geliyor.Araç içine binen kişi özellikle ghia donanım varsa üst model bir araca binmiş hissi yaşıyor.Ben focusların aldıkları paraları hak ettiklerine inanıyorum.Mesela oto al-sat işi yapsaydım kesinlikle focus 1 kasa alır satardım :)

Yorum bağlantısı
Ayhan Onaran

Bu fiyatlarla araçları 30 sene ayakta tutma çabamız gayet normal. Bizde de verdiğimiz rakamın yarı parası olsa, 10 sene sonra herkes çöpe atardı aracı.

İngiltere'de 10 yaşını geçmiş araçlarda en ufak bir pas ibaresinde, anında çöplüğe. TR'de ise, 3 arabadan 1 araba çıkarabilen ustalarımız mevcut :)

Gel şunu 2 araba yapalım :)

Yorum bağlantısı
  • Çözüm
Mehmet Gürcüoglu

kapitalizmin emirlerini yerine getirmede batılı toplumlar genelde çok iyidir. Eskiyi kullanırsan yeniyi kim alacak, yeniyi kimse almazsa üretilen nasıl satılacak. Üretilen satılmazsa yeni üretim nasıl yapılacak. Yeni üretim yapılmazsa fabrikadaki işçiler orada nasıl çalışmaya devam edecek ve para kazanacak. İşte tehdit etmenin kolay yolu ;)

İlk mesajda dile getirilen düşünce, arabanın ekonomik ömrü değil, piyasada bazı modellerin görece yüksek rakamları hak etmemesidir. Buna tamamen katılıyorum.

30 bine alınan araçlar şimdi 35 binden satılabiliyor. Bu modellerin tutulması başka bir şey fiyatlarının yüksek olması da ayrı bir şey.

Türkiye'de öyle bir piyasa var ki adam sıfırından daha fazla fiyat çekebiliyor alan da razı buna :)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Fatih Aydın
(düzenlendi)

kapitalizmin emirlerini yerine getirmede batılı toplumlar genelde çok iyidir. Eskiyi kullanırsan yeniyi kim alacak, yeniyi kimse almazsa üretilen nasıl satılacak. Üretilen satılmazsa yeni üretim nasıl yapılacak. Yeni üretim yapılmazsa fabrikadaki işçiler orada nasıl çalışmaya devam edecek ve para kazanacak. İşte tehdit etmenin kolay yolu ;)

İlk mesajda dile getirilen düşünce, arabanın ekonomik ömrü değil, piyasada bazı modellerin görece yüksek rakamları hak etmemesidir. Buna tamamen katılıyorum.

30 bine alınan araçlar şimdi 35 binden satılabiliyor. Bu modellerin tutulması başka bir şey fiyatlarının yüksek olması da ayrı bir şey.

Türkiye'de öyle bir piyasa var ki adam sıfırından daha fazla fiyat çekebiliyor alan da razı buna :)

Mehmet Bey, beni anladığınız için teşekkürler.

Bu saydığım araçlar kalitesiz demiyorum ki zaten ilk mesajda anlattım.

2000 yılların başında güvenlik ve yol tutuşta dikey bir gelişme görülüyor.

Sebep bu mudur acaba dedim.

Zaten tutulan araçlar bunlar ama eskidikçe pahalanıyorlar bundan bahsediyorum.

Şu an sorunsuz olabilirler ama birkaç sene olmayacak.

Corolla için efsane kasa çok sorunsuz derler.

Bu sorunsuzluk kavramı araçlar yeni olduğu zaman geçerlidir.

Yani kısaca "efsane" laflarına pek kulak asıpta yüksek meblağlar bağlamayı doğru bulmuyorum.

tarihinde Sani Gerşon tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Mehmet Gürcüoglu

Mehmet Bey, beni anladığınız için teşekkürler.

ortalama bir insanın en büyük dertlerinden biriymiş anlaşılamamak.. :) .

Adım mehmet bu arada ;)

Yorum bağlantısı
Hakan Gürsu

Ben efsane kasa toyotalara hastayım, bi arkadaşımda var araba 85 model sadece direksiyon var 13 bin tl istiyor. :)

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...