Mehmet Göktürk 31 Mayıs 2013 Paylaş 31 Mayıs 2013 Mehmet Bey, bu gsmh 3 sene öncede düşüktü. Tamir kültürü 3 sene öncesinde de gelişmişti. 3 sene önce 10 yaşında daha düşük km olan araçlar 15-18 bin fiyat aralığındayken bugün 13 yaşında ve daha yüksek km olmasına rağmen 18-21 bin fiyat aralığında, anlamadığım nokta burası. Dünyanın başka hangi ülkesinde bir mal kullandıkça, eskidikçe fiyatı artar. Antikamı yoksa bunlar? Bu soruyada cevap olarak da herhalde sıfır araçların fiyatlarının yükselmesi bunun sonucunda 2.ele olan talebin artmasını verebilirsiniz. enflasyon var. siz hatırlamıyorsunuz eski zamanları. her hafta zam gelirdi. araçlara yazılıp 2 sene sıra beklenir, çıktığı zaman karla satılırdı. Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk 31 Mayıs 2013 Paylaş 31 Mayıs 2013 enflasyon, arabanın değer kayıp hızından yüksek. olay bu. 1 Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi 31 Mayıs 2013 Paylaş 31 Mayıs 2013 alım gücü olarakda 20-25 bin tl arasında yığılma var. temiz araç az olunca arabasına güvenen rakamı yükseltiyor. 2 Yorum bağlantısı
Süha Demirtaş 31 Mayıs 2013 Paylaş 31 Mayıs 2013 (düzenlendi) Ben sıkılgan biriyim, senedir bir araba değiştirsem çok mutlu olurum hadi 1.5 olsun en fazla. Babam 10 yıldır biniyor dahada biner çünkü beklentisi bu kadar. Araç kimileri için vasıta kimileri için ise tutku. Ee benim için sadece bir vasıta olmadığı belli 10 yıl aynı arabaya binecek durumda olsam çoktan evlenmiştim 31 Mayıs 2013 tarihinde Süha Demirtaş tarafından düzenlendi 2 Yorum bağlantısı
Mehmet Gürcüoglu 31 Mayıs 2013 Paylaş 31 Mayıs 2013 Ben sıkılgan biriyim, senedir bir araba değiştirsem çok mutlu olurum hadi 1.5 olsun en fazla. Babam 10 yıldır biniyor dahada biner çünkü beklentisi bu kadar. Araç kimileri için vasıta kimileri için ise tutku. Ee benim için sadece bir vasıta olmadığı belli 10 yıl aynı arabaya binecek durumda olsam çoktan evlenmiştim mazerete bak, kahve pişir. Evlilikten kaçılamaz sadece felaketi ötelersin Yorum bağlantısı
Eray Sireli 31 Mayıs 2013 Paylaş 31 Mayıs 2013 (düzenlendi) Rahatımı, konforumu düşüneyim, zevk alayım vs mantığından sıyrılıp sırf piyasada tutuyor, elden çıkartması kolay diye alınıp satıldığı için bu araçlar daha çok uzun süre değerini kaybetmezler. Belki on sene sonra aynı konu ayrı araçların 2005 ve sonrası kuşağı araçlar için açılıp tartışılacak. Bu durum çok da kötü sayılmaz aslında, bırakın isteyen istediğine binsin, bu sayede d segmenti birbirinden güzel araçlar rağbet görmediği için inanılmaz değer kaybediyorlar. İkinci el alıcılarına güzel fırsatlar doğuyor. 31 Mayıs 2013 tarihinde Eray Sireli tarafından düzenlendi 2 Yorum bağlantısı
Emrah Uludağ 31 Mayıs 2013 Paylaş 31 Mayıs 2013 bunda anlamayacak birşey yok. Türkiye otomobilde üretici durumda değil. dış açığımız var ve gsmh düşük. bir ürüni ne kadar uzun kullanırsak o kadar tasarruf ederiz. inşaatı yapın, restoranda harcayın, eleman çalıştırın ama ithal girdisi olan ürünü çok harcamayın. tamir kültürü çok daha gelişmiş olduğu için araçlar uzun yıllar kullanılabiliyor. keşke avrupa da böyle yapabilse. yoksa dünyanın köküne kibrit suyu dökeceğiz. 20 sene bir araç için uygun zaman. bahsi geçen araçlar basit,tamiri mümkün çıkması var ve kaliteli. niye binilmesin ki? batı bu işin kaymağını vatandaşıyla paylaşıyor. ben de bir arabaya çürüyene kadar binilsin isterim ama güvenlik diye bir şey var. 99 model araba ömrünü kapalı garajda tertemiz de geçirse yüksek hızlar için bana güven vermez. herkes arabasını adam gibi 90'ı geçmeden kullansa bi sorun yok ama 99 model tek kapı 1.8 golf'üm var diye bursa otobanında rekor denemeleri yapan adamlar biliyorum ben. olaya güvenlik açısından bakmak lazım, ki avrupalı böyle düşünür... Yorum bağlantısı
Fatih Aydın 1 Haziran 2013 Yazar Paylaş 1 Haziran 2013 Lütfen konunun özüne dönelim. Gereksiz mesajlar temizlenmiştir. Teşekkürler Ayça Hanım. Yorum bağlantısı
Misafir 1 Haziran 2013 Paylaş 1 Haziran 2013 kuş serisi dediğiniz arabanın,10 yıl yağ filtresini değiştirmeyen arkadaşım var. Artık araba kendi orjinal parçası sanmış,benimsemişti onu Yağ değişimini hiç söylemiyorum Aklına geldikçe ekler,devam ederdi. Hangi arabada 1litre yağ varken yol yapıyorsunuz? Hemen yatak sarmadan Yorum bağlantısı
Serhat Işık 1 Haziran 2013 Paylaş 1 Haziran 2013 alım gücü olarakda 20-25 bin tl arasında yığılma var. temiz araç az olunca arabasına güvenen rakamı yükseltiyor. Türkiyedeki alım gücü ile alakalı bir durum.10 20 arasındada hareket çok var.galericilerin dediği; en cok ucuz arabada kar ediyoruz,çünkü vatandaşın imkanı bukar diyor.bahsi geçen arabalar cumhuriyet altını gibi ,hiç değer kaybetmiyor milletde birde hastalık olmuş bazı araçlar...... 2 Yorum bağlantısı
Servet Aydın 1 Haziran 2013 Paylaş 1 Haziran 2013 Yurdum arabası işte. Yerden yüksek, yükle yükleyebildiğin kadar 1 Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 1 Haziran 2013 Paylaş 1 Haziran 2013 99 yılında focus almayıp, ford hissesi alan, an itibarı ile 30 focusa sahipti, herşey değişiyor....... 3 Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi 1 Haziran 2013 Paylaş 1 Haziran 2013 99 yılında focus almayıp, ford hissesi alan, an itibarı ile 30 focusa sahipti, herşey değişiyor....... herkes harcama yerine tasarruf yapsa bu sefer o dediğin olmazdı abi o yüzden gelirim hepsi harcanmamalı ama hepsi de tasarruf edilmemeli ki tasarruf yapabilecek gelire sahip olunsun. iktisat böyle bir şey 2 Yorum bağlantısı
Muhammet Ergün 1 Haziran 2013 Paylaş 1 Haziran 2013 (düzenlendi) tamamen alım gücü ile alakalı bir durum. şu da var ki kişi biraz para bulunca kuş serisini terkedip alınası en makul araçlara gidiyor. 1 Haziran 2013 tarihinde Muhammet Ergün tarafından düzenlendi 1 Yorum bağlantısı
Selçuk Keleş 2 Haziran 2013 Paylaş 2 Haziran 2013 İnsanların araçlarına bakışı göreceli bir şey. Dolayısıyla subjektif yorumlara mantık aramak bayağı zor. Bahsi geçen araçlar hatta başka markalar da subjektif algılarla değerlendirildiğinden piyasası yüksek. Neden, çünkü adam daha iyisini görmemiş kendi aracı ona göre "en iyisi". Bunun dışında benzer subjektif algılar sıfır araçlarda da sözkonusu. Bir çok markanın fiyatlarının bu "algı" sayesinde şişirildiğini görüyoruz. 3 Yorum bağlantısı
Recommended Posts