İçeriğe Yönlendir

Yeni Bmw X5


Eray Sireli

Recommended Posts

Eray Sireli

BMW-X5-M50d-12.jpg

BMW-X5-M50d-22.jpg

BMW-X5-M50d-52.jpg

2014-BMW-X5-12.jpg

2014-BMW-X5-82.jpg

2014-BMW-X5-142.jpg

2014-BMW-X5-172.jpg

F15 model kodu ile geliştirilen yeni X5’te tipik tasarım özellikleri korunmuş. Belirginleştirilmiş ön tasarım yine geleneksel BMW ızgarasında sahip. Ön tamponda yer alan hava girişi motora daha fazla soğuk hava girmesine yardımcı oluyor. Arka tasarımda ise iki parçalı bagaj kapağı korunmuş. Çizgileri derinleştirilen ön tampon da alçaltılmış. Ayrıca ön çamurlukların arkasına yerleştirilen hava girişleri ile çamurlukların içinde biriken havanın tahliye edilmesi kolaylaştırılmış.

Toplam uzunluğu 4886 mm’ye ulaşan X5’in genişliği 1938 mm yüksekliği ise 1762 mm olmuş. Eski nesil X5’e göre yeni otomobilin boyu 32 mm uzarken genişliği 5 mm yüksekliği ise 4 mm artmış. 2933 mm’lik aks aralığı ise değişmemiş.

Yeni X5’de öncüsüne göre daha lüks bir iç mekân da sunulacak. Kullanıcılara ise iki farklı koltuk kombinasyonu seçme şansı tanınıyor. 40/20/40 ve 70/30 olarak katlanabilen arka koltuklar üçüncü koltuk sırasında daha fazla diz mesafesi sunulmasını sağlıyor. Bahaj hacmi ise 30 lt artarak 650 lt’ye ulaşmış. İkinci ve üçüncü sıra koltuklar da katlandığında toplam hacim 1870 lt oluyor.

Audi Q7, Mercedes ML- Sınıfı, Range Rover ile rekaber edecek olan yeni BMW X5, uzun bir donanım listesine de sahip. İnsan ve hayvanları tanıyabilen gece görüş sistemi, işaret tanıma sistemi, 360 derece sesli ve görüntülü park asistanı, çarpışma uyarı sistemi yeni X5’te sunulan donanımlardan bazıları.

BMW, yeni X5’de önceki nesilde kullanılan çelik monokok şasinin hafifletilmiş bir versiyonunu kullanmış. Büyük oranda sıcak şekillendirilmiş ve dayanıklılığı artırılmış çelik kullanılan yeni platform ağırlığın azaltılmasında faydalı olmuş. Eski nesil 3.0 lt’lik dizel motora sahip modelle karşılaştırıldığında 2070 kg’lık ağırlığı ile 80 kg daha hafif. Yeni modelin boyutları ve donanımının da arttığını belirtelim.

Önde çift salıncaklı süspansiyonun kullanıldığı yeni X5’in arka süspansiyonu ise çok kollu olarak tercih edilmiş. Helezonik yaylar ile sunulan temel ayarın yanı sıra havalı yaylarla birlikte ‘Comfort’, ‘Dynamic’ ve ‘Professional’ adı verilen üç farklı ayara sahip süspansiyonda tercih edilebiliyor. Adaptif süspansiyon sistemi ve X6’da sunulan Dinamik Performans Kontrol Sistemi’de yeni X5’de yer alacak.

Yeni X5’in satışına üç farklı motor ile başlanacak. Tüm motor seçeneklerinde BMW’nin geliştirilmiş sekiz ileri şanzımanı yer alacak. Yenilenen start-stop sistemi de otomobilde sunulacak. Euro6 emisyon şartlarını karşılayacak olan yeni motorların tüketim ve emisyon değerleri de düşürülmüş.

BMW X5 xDrive50is’de sunulacak olan 4.4 lt’lik turbo beslemeli V8 450 bg güç üretiyor. Doğrudan enjeksiyon sistemine sahip olan 3.0 lt’lik turbo dizel motor ise 380 bg güce sahip. xDrive M50d olarak adlandırılan modelde yer alacak bu motor ile otomobil 0-100 km/s hızlanmasını 5.3 sn’de tamamlayacak. Aracın maksimum hızı ise 250 km/s ile sınırlandırılmış. Yeni X5’in motor gamına bir de dört silindirli 2.0 lt dizel ünite eklenecek. 218 bg güç üretecek olan bu motorla birlikte X5 ilk kez arkadan itişli olarak da sunulacak. Dört tekerlekten çekiş sistemi ise isteğe bağlı olarak sunulacak.

Yorum bağlantısı
Akan Belen

Küçülmüş mü bu :unsure2: Bana göre algısı öyle geldi.Ön tampon ve arka stopları beğenmedim olmamış :biggrin:

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

gün geçmiyor ki, 4x4 sistemi hakkında detay olmadan bir yeni suv daha ortaya çıkmasın

Yorum bağlantısı
  • 2 hafta sonra...
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...