Koray Cerah 15 Haziran 2013 Paylaş 15 Haziran 2013 Merhaba arkadaşlar Lütfen bu konuda bana yardım edin yoksa artık canım kadar çok sevdiğim focusumu satma durumuna geldim. 1 buçuk sene önce 110bin km.deki focusuma(benzin fiyatlarından dolayı) lpg taktırmaya karar verdik. taktırana kadar arabamda hiç büyük bir sorun yoktu. ancak lpg takıldıktan sonra 2bin devrin altında gaz pedalına korka korka basmaya basladım. her zaman gazı toparlayamayıp tekleme yapmaya basladı ve bin km gecmeden motor ışığını yaktı. ilk başlarda taktırdığım yere her zaman gittiğimde bi pc.ye bağlayıp gaz ayarına bakıp geri gonderdiler ve çoğu arabalar gibi motor ışığını yakar dediler. daha sonra arabamın bakımlarını yapan arkadasıma gosterdiğimde lpg'nin elektriğini onlara soylediğim halde beyinden değilde bobinden almıs dedi ve bobini değiştirip baska bir lpg.ciye elektriği beyinden aldırttık. fakat her zamanki gibi sanayiden cıktıktan sonraki bi kac gun sonra aynı sekilde teklemeye devam etti. bu hep boyle devam etti bi gün çorludan istanbula giderken buyuk çekmece bayırında birden iyice çekmemeye, motor ışıgı yanıp sonmeye basladı ve gaz pedalına vurma yaptı. sonra yarım debriyaj yapa yapa 1. viteste sanaiye kadar götürdüm allahtan yakındı. hemen orda bi elektrikçiye soktum bujilere bi temizlik yaptı ve normal gider hale geldi o gun o halde istanbulda baska bi problemle karsılasmadım takı corluya girene kadar. hemen ustama götürdüm ve katalizörün iyice tıkandığını ve değişmesi gerektiğini söyledi. 400 tl ye yeni katalizör o gün takıldı. o gün bu gündür hiç ışık yanmadı ve problemde çıkmadı ama arabamdaki tekleme hiç bitmedi. Kalkıslarda arada kendini bayıyo , hafifte olsa arada gaz pedalına vuruntu yapıyo , 2bin devrin altında araba gazı toparlayamıyo ve seyir halinde yüksek devirlerde hafif bir şekilde yaptığıda oluyo. Bu konuda lütfen bana yardım edin neden böyle yapıyor bu araba çoğu ford ustası 1.6 zetec motorlarda normaldir diyo ama sizin görüşlerinizede başvurmak istedim bu konudaki bilglerinizi ve görüşlerinizi bekliyorum. Saygılar... Yorum bağlantısı
Yaşar Demirci 15 Haziran 2013 Paylaş 15 Haziran 2013 buji, buji kabloları ve bobin kontrolü gerekli Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 15 Haziran 2013 Paylaş 15 Haziran 2013 Bu arada araç kaç km kullanıldı.. bujisi en son ne zaman değişti.. ? Kullanılan buji kablosu nedir ? ne zaman değişti ? Yorum bağlantısı
Murat Ersel Çevik 15 Haziran 2013 Paylaş 15 Haziran 2013 Lpg memeleri küçük takılmış olabilir. Yorum bağlantısı
Misafir 15 Haziran 2013 Paylaş 15 Haziran 2013 Aklınızda olsun hiç bir zaman bobini tek basına değiştirmeyin. Bobin, buji, Buji kablosunu takım olarak değiştirin. Düzelecekler. Taaki 1 sene sonuna kadar seneye bir daha Yorum bağlantısı
Serkan Ünsalan 15 Haziran 2013 Paylaş 15 Haziran 2013 pedalın vuruntu yapması olayını anlamadım. lpg kit nedir? araç şuanda kaç km? üzerindeki bujiler kam kmden ber takılı? Yorum bağlantısı
Koray Cerah 16 Haziran 2013 Yazar Paylaş 16 Haziran 2013 arkadaşlar aracım 149000 km de bujiler ve kablolar geçen yaz değişti landi renzo marka lpg kiti var Aklınızda olsun hiç bir zaman bobini tek basına değiştirmeyin. Bobin, buji, Buji kablosunu takım olarak değiştirin. Düzelecekler. Taaki 1 sene sonuna kadar seneye bir daha bujileri ve kablolarını 2 ay once değiştirdiğimden ona gerek duymamıştşm Yorum bağlantısı
Yasir Uslan 17 Haziran 2013 Paylaş 17 Haziran 2013 Benzinde düzgün çalışan araba lpg'de de düzgün çalışmalıdır. Arıza lambasının yanması normal değildir. 2 tane ihtimal var. 1-Araca normal yakıt (lpg) verilemiyor. (montaj hatası, yanlış ayar) 2-Araç yakıtı normal yakamıyor. (ateşleme sistemi) Yorum bağlantısı
Alirıza Yaman 19 Haziran 2013 Paylaş 19 Haziran 2013 ben biraz yeniyim bendede focus II mca collection SW var landi renzo lpg taktırdım arabada arıza lambası yandı servise gittim 4 silindir ve ateşleme arızası verdi tekleme var gaz yemiyor ne yapabilirim? Yorum bağlantısı
Ünal Doğar 19 Haziran 2013 Paylaş 19 Haziran 2013 Arkadaşlar dediklerinizin dışında yanlış kalibrasyon da araçta böyle teklemeler yapabilir.Ama ilk seçenek ateşleme sistemi gibi duruyor. Yorum bağlantısı
Semih Saner 20 Haziran 2013 Paylaş 20 Haziran 2013 aynı sorun bende de vardı..buji ve buji kablosu değişti sorun kalmadı.. not; büji kablosu orijinal olmalıdır...yoksa sorun yine devam eder... Yorum bağlantısı
Alirıza Yaman 3 Temmuz 2013 Paylaş 3 Temmuz 2013 Bujilerden değiştirmeye başladım 2 gün canavar sonra tekledi canım sıkıldı Muş'tan Bingöl'e gittim tüpe baktırdım programda ve zamanlamada sıkıntı gözükmüyordu sanayiye kabloları değiştirdim yine tekledi sıra bobine geldi değiştirdim sıkıntı gitti çokta memnunum. Sırayla değiştirmeye başlayınca sıkıntı kalmıyor 300 TL civarı Yorum bağlantısı
Recommended Posts