İçeriğe Yönlendir

Kmde Fabrika Verisinin Altında Yakma


Mustafa Volkan Koca
Çözüme git Ruhan Sorgun tarafından,

Recommended Posts

Mustafa Volkan Koca

Dün izmirden aydın (buharkente) doğru yola çıktık Ruhan Sorgun abinin söylediklerine uyayım dedim sonuç şaşırtıcı geldi kişi yük sıfıra yakın 5kg bişeydi bagaj boştu evden çıkarken evdeki bidonlardan deponun ağzına kadar doldurdum, kmyi sıfırladım fiestada mazot göstergesi dijital ilk diş tam 204 kmde düştü çok şaşırtıcıydı, genelde 110-120km civarı de düşerdi bir ara bozuldu zannettim vardığımda opete gidip pompacının elinden pompayı aldım taktım 20tl de tak attı gıdım gıdım sallayarak taşasıya kadar doldurdum .212km şehirdışı yol gittinm  27.52tl  6.52 litre mazot aldı :)

 

asıl  soruya gelelim gaza gıdım gıdım bastım 1900-2000 devirde vites değiştirdim yolun tamamına yakın 5.vites 1600 devir 80-85 km hızla gittim hala şaşkınım böyle bişey mümkünmüdür? yoksa biyede yanlış olabilirmi?

 

 

uzmanlık alanıma girdiği için cevaplayayım, bir fikir versin. 1,6 tdci 2011 model Focus 2,5 sedan için konuşuyorum, max. tork 1750 devirde ama, en az yaktığı 5.vites 1750 devir değil maalesef. çok denedim, her vites ve her devirde denedim, defalarca denedim. hiç sağlıklı değil ama, en az yakıtı şöyle harcıyor, 4.vites, 1500 devir, 60 km hız, 5.vites, 1500 devir, 78 km hız...

 

 

Yorum bağlantısı
Mehmet Gürcüoglu

güzel bir ortalama. eko madalya sana takılmalı  :bravo:


Motoru kurum yuvası yapmışsınız :biggrin:  sabırla mümkün böyle değerleri yakalamak... Zamanında 307 de çok denemiştim otomatik araçla ne rekorlar elde etmişdim sonra gitgide sıkıldım bu işten  çoğu zaman uzun yolda göstergelere bile bakmıyorum.

bir de benzinlide göreyim.. seni yoldan çok göstergeye bakıyorum :biggrin:

Yorum bağlantısı
Güvenç Terzierol

rakam mümkün bende cebimde para olmayınca değil 2000, 1500de vites atıyorum bazen :D ancak uzun yolda bana göre tehlikeli özellikle benim gibiler için..
fena halde monotonlaşan yol benim için 100- 130 gibi hızlara göre daha tehlikeli diye düşünüyorum çünkü ben sızarım :) 
tamamen ayık ve uyanık olmak gerek onun için.

Yorum bağlantısı
Evren Erakçora

sabit hızla 60-80 km hızla gidilirse, en üst vites kullanılırsa, lastik havaları fazlaysa, klima , farlar vs kapalıysa, motorda sorun yoksa rahatça fabrika verisi altına düşer.

Yorum bağlantısı
Mustafa Volkan Koca

Motoru kurum yuvası yapmışsınız :biggrin:  sabırla mümkün böyle değerleri yakalamak... Zamanında 307 de çok denemiştim otomatik araçla ne rekorlar elde etmişdim sonra gitgide sıkıldım bu işten  çoğu zaman uzun yolda göstergelere bile bakmıyorum.

Aslında kurum olmasından korktum ama zaten 2günde bir en az birdefa düz yolda vites 3-4 te 3.500 4000 devirde 1-2dk tutarım sağırlaşmasın diye ama yolda gelene geçene yol vermek adama çok koyuyor:) 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
A. Ulaş Barut

sabit hızla 60-80 km hızla gidilirse, en üst vites kullanılırsa, lastik havaları fazlaysa, klima , farlar vs kapalıysa, motorda sorun yoksa rahatça fabrika verisi altına düşer.

Evren Hocam farlarla alakası ne tam olarak?

Yorum bağlantısı
  • Çözüm
Ruhan Sorgun

Dün izmirden aydın (buharkente) doğru yola çıktık Ruhan Sorgun abinin söylediklerine uyayım dedim sonuç şaşırtıcı geldi kişi yük sıfıra yakın 5kg bişeydi bagaj boştu evden çıkarken evdeki bidonlardan deponun ağzına kadar doldurdum, kmyi sıfırladım fiestada mazot göstergesi dijital ilk diş tam 204 kmde düştü çok şaşırtıcıydı, genelde 110-120km civarı de düşerdi bir ara bozuldu zannettim vardığımda opete gidip pompacının elinden pompayı aldım taktım 20tl de tak attı gıdım gıdım sallayarak taşasıya kadar doldurdum .212km şehirdışı yol gittinm  27.52tl  6.52 litre mazot aldı :)

 

asıl  soruya gelelim gaza gıdım gıdım bastım 1900-2000 devirde vites değiştirdim yolun tamamına yakın 5.vites 1600 devir 80-85 km hızla gittim hala şaşkınım böyle bişey mümkünmüdür? yoksa biyede yanlış olabilirmi?

 

 

mustafa hocam, tebrikler...sonuç harika...böyle bir şey tabi mümkün, çünkü araçların katalog değerini ölçerken ş.arası olarak 80-120 km değişen hızlarda kullanıyorlar. 120 km de araca karşıdan vuran rüzgar araca çok fazla yaktırıyor. bizde 80 km civarı sabit hızda gidince haliyle katalog değerinin altına inebiliyoruz. bu testi 7 km boyunca yapıyorlar. 400 sn de 7 km araç kullanıyorlar. ilk önce direk 70 e çıkıp 50 ye iniyorlar, sonra 70 e, 100 e ve 120 ye çıkıp sonra yavaşlayıp duruyorlar toplam 400 saniyede...dolayısıyla biz uzun yolda sabit 70-80 gidince bu değerlerin altına rahatça iniyoruz. yeter ki katalog şartlarında olduğu gibi lastik havaları uygun olsun bagaj boş ve tek kişi olalım. klima kapalı camlar 2 parmak açık olursa, sıcaklık 25 derece civarı olursa bu değer yakalanır.

Evren Hocam farlarla alakası ne tam olarak?

araçlarda elektrik çeken tüm donanım çektiği elektrik oranında fazla yaktırır.

Yorum bağlantısı
A. Ulaş Barut

mustafa hocam, tebrikler...sonuç harika...böyle bir şey tabi mümkün, çünkü araçların katalog değerini ölçerken ş.arası olarak 80-120 km değişen hızlarda kullanıyorlar. 120 km de araca karşıdan vuran rüzgar araca çok fazla yaktırıyor. bizde 80 km civarı sabit hızda gidince haliyle katalog değerinin altına inebiliyoruz. bu testi 7 km boyunca yapıyorlar. 400 sn de 7 km araç kullanıyorlar. ilk önce direk 70 e çıkıp 50 ye iniyorlar, sonra 70 e, 100 e ve 120 ye çıkıp sonra yavaşlayıp duruyorlar toplam 400 saniyede...dolayısıyla biz uzun yolda sabit 70-80 gidince bu değerlerin altına rahatça iniyoruz. yeter ki katalog şartlarında olduğu gibi lastik havaları uygun olsun bagaj boş ve tek kişi olalım. klima kapalı camlar 2 parmak açık olursa, sıcaklık 25 derece civarı olursa bu değer yakalanır.

araçlarda elektrik çeken tüm donanım çektiği elektrik oranında fazla yaktırır.

Ruhan Hocam biraz daha açıklayabilir misiniz? Sebebi tam olarak nedir?

Yorum bağlantısı
Ertan Alptekin

Süper bir ortalama. Ben de Benzinli Focusta 5.5 litre şehirdışı yakaladım. İlk ve son denememdi :)

Yorum bağlantısı
Ruhan Sorgun

Ruhan Hocam biraz daha açıklayabilir misiniz? Sebebi tam olarak nedir?

elektrikle çalışan donanım gücünü motordan çeker de ondan...alternatör daha fazla elektrik üretmek için motordan alır gücünü, bizde daha fazla gaza basmak zorunda kalırız, o zamanda fazla yakarız. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
A. Ulaş Barut

elektrikle çalışan donanım gücünü motordan çeker de ondan...alternatör daha fazla elektrik üretmek için motordan alır gücünü, bizde daha fazla gaza basmak zorunda kalırız, o zamanda fazla yakarız. 

Teşekkürler Ruhan Hocam.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mustafa Volkan Koca

mustafa hocam, tebrikler...sonuç harika...böyle bir şey tabi mümkün, çünkü araçların katalog değerini ölçerken ş.arası olarak 80-120 km değişen hızlarda kullanıyorlar. 120 km de araca karşıdan vuran rüzgar araca çok fazla yaktırıyor. bizde 80 km civarı sabit hızda gidince haliyle katalog değerinin altına inebiliyoruz. bu testi 7 km boyunca yapıyorlar. 400 sn de 7 km araç kullanıyorlar. ilk önce direk 70 e çıkıp 50 ye iniyorlar, sonra 70 e, 100 e ve 120 ye çıkıp sonra yavaşlayıp duruyorlar toplam 400 saniyede...dolayısıyla biz uzun yolda sabit 70-80 gidince bu değerlerin altına rahatça iniyoruz. yeter ki katalog şartlarında olduğu gibi lastik havaları uygun olsun bagaj boş ve tek kişi olalım. klima kapalı camlar 2 parmak açık olursa, sıcaklık 25 derece civarı olursa bu değer yakalanır.

araçlarda elektrik çeken tüm donanım çektiği elektrik oranında fazla yaktırır.

hava sıc. 25 derece civarındaydı akşam olduğu için farlar yolun yarısından sonra yandı klima kapalı, cam 4parmak falan açıktı teypte kısık seste cd çalıyordu bence asıl etmen arabanın boş oluşu ve motorun 1600 devir çevirmesi . Teşekkürler Ruhan hocam :) arada bir yaparım artık böyle düşük  tüketimler.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...