İçeriğe Yönlendir

Bakalım Bu Haberden Bir Yerli Otomobil Çıkacak Mı


Eray Sireli

Recommended Posts

Eray Sireli

942746_582782038422392_300815743_n.jpg

 

Şuan SAPMAZ / 3Gen Tasarım ekibi ne yapıyor ?

Sevgili dostlar merakla beklediğinizi ve artık yerli otomobile binme özlemi içerisinde olduğunuzu biliyoruz.
Bizde en az sizin kadar Ülkemize yakışır her şeyiyle bize ait olan milli araçlarımızın keyfini sürmeyi çok isteriz.
Siz değerli dostlardan temennimiz öncelikle sabırlı olmanız ve bu süreçte desteğinizi hissettirmenizdir. Unutmayınız ki biz buralara Devlet desteğiyle değil, Milletimizin desteğiyle geldik. Ancak bu süreçten sonra Devlet desteği gerekmektedir.

Şuan çok zor bir aşamadayız Türk Aile yapısına uygun Sedan araç tasarımımızı TÜBİTAK 1007 çağrı kapsamında duyurulan çağrıya başvurumuzu yaptık. Ancak proje gizliliği açısından detayları şimdilik sizinle paylaşamıyoruz.

Eğer sunulan proje onaylanırsa;
- Ülkemizin önde gelen 5 üniversitesi
- En büyük Ar-Ge merkezi
- Profesyonel Otomotiv firmalara uluslar arası yetkili tedarikçilik yapmış ve birçok başarılı Ar-Ge projesine imza atmış firmalar

ile anlaşma imzalanmıştır. Bu kapsamda
Tübitağa sunduğumuz destek onaylanırsa

- Motor
- Batarya
- Şarj ünitesi
- Elektronik tüm ekipmanlar
- Yazılım
- Balanslı Şarj ve Deşarj ünitesi
- Şase, Gövde vs.

Gibi bileşenler Tamamen Türkiye imkanları ile ve Gerçek Türk Mühendisliğiyle ÜRETİLECEKTİR.

İlk 200 adet Sanayi bakanlığına teslim edilecek 201. Halka satılmak üzere Bayilere gönderilecektir.

Proje süresince 10 adet prototip Uluslar arası testlere girmesi için imal edilecek testi geçen araç sizlere test sürüşü için tahsis edilecektir.

Ama Tübitakdan destek alamazsak Artık mecburen Yurt dışından gelen teklifleri değerlendirmek zorunda kalacağız. Bu süreç tamamen ticari düşünüleceğinden Yerlilik oranı da düşük olacaktır.

Bizim elimizden gelen bu kadardır.

HAYIRLISI OLSUN diyor ve her zaman olduğu gibi sizleri bilgilendirmeye çalışıyoruz.

 

  • Beğen 6
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Yerli üretilsin çok iyi ama komplesi değil, şanzıman üretilsin/tasarlansın, merdeces e satalım.

  • Beğen 5
Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
(düzenlendi)

Hadi bakalım, hele sitedeki teknik özellikler olursa tesladan daha güçlü bir alet ortaya çıkıyor, fiyatta uygun olursa alınmaz değil, tabii tipte saçmalamazlarsa....

Tahrik sistemi

4 Adet bağımsız kontrol edilebilen elektrikli motor ve kontrol sistemi
Güç : 429 HP
Tork: 680 Nm
Hızlanma: 0-100 km/h = 3,5 sn
Max hız : 320 km/h

Batarya sistemi

Kapasite: 45 kwh
Kimyasal yapı: LiFePO4
Max. Menzil: 300 km
Soğutma sistemi: Sıvı

tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Akan Belen

Elektrikli mi bu sözü geçen araç.Batarya falan yazınca.Ancak kısa vadede birşey çıkacağını sanmam

Yorum bağlantısı
Eray Sireli
(düzenlendi)

Hadi bakalım, hele sitedeki teknik özellikler olursa tesladan daha güçlü bir alet ortaya çıkıyor, fiyatta uygun olursa alınmaz değil, tabii tipte saçmalamazlarsa....

Tahrik sistemi

4 Adet bağımsız kontrol edilebilen elektrikli motor ve kontrol sistemi

Güç : 429 HP

Tork: 680 Nm

Hızlanma: 0-100 km/h = 3,5 sn

Max hız : 320 km/h

Batarya sistemi

Kapasite: 45 kwh

Kimyasal yapı: LiFePO4

Max. Menzil: 300 km

Soğutma sistemi: Sıvı

Habere göre Türk aile yapısına en uygun sedan aracın özellikleri bu diyorsun yani :D

Bu 3gen'in özellikleri, projede sanırım c segmenti gibi bir araç var.

tarihinde Eray Sireli tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
(düzenlendi)

Eee bizi anca kurtarır, malum tokatçı milletiz, bundan birtane alıp bizim tokatçı meşhuuur bilimumtırları över Ali beyden, tokata başlayacağım artık :)

tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
İsmail Yanık

Kesin ve net olarak buraya yazıyorum. Devlet x gurubuna para vermez ise yerli otomobil kesinlikle üretilemez.

Çünkü Türkiye'de x gurubundan başka bu işi yapacak kimse yok.

Bana göre x grubunun Türkiye'ye vefa borcu vardır ve yerli otomobili yapmalıdır.

Ama kesin bir dille, yapmak istemiyoruz biz zaten otomobil üretiyoruz diyorlar.

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu

Tren kaçtı, yerli oto olacaksa sadece elektrikli olabilir bence, diğer tip için 70 sene kadar geri kaldık çünki  :angry:

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu

Emeklersen ezerler, sen hiç yeni doğan antilop gördünmü, ya direk koşarsın yada bitersin :)

Yorum bağlantısı
Eray Sireli
(düzenlendi)

Ülkesinde pazarı bile doğru düzgün olmayan romanyalı dacia, sıcakta çikolata gibi eriyen iranlı samand gibi markalar bile ihracatta ve satışlarda ilk 15'in içindelerken Türkiye bunlardan çok daha iyi ürünler ortaya koyacaktır ama Türkiye'nin ortadoğuda büyümesini istemeyen ve daima kendilerine bağımlı olmamızı isteyen avrupalılar bu ürünün kendi pazarlarında satılmaması için ellerinden geleni yapacaklardır bence. İlk aşamada afrika ülkeleri ve yakın doğuya satmaya çalışmak için politika üreteceklerdir. Herşeye rağmen ben yerli otomobil konusunda çok umutluyum. Yaparsak ortalamanın üzerinde birşey yaparız. Şu Türki devletler(tr dışındakiler) daha fazla hristiyanlaşmadan bağları güçlendirerek  beraberlik yoluna gitseler ülkeler arası üretilen herşey için yeterli pazarı elde etmiş oluruz. Avrupalılara da gerek yok aslında.

tarihinde Eray Sireli tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu

Yapamayız demiyorum, elbette yaparız, ama elektrikli araç daha güzel bir potansiyele sahip sanki...

Yorum bağlantısı
İsmail Yanık

Emeklersen ezerler, sen hiç yeni doğan antilop gördünmü, ya direk koşarsın yada bitersin :)

 

Öyle bir yeteneğimiz olmadığına göre?

Yorum bağlantısı

Herşey bu kadar kolay değil. Popülist yaklaşımla araç üretme fikri de her zaman gündemdedir. Ancak dünyada otomobil firmalarına baktığınızda çoğunun endüstriyel bir ağır sanayi geçmişi vardır genelde.

 

ÇAğımız teknoloji devri öyle tecrübeye gerek yok derseniz bile; ortada olmayan birşeyi imal etmek, beğendirmek, satmak, satış sonrası hizmet vermek ve ikinci el piyasası oluşmasını beklemek hem de bunları kısa sürede beklemek biraz hayalcilik.

 

Yukardaki paragrafı bırakın araç üretimini, gofret üretimi oalrak düşünün. İkinci el kısmını da okumayın. İmali de boşverin. Piyasa oluşturmak kısmı başlı başına bir iş.

 

Eğer fizibilitesi yapılmış bir proje ise bu durumda yapılacak iki şey olabilir. Taklit ya da bir markayı satın alıp, onun üzerinden yürümek. Günümüz motor üretme devri değil ama otomotiv endüstrisinde gövde gösterisi motor üretmekten geçiyor. Yani biz illa ki motor üreteceğiz dersek bu gövde gösterisi için maliyetler çok artar. Artan maliyet özel sektörün karşılayabileceği bir durum değil. Sübvanseler olması gerek. Yönlendirmeler olması gerek. Mesela üretilen aracı cumhurbaşkanının makam aracı olarak kullanıp, bayramda, seyranda halka tanıtması gerek. Çok küçük bir örnek, bir dizel araç üretme fikri varsa, sorunsuzluğu ile bilinen mesela TDCI motoru kullanmak yerine, kendi imalatımız motoru kullanacağız demek, ar-ge'den yatırıma kadar birçok maliyeti tetiklerken, uzun dönem testleri de ilk aracın yola çıkış süresini uzatacaktır..

 

ANcak bir de servis ağı gibi çok önemli bir konu var. Otomotivcilerin bir araya geldiği bir çalışmada sanılanın aksine maliyetin büyük bir kısmını satış ve servis ağının oluşturduğu belirtiliyordu. Bu rakamlar da dudak uçurtacak türden rakamlar. 2011 yılında 2-3 milyar euroluk yatırım maliyetlerinden bahsediliyordu. Siyasi otorite ise buna karşı çıkıp, onda birine mal edilebileceğini öne sürdü ve konu zaten başlamadan kapandı. Bir ara Saab gündeme geldi yine o da hayal oldu.

 

Biz istesek yaparız ama dış güçler buna mani olur inanışı da yanlış. Bugün Türkiye otomobil üretmese de otomotiv, montaj ve yan sanayi üretiminde çok ileri bir yerde. Yani biz bir anlamda taşeron çalışırken know-how sahibi olduk ve bunu bizi engelleyeceklerini düşündüğümüz yabancı yatırımlar sağladı.

 

Genelde otomotiv dünyasının savunduğu fikir, yerli otomobil yerine yerli marka üretmek. Sahip olduğumuz teislerde ürettiğimiz  yabancı markaların patentli parçaları ile bir otomobil üretip, yerli marka ile piyasaya çıkarmak kısa vadede mantıklı olan. Bu süreçte araç tutulursa, yerli otomobile de geçilebilir elbet.   

 

Benim düşüncelerim çerçevesinde başlıktaki haber de biraz reklam kokuyor. Türkiye'nin 81 ilinde yaygın servis ağı kuracak bir firma gibi ise hiç gözükmüyor.

 

Saygılarımla.

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk

ben bu projelerin hakemliklerini ve değerlendirmesini yapıyorum. bu proje 1007 olmaz. 1007 kamu projesidir. 200 tane bakanlığa verince 1007 yapamazsın. ikincisi gizli diye birşey yoktur. yazının gelişinden pek düzgün bir firma olmadığını biraz erke dönergeci gibi olduğunu düşünüyorum.

daihatsu subaru gibi kenar bir marka ile özgün isim altında ortaklık yapılabilir.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Eray Sireli

Yani Türkiyeye özgün bir marka ile özgün tasarım ve motor imkansız diyorsunuz?

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk

bir mevcut marka ile işbirliği ile başlanır sonra ordan devam edilir. o mevcut marka da %30 felan ortak olur.

halen ülkede bir ecu (beyin) programlayan fabrika yok. sensör yapan yok. tofaş arge yi hakem olarak gezdim inceledim kimsenin giremediği yerlere girdim. italyanın verdiği testleri yapmaktan başka bir işi malesef yapamıyoruz. ya da yapmıyoruz. izin vermiyorlar. çünkü rakip.

rakip olmayan bir marka uygun olur. işbirliği için. farzet tata olabilir.

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...