Eray Sireli 18 Haziran 2013 Paylaş 18 Haziran 2013 Şuan SAPMAZ / 3Gen Tasarım ekibi ne yapıyor ?Sevgili dostlar merakla beklediğinizi ve artık yerli otomobile binme özlemi içerisinde olduğunuzu biliyoruz.Bizde en az sizin kadar Ülkemize yakışır her şeyiyle bize ait olan milli araçlarımızın keyfini sürmeyi çok isteriz.Siz değerli dostlardan temennimiz öncelikle sabırlı olmanız ve bu süreçte desteğinizi hissettirmenizdir. Unutmayınız ki biz buralara Devlet desteğiyle değil, Milletimizin desteğiyle geldik. Ancak bu süreçten sonra Devlet desteği gerekmektedir.Şuan çok zor bir aşamadayız Türk Aile yapısına uygun Sedan araç tasarımımızı TÜBİTAK 1007 çağrı kapsamında duyurulan çağrıya başvurumuzu yaptık. Ancak proje gizliliği açısından detayları şimdilik sizinle paylaşamıyoruz.Eğer sunulan proje onaylanırsa;- Ülkemizin önde gelen 5 üniversitesi- En büyük Ar-Ge merkezi- Profesyonel Otomotiv firmalara uluslar arası yetkili tedarikçilik yapmış ve birçok başarılı Ar-Ge projesine imza atmış firmalarile anlaşma imzalanmıştır. Bu kapsamdaTübitağa sunduğumuz destek onaylanırsa- Motor- Batarya- Şarj ünitesi- Elektronik tüm ekipmanlar- Yazılım- Balanslı Şarj ve Deşarj ünitesi- Şase, Gövde vs.Gibi bileşenler Tamamen Türkiye imkanları ile ve Gerçek Türk Mühendisliğiyle ÜRETİLECEKTİR.İlk 200 adet Sanayi bakanlığına teslim edilecek 201. Halka satılmak üzere Bayilere gönderilecektir.Proje süresince 10 adet prototip Uluslar arası testlere girmesi için imal edilecek testi geçen araç sizlere test sürüşü için tahsis edilecektir.Ama Tübitakdan destek alamazsak Artık mecburen Yurt dışından gelen teklifleri değerlendirmek zorunda kalacağız. Bu süreç tamamen ticari düşünüleceğinden Yerlilik oranı da düşük olacaktır.Bizim elimizden gelen bu kadardır.HAYIRLISI OLSUN diyor ve her zaman olduğu gibi sizleri bilgilendirmeye çalışıyoruz. 6 Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 18 Haziran 2013 Paylaş 18 Haziran 2013 Yerli üretilsin çok iyi ama komplesi değil, şanzıman üretilsin/tasarlansın, merdeces e satalım. 5 Yorum bağlantısı
Abdussamed Acar 19 Haziran 2013 Paylaş 19 Haziran 2013 mühendisliğinden anlamam ama sunuş zayıf... Yorum bağlantısı
İ.Göksel Yaman 19 Haziran 2013 Paylaş 19 Haziran 2013 Hayırlı bakalım. Zor iş, inşallah "İmza" gibi olmaz... Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu 19 Haziran 2013 Paylaş 19 Haziran 2013 (düzenlendi) Hadi bakalım, hele sitedeki teknik özellikler olursa tesladan daha güçlü bir alet ortaya çıkıyor, fiyatta uygun olursa alınmaz değil, tabii tipte saçmalamazlarsa.... Tahrik sistemi4 Adet bağımsız kontrol edilebilen elektrikli motor ve kontrol sistemiGüç : 429 HPTork: 680 NmHızlanma: 0-100 km/h = 3,5 snMax hız : 320 km/h Batarya sistemiKapasite: 45 kwhKimyasal yapı: LiFePO4Max. Menzil: 300 kmSoğutma sistemi: Sıvı 19 Haziran 2013 tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Serkan Karadağ 19 Haziran 2013 Paylaş 19 Haziran 2013 Tübitak projeyi kabul etse ne zaman yerli otomobile sahip olabiliriz? Yorum bağlantısı
Seçkin Kaçar 19 Haziran 2013 Paylaş 19 Haziran 2013 Yaklaşık olarak 2023 yılında belki görürüz. Yorum bağlantısı
Akan Belen 19 Haziran 2013 Paylaş 19 Haziran 2013 Elektrikli mi bu sözü geçen araç.Batarya falan yazınca.Ancak kısa vadede birşey çıkacağını sanmam Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu 19 Haziran 2013 Paylaş 19 Haziran 2013 Batarya diyince bunu anladın sanırım 2 Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 19 Haziran 2013 Paylaş 19 Haziran 2013 pilli mi bu araç bayağı güçlüymüş Yorum bağlantısı
Eray Sireli 19 Haziran 2013 Yazar Paylaş 19 Haziran 2013 (düzenlendi) Hadi bakalım, hele sitedeki teknik özellikler olursa tesladan daha güçlü bir alet ortaya çıkıyor, fiyatta uygun olursa alınmaz değil, tabii tipte saçmalamazlarsa....Tahrik sistemi4 Adet bağımsız kontrol edilebilen elektrikli motor ve kontrol sistemi Güç : 429 HP Tork: 680 Nm Hızlanma: 0-100 km/h = 3,5 sn Max hız : 320 km/hBatarya sistemiKapasite: 45 kwh Kimyasal yapı: LiFePO4 Max. Menzil: 300 km Soğutma sistemi: Sıvı Habere göre Türk aile yapısına en uygun sedan aracın özellikleri bu diyorsun yani Bu 3gen'in özellikleri, projede sanırım c segmenti gibi bir araç var. 19 Haziran 2013 tarihinde Eray Sireli tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu 19 Haziran 2013 Paylaş 19 Haziran 2013 (düzenlendi) Eee bizi anca kurtarır, malum tokatçı milletiz, bundan birtane alıp bizim tokatçı meşhuuur bilimumtırları över Ali beyden, tokata başlayacağım artık 19 Haziran 2013 tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi 1 Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu 19 Haziran 2013 Paylaş 19 Haziran 2013 pilli mi bu araç bayağı güçlüymüş Pil değil batarya Yorum bağlantısı
İsmail Yanık 19 Haziran 2013 Paylaş 19 Haziran 2013 Kesin ve net olarak buraya yazıyorum. Devlet x gurubuna para vermez ise yerli otomobil kesinlikle üretilemez. Çünkü Türkiye'de x gurubundan başka bu işi yapacak kimse yok. Bana göre x grubunun Türkiye'ye vefa borcu vardır ve yerli otomobili yapmalıdır. Ama kesin bir dille, yapmak istemiyoruz biz zaten otomobil üretiyoruz diyorlar. Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu 19 Haziran 2013 Paylaş 19 Haziran 2013 Tren kaçtı, yerli oto olacaksa sadece elektrikli olabilir bence, diğer tip için 70 sene kadar geri kaldık çünki 1 Yorum bağlantısı
İsmail Yanık 19 Haziran 2013 Paylaş 19 Haziran 2013 Emeklemeden koşmaya mı başlayacağız Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu 19 Haziran 2013 Paylaş 19 Haziran 2013 Emeklersen ezerler, sen hiç yeni doğan antilop gördünmü, ya direk koşarsın yada bitersin Yorum bağlantısı
Eray Sireli 19 Haziran 2013 Yazar Paylaş 19 Haziran 2013 (düzenlendi) Ülkesinde pazarı bile doğru düzgün olmayan romanyalı dacia, sıcakta çikolata gibi eriyen iranlı samand gibi markalar bile ihracatta ve satışlarda ilk 15'in içindelerken Türkiye bunlardan çok daha iyi ürünler ortaya koyacaktır ama Türkiye'nin ortadoğuda büyümesini istemeyen ve daima kendilerine bağımlı olmamızı isteyen avrupalılar bu ürünün kendi pazarlarında satılmaması için ellerinden geleni yapacaklardır bence. İlk aşamada afrika ülkeleri ve yakın doğuya satmaya çalışmak için politika üreteceklerdir. Herşeye rağmen ben yerli otomobil konusunda çok umutluyum. Yaparsak ortalamanın üzerinde birşey yaparız. Şu Türki devletler(tr dışındakiler) daha fazla hristiyanlaşmadan bağları güçlendirerek beraberlik yoluna gitseler ülkeler arası üretilen herşey için yeterli pazarı elde etmiş oluruz. Avrupalılara da gerek yok aslında. 19 Haziran 2013 tarihinde Eray Sireli tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu 19 Haziran 2013 Paylaş 19 Haziran 2013 Yapamayız demiyorum, elbette yaparız, ama elektrikli araç daha güzel bir potansiyele sahip sanki... Yorum bağlantısı
İsmail Yanık 19 Haziran 2013 Paylaş 19 Haziran 2013 Emeklersen ezerler, sen hiç yeni doğan antilop gördünmü, ya direk koşarsın yada bitersin Öyle bir yeteneğimiz olmadığına göre? Yorum bağlantısı
Misafir 19 Haziran 2013 Paylaş 19 Haziran 2013 Herşey bu kadar kolay değil. Popülist yaklaşımla araç üretme fikri de her zaman gündemdedir. Ancak dünyada otomobil firmalarına baktığınızda çoğunun endüstriyel bir ağır sanayi geçmişi vardır genelde. ÇAğımız teknoloji devri öyle tecrübeye gerek yok derseniz bile; ortada olmayan birşeyi imal etmek, beğendirmek, satmak, satış sonrası hizmet vermek ve ikinci el piyasası oluşmasını beklemek hem de bunları kısa sürede beklemek biraz hayalcilik. Yukardaki paragrafı bırakın araç üretimini, gofret üretimi oalrak düşünün. İkinci el kısmını da okumayın. İmali de boşverin. Piyasa oluşturmak kısmı başlı başına bir iş. Eğer fizibilitesi yapılmış bir proje ise bu durumda yapılacak iki şey olabilir. Taklit ya da bir markayı satın alıp, onun üzerinden yürümek. Günümüz motor üretme devri değil ama otomotiv endüstrisinde gövde gösterisi motor üretmekten geçiyor. Yani biz illa ki motor üreteceğiz dersek bu gövde gösterisi için maliyetler çok artar. Artan maliyet özel sektörün karşılayabileceği bir durum değil. Sübvanseler olması gerek. Yönlendirmeler olması gerek. Mesela üretilen aracı cumhurbaşkanının makam aracı olarak kullanıp, bayramda, seyranda halka tanıtması gerek. Çok küçük bir örnek, bir dizel araç üretme fikri varsa, sorunsuzluğu ile bilinen mesela TDCI motoru kullanmak yerine, kendi imalatımız motoru kullanacağız demek, ar-ge'den yatırıma kadar birçok maliyeti tetiklerken, uzun dönem testleri de ilk aracın yola çıkış süresini uzatacaktır.. ANcak bir de servis ağı gibi çok önemli bir konu var. Otomotivcilerin bir araya geldiği bir çalışmada sanılanın aksine maliyetin büyük bir kısmını satış ve servis ağının oluşturduğu belirtiliyordu. Bu rakamlar da dudak uçurtacak türden rakamlar. 2011 yılında 2-3 milyar euroluk yatırım maliyetlerinden bahsediliyordu. Siyasi otorite ise buna karşı çıkıp, onda birine mal edilebileceğini öne sürdü ve konu zaten başlamadan kapandı. Bir ara Saab gündeme geldi yine o da hayal oldu. Biz istesek yaparız ama dış güçler buna mani olur inanışı da yanlış. Bugün Türkiye otomobil üretmese de otomotiv, montaj ve yan sanayi üretiminde çok ileri bir yerde. Yani biz bir anlamda taşeron çalışırken know-how sahibi olduk ve bunu bizi engelleyeceklerini düşündüğümüz yabancı yatırımlar sağladı. Genelde otomotiv dünyasının savunduğu fikir, yerli otomobil yerine yerli marka üretmek. Sahip olduğumuz teislerde ürettiğimiz yabancı markaların patentli parçaları ile bir otomobil üretip, yerli marka ile piyasaya çıkarmak kısa vadede mantıklı olan. Bu süreçte araç tutulursa, yerli otomobile de geçilebilir elbet. Benim düşüncelerim çerçevesinde başlıktaki haber de biraz reklam kokuyor. Türkiye'nin 81 ilinde yaygın servis ağı kuracak bir firma gibi ise hiç gözükmüyor. Saygılarımla. Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk 19 Haziran 2013 Paylaş 19 Haziran 2013 ben bu projelerin hakemliklerini ve değerlendirmesini yapıyorum. bu proje 1007 olmaz. 1007 kamu projesidir. 200 tane bakanlığa verince 1007 yapamazsın. ikincisi gizli diye birşey yoktur. yazının gelişinden pek düzgün bir firma olmadığını biraz erke dönergeci gibi olduğunu düşünüyorum. daihatsu subaru gibi kenar bir marka ile özgün isim altında ortaklık yapılabilir. 1 Yorum bağlantısı
Eray Sireli 19 Haziran 2013 Yazar Paylaş 19 Haziran 2013 Yani Türkiyeye özgün bir marka ile özgün tasarım ve motor imkansız diyorsunuz? Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk 19 Haziran 2013 Paylaş 19 Haziran 2013 bir mevcut marka ile işbirliği ile başlanır sonra ordan devam edilir. o mevcut marka da %30 felan ortak olur. halen ülkede bir ecu (beyin) programlayan fabrika yok. sensör yapan yok. tofaş arge yi hakem olarak gezdim inceledim kimsenin giremediği yerlere girdim. italyanın verdiği testleri yapmaktan başka bir işi malesef yapamıyoruz. ya da yapmıyoruz. izin vermiyorlar. çünkü rakip. rakip olmayan bir marka uygun olur. işbirliği için. farzet tata olabilir. Yorum bağlantısı
Recommended Posts