İçeriğe Yönlendir

Mondeo Kazadan Sonraki Hal Ve Airbag! Ölümlü Kaza


Ergün Ekinci

Recommended Posts

Önder Özcan

bir insanın hayatını kaybetmesi çok çok üzücü,hele bu şekilde.

keşke ağaca falan çarpsaydı da,aracın durumunu konuşuyor olsaydık. :(

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Özgür İncigülcan

Öncelikle allah rahmet eylesin , ben otobanda bile 150 160 a çok az çıkıyorum fakat bu insanlar arabalarına çok ama çok güveniyorlar ve kendilerini kaybediyorlar.İzmirde olanlar bilir altınyol ve devamında 150ler oluyor arada gezici radar çıkarsa ceza cıkıyor yoksa yok ne kazalar oluyor yazık çok yazık

Yorum bağlantısı

Allah ölene rahmet eylesin, ailesine sabır versin. Vuran arkadaş ta zaten ömür boyu çekecektir azabını. Burada da avrupadaki gibi medeni trafik olduğunu zanneden birçok turist ülkemizde can veriyor.

Yorum bağlantısı

resmen cinayet resmen ya otobanda bıle bu hız a çıkmaya çekinirim adam şehir içinde yapmış neredeyse maganda ama malesef ilkemizde trafik kazaların da kusurlu sürücüye ceza resmen caydırıcınında altında bu mahlukat adam öldürmeye kasten teşebbüsten yargılanmalı 

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Araba süratli ise durmuyor arkadaşlar... Durmanız gerekebilecek yerlerde sürat yapmayın.. 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Mustafa Volkan Koca

Daha biraz önce yaşadım aynı olayı gidiş geliş yolda teyzem sağa baktı otobüs duruyor  atladı yola beni görmedi bakmadı bile40- 50 ile gidiyordum bastım frene durdum ama 100 üstü hızla gidiyor olsaydım teyze şuanda hastanedeydi. herzaman sakin kullanmakta fayda var. 

 

 

Olaya teknik olarak baktigimizda duygularimizi karistirmadan:
-Yaya yolu yok ve turist yolda ise suc kimin olucak?
-Fren mesafesinden adamin hizli oldugunuda anladilar(hos nerden anlayacak absli arabada fren izide olmaz anca ik vurdugunda firlattigi parcalardan anlat belki)
-Acaba adamin durumu ne olur?
-O degil hiz sinirlari icinde bile tamamen sucsuzken bile birine carpip oldurse insan vicdan azabindan gene duramaz herhalde...


iPhone ile Tapatalk 2 kullanılarak gönderild

Bir abimizin başına geldiği için söyleyim 

cezalar şu şekilde veriliyor eğer  araba yaya ya çarptıysa 

1olay yeri inceleme geliyor 

2yaya yolu olup olmadığına bakılıyor 

3fren izinden  kaç km sürat yaptığına bakılıp şahitlerden ortalama hız isteniyor  yolun hız sınırına bakılıyor

4sürücü alkol testine tabi tutuluyor.

 

sonuç

Yaya yolu geçidi olmayan heryer araba yoludur dikkatli olması gereken yayadır eğer sürücü hız  sınırını geçmemişse alkollü de değilse bütün suç yayanındır vefatte etmiş olsa sürücü 1hafta içersinde  serbest kalır.

Yorum bağlantısı
Evren Erakçora

Peki fren izini meye gore belirleyecek? Su an cogumuzun arabasini alsak frene sonuna kadar bassak iz falan kalmazki arkasinda...

Bence buna bir aciklik gelmeli ya bu acikliktan iyi veya kotu yararlananlar oldugunu dusunuyorum.Absli aracta fren izi cok sacma

iPhone ile Tapatalk 2 kullanılarak gönderildi

abs li araçlarda da fren izi çıkmakta,  bu kazada adama çok hızlı çarptığı bence kesin.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mustafa Volkan Koca

Herhangi bir ara sokak düşünelim. Burada zaten yaya geçidi olmayacak doğal olarak. Burada nasıl işleyecek süreç acaba? Örneğin 20-30 km gibi gayetm akul bir hızla ilerlerken birisine çarptık, ancak kötü düştü ve kafasını vurdu vs. sebeplerle vefat etti. Ne olacak bu durumda?

yaya yolu varsa sen haklısın yaya yolu yolsa yayalar yoldan yürüyorsa sen haksızsın senin dikkatli olman lazım 

Peki fren izini meye gore belirleyecek? Su an cogumuzun arabasini alsak frene sonuna kadar bassak iz falan kalmazki arkasinda...

Bence buna bir aciklik gelmeli ya bu acikliktan iyi veya kotu yararlananlar oldugunu dusunuyorum.Absli aracta fren izi cok sacma

iPhone ile Tapatalk 2 kullanılarak gönderildi

ozaman kameralardan ve şahitlerden hız tespiti yapılıyor şöyle yani hız sınırı 70 olan biryerde 80 le gitsen araba hızlı geliyordu çarptı demezler ama 110la geliyorsa hızlıydı çarptı derler ozaman işte hapı yuttun.

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Nerde çıkıyor abi ? Beton asfalt olursa belki bir ihtimal iz kalır,ama ben kendi yaşadığım kazada da.Normal yolda frene basışımda da hiçbirinde lastik izi çıkmadı.

 

 

Gerekli hız varsa ve yeteri kadar güç uygulandı ise Abs'li frende asfaltta fren izi çıkar... 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Şurda bir o kadar test var hangisinde lastik izi kalıyor ?

http://www.youtube.com/user/InsideLineVideo/videos

 

Yada şu benim video dönüp baktığımda neden alstik izim yoktu benim.Ben iddialiıyım çıkmıyor çıksa bile belli belirsiz ne ucu %100 belli olur nede sonu...

http://www.youtube.com/watch?v=vlSrnoPbkG8

 

Yada absli olupta yolda fren izi bırakan video isterim :)

 

Ürgüp tarafından gelirken, Nevşehir tarafındaki uçhisar kavşağına 300 metre kala iki tane mondeonun fren izi var.. Git bak :D

Hatta lastik kokuları da hala duruyor olabilir.. :D

Yorum bağlantısı
R.Bahadır Irmak
(düzenlendi)

Şurda bir o kadar test var hangisinde lastik izi kalıyor ?

http://www.youtube.com/user/InsideLineVideo/videos

 

Yada şu benim video dönüp baktığımda neden alstik izim yoktu benim.Ben iddialiıyım çıkmıyor çıksa bile belli belirsiz ne ucu %100 belli olur nede sonu...

http://www.youtube.com/watch?v=vlSrnoPbkG8

 

Yada absli olupta yolda fren izi bırakan video isterim :)

 

Ürgüp tarafından gelirken, Nevşehir tarafındaki uçhisar kavşağına 300 metre kala iki tane mondeonun fren izi var.. Git bak :D

Hatta lastik kokuları da hala duruyor olabilir.. :D

 

3 hafta önce yaptığım kazada da , abs devrede lastikler kilitli halde bayan uzun bir şekilde fren yapmama rağmen asfaltta hiç lastik izi yoktu.

iHHxd5k.jpg

tarihinde R.Bahadır Irmak tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Mehmet Kaya

Ölene allah rahmet eylesin. Sürücü içinde kolay değil.

1- Oranın hız sınırı 110 ise 120 ile gitse ( hız kurallarına uygun ) olay yine vahim olurdu.

2- Rahmetli çok kilolu olduğu için bu hasar normal.

3- Mertcigim absde düz fren izi oluşmaz. Ama kesik çizgiler oluşur. Emmiye katılıyorum ben vfren testi yaptım. 100 km hızla giderken kaç metrede duracak diye.. (iddia üzerine) o zaman fren izi hatırlıyorum.

Yorum bağlantısı

Araçta ABS devreye girecek kadar sert fren yapıldıysa, yolda mutlaka fren izi olur. Bu izin belirginliğini ve belirsizliğini, aracın hızı, lastiklerin durumu, zemin kaplamasının çeşidi belirler. Düşük hızlarda tekerler kilitli iken katedeceği mesafe az olduğunda iz kısa çizgiler halinde olur. Yüksek hızlarda ise bu çizgilerin ve aradaki boşlukların boyu daha uzun olur.

 

Yeni bir lastikle, açık renk kaplamalı düzgün bir zeminde fren yapıldığında çok rahatlıkla izler görülebilecektir.

Yorum bağlantısı
Mehmet Emin Taşdelen

ABS'nin çalışma mantığı nedir? Eğer ilgili tekerlekte açısal hız (dönme) aracın doğrusal hızına (ilerleme) uygun değilse o tekerleğe gelen fren kuvvetini azaltır, yani dönmesine izin verir. Bunu anladığını da biz sert fren yaptığımız zaman gelen seslerden anlıyoruz zaten. Bildiğiniz gibi fizikte iki çeşit sürtünme kuvvetinden bahsedilir; bir tanesi statik sürtünme kuvveti, diğeri dinamik sürtünme kuvveti. Durgun haldeki bir kütleyi sürtünmeli bir yüzeyde hareket ettirmeye çalıştığımızı düşünürsek en fazla kuvvet uygulamamız gereken an ilk harekete başlayacağı andır. Yani statik sürtünmenin geçerli olduğu an, bir kez hareket ettiğinde duruncaya kadar ilk kuvvete nispetle daha düşük bir kuvvet uygulamak yeterli olur ama bir an için de olsa cismi durdurup tekrar harekete geçirmek istersek uygulayacağımız kuvvet (ısınma vs gibi faktörleri yok kabul ediyoruz) ilk kuvvete eşit olmak yani hareketli (dinamik) haldekinden daha yüksek olmak durumundadır. ABS kısmına dönecek olursak; araç fren yaptığında tekerlekte kayma yoksa, fren kuvveti statik sürtünme katsayısının geçerli olduğu duruma benzer bir şekilde yola aktarılacaktır, ama tekerlek kaymaya başladığında dinamik modele dönüşeceği için bir anlığına sistem fren kuvvetini azaltarak tekerleğin dönmesine izin verecektir bu arada da yolda fren izi gerekir, çünkü tekerlek kaymıştır. Tabi bu izler sürekli değil kesik kesik olacaktır.

Yorum bağlantısı
Korhan Orkun

Havacılık okulunda öğrendiğimiz ilk kural, "sürat yerde felaket, havada selamettir". 80 km üstü her zaman risktir. Bomboş otobanda bile 110'u geçmem ki yerleşim yerinde 150 km hangi akla hizmettir bilemedim. Ölene Allah rahmet eylesin. Araçtaki aileye'de sabır versin yaşadıkları şok için. Sürücüye buradan bişey söyleyemeceğim!

Yorum bağlantısı
Ayhan Onaran

Bu kadar hız yapılır mı ya şehrin içinde..İşin kötüsü bunun cezasını bir başkası çekmiş.Allah da öteki tarafta bunu cezasız bırakmaz inşallah..

Yorum bağlantısı

Bence avrupa da zannedildiği gibi bir trafik medeniyeti yok , biz de olmayan veya uygulanmayan ağır cezalar ve yaptırımlar var diye düşünüyorum , tabi kurallara gerçek anlamda uyan saygılı sürücü ve yayaları tenzih ederim...

 

İtalyadan gelen arkadaşım izmirde dakika 1 ezilecekti. Dedim ki burada oradaki gibi yola adım atınca durmazlar telef olursun :D

Yorum bağlantısı
Evren Erakçora

Adamı savunmaya gerek yok, bu yolda bu hızla gidiyorsa cezasını çekmeli.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Özgen

Bu görüntü tipik bir yayaya çarpma kaza görüntüsü. Otomobil yayanın dizi civarına tamponu ile çarpar. Yayanın dizi hemen kırılır ve tampona fazla yük binmez. Hava yastıkları açılmaz. Daha sonra yayanın gövdesi, kolları ve kafası kaputa ve ön cama çarpar. Bu bölüm toplam vücut ağırlığının dörtte üçünü oluşturduğundan araçta çok daha fazla hasar yaratır. Diğer yandan 160 değil 90'la da gitse bu tip kazada yayanın hiç bir şansı olmaz. 160 km/s hızla giden bir aracın da durma mesafesi yaklaşık 120 metredir.

Yorum bağlantısı
Necat Ertan

Değişiklikten önce Ceza Yasasına göre suç, taksirle (kusurla) yada kasten işlenebiliyordu.  Konuştuğumuz olaya bakarsak, trafik kazaları için ceza tayin edilirken haliyle aracın sürücüsü çarptığı yayayı aslında öldürmek istemediği için, yargılamalar taksirle ölüme sebebiyet vermekten açılır ve oldukça az cezalarla sonuçlanırdı.  

 

Artık kast ile taksir dışında "olası kast" ve "bilinçli taksir" diye iki yeni müessese oluşturuldu.  Özellikle trafik kazaları neticesinde yapılan yargılamalarda verilen kararların adalet vicdanını sızlatması nedeniyle bu değişiklik yapıldı.  

 

Olası kast: TCK M.21/2: "Kişinin, suçun Kanuni tanımındaki unsurların gerçekleşebileceğini öngörmesine rağmen, fiili işlemesi halinde olası kast vardır. Bu halde, ağırlaştırılmış müebbet hapis cezasını gerektiren suçlarda müebbet hapis cezasına, müebbet hapis cezasını gerektiren suçlarda yirmi yıldan yirmibeş yıla kadar hapis cezasına hükmolunur; diğer suçlarda ise temel ceza üçte birden yarısına kadar indirilir."

 

Bilinçli Taksir:  TCK M.22/3 "Kişinin öngördüğü neticeyi istememesine karşın, neticenin meydana gelmesi halinde bilinçli taksir vardır; bu halde taksirli suça ilişkin ceza üçte birden yarısına kadar artırılır."

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

Yani fren izi olsa dahi foto'lardan belirlememiz imkansız anladığım kadarıyla.

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Arkadaşlar... Gerekli hız varsa ve gerekli güç uygulanırsa lastik iz bırakır.. Sonuçta Abs basıp bırakıyor... Bence yeterli güç uygulanmıyor... 

Çarptıktan sonra frene basmakla, çarpmamak için fren yapmaktaki uygulanan güç farklıdır.. 

Hız en büyük etkendir.. 

Abs'li mondeoların lastik yaktığını bilirim, gördüm.. Yanan lastik de illaki iz bırakır.. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...