İçeriğe Yönlendir

Kompresyon Test Sonuçları


Misafir

Recommended Posts

Arkadaşlar merhaba 2000 model 1.25 flair sahibiyim bildiğiniz gibi. bugun merakımdan bi test yaptırayım içimde kalmasın dedim.. değerler şu şekilde:

12,5 - 12 - 12 - 12,5 

bu değerlerin anlamı ne? usta sibapların değişmesi lazım dedi ama açıkcası ben inanmadım arabamdan şikayetim yok çünkü... masrafı sorduğumda en az 1000 tl gider dedi...  burdaki ustalarımızın işi bilenlerin yorumu nedir??

daha açıklayıcı olmak adına aracım 122.000km de lpg li. 8.3/100km LPG yakıyor.. yağ eksiltme diye bir sorunum yok..

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

Ben olsam önce Carbon Clean yaptırırdım. Ortalama 14psi olmalı basınçlar.

Yorum bağlantısı
Turkay Enez

Kompresyon değerleri birbirine yakın. Bunun anlamı şu: Silindirlerde, subaplarda normal aşınmadan kaynaklı bir miktar kayıp var. Ancak, 12 civarındaki değerler 120 bindeki bir motor için çok normal. Herhangi bir müdahaleye falan gerek yok bence de...

Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi

birim cinsi ne o da önemli. şikayetiniz yoksa elletmeyin.

Yorum bağlantısı

Psi olması lazım birimlerin bir sikayetim yok elletmeyede niyetim yok acıkcası bu carbon clean lpg li aracta uygulanıyor mu faydası olur mu yada?

Yorum bağlantısı
Yetkin Akın

Motorunuzun çalışmasından memnunsanız ve 1.25'lik motorun performansını az çok biliyorsanız el-let-me-yin mükemmel şekilde çalışan bir sistemi mahvedebilir ve düzeltene kadar akla karayı seçebilirsiniz.

Sizin ölçüm değerleriniz 1.25 motor için normal derecede zaten standart bir motorun max sıkıştırma basıncı ortalama 10,5 bar seviyelerinde ve +- manometre hassasiyeti  ve test sırasında oluşabilecek +- değer kaybınıda koyarsak normaldir.

Usta sizi yiyecekmişti sanırım :D

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Ciddi bir sorun görünmüyor.. Olası kayıplar var.. Carbon clean yaptırın.. 

Yorum bağlantısı

çok tşk ederim içimi rahatlattınız...

usta ayıp ediyor gerçekten bu ikinci oldu.. biliyorsunuz eksantrik mili değişti arabamın o zamanda motor yapılacak dedi... 3500 lira fatura cıkardı.. Kayınpederin tamircisine götürdüm 1200 liraya halletti ve motor yapılmasına ne gerek var demişti... Ankarada çok tanınan bir yer isim ya da firma ismi vermek istemiyorum ama  insanın burnundan getiriyorlar... Haram olsun diyorsunuz yapacak bir şey yok... Şuan carbon clean araştırıyorum ankarada son olarak da onu yaptıracagım içim rahat olsun bari..

Ankarada yaşayanınız varsa bana tamirci önerebilir mi??

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Her yanan carbon bileşimi, yanma ürünü olarak kurum bırakır, fizik kanunu, lpg nin ki inatçı ve açık renklidir, piayasayı bu yanıltır, aksine daha da fazla nispi yakıt yandığı için (benzinde 1 yanacaksa lpg de 1.25 gibi ürün yanar) daha da sık kurum temizliği yapılmalıdır, aksi takdirde subap yüzeyine yapışıp kalınca, üst kapağa oturma yüzeyine temas etmeyen subap kafası soğumaz ve subap yandi denen olay olur lpg de.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Muhammed Bozkurt
(düzenlendi)

Carbon Clean olayını forumda okudum gayet mantıklı bir uygulama ama sanırım bizim buralarda yapan yer yok, aynı firmanın benzin içine karıştırılanları var, bunları kullansan yine sonuç alır mıyız?

 

Ürün şu;

http://www.hepsiburada.com/liste/carbon-clean-enjektor-temizleyici-ve-yakit-katki...

 

 

 

edit : imla

tarihinde Muhammed Bozkurt tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

1.3 KA'mda 12-13 arası değerlerim, CC sonrası 13-14'e çıkmıştı ki, klimayı kapatıp çıkmak zorunda olduğum yokuşlarda vites arttırarak çıkmaya başlamıştım...

Yorum bağlantısı
Muhammed Bozkurt

aynı işlevi yoktur. Bosch servislerinde bulabilirsiniz CC yi.

 

Balıkesirde 2 tane Bosch servisi gözüküyor, birini aradım cihazları yokmuş sadece depoya katkı maddesi katıyoruz dedi, diğeri telefona cevap vermiyor, hadi ilk aşamada depoya katılanı alayım 15 TL imiş diyecem ama bu seferde benzin almak lazım ve o depoyu bitirmek lazım, en iyisi başka bi ile gittiğimde filan yaptırmak sanırım

Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi

fiat- ford servislerde felan görmeye  başladım makinasını.

Yorum bağlantısı

Psi olması lazım birimlerin bir sikayetim yok elletmeyede niyetim yok acıkcası bu carbon clean lpg li aracta uygulanıyor mu faydası olur mu yada?

 

Lpg li motorlarda carbon clean yaptırılmasına gerek yoktur. Zaten lpg li motorlarda faydalı kurum eriyip atıldığı için subaplarda aşırı ısınma oluyor. Yüksek kilometrede de motorlardaki kurumlanma carbon clean ile temizlenemez. Motordan kazıyarak çıkartılmaları gerekir ki bu da pek uygulanır birşey değil.

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

istanbulda 3 farklı cc servisini aradım. 90 TL dediler,?

 

80'e anlaşırsınız da, markası çok önemli "Carbon Clean" markası olmalı.

Yorum bağlantısı
Muhammed Bozkurt

Şimdi biyeri arayıp sordum, araba modelini ve yakıt türünü sordu, 75 TL fiyat verdi, Karbon teknik firmasının mı dedim ama tam anlamadı sanırım demek istediğimi, 2-3 farklı madde söyledi, fiyat iyi sanırım gidip bi bakmak lazım gerçekten Carbon Clean ürünü kullanıyorsa yaptırmayı düşünüyorum.

Yorum bağlantısı
Muhammed Bozkurt

Karbon Teknik'in (www.carboncleanturkiye.com) sitesinden Balıkesir için bayisi olup olmadığını sordumuştum iletişim formu ile, şimdi cepten aradılar ve Ford servislerinde yaptırabilirsiniz dedi, Ford bununla ilgili bülten yayınladı tüm ford servislerinde yaptırabilirsiniz dedi. Akoto da Ali usta var selamımı söyle yardımcı olur dedi şaşırdım :) Fiyatını da sordum, 65 TL + KDV dedi ve ürünün forddaki kodunu verdi

Yorum bağlantısı
Servet Aydın

Patlatıp! söndürülen, hızla soğuyan ve hızla ısınan her yakıt ( milisaniyelerde ) tamamen yanamaz ve kurum denilen yanmamış, yanma kimyası bozulmuş tortular oluşturur. İkincisi motorda yağ, su ve yakıt haricinde hiçbir seyin faydalısı olmaz. Ben demiyorum, onardığım bir dünya motor bloğu bana söylüyor.

Mutfak ocağı örneği harika. Ocak yanarken kenardan ufleyip yanma düzenini bozalım, isin pencereyi ne hale getirdiğini görelim.

Edit : Karter buharıda yanma odasına girdiği sürece ne yaparsanız yapın isterseniz oksijen ile çalıştırın kurum oluşur, yağın doğasında zaten is yapmak :)

  • Beğen 4
Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

Bunca zamandır okurum, araştırırım. Yakıtlar hakkında yeni bilgiler ediniyorum...

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

benzinin bir özelliği de yağlamasıdır, veya kayganlık sağlar diyelim. Sadece ve sadece lpg kullanılırsa, silindir piston arası motor yağına ilave olarak benzinden mahrum kalır ve bu yüzden yağlar, lpg yanınca hiçbir kurumu temizleme özelliğine sahip olmaz, yanmasa da kurum temizlemez maalesef.

Kaybolan kurum yağ yaktırı derlerdei o zaman yeni motorları kurumla kapayıp üretirdi fabrika?


Bunca zamandır okurum, araştırırım. Yakıtlar hakkında yeni bilgiler ediniyorum...

derin forum :ninja:

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...