İçeriğe Yönlendir

Çözüldü: Benzinde 2.000 Devir Altında Boğulma/stop Etme/tekleme


Furkan Avcı
Çözüme git Furkan Avcı tarafından,

Recommended Posts

Furkan Avcı
(düzenlendi)

Problem çözüldü : http://www.otoclubturkiye.com/forum/topic/246588-benzinde-2000-devir-alt%C4%B1nda-bo%C4%9Fulmastop-etmetekleme/page-3#entry2045602

 

Aracımda Landirenzo LPG takılı.

Bugün oluşan durumu ben susayım video anlatsın :)

[MEDIA]

[/MEDIA]

 

Bazı durumlarda stop etmede oluyor, bazen rölantide gaza basıyoum 10-15 saniye gaz yemiyor. Bazende herşey normale dönebiliyor.

Yürüttüğümüz tahminler:

Teori 1:  MAF sensörü yine arızanlanmış olabilir mi?

Cevap 1: Olması pek muhtemel görünmüyor çünkü LPG de gidiş mükemmel (5.700 devir 140 km/h hıza kadar denendi). Benzindeki problem 2.000 devirin altında var. Benzinde 140 km/h hıza kadar problem çıkmadı.

 

Teori 2 : LPG kalibrasyonu benzin haritasını bozmuş olabilir mi?

Cevap 2: Bizim araçta ECU benzin haritası restleme prosedürü var uyguladım, sonuç değişmedi. Akü kutup başını söktüm 15 dakika bekledim sonuç değişmedi.

 

Teori 3: Yakıt pompası bozulmuş olabilir mi?

Cevap 3 : 5.700 devire kadar çıktım benzinde sıkıntı olmadı.

 

Teori 4 : Yakıt filtresi ne alemde?

Cevap 5: Bunu bilmiyorum işte. Kitapçıkta her 120.000 km de bir veya 5 yılda bir değişim söylüyor. Ben bizimkini değiştiklerini hiç sanmıyorum, şu an 259.000 km de.

 

Yakıt filtresine Eskişehir'de 120 TL dediler, İnternetten Hengst (Orjinal) marka olanını 70 TL ye buldum. Pazartesi sipariş vereceğim, ve kendim değişmeyi deneyeceğim. Umarım filtrenin tıkanıklığındandır.

 

Başka teorisi olan var mı? Filtre tıkanıklığı bu probleme sebep olabilir mi? Filtre tıkanık ise yüksek devirlerde neden problem olmuyor?

 

NOT: Yolda ne USpet'ten ucuz benzin almıştım İnegöl'de sonrasında üstüne Opet'ten benzin eklemiştim ilk aldığım çok az kullanılmışken.

tarihinde Furkan Avcı tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Furkan Avcı

o mermi orda ne arıyor :biggrin:

Video'yu koyduktan sonra farkettim, ilk Şahin abi farkeder demiştim te, siz faketmişsiniz :)

O mermi oto yıkamacıları tehdit etmek için :D :D

Yorum bağlantısı
Furkan Avcı

Bu arada yeni bir şey daha öğrenmiş oldum mercedeslerde vites park yada boş konumunda ise dip gazda bassanız 4.000 deviri geçmiyormuş  :good1:

Yorum bağlantısı
Mehmet Kaya

Bu arada yeni bir şey daha öğrenmiş oldum mercedeslerde vites park yada boş konumunda ise dip gazda bassanız 4.000 deviri geçmiyormuş :good1:

mk3 benzinli otomatikte 4bin devirde devir kesici devreye girer :rolleyes:
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Furkan Avcı

mk3 benzinli otomatikte 4bin devirde devir kesici devreye girer :rolleyes:

Hocam probleme ne dersin??

Yorum bağlantısı
Mehmet Kaya

Hocam probleme ne dersin??

Kötü yakıt olabilir diyorum. Aklıma birsey gelmedi.

Benzinin bitmesini bekle derim.

Yorum bağlantısı
Tahir İlter

Sıkıntı sadece benzinde oluştuğuna göre ucuzdan pahalıya gitmekte fayda var.

1- Benzinin bitmesi beklenir,farklı bir istasyondan benzin alınıp denenir ( bana düşük bir ihtimal gibi geliyor)

2- Benzin filtresi değiştirilir.

3-Enjektör temizliği yaptırılır.( Yakıt katkısı işe yarayabilir)

4-Buji,buji kablosu,bobin elden geçirtilir.

5-Enjetör değişim yoluna gidilebilir. ( Test edilip,problemli olan görülürse)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Furkan Avcı

Peugeot 301, Fiatlar da öyle.

KIA ceratoda ve 407'de boşta basınca redline'a kadar gidiyordu.

Sıkıntı sadece benzinde oluştuğuna göre ucuzdan pahalıya gitmekte fayda var.

1- Benzinin bitmesi beklenir,farklı bir istasyondan benzin alınıp denenir ( bana düşük bir ihtimal gibi geliyor)

2- Benzin filtresi değiştirilir.

3-Enjektör temizliği yaptırılır.( Yakıt katkısı işe yarayabilir)

4-Buji,buji kablosu,bobin elden geçirtilir.

5-Enjetör değişim yoluna gidilebilir. ( Test edilip,problemli olan görülürse)

Sanırım ben 3 başa alıp deneyeceğim. Bu arada filtreyi her halükarda değişeyim diyorum, gözümden kaçmış yoksa ilk bakımda kendim takip edebilmek için değiştirirdim.

Yorum bağlantısı
Tahir İlter

Furkan konu olan otomobil Mersedes ise ben olsam yetkili servis veya hakikaten referanslı bir usta peşine düşer ve gerekirse başka illere giderdim.

Tanığımın başına geldi;

Benzin almış ve yola çıkmış araçta en ufak bir anormallik yokken birden tekleme,stop etme gibi sıkıntılar baş göstermiş.Hemen sanayide bir ustaya çekmişler.Yok şundan, yok bundan,kesin bu şunu da değiştirelim derken 2500-3000 lira gibi bir rakam harcanmış ve sonuç ufak bir soket temassızlığı çıkmış. Onuda hakikaten mersedes ustası olan birinin telefonda şurayı kontrol edin demesi ile bulmuşlar.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Furkan Avcı

Burada ustam yok zaten, buradakilerin ustalık ile alakası yok. (Mercedes için konuşuyorum)

Benim burada yapabileceğim tek şey benzin filtresini değişmek. düzelmez ise benzinin bitmesini bekleyip, yeni benzin + katkı kullanıp denemek. Olmaz ise İstanbul'a Nefesoğulları'na götürmek (Çağlar abinin tavsiyesiyle gitmiştim, işlerini iyi yapıyorlar memnun kalmıştım). İstanbul'a gidersem farları da Süha'ya bırakacağım zaten, bahanesi olur :)

Yorum bağlantısı
Mert Can Üzger

Geçmiş olsun Furkan, Nefesoğulları iyidir. Alternatif istersen Keskinler Mercedes i de öneririm.

Yorum bağlantısı
Özkan Avcı

Burada ustam yok zaten, buradakilerin ustalık ile alakası yok. (Mercedes için konuşuyorum)

Benim burada yapabileceğim tek şey benzin filtresini değişmek. düzelmez ise benzinin bitmesini bekleyip, yeni benzin + katkı kullanıp denemek. Olmaz ise İstanbul'a Nefesoğulları'na götürmek (Çağlar abinin tavsiyesiyle gitmiştim, işlerini iyi yapıyorlar memnun kalmıştım). İstanbul'a gidersem farları da Süha'ya bırakacağım zaten, bahanesi olur :)

Valla gelirsen gidelim abi. Bende farları Süha abiye bırakırım. :biggrin:

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Sonuçta yakıt yolu ile alakalı görünüyor... Ateşleme ve maf olma ihtimali bence yok.. 

 

Benzin filtresi, benzin pompası, benzin enjektörleri sıralamasını yapıyorum.. 

Servis varsa servise git.. 

Bu gibi durumlarda nokta atışı tespit yapma ihtimalleri yüksek.. 

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Furkan Avcı

Geçmiş olsun Furkan, Nefesoğulları iyidir. Alternatif istersen Keskinler Mercedes i de öneririm.

Eyvallh toprağım, bakalım burada çözemez isek, Nefesoğulları'ndan randevu alacağım. Seninle son görüştüğümüz gün oraya bırakmıştım hatırlarsın belki.

 

Valla gelirsen gidelim abi. Bende farları Süha abiye bırakırım. :biggrin:

Sen niye bırakıyorsun farları, tertemiz mis gibi farların var, göstermiyor mu yolu? Kaşınma boş yere.

Yorum bağlantısı
Furkan Avcı

Sonuçta yakıt yolu ile alakalı görünüyor... Ateşleme ve maf olma ihtimali bence yok.. 

 

Benzin filtresi, benzin pompası, benzin enjektörleri sıralamasını yapıyorum.. 

Servis varsa servise git.. 

Bu gibi durumlarda nokta atışı tespit yapma ihtimalleri yüksek.. 

Abi yetkili servis var ama dudak uçuklatan cinsten. Misalen orjinal yakıt filtresini 70 TL ye alabilecekken servisteki fiyatı 185 TL. Enjektör vs. girmiyorum bile.

Buradaki özel servislerden bir tanesi adam gibi ona da kızgınım, oda işçilikte soyguncu :) Onun sayesinde bir sürü mekanik işi kendim yapmaya başladım.

Bugün denk gelip gösterdiğim mercedes ustası, daha motorun kapağı nereden çıkarılır onu bilmiyordu :)

Filtre değişimi çözmez ise İstanbul'un yolları asfalttan :)

Yorum bağlantısı
Furkan Avcı

Birde K&N Filtreleri çıkarıp orjinal filtreleri taktım, MAF sensörünün üstünde ince bir toz tabakası birikmişti, kıllandım, kağıt filtrede 5-6000 km de bu kadar toz olmamıştı.

Bu MAF sensörünü temizleyenler ne ile temizliyor?

Yorum bağlantısı
Özkan Avcı

Sen niye bırakıyorsun farları, tertemiz mis gibi farların var, göstermiyor mu yolu? Kaşınma boş yere.

Kaşınıyorum işte. :D

Yorum bağlantısı
Furkan Avcı
(düzenlendi)

Geçmiş olsun maf sensörünü kendin  temizlemeye kalkma, temizliyicem diye bozanlar var. Benzini bitirdikten sonra filtreyi değiş würth katkı koy dene bakalım

Bugün sabah arabaya bindim, benzinde çalıştırdım hiç problem yok, çarşıya gittim geldim, hiç problem yok. Stop ettim, başka bir yere gidecekken çalıştırdım ve tekrar yapmaya başladı.

Würth katkı koydum çevre yoluna çıktım biraz gezdim. Yok düzelmedi.

Sonra internette şöyle bir yazı okudum: Yakıt pompasının arıza semptomları ile ilgili ilk madde :)

 

Symptom 1: Intermittent operation, especially when the engine is hot. If the vehicle starts fine but after a few miles of driving begins to sputter, then the fuel pump could be going bad. This may only occur when the engine is hot, so let the engine idle for at least twenty minutes before checking this particular problem.

 

Yani diyorki yakıt pompanızın durumu iyi değilse ilk çalıştırmada problem olmaz ama özellikle motor sıcakken düzensiz ve aralıklı çalışmaya başlayabilir. Yanlız bu durum sıcakken olacağı için durumu tespit etmeden önce en az yirmi dakika rölantide çalıştırın.

OBD cihazıyla bağlanıp yakıt basıncını ölçeceğim, ama olması gereken değer nedir tam bilmiyorum. Pompanın durumunu öğrenmek için bu değere ihtiyacım var.

 

Yarın benzin filtresinin siparişini geçeceğim, düzelmez ise haftaya Maslak'tayım :)

tarihinde Furkan Avcı tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Birde K&N Filtreleri çıkarıp orjinal filtreleri taktım, MAF sensörünün üstünde ince bir toz tabakası birikmişti, kıllandım, kağıt filtrede 5-6000 km de bu kadar toz olmamıştı.

Bu MAF sensörünü temizleyenler ne ile temizliyor?

 

Balata spreyi ile temizliyorum ben.. El veya herhangi bir şey sürmeden, sökerek ve 30 santimden uzaktan sıkarak.. 

Bugün sabah arabaya bindim, benzinde çalıştırdım hiç problem yok, çarşıya gittim geldim, hiç problem yok. Stop ettim, başka bir yere gidecekken çalıştırdım ve tekrar yapmaya başladı.

Würth katkı koydum çevre yoluna çıktım biraz gezdim. Yok düzelmedi.

 

 

Furkan klasik yakıt pompası sorununa benziyor... 

Benzer arızayı, lpg li araçlara bazılarının taktığı benzin pompası kesici röleler de yapabiliyor.. Aracında böyle bir düzenek olup olmadığından emin ol.. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Furkan Avcı

İstanbul'un yolları taştan, muhtemelen önümüzdeki pazartesi sabahtan Maslak Nefesoğullarındayım.

Eskişehir'de adam akıllı bu arabadan anlayan yok.

Yorum bağlantısı
Furkan Avcı

Benim problem bunun aynısı diyebilirim gaza basınca stop ediyor.

Yorum bağlantısı
Furkan Avcı

Benzin pompası fikrimde kararlıyım.. 

Evet abi banada öyle geliyor. Bu çalışmama durumunu 1 ay önce İzmir'e giderken LPG bitmiştide benzinle dik rampa çıkıp yokuş aşşağı parketmeye çalışırkende yapmıştı. O zaman benzin az belki tam çekemedi falan demiştim.

Meğerse haberci gibi birşeymiiş.

Şu an artık benzinde de çalışmıyor an itibari ile, marş alıp akabinde stop ediyor. Direk LPG de çalıştıramadım. Allah'tan garajda kaldık :)

Yarın açıp bakacağım pompanın durumuna. Buradan yazarım.

Yorum bağlantısı
Furkan Avcı

Benzin pompası fikrimde kararlıyım.. 

Abi bu sabah çok zor çalıştı. Çalışırken de muthiş bir benzin kokusu doldu garaja. Rölantide çata pata çalışırken, gaza basarsam stop edecek gibi oluyor, gazdan ayağımı çekince geri topluyor.

İstanbul'a kadar götürebilir miyim, bilmiyorum.

Nefesoğullarını telefon ile aradım bir kaç durumdan bahsettiler.

- LPG li araçlarda MAF sensörü yanabiliyor dedi

- Gaz kelebeği boğazı çok kirlenmiş olabilir temizlenmesi gerekebilir dedi. Temizledikten sonra stardiagnostic (MErcedesin IDS i) ile bir işlem yapılması gerekebilir dedi.

- Filtreden veya pompadan olsa hep yapar dedi, sadece ısınınca yapmaz dedi, hatta pompa zayıflasa hiç çalışmaz dedi. (Evet ben sorduğumda çalışıyordu, ama artık çok çok zor çalışıyor soğukkende :) )

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...