İçeriğe Yönlendir

Dolu Depo-Boş Depo Performans Farkı


Ümit Mavigöz
Çözüme git Mert Nazmi Serin tarafından,

Recommended Posts

Ümit Mavigöz

Merhaba

 

Farklı konularda rastladım ancak genelde lpg li araçlarda oluyor benim araç dizel, depo çeyrekteyken ve doluyken arasında bariz hissedilir performans farkı var yani dolu iken atak çeyrek depo ve daha az yakıtta hantal kalıyor sizce mantıklı mı, bi sebebi varmıdır yoksa psikolojik birşey mi ?

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

Merhaba

 

Farklı konularda rastladım ancak genelde lpg li araçlarda oluyor benim araç dizel, depo çeyrekteyken ve doluyken arasında bariz hissedilir performans farkı var yani dolu iken atak çeyrek depo ve daha az yakıtta hantal kalıyor sizce mantıklı mı, bi sebebi varmıdır yoksa psikolojik birşey mi ?

 

Bi kaç sebebi olabilir ancak aklıma ilk gelen, pompanız performansını kaybetmiş, ısınınca problem çıkartıyor gibi geldi bana.

Yorum bağlantısı
Ümit Mavigöz

Bi kaç sebebi olabilir ancak aklıma ilk gelen, pompanız performansını kaybetmiş, ısınınca problem çıkartıyor gibi geldi bana.

nasıl yani az yakıtta yakıt pompası mı ısınır 

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

nasıl yani az yakıtta yakıt pompası mı ısınır 

 

Yakıt pompası, yakıt ile kendini soğutan bir yapıdadır. Deponun içindedir ve açıkta kaldıkça sürekli çalıştığı için ısınır.

Yorum bağlantısı
Ümit Mavigöz

Yakıt pompası, yakıt ile kendini soğutan bir yapıdadır. Deponun içindedir ve açıkta kaldıkça sürekli çalıştığı için ısınır.

:shok: bilmiyodim ki neyse bir bilgi daha öğrenmiş olduk 

Yorum bağlantısı
Mehmet Türkkanı

Bende de tam tersi çeyrek depoda daha iyi gidiyormuş gibi hissediyorum 30 lt mazot bu kadar fark eder mi acaba =)

Yorum bağlantısı
Akan Belen

Bu yüzden pompa yakanlar bile var forumda.Lpg li araçta çeyreğin altına hiç düşmemek lazım.Hatta ben ben focus varken genelde yarım depo bulundururdum benzini

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • Çözüm
Mert Nazmi Serin

yakit isigi yandiktan sonra sistem otomatik olarak performansinizi dusurur.Amac yakiti kokune kadar bitirip, mazot pompasina zarar vermenizi engellemektir. Kullanici kitabinda daha detayli bilgi bulabilirsiniz.

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Ümit Mavigöz

yakit isigi yandiktan sonra sistem otomatik olarak performansinizi dusurur.Amac yakiti kokune kadar bitirip, mazot pompasina zarar vermenizi engellemektir. Kullanici kitabinda daha detayli bilgi bulabilirsiniz.

kullanıcı kitabını okumadım çünkü yoktu :) ama öğrendiğim iyi oldu 

Yorum bağlantısı
Mert Nazmi Serin

kullanıcı kitabını okumadım çünkü yoktu :) ama öğrendiğim iyi oldu 

Kadrandaki bilgi ekranındaki menzil 80  60 40 şeklinde performansı ve yakıt tüketimini düşürerek, aracın daha uzun mesafe gitmesini sağlamaya çalışır. Ben 1km yazdığı noktaya kadar denemiştim yanımda bidonda mazot olmasına güvenerek. Sonrasında kafamda bir şimşek çaktı ve motorda vak vak olduğu aklıma geldi ve zorlamaktan vazgeçip depoyu doldurdum. Öğrencilik zamanımda az yaksın 70le giderim nasıl olsa diye günlük  10 tl lik mazotla sürekli yakıt ışığı yanarken gezdiğimi bilirim :)

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Lpg haricinde böyle şeylerin olmaması gerekir.. Yada ben ne benzinde ne dizelde böyle bir şey yaşamadım... 

Sani'cim dizellerin yakıt pompası benzinliler gibi değil diye biliyorum... 

Yorum bağlantısı
Ümit Mavigöz

Lpg haricinde böyle şeylerin olmaması gerekir.. Yada ben ne benzinde ne dizelde böyle bir şey yaşamadım... 

Sani'cim dizellerin yakıt pompası benzinliler gibi değil diye biliyorum... 

olmaması gerekir diyorsan mehmet abi yaşadığım şey piskolojik ibre düştükçe araba yavaşlıyo gibi geliyo :D

Yorum bağlantısı
Mert Nazmi Serin

vak vak dedigimiz, elle sıkıstırma pompası, hani eski tansiyon aletlerinde de olurdu. Ben kendi aracimda yakit konulsun yada konulmasin, depo kapagi acilip kapandiginda aracta bir rahatlama hissederdim.

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...