Önder Özcan 28 Ağustos 2013 Yazar Paylaş 28 Ağustos 2013 Murat'ın şurada verdiği linkteki bilgiler de hoşuma gitti belki gözünüzden kaçmıştır. Evde izlemek üzere aklıma yazıyorum,teşekkürler abi. Yorum bağlantısı
Serdal Soysal 31 Ağustos 2013 Paylaş 31 Ağustos 2013 (düzenlendi) Hayırlı olsun Önder abi, kazasız belasız ve cezasız günler de kullanman dileğiyle. Bu motor tam bi hastalık bende de başladı, 31 Ağustos 2013 tarihinde Serdal Soysal tarafından düzenlendi 1 Yorum bağlantısı
Önder Özcan 27 Eylül 2013 Yazar Paylaş 27 Eylül 2013 yakıtı ölçmek kısmet olmamıştı bir türlü,taa ki düne kadar (<--- bu smileyden konunun anafikri anlaşılmış sanırım) motora en son 25 tl lik benzin alıp,sayacı sıfırlamıştım.dün sabah bostancıdan kadıköye giderken,heran bitebilir endişesiyle beraber,bitmeden kadıköye vardığımda sayaç162 km gösteriyordu. 25tl / 4,9=5,10 litre, 5,10*100/162= 3,15 litre 100 km de 3,15 litre kabaca ya da 25/162=15,432 KRŞ işin açığı bu rakamlara ben bile inanamadım.-ki daha benzin bitmemişti bilmeyenler için,yakıt musluğu 3 kademe.1-kapalı 2-açık (günlük normal kullanım modu) 3-rezerv yakıt modu (normal açık modda kullanırken,depoda 20 km daha gidecek kadar yakıt kalınca,musluğun bu konumunda karbüratöre artık yakıt gelmiyor,motor önce tekliyor sonra stop ediyor,bu durumda hemen rezerv moda alıyoruz,benzinimizin bitmek üzere olduğunu anlayıp en kısa sürede ikmal yapıyoruz) akşam eve dönüş için ise musluğu direk rezerv moda aldım.akşam trafiğinde kadıköy-bostancı E5 de yakıt bitmesi sonucu kesiklik veya stop etme sorunu yaşamamak için.sonra istikamet içerenköy halyolundaki petrol ofisi tekrar 25 tl lik benzin alıp sayacı sıfırladım.yeni ölçüm sonucunu da yazarım artık. bu değerlere bakıp iç geçiren arkadaşlarıma da nazar etme ne olur diyorum 1 Yorum bağlantısı
Önder Özcan 27 Eylül 2013 Yazar Paylaş 27 Eylül 2013 Alıştıkça daha az yaktıracaksın Valla bu değerler doğruysa bu da yeter bana abi Yorum bağlantısı
Önder Özcan 27 Eylül 2013 Yazar Paylaş 27 Eylül 2013 Kazasız belasız inş. Hayırlı olsun abi konuyu yeni gördüm. Teşekkür ederim arkadaşlar Yorum bağlantısı
Önder Özcan 27 Eylül 2013 Yazar Paylaş 27 Eylül 2013 Abi motor zevkli ama tehlikeli. Dün iş yerindeki abimiz organize sanayiye ilk girişteki köprünün altından geçerken araba çarptı. Allahtan kendisinde öok bir şey yok. Elinde kırık oluşmuş. Motorunda çok büyük hasar yok... çok geçmiş olsun Mert.Maalesef ülkemizde motor,araçtan sayılmıyor,motora karşı trafik adabı işlemiyor. ben her gerçek trafiğe çıktığımda adeta yaşama savaşı veriyorum. normal şeritte gidince arkadan gelen dibine girip sıkıştırıyor,çekil diye. iki şeridin arasında (yani 2 aracın arasında) gitmek,en ufak hatada zaten ölmek demek,emniyet şeridi,normalde zaten yasak.ama girip de ordan gitmek istersen motorlar için tuzaklarla dolu.asfalttan sıçrayan bütün çer çöp,mıcır parçaları,çamur kalıntıları yani morotun dengesine bozacak herşey orda.artı bunlardan beteri hemen yanındaki ölümcül giyotin denebilecek çelik bariyerler. daha sayacak çok şey var... Yorum bağlantısı
Önder Özcan 27 Eylül 2013 Yazar Paylaş 27 Eylül 2013 Bizim arkadaş şeritten ilerliyomuş. Diğer şeritteki adam motoru görmemiş ve şerit değiştirirken çarpmış bizim arkadaşa. Neyseki çok ciddi bir durum yok ama araç sürücüsü çok aşırı üzülmüş. Hastaneye götürmüş başından falan ayrılmamış. :Ne lazımsa yapayım demiş. Böyle olunca da bizim arkadaş bir şey diyememiş. Neyse elini özel bir şeye sarmışlar. Artık bundan sonra motora binemem diyor. Eşim hayatta izin vermez diyor... en çok karşılaşılan motor kazası... eğitimcilerin uyarıları,araçlarla yanyana gitmeyin.aynalardan görülebilecek konumda olun. çok sık korna kullanmak gerek. koruyucu giysisi var mıydı arkadaşının Yorum bağlantısı
Önder Özcan 28 Eylül 2013 Yazar Paylaş 28 Eylül 2013 Peki 25tl kaç gün yetti abi ? 13 gün ama kimi gün 3 km gidip carrefoura bıraktım ordan metro ile kadıköy yaptım,kimi gün kadoköye kadar gittim.geçen hafta haremden arabalıyla geçip işe kadar gittim,falan filan 13 gün kullandım yani 25 tl yi (ama yanında akbil de kullanıyorum tabi ki) Yorum bağlantısı
Emin Önal 30 Eylül 2013 Paylaş 30 Eylül 2013 Her halukarda neredeyse 1 aylık gidiş-geliş sürecini yarım depo mazot parasına kapatmışsın 1 Yorum bağlantısı
Önder Özcan 12 Kasım 2013 Yazar Paylaş 12 Kasım 2013 70 liralık benzin ile 510 km 13,7 kurus yapar kilometrede yani 2,86 lt/100km motosiklet ekonomik ve zevkli birşey olduğu kadar güvenli de olsaydı keşke.daha bu sabah e5 te sağına bakmadan şerit değiştirmeye çalışan bir abla sağ arka tampondan benim ön tekere sıyırma geçti,10 cm ile kurtuldum.hızın düşük bile olsa,şerit değişirken ön tekere değdiği an yerdesin... Yorum bağlantısı
Misafir 12 Kasım 2013 Paylaş 12 Kasım 2013 70 liralık benzin ile 510 km 13,7 kurus yapar kilometrede yani 2,86 lt/100km motosiklet ekonomik ve zevkli birşey olduğu kadar güvenli de olsaydı keşke.daha bu sabah e5 te sağına bakmadan şerit değiştirmeye çalışan bir abla sağ arka tampondan benim ön tekere sıyırma geçti,10 cm ile kurtuldum.hızın düşük bile olsa,şerit değişirken ön tekere değdiği an yerdesin... Büyük geçmiş olsun.. Yorum bağlantısı
Önder Özcan 12 Kasım 2013 Yazar Paylaş 12 Kasım 2013 Büyük geçmiş olsun.. teşekkürler.sıkışık trafikte çok sıkıntı oluyor. Yorum bağlantısı
Misafir 12 Kasım 2013 Paylaş 12 Kasım 2013 teşekkürler.sıkışık trafikte çok sıkıntı oluyor. Aslında devlette bunu biliyor ki motorları araç niyetine saymıyorlar TR de. Birçok ölümlü kaza oluyor bu sebeple. Hal böyle iken çeşitli yerlerde bisiklet yolu yapılan bir ülkede, duble yol çalışmalarında 1,5 mt lik fazlalık ile motorlar içinde belki yarım şeritlik bir ayrı yol yapılabilir. Gerçi emniyet şeridini bile işgal eden bizlere ne der bilinmez.. Yorum bağlantısı
Önder Özcan 12 Kasım 2013 Yazar Paylaş 12 Kasım 2013 güzel motor lakin dikkat edin fazla zara zora gelmez... kazasız sürüşler... kesinlikle. e5 te boş yolda 80 dedin mi üzerinde durmak sorun oluyor.hem aerodinamikten,hem titreşimden. sakin sakin kullanıyoruz işte,başlangıç motorum Yorum bağlantısı
Önder Özcan 27 Ekim 2014 Yazar Paylaş 27 Ekim 2014 Güle güle kullan abi. ilk motorumdur. vites düşürürken debriyajı sert bırakma arka tekerdeki saplamaları kırıyor seyhan150c nin kronik sorunudur saplama konusunda çok haklıymışsın kardeşim bu yaz başında kendi kontrolüm sırasında arka dişliyi tekere bağlayan saplamaların gevşek olduğunu farkedip,tamircide saplamaları değiştirdim.usta bana kalkışlara dikkat etmemi,bu motorların hastalığının bu olduğunu söyledi.yıllardır araba kullandığım için zaten kalkışlarda sorun yoktu.fakat bu motorun gaz tepkimeleri tam bir eziyet-işkence.sabit hızda ilerlerken bile (5. vites)ilerdeki yolun durumuna göre gazı bir miktar kıstığım an motor komresyona binip öne doğru kapaklanıyor,yeniden gazı açınca da (ne kadar kibar olsan da,gazı yavaş açsan da )arkaya doğru kasılıyor.yani gazı her açıp kapamada ön dişlinin tepkisi,zincir sayesinde arka dişlide kat kat fazlasıyla kasılma olarak hissediliyor.işte bizim sorunumuzun sebebi de bu.zincir arka dişliye her kuvvet uyguladığında,dişli-dolayısı ile saplamalar-hareketi tekerleğe iletmek için kasılıyor.kasılma dediğim bildiğin,zincirin önce boşluk verip sonra aniden vurma şeklinde dişliyi döndürmesi olması gereken ise kesintisiz bir hareket. geçtiğimiz perşembe herşey yolunda, sabah işe giderken,4. viteste bir anda motosiklet,vitesi boşa almış gibi oldu.ekranda 4. vites yazısı yanmaya devam ediyor ancak motor çalıştığı halde gaza (gitme olarak) tepki vermiyordu.boş viteste gaz verir gibi oldu.sağa çekip vitesi 1-2-3 falan yaptım sonuç aynı.işe geç kalma endişesiyle saplamalara bakmak da aklıma gelmedi,hem daha 4-5 ay önce değiştirmiştim saplamaları...mecburen motoru orada kitleyip işe gittim. akşamında tamircide karşımıza çıkan tablo gene saplamalar oldu.dişliyi tekere bağlayan saplamalar kırılmış. bu sorun eğer bu kadar sık olacaksa benim buna çok canım sıkıldı doğrusu.her an tetikte olmak gerek,kırıldı kırılacak... bu gaz tepkimesini makul seviyelere çekecek bir çözüm gerek bana Yorum bağlantısı
Lokman Ceritlioğlu 27 Ekim 2014 Paylaş 27 Ekim 2014 Önder geçmiş olsun. zincirli oluncada böyle sorunlar oluyor. kubada ha bire zincir ayarı yapmak gerekiyordu, devamlı gevşiyordu. 1 Yorum bağlantısı
Önder Özcan 27 Ekim 2014 Yazar Paylaş 27 Ekim 2014 Önder geçmiş olsun. zincirli oluncada böyle sorunlar oluyor. kubada ha bire zincir ayarı yapmak gerekiyordu, devamlı gevşiyordu. sağol abi.haklısın zincirlinin biraz sıkıntısı var.her 500 km de önce temizleyip sonra yağlamak gerekiyor .yağlayınca da ne yaparsan yap giderken yağın fazlasını arka lastik ve janta fırlatıyor.zaman zaman bollaşıyor ayar istiyor. yukarda anlattığım ise en büyük dert. ama tabi şu var,ne kadar ekmek o kadar köfte.markasına ve fiyatına göre 1 Yorum bağlantısı
Recommended Posts