Borga Tansel 30 Ağustos 2013 Paylaş 30 Ağustos 2013 Özellikle yaz aylarında haberlerde sürekli otobüslerin alev aldığını okuyoruz. Az önce de milliyette böyle bir haber okudum. http://gundem.milliyet.com.tr/icinde-33-yolcu-vardi/gundem/detay/1756739/default.htm Haberlerde bunların neden yandığı hakkında bir bilgi bulunmuyor. Bende burada konu açarak bunu tartışalım istedim. Acaba bu otobüsler neden yanıyor olabilir? Benim aklıma gelen 10 numara yağ kullanımları gibi geliyor. Buna bağlı olarak aşırı ısınan motordan alev çıkar mı? Yorum bağlantısı
Eray Sireli 30 Ağustos 2013 Paylaş 30 Ağustos 2013 (düzenlendi) kaçak yakıt ve yağ. Bu kaçak yakıtı direk mazot ollarak getirmiyorlar, ham getirip merdivenaltı yerlerde ne yapıyorlarsa kendileri işliyor. Yani ne yapıldığı içinde ne olduğu bilinmiyor, Suriye mazotu diye adlandırılan bir yakıtın litresini 2,1 ile 2,5 tl gibi fiyatlara satıyorlar. Mersin, adana ve tırcılığın geliştiği doğu illerinde göz göre göre satılıyor, eminim herkesin polisin bile haberi vardır. Geçerli bir sebep değil ama yakıtın pahalı olması nedeniylede alıp kullanıyorlar. Sonra bu vahim sonuçlara kadar varıyor iş. 30 Ağustos 2013 tarihinde Eray Sireli tarafından düzenlendi 1 Yorum bağlantısı
Borga Tansel 30 Ağustos 2013 Yazar Paylaş 30 Ağustos 2013 (düzenlendi) kaçak yakıt ve yağ. Bu kaçak yakıtı direk mazot ollarak getirmiyorlar, ham getirip merdivenaltı yerlerde ne yapıyorlarsa kendileri işliyor. Yani ne yapıldığı içinde ne olduğu bilinmiyor, Suriye mazotu diye adlandırılan bir yakıtın litresini 2,1 ile 2,5 tl gibi fiyatlara satıyorlar. Mersin, adana ve tırcılığın geliştiği doğu illerinde göz göre göre satılıyor, eminim herkesin polisin bile haberi vardır. Geçerli bir sebep değil ama yakıtın pahalı olması nedeniylede alıp kullanıyorlar. Sonra bu vahim sonuçlara kadar varıyor iş. Klasik bir soru olan "insan hayatı bu kadar ucuz mu?" demek geliyor ama bu ülkede bu lafı o kadar çok kullandık ki artık fayda etmiyor.. Yazık! 30 Ağustos 2013 tarihinde Borga Tansel tarafından düzenlendi 1 Yorum bağlantısı
Serkan Ünsalan 30 Ağustos 2013 Paylaş 30 Ağustos 2013 merdiven altına gerek yok bir köşede emniyet bekleme noktası diğer köşede 10 numara yağ satan yerler var.odam kendi clio marka araçına bile yağ koyuyor. işi litre bazına vurunca yağ yakmak daha ucuza geliyor öte yandan motorun ömrünü yiyor.insan hayatını düşünen yok herkes artık daha fazla nasıl kazanırım diye düşünüyor. bizim memlekette şehir içinde çalışan minibüsler bile artık 10 numara yağ yakmaya başladı.ne zaman yanımdan bir araç geçse araçlardan çıkan yağ kosunu çok kötü kokuyor. Yorum bağlantısı
Evren Erakçora 30 Ağustos 2013 Paylaş 30 Ağustos 2013 mazot bu kadar pahalı olursa , normal. 2 Yorum bağlantısı
Onur Fatih Yurter 30 Ağustos 2013 Paylaş 30 Ağustos 2013 10 numara yağdan dolayı yanıyor genelde. Ama su ısıtıcısını açık bırakıp içinde su olmadığı zaman oda yakıyor otobüsü Yorum bağlantısı
Erdem Terzioğlu 30 Ağustos 2013 Paylaş 30 Ağustos 2013 Evet en büyük suçlu 10 numara yağ. Ancak haberde ufak bir ayrıntı var. Su ısıtıcıdan yangın çıkması ile ilgili olarak. Elbette ifade verirken biz 10 numara yağ kullanıyorduk ondan oldu demeyecekler ama otobüs sektöründe bulunmuş bir insan olarak bu konuya da değinmek istiyorum. Otobüslerde bulunan su ısıtıcıları maalesef ki ülkemizde suların kireçli olmasından dolayı ve otobüslerin bu su ısıtıcılara suları genellikle mola yerlerinden doldurmaları ve bu suların çoğunlukla otobüs yıkama ve bu kadar çok otobüsün durduğu bir yerde lavabolardaki aşırı su tüketimi nedeni ile kuyu sularından olması nedeni ile su ısıtıcılar hep bu kireçli su ile doldurulmaktalar. Hal böyle olunca nasıl ki sular kireçli olunca evlerimizdeki çaydanlıklar kireç kaplıyorlarsa bu su ısıtıcıların rezistansları da kireçle kaplanıyor. Tabi su kaynayınca otomatik olarak kapanması gereken bu ısıtıcılar kireçle kaplanınca suyun sıcaklığını ölçemiyor ve görevini yerine getiremiyor. Hal böyle de olunca eğer ki muavin de su ısıtıcıyı açık bırakıp başında durmazsa hem uzun süreli elektrik akımı çeken ısıtıcının kabloları aşırı ısınmaya maruz kalıyor hemde bu su ısıtıcıların gövdesi plastikten olduğu için alev alabiliyor. Bu kireç işinin temizlenmesi de çok kolay değil ama çokta zor da değil. Belirli aralıklarla evlerde kullandığımız por çöz bu işi görecektir. Ancak bunu yapabilmek için makinenin komple sökülmesi gerekecek. Buda bir işçilik ve maliyet getirecektir. Ayrıca bu porçöz kullanımı sonrasında iyi bir temizlik olmaması zehirlenme vakalarına yol açabilir. Yine de 10 numara yağın suçu da yadsınamaz derecede yüksek. Ancak şöyle de bir düşününce ankaradaki halk otobüslerinin %80'i yağ kullanıyor. 10 numara yağ otobüslerin yanmasına neden oluyor olsa ben ankarada hiç otobüs yandığını duymadım. Suçu hemen yağa yada ısıtıcıya çıkarabilmek kolayda değil sanırım. 4 Yorum bağlantısı
Misafir 30 Ağustos 2013 Paylaş 30 Ağustos 2013 Eskiden 403lerde yanma hadisesi çok olunca Mercedes'in teknik hatası olduğuna dair bir algı oluşturmaya çalışılmış, sonunda yangın sebebinin araçta maliyeti bahane edilerek kullanılmayan orjinal parçalar olduğu Mercedes tarafından açıklanmıştı. Örneğin birkaç araçta orjinali çelik hortum olan bir parçanın, maliyet nedeni ile ev tüplerinde kullanılan plastik hortumlarla değiştirildiği için yangın çıktığı belirtilmişti. Saygılarımla. Yorum bağlantısı
Ayhan Onaran 30 Ağustos 2013 Paylaş 30 Ağustos 2013 Evet orjinal yedek parça kullanılmaması bence de büyük etken. Yorum bağlantısı
Erdem Terzioğlu 30 Ağustos 2013 Paylaş 30 Ağustos 2013 Tabi şunu da belirteyim geçenlerde bir arkadaşım Bursa'dan Kastamonu'ya gelirken Türkiye'nin bilindik bir firması ile gelirken (k.... k... firmanın adı) otobüsün normalde 7 saatlik yolu 12 saatte geldiğini söyledi. Yol boyunca her benzinlikte amonyak aradıklarını arabanın gitmediğini söyledi. Muavine sorduğunda bu travegolar amonyak olmayınca gitmiyor demiş. Arkadaş ta tabi inanmış. Ama ben pek inanmadım. Amonyak 10 numara yağın incelmesini ve kolay yanıcılığını sağlayan bir madde. Oldukça yanıcı ve parlayıcı bir madde. Eğer benzinlikte amonyakı bulmuş olsalar kimya profesörü şoför depodaki yağ oranını göz kararı kestirip ona yetecek kadar amonyakı hassas terazisi ile ölçüp depoya koyacaktı. Sonuçta hassas terazi ile dengeli bir karışım yaptığı için sorun çıkmayacaktı. Yada terazideki 5 litrelik hata payı ile otobüs parlayacaktı. Kasko şirketleri inşallah 10 numara yağ kullanımı sonucu oluşan hasarları ödemiyorlardır. bunu tam bilmiyorum ama eğer ödeme yapılıyorsa insanların vurdumduymazlıkları daha da artarak devam eder. 5 Yorum bağlantısı
Ertan Alptekin 30 Ağustos 2013 Paylaş 30 Ağustos 2013 (düzenlendi) 10 numara yağ özellikleri hakkında buradan biraz bilgi sahibi olabilirsiniz. İnceltici (alkol, amonyak vb.) yakıtın tutuşmasını kolaylaştırır. Belki de bu yüzden. Yalnız mazot da 55 derecede parlayabilir. Com. Rail sistemlerde yakıt sıcaklığı daha yüksektir. Yangın nedeni yüksek ihtimalle bir kaçaktan olabilir... düzeltme: edit 30 Ağustos 2013 tarihinde Ertan Alptekin tarafından düzenlendi 1 Yorum bağlantısı
Furkan Avcı 30 Ağustos 2013 Paylaş 30 Ağustos 2013 Mazot pahalı olmasa kimse 10 numara yağ kullanmaz. Geçen konusu olmuştu hukümet (sanırım maliye bakanıydı) bu soruna çare olarak 10 numara yağdan alınan vergiyi yükseltecekti . Bu çözüme bi taraflarımla gülmüştüm 5 Yorum bağlantısı
Mehmet Pınar 30 Ağustos 2013 Paylaş 30 Ağustos 2013 http://www.hurriyet.com.tr/gundem/24528367.asp Bu mazotlar nereye gidiyor sanıyorsunuz? 1 Yorum bağlantısı
Ayhan Onaran 30 Ağustos 2013 Paylaş 30 Ağustos 2013 Ölmüşüz de ağlayanımız yok derler ya işte öyle.. Yorum bağlantısı
Nihat Palolu 30 Ağustos 2013 Paylaş 30 Ağustos 2013 Özellikle yaz aylarında haberlerde sürekli otobüslerin alev aldığını okuyoruz. Az önce de milliyette böyle bir haber okudum. http://gundem.milliyet.com.tr/icinde-33-yolcu-vardi/gundem/detay/1756739/default.htm Haberlerde bunların neden yandığı hakkında bir bilgi bulunmuyor. Bende burada konu açarak bunu tartışalım istedim. Acaba bu otobüsler neden yanıyor olabilir? Benim aklıma gelen 10 numara yağ kullanımları gibi geliyor. Buna bağlı olarak aşırı ısınan motordan alev çıkar mı? Haberde yangının neden kaynaklandığını yazmışlar. Yorum bağlantısı
Borga Tansel 30 Ağustos 2013 Yazar Paylaş 30 Ağustos 2013 Haberde yangının neden kaynaklandığını yazmışlar. Sadece bu habere göre yazmadım ben onu. Genel olarak... Yorum bağlantısı
Borga Tansel 30 Ağustos 2013 Yazar Paylaş 30 Ağustos 2013 Mazot pahalı olmasa kimse 10 numara yağ kullanmaz. Geçen konusu olmuştu hukümet (sanırım maliye bakanıydı) bu soruna çare olarak 10 numara yağdan alınan vergiyi yükseltecekti . Bu çözüme bi taraflarımla gülmüştüm Dün gece güncellenen fiyatları gördüm, küçük dilimi yuttum resmen. 97 oktan benzin 5.20 TL idi... Yorum bağlantısı
Mehmet Gülle 30 Ağustos 2013 Paylaş 30 Ağustos 2013 usta 10 numara yağ eskide kaldı ya yapma mazot mevzusu var şimdi yine içine yağ ve yanıcı bir madde koyuyorlar bende tır aleminin içindeyim akrabalardan dolayı tandııgım bütün tırcılar kullanıyor ve bi sıkıntı olmuyor yani daha rastlamadım mazot yüzünden yanan tıra. yanmaların büyük bir dilimi balata kapması veya yanlış fren kullanımıdır tabi yanlış fren kullanımı yolcu otobüslerinde çok görülmez ama balata kapması görünür diye düşünüyorum bir de dediğiniz gibi şu çay kahve makinası çok sorun çıkartıyormuş. Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk 30 Ağustos 2013 Paylaş 30 Ağustos 2013 Bunlar sistem tasarım hataları. Çakma elektrikli alet bağlantıları. Su ısıtıcının suyu bitince yanması ne demek ya? Yanmaz yanamaz. Otomatiği bilmemnesi termiği yok mudur? Tamamen üretim problemi. Elektrik problemleri. 10 numara yangınla alakalı olamaz. Araçlarda çok aksesuar olmaya başladı. Durduğu yerde bile elektrik kullanımı çok fazla akım yüksek. düşük voltajla çalışan sistemler haliyle yüksek amper çekiyor. Kablo kalınlıkları ise ciddi maliyet ve ağırlık. Bence otobüslerde 48V gibi bir sistem olmalı. Lokal invertörlerle cihazlara besleme olmalı. 6 Yorum bağlantısı
Mehmet Gülle 30 Ağustos 2013 Paylaş 30 Ağustos 2013 Bunlar sistem tasarım hataları. Çakma elektrikli alet bağlantıları. Su ısıtıcının suyu bitince yanması ne demek ya? Yanmaz yanamaz. Otomatiği bilmemnesi termiği yok mudur? Tamamen üretim problemi. Elektrik problemleri. 10 numara yangınla alakalı olamaz. Araçlarda çok aksesuar olmaya başladı. Durduğu yerde bile elektrik kullanımı çok fazla akım yüksek. düşük voltajla çalışan sistemler haliyle yüksek amper çekiyor. Kablo kalınlıkları ise ciddi maliyet ve ağırlık. Bence otobüslerde 48V gibi bir sistem olmalı. Lokal invertörlerle cihazlara besleme olmalı. mehmet emmi çok teknik oldu abi ya invitörler 48 voltlar filan bence teknik hata zor bir durum abi bu otobüsü yapan bir iveco bir lada değil sonuşta mercedes mercedes adam v6 tır motoruna hatta her tıra ve otobüse bağımsız pompa koyuyor silindir başına ki tek bir arızadan otobüs yolda kalmasın yoluna devam etsin diye 98 model tırında bile hararet yapacagını anladıgı zaman gaz pedalini iptal ediyor koruma moduna geçiyor böyle bir mühendislik bence voltaj konusunu filan düşünmüştür gibime geliyor yani bence sorun elektronik değil mekanik bakımsızlık filandır diye düşünüyorum Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk 30 Ağustos 2013 Paylaş 30 Ağustos 2013 O elektrik işleri üstüste üstüste yapılıyor. klima geliyor TV geliyor ışıklar değişiyor led ekleniyor vs vs. başlangıçta testlerde iyi çıkıyor belki ama havalandırma fanı vs devre dışı kaldığında çeşitli beklenmedik çapraz şartlarda iflas edebilir. Düşünmesi lazım ama düşünmemi olabilir. Ben 15 senedir mühendis yetiştiriyorum. Mühendis ne hata yapar tahmin edebilirim. Yapar mı yapar. Airbus 380 lerin lityum pilleri bile yangın çıkardı da NiMh e dönecekler. 777 miydi hangisi unuttum şimdi. 2 Yorum bağlantısı
Mehmet Gülle 30 Ağustos 2013 Paylaş 30 Ağustos 2013 gerçi şimdi tekrar düşündümde doğru söylüyorsun abi bizde 76 model otobüs var mercedes eski 52 302 filan düşündüğümde elektronik olan tek aksam motorun kolçakla değilde marş motoruyla çalışması geri kalan her şey basit elktrik veya mekanik ve bu otobüslerin günümüze kadar yanmamış olması ve günümüzde bile bi sıkıntı çıkarmaması dediğiniz gibi elektronik devrelerin olmaması gibime geldi çıkarabildiği tek sorun sabah çalışmama durumu onuda 2 ile vurdurarak hallediyorsun birde aklıma gelen bir diğer husus bu megastar diye bir pikap çıktı pikaplarda elektronik sisteme geçiş denemesi olarak görüyorum ve sadece ben tesisatı yanan 4 5 tane gördüm Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 30 Ağustos 2013 Paylaş 30 Ağustos 2013 Bugüne kadar yanan mercedes davalarının hepsini mercedes kazanmış. Yorum bağlantısı
Adem Cengiz 31 Ağustos 2013 Paylaş 31 Ağustos 2013 Hocam, o BOEING 787 (Dreamliner) All Nippon Airways uçağında oldu. Airbus uçaklarında Lityum Pil kullanılmadığından sorun yok. Ama hatalı tasarım, bunu nasıl düşünmezler denilen o kadar çok durum oluyor ki, ancak bir kaza olunca ortaya çıkıyor. İşte AirFrance Airbus A330 kazası: http://www.airkule.com/yazar/AIR-FRANCE-KAZASI-VE-SIDE-STICK-TEKNOLOJISI/640/ O elektrik işleri üstüste üstüste yapılıyor. klima geliyor TV geliyor ışıklar değişiyor led ekleniyor vs vs. başlangıçta testlerde iyi çıkıyor belki ama havalandırma fanı vs devre dışı kaldığında çeşitli beklenmedik çapraz şartlarda iflas edebilir. Düşünmesi lazım ama düşünmemi olabilir. Ben 15 senedir mühendis yetiştiriyorum. Mühendis ne hata yapar tahmin edebilirim. Yapar mı yapar. Airbus 380 lerin lityum pilleri bile yangın çıkardı da NiMh e dönecekler. 777 miydi hangisi unuttum şimdi. 1 Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk 31 Ağustos 2013 Paylaş 31 Ağustos 2013 (düzenlendi) o kazayı derste anlatırım her zaman. bir de 1992 lyon kazası var. airbus. kaza sonrası tüm uçaklardaki yaklaşma cihazı arayüzü değiştirildi. teknik hata değil tasarım hatası. 31 Ağustos 2013 tarihinde Mehmet Göktürk tarafından düzenlendi 1 Yorum bağlantısı
Recommended Posts