İçeriğe Yönlendir

Akü Değişimi Sonrası


Hakkı Kurt

Recommended Posts

Hakkı Kurt

Arkadaşlar merhaba, 1eylül pazar günü, aracı çalıştırayım dedim bir baktım akü bitmiş, araçtan tepki yok, kayınbiraderim ben onu doldurtayım deyince aküyü söktük, sağolsun aküyü takviye edip getirdi.(akü 1 günden fazla bir süre elektrikçide kaldı).Geldim baktım araç çalışıyor ama aküde can yok, değişmesi gerek, zaten ilk baştan niyetim o olduğu için yeni aküyü alıp gelip benim araca taktık.(Mutlu akü aldım. fiestaların aküleri standart akülerden biraz daha kısaymış öğrenmiş oldum, eskisini verdik yenisini aldık).Haliyle radyo sıfırlandı.Dün aracımı standart bakıma götürdüm kendi ustama, dönüşte depoda çeyrek depo yakıt olmasına karşın uyarı ışığı yandı ve 80 km yol gider gösterdi.

 

Akü ile ilgili bir sorun olabilir mi, ya da neden olabilir, değerli yorumlarınızı bekliyorum.

Yorum bağlantısı
Mehmet Kaya

Akü ile ilgili olduğunu sanmıyorum. Yol bilgisayarı değerleri sıfırlandığı için ve sizin kısa mesafe kullanımına göre aracın depodaki yakıtla gideceği mesafe kısalır.

 

Yani yol bilgisayarında 100 km ortalamanız 10 litre gibi bir rakam olursa depodaki yakıtla gideceğiniz yol az olacağından 80 km uyarısı vermesi normaldir.

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Serhan Gürbüzol

Akü ile ilgili olduğunu sanmıyorum. Yol bilgisayarı değerleri sıfırlandığı için ve sizin kısa mesafe kullanımına göre aracın depodaki yakıtla gideceği mesafe kısalır.

 

Yani yol bilgisayarında 100 km ortalamanız 10 litre gibi bir rakam olursa depodaki yakıtla gideceğiniz yol az olacağından 80 km uyarısı vermesi normaldir.

+10

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Hakkı Kurt

Teşekkür ediyorum cevaplarınız için, benimde aklımda olan bir durumdu :)

Yorum bağlantısı
Mehmet Levent

ben de dün gece itibari ile marş basamayacak kadar bitmiş bir aküye sahibim. Ford Fiesta 2009 Titanium TDCİ için 66 Amper'lik akü olacağını söylediler. Ne derece doğrudur? Fiyat olarak da servis 250 TL, akücüler ise Mutlu akü için 195 TL bir fiyat önerisinde bulundu. Yardımlarınızı bekliyorum. Kendim alıp takayım desem sorunlar olacak gibi duruyor... Akücüyü aracımın şu durmakta olduğu kapalı otoparka çağırmak dışında bir çıkış yolum yok gibi duruyor...ne dersiniz??

Yorum bağlantısı
Mehmet Levent
(düzenlendi)

benim de aklıma o gelmiyor değil ancak kapıya kadar gelişe işçilik almadıklarını savunup 195 TL fiyat verdi Mutlu akü 66 amperlik silver için. gold ise 205 olur diyorlar. hiç anlamadığım konular :(

Marka : Ford - Otosan Model : FIESTA 1.4 TDCI Akünüz : 12 / 66 OP. TIPI Kod : LBS3-66A tarihinde Mehmet Levent tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Hakkı Kurt

Akümü kendim söküp götürdüm, 66 amper aküyü 180 liraya aldım(mutlu akü), eski aküsünü getirene 25 tl indirim vardı geçen hafta.

Yorum bağlantısı
Mehmet Levent

Akü takmasını bilen arkadaşlarla bu konu Hakkı Bey sizin de anlattığınız şekilde çözülecek gibi duruyor :)

Yorum bağlantısı
Hakkı Kurt

Mehmet Bey bizim araçların aküsünü söküp yenisini takmak çok basit, anahtar setiniz varsa  2 dakikada halledersiniz.Tabi bende hiç bir şey olmadığı için sevdiğim bir abim sağolsun yardım etti 2 dakikada çıkarıp yenisini taktık.(Bu arada "kendim söküp götürdüm" yalanım ortaya çıktı :blush: )

Yorum bağlantısı
Atilla Atun

Arkadaşlar merhaba, 1eylül pazar günü, aracı çalıştırayım dedim bir baktım akü bitmiş, araçtan tepki yok, kayınbiraderim ben onu doldurtayım deyince aküyü söktük, sağolsun aküyü takviye edip getirdi.(akü 1 günden fazla bir süre elektrikçide kaldı).Geldim baktım araç çalışıyor ama aküde can yok, değişmesi gerek, zaten ilk baştan niyetim o olduğu için yeni aküyü alıp gelip benim araca taktık.(Mutlu akü aldım. fiestaların aküleri standart akülerden biraz daha kısaymış öğrenmiş oldum, eskisini verdik yenisini aldık).Haliyle radyo sıfırlandı.Dün aracımı standart bakıma götürdüm kendi ustama, dönüşte depoda çeyrek depo yakıt olmasına karşın uyarı ışığı yandı ve 80 km yol gider gösterdi.

 

Akü ile ilgili bir sorun olabilir mi, ya da neden olabilir, değerli yorumlarınızı bekliyorum.

Geçen yıl başıma geldi avm içinde kaldık çalışmadı.

Yeni akü aldık geldik çalışır vaziyette değiştirdik ve yakıt sıfırlandı .

Ford servisine gittim ve bana 700 tl lik saçma sapan yakıt pompası değişecek dediler.

O arada Ankaraya gidicem ve yolda kalmaktan korktuğum için depoyu fulledim her zamanki gibi ve ver elini Ankara.

Birkaç depo doldur kullan yaptıktan sonra düzeldi ama bende şekilden şekile girdim tabii.

Yani ekstra bi masraf etmeye gerek yok Hakkı kardeşim.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Hakkı Kurt

İyiki değiştirmemişsiniz, teşekkür ederim.

Yorum bağlantısı
Mehmet Levent

Dün bir arkadaşım elinde 62 ah bir aküyle bana geldi ve onu taktık. 17 cm boy olması gerektiği için ne bulduysak onu takmış olduk ve 120 tl ye bitirmiş oldum işi. Fransız bir firmanın ürettiği 2 yıl garantili bir ürün ama bakmadım markasına. gayet sağlıklı bir şekilde çalışıyor şu an için.... teşekkürler ilginize. Aracın üzerinden söktüğüm orjinal Ford logolu akü ise 60 Ah'idi.

Yorum bağlantısı
  • 4 hafta sonra...
Alper Demir

Yeni bir konu açmamak için buraya yazıyorum. Bir kaç saat önce markete girdim çıktım araç çalışmadı. Böyle bir şey olacağını söyleseler inanmazdım. Araçta o ana kadar hiç terslik hissetmemiştim. Araç çalışmadığı gibi tüm göstergeler pır pır ediyordu. Kapıları bile kitleyemedim. Kısaca ledleri pır pır ettirecek kadar kalmıştı. Önce korktum elektronik aksam gitti herhalde felan dedim. Sonra pırpır eden tavan lambası da yavaş yavaş gidince aküden herhalde dedim. Usta çağırdım. Aküden olduğu kesinleşti. 4.5 sene sonra orjinal aküsü tak diye bitmişti. 40 amperlik.

 

Usta varta 63 Amperlik akü daha iyi olur onu takalım dedi. Şimdi sorumu sorayım. 63 A lik aküye geçiş araçta sıkıntıya yol açar mı? Yoksa ustanın dediği gibi aracı daha da mı rahatlatır?

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...