İçeriğe Yönlendir

Hayal Kırıklığı


Misafir

Recommended Posts

Bugün aracımın 15.000 bakımını yaptırmak için ustaya götürdüm. Ustalar normalde peugeot servisinde çalışıyor ancak pazar günleri de kendi tamirhanelerinde iş yapıyorlar. Arabalar üzerine sohbet ederken Ford'un motorunun peugeot tarafından üretildiğini ve benim arabayla peugeot 206'nın motoronun hemen hemen aynı olduğunu öğrendim. Hatta usta peugeot'tan söktüğü bir parçayı getirdi gösterdi benim arabadakinin aynısı. Ve peugeot'nun jaguar'da dahil bir çok aracın motorunu ürettiğini söyledi. Dünyanın en kaliteli diesel motoru olduğunu söyledi. Bizler de araç alırken işte alman malıdır, şöyle sağlam olur vs. gibi düşüncelerimiz vardı. Bundan sonra ki araba tercihim muhtemelen farklı olacak. 

Yorum bağlantısı
Mustafa Karabulut

aracınızda bulunan motot PSA motor grubuna ait bir motordur, peugeot, citroen, ford, jaguar, mini gibi modellerde ortak teknoloji olarak kullanılmaktadır, PSA avrupada bulunan en büyük 2. otomotiv grubudur.

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Borga Tansel

Bugün aracımın 15.000 bakımını yaptırmak için ustaya götürdüm. Ustalar normalde peugeot servisinde çalışıyor ancak pazar günleri de kendi tamirhanelerinde iş yapıyorlar. Arabalar üzerine sohbet ederken Ford'un motorunun peugeot tarafından üretildiğini ve benim arabayla peugeot 206'nın motoronun hemen hemen aynı olduğunu öğrendim. Hatta usta peugeot'tan söktüğü bir parçayı getirdi gösterdi benim arabadakinin aynısı. Ve peugeot'nun jaguar'da dahil bir çok aracın motorunu ürettiğini söyledi. Dünyanın en kaliteli diesel motoru olduğunu söyledi. Bizler de araç alırken işte alman malıdır, şöyle sağlam olur vs. gibi düşüncelerimiz vardı. Bundan sonra ki araba tercihim muhtemelen farklı olacak. 

O zaman Jaguar'a da güvenmemeliyiz :)

Yorum bağlantısı
Mustafa Volkan Koca

İkiside benzer özelliktedir, fakat farklı motorlardır örn peugeot motorları 200-250 bin aralığında kötü kullanım sonucu anca dayanır ford motoru 350-400bin km rahatlıkla görür. Peugeot'un benzinli motorları daha iyidir dizelleri bu sebepten pek tercih sebebi değildir. 


Fakat bunun yanında aynı teknolojiyi kullanırlar bu sebepten bazı parçaları birbirine uyabilir.

Yorum bağlantısı

Aslında benim anlatmak istediğim; hani bizlerde hep işte alman malıdır, kalitelidir, fransız malı sağlam olmaz, çabuk arıza açar şeklinde bir intiba oluştuğu için hayal kırıklığım bu yüzden oldu. Yoksa dünyanın en kaliteli motoru olduğunu duyunca sevindim tabi :)

Yorum bağlantısı
İnan Çınar

sözgelimi datron da intel işlemci kullanıyor sony vailo da... sony e olan güveni kaybettirmemeli datronla aynı işlemciyi kullanması...( datronu aşağılamak değil amacım sadece aradaki farkı anlatmak)

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk

Bunlar artık süper teknolojiler değil. Kafaya takan herkesin yapabileceği şeyler. Türkiye kafaya taksa Türk malı motor kullanırlar.


O yüzden üstünlük yargısı olarak kullanılmamalı. Alt tarafı 90 hp dizel motor.


Yakında hepsi çin malı olur.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı

Bugün keşfettiğiniz gerçek 2006 yılından beri Ford kullanıcılarını rahatsız etmedi. Etmediği gibi memnuniyet yarattı. Hatta Volvo sahiplerinde de memnuniyet yarattı. Bir de motorlarının sorunzluğu ile ünlü Mazda sahiplerinde.

Mercedes Renault motoru kullanırken, Suzuk Vitara'nın en lüks jipinde Renault'un Trafik modelinin dizel motoru tercih edilirken, Ford'un en başarılı dizel motor üreticilerinden olan Psa grubunu tercih etmesi sizi üzmesin.

Birdahaki araç seçiminizde ortaklıklara dikkat edin. Yine bir Alman Opel Astra tercih edebilme ihtimaline karşılık dizel motorunun Albea ile aynı olması yine hayal kırıklığı yaratabilir.

Saygılarımla

Yorum bağlantısı
Eray Sireli

Birdahaki araç seçiminizde ortaklıklara dikkat edin. Yine bir Alman Opel Astra tercih edebilme ihtimaline karşılık dizel motorunun Albea ile aynı olması yine hayal kırıklığı yaratabilir.

 

Multijet motor albeada bile olsa memnuniyetsizlik yaşatmaz ama şase, kabin vs yaşatabilir.

Yorum bağlantısı
İbrahim Aslıoğlu

Dünyada motor üreticisi firma sayısı,araba üreten firma sayısından çok az.Nissan dizel motoru renaulttan alıyor.Hintli tata bir dönem mercedesten alıyordu.Halen aynı mı bilmiyorum.Opel ile Fiatın motorlarıda aynı.wolswagen grubunda 6 tane marka var.Yıllar önce anadol arabasında kullanılan motor,halen fordun bazı arabalarında kullanılıyor.k ve fiestanın bazı modelleri gibi.tabi üzerinde yenilikler yapılıyor.Arabayı farklı yapan özellikler arasında motor ilk sıralarda gelmiyor.

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk

sözkonusu motorla aynı araçla (fusion 1.6tdci) 225 bin km yaptım.  orijinal debriyaj, orijinal turbo, sıfır duman, sıfır sorun. sadece periyodik bakım. bir de su pompası bir kez değişti 180 binlerde sanıyorum. Fransız iyi motor yapar. 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk

Arabayı temizletip yıkatıp cilalatıp yeni diye biraz daha binmeli..


eski 305 leri bilir misiniz? geceyarısı yolda kayış değiştirmiştik üstelik kayış 90 derece yön değiştiriyordu.

Yorum bağlantısı
M.Fatih Yüce

Aslında benim anlatmak istediğim; hani bizlerde hep işte alman malıdır, kalitelidir, fransız malı sağlam olmaz, çabuk arıza açar şeklinde bir intiba oluştuğu için hayal kırıklığım bu yüzden oldu. Yoksa dünyanın en kaliteli motoru olduğunu duyunca sevindim tabi :)

Ford Alman markası değildir Amerikan malıdır. Fiestanın Üretim yeride bildiğim kadarı ile İspanya idi. Yani sizdeki aracın Almanya ile uzaktan yakından bir ilgisi yoktur. Artık öyle bir Dünya'da yaşıyoruzki  neyin nerde üretildiğinin çok bir önemi kalmadı. Ben bir malı alırken mümkünse P:R:C olmamasına özen gösteriyorum o kadar :)

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk

konfeksiyonda çok dikkat edin ne malı olduğuna. Türk malı değilse almayın. ne olursa olsun.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Guest Mert Boran

Bence bardağa dolu tarafından bakın. Volvo'lar ve bazı jaguarlar ile aynı motoru kullanıyorsunuz. Ayrıca fransız araçları sanıldığı kadar kötü değil. :)
Yakında bmw'de psa'dan dizel motor alacak hatta aldı. 

Yorum bağlantısı
Eray Sireli
(düzenlendi)

konfeksiyonda çok dikkat edin ne malı olduğuna. Türk malı değilse almayın. ne olursa olsun.

Güney Kore'yi hatırladım bu cümleyle. Sanırım Mc Donalds'ın en az ciro yaptığı yer.

tarihinde Eray Sireli tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Evren Erakçora

Ford Alman markası değildir Amerikan malıdır. Fiestanın Üretim yeride bildiğim kadarı ile İspanya idi. Yani sizdeki aracın Almanya ile uzaktan yakından bir ilgisi yoktur. Artık öyle bir Dünya'da yaşıyoruzki  neyin nerde üretildiğinin çok bir önemi kalmadı. Ben bir malı alırken mümkünse P:R:C olmamasına özen gösteriyorum o kadar :)

Marka amerika fakat teknolojiler , avrupa departmanından geliyor. Alman demek hatalı olmaz.

Yorum bağlantısı
Tuğbay ışıklar

Mercedes Yeni A serisinde kullandığı dizel dci motoru Renault tan alarak yenilemiş ve cdi olarak kullanmıştır.

Yıllardır ssangyong,nissan,infinity gibi markalar motorunu Mercedesten alır. Bildiğim kadarıyla A8 de bir dönem Mercedes şanzımanı kullanmıştı.  Volkswagen ı Phaeton modelinde de kullanışmıştı.

Bunun gibi çok örnek verebilirim.

 

PSA grubu bir çok markaya motor üretir.  ZF ve GETRAG bir çok ünlü markaya şanzıman üretir. BMW ve AUDİ şanzımanını ZF e yaptırır.

Yorum bağlantısı
Can Çeralp

Bahsi geçen motor, dünyada üzerine en çok Ar-Ge yapılan motordur ve de 24 saat Le Mans yarışlarında ilk kez bir dizel motorla (TDi) katılan, bunu da rekor bir birincilikle süsleyen Almanlar'a "dizel öyle yapılmaz, böyle yapılır" diyen ve rekoru sadece 1 sene ellerinde tutmalarına müsade eden motordur. Bunu da çift turbolu, çift bağımsız egsozlu V12, 100 derece açılı bir 700 Beygirlik motorla elde etmişlerdir.

 

PSA grubu tarafından geliştirilmiş olsa da bir çok marka kendi Ar-Ge departmanını ikinci neslinde işin içine katmış ve de son haline gelmesinde önemli rol oynamıştır.

 

Bugün tüm motor sistemini bir yana ayırıp "motor" olarak tanımlayabileceğimiz kısım bütün paylaşan markalarda aynıdır ve bir çok parçaları da ortaktır. Farklar, ECU'yu programlamaya veya Turboyu yerleştirmeye başladığınızda başlar. Örneğin Peugeot ve Citroen serisinde tamamen mekanik ve manuel ayarlanabilir valfli bir "fındık" turbo ile, 1.4 modellerinde intercoolersız, 1.6 modellerinde intercoolerlı olarak donanımlanmışken BMW 1.16D Efficient Dynamics serisinde Çift farklı boyutta girişe ve kendi içinde hava dolandırmaya müsait olan özel bir elektronik kontrollü, yarı intercoolera bağlı, gecikmesi olmayan bir turbo tarafından kontrol edilmektedir. Üstelik hafif oluşu ve küçük boyutları sayesinde arkadan itişli arabalarda da yatay kullanılabilmesi ile çok nadir motorların arasında yerini almıştır. Peugeot'da kullanılması sizi üzdüyse eminim Mini ve BMW'de kullanılıyor olduğunu duymak içinizi rahatlatacaktır. Jaguar, Volvo ve daha bir sürü modelde de kullanılmaktadır. Hatta sorunsuzluğuyla reklam yapmayı seven Toyota da bir ara 1.4 modellerinde tercih etmiştir kendisini.

 

Daha bir sürü avantajı vardır ve dizel motor dünyasında çok büyük bir kalite yükselişi gerçekleştirmiştir. Yine de içinizi rahatlatacaksa motoru çevreleyen aksamların sizin aracınızda -çoğunlukla- Ford tarafından üretildiklerini, kalibre edildiklerini ve montajlandıklarını hatırlatıyım :)

 

Herşeyden önemlisi motorları araba markalarından bağımsız düşünmek gereklidir. VW gibi çok büyük firmalar sadece kendi gruplarının kullandıkları motorları geliştirseler de aslında motor üretimi araba üretiminden bağımsızdır ve bu durum dizel motorlarda (üretimi son zamanlarda kolaylaştığı ve yakıtın hakkını yeni yeni verebildikleri için) daha belirgindir.

Yorum bağlantısı
Mehmet Kaya

Bu önyargı yanlış.

Önyargı Doğru. Pejo 206 mı daha çabuk dağılıyor yoksa aynı model fiesta mı? :)

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...