Niyazi Ramazanoğlu 23 Eylül 2013 Paylaş 23 Eylül 2013 Arkadaşlar,yavaş kalkıp, az gazla giderken yani araba 2 'ye atarken şaşırıp bocalıyor güçten düşüp avans vuruyor.genelde trafik sıkışınca yavaş kalkışta oluyor.otomatik vites olduğunu tekrar hatırlatırım.seri kullanımda olmuyor.araç 1'den 2'ye atarken şaşırıp silkeliyor bocalıyor.Sizlerde böyle bir durum varmı?servise gidince nedense yapmıyor sebebini bulamıyorlar!Bu arada kaçıncı defa yapılan arka cam kendine göre inip kalkıyor."" Yorum bağlantısı
Reşit Can Yurdacan 24 Eylül 2013 Paylaş 24 Eylül 2013 Benim aracımda Powershift fakat dediğiniz gibi bir olayla karşılaşmadım nasıl kullnırken sizde oluyor bende aynısını denemeye çalışayım. Işıklarda hafif gaz verip tekrar ayağını gazdan çekince yapıyorsa bende böle bir şey yok. 1 Yorum bağlantısı
Niyazi Ramazanoğlu 25 Eylül 2013 Yazar Paylaş 25 Eylül 2013 olay,yavaş kalkıp aracın kendi halinde 2 ye alması esnasında oluyor.düz yol vy.yokuş farketmiyor.Şöyle düşünün;düz vites araçta 2'ye attınız az gaz verirseniz devri düşükken silkeler durum bu' Ancak araç otomatik.Daha öncede yazmıştım bir patlama yaptı diye,eğer gaza yüklenmesem silkelemeye devam etse; sanki onuda yapacak.Ve servis pc'ye bağladığında görünmüyor.Arka camı tekrar etmiyeceğim,kronik-habis bir durum. Yorum bağlantısı
Niyazi Ramazanoğlu 25 Eylül 2013 Yazar Paylaş 25 Eylül 2013 bilmeyenlere tekrarlıyorum.2013 model 3800 km.'de 1.6 powershift (otomatik-triptonik vites) B-Max Yorum bağlantısı
Niyazi Ramazanoğlu 4 Ekim 2013 Yazar Paylaş 4 Ekim 2013 tekrar servise gittim.bu arızanın araçta görünmediğini söylediler.Böylece öğrenmiş oldumki araçtaki arızaların çoğu kayda geçmiyor.tarif etmeme ve göstermeme rağmen bilemediler.Otomatik arabayı bilmeyen yetkili kişiye, ders veremem,anlatamam.İlk kalkışta hafif gazdaki kesikliği,silkelemeyi normal gören patinaj diyen ustayada derdimi zaten anlatamam.Buradan ford yetkilisine sesleniyorum.Yorumlara,şikayetlere bakmaları şart. Yorum bağlantısı
Niyazi Ramazanoğlu 4 Ekim 2013 Yazar Paylaş 4 Ekim 2013 bu yazıları okuyan servis ustalarınada sesleniyorum.Otomatik araçta kalkarken bir an için birkaç duraklama,kesiklik yapması normal değildir.Bunu patinaj,klima vs.diyerek geçiştiremezsiniz.arıza kodu vermemesi araç sahibinin suçu değildir.Hiçbir araç sahibi,servise boşyere gelmez.Olayı çözmek için makineye bağlamak dışında sebeplerinide araştırmanız lazım.Silkeleme sebepleri eskiden beri arabalarda olan arızalar.Sebepleri araştırsanız bilirsiniz.Mesela buji kablosu,bobin vb.gibi.Ancak yeni sıfır arabada bunların olmaması lazım.Bizlere yetkili biri lazım(Ford) Ayrıca, tecrübeli ustalar. Yorum bağlantısı
Reşit Can Yurdacan 10 Ekim 2013 Paylaş 10 Ekim 2013 Merhaba Niyazi bey benim aracımda otomatik Powershift ama dediğiniz gibi bir olay bende söz konusu değil. Araça hafif gaz virip vites değiştiği anda ayağımı gazdan çekiyorum dediğiniz gibi bişe olacakmı diye ama öyle bir olayı yaşamadım şimdiye kadar. Umarım sizin aracınızın arızasınıda iyi bir usta çözebilir. Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 10 Ekim 2013 Paylaş 10 Ekim 2013 kayıt denen, emisyon ile ilgili sensör arızası kaydıdır sadece, aranması ayrı hata Yorum bağlantısı
Niyazi Ramazanoğlu 10 Ekim 2013 Yazar Paylaş 10 Ekim 2013 olayın, otomatik şanzımanla ilgili olduğuna bugün kanaat getirdim.hoplatıp,zıplatıp vites atması,viteslerde takılı kalması,kavrama vy.şanzıman devreleri,prgrm vb.birşeylerle ilgili.yeni konu açıp anlattım zaten. Yorum bağlantısı
İlyas Baykal 11 Ekim 2013 Paylaş 11 Ekim 2013 Arkadaşlar,yavaş kalkıp, az gazla giderken yani araba 2 'ye atarken şaşırıp bocalıyor güçten düşüp avans vuruyor.genelde trafik sıkışınca yavaş kalkışta oluyor.otomatik vites olduğunu tekrar hatırlatırım.seri kullanımda olmuyor.araç 1'den 2'ye atarken şaşırıp silkeliyor bocalıyor.Sizlerde böyle bir durum varmı?servise gidince nedense yapmıyor sebebini bulamıyorlar!Bu arada kaçıncı defa yapılan arka cam kendine göre inip kalkıyor."" Diğer arızalar ıcın bısey dıyemem otomatik viteslerde genelde şikayet oluyor ama arka cam olayını bende yaşamıstım ama Yaşar Abi bi program attı duzeldı detaylı bılgıyı kendısınden alabılırsın buradan kendısıne msj atabılırsın http://www.otoclubturkiye.com/forum/user/264-yasar-demirci/ Yorum bağlantısı
Mutlu Topaloğlu 4 Kasım 2013 Paylaş 4 Kasım 2013 Niyazi Bey Merhaba; Ford B max bende de var. Aynı sorunu bende var.Hem kalkışta silkeleme hemde arka cam sorunu Aracı ocak ayında aldım. temmuz ayında lpg taktırdım. Sorun lpgdendir diye düşünüyordum fakat şanzımanda var sanırım. . Bugün servise bıraktım. Bakalım ne diyecekler. mutlutopaloglu@gmail.com email adresim mümkünse irtibat kuralım mı? Yorum bağlantısı
Korhan Şenörer 13 Kasım 2013 Paylaş 13 Kasım 2013 olay,yavaş kalkıp aracın kendi halinde 2 ye alması esnasında oluyor.düz yol vy.yokuş farketmiyor.Şöyle düşünün;düz vites araçta 2'ye attınız az gaz verirseniz devri düşükken silkeler durum bu' Ancak araç otomatik.Daha öncede yazmıştım bir patlama yaptı diye,eğer gaza yüklenmesem silkelemeye devam etse; sanki onuda yapacak.Ve servis pc'ye bağladığında görünmüyor.Arka camı tekrar etmiyeceğim,kronik-habis bir durum. Niyazi Bey Merhaba; Ford B max bende de var. Aynı sorunu bende var.Hem kalkışta silkeleme hemde arka cam sorunu Aracı ocak ayında aldım. temmuz ayında lpg taktırdım. Sorun lpgdendir diye düşünüyordum fakat şanzımanda var sanırım. . Bugün servise bıraktım. Bakalım ne diyecekler. mutlutopaloglu@gmail.com email adresim mümkünse irtibat kuralım mı? Niyazi abi ve Mutlu kardeşim, arka cam sorunu yazılım güncellemesi sonrasında çoğu araçta düzeldi ama sizin araçlar biraz inatçı galiba. Sinir bozucu bir durum. Başka bir servise müracaat etseniz belki arka cam sorunu düzelebilir diyorum, servisin yazılım yüklediği bilgisayarda sorun da olabilir, belki bu yüzden arka camlar düzelmiyordur. Yorum bağlantısı
Mehmet Ertekin 12 Aralık 2013 Paylaş 12 Aralık 2013 herkese merhaba,aranıza yeni katıldım bende b-max kullanıcısıyım,sizlerin bahsettiği kalkışta silkeleme,titreme,şıngırtı sesleri ve karasız vites geçişleri. bu problem için bende çok mücadele verdim vermeye devam ediyorum. aracı satın aldığım gün bu problemleri yaşamaya başladım,araç 357 km de iken satın aldığım bayinin servisine başvuruda bulundum. toplam 5 kez servis hizmeti aldım,henüz bir sonuç yok. araç ısındıktan sonra bu problemler yaşanıyor. aracım 2013 model ortalama 5 aydır kullanıyorum ve şu an 21.000 km de şu aralar bulunduğum ilde hava sıcaklığı çok düşük ortalama 4 derece civarı,bu sıcaklıkta yaklaşık 500 km yaptım hiç bir sorun yok;ne titreme,ne karasız vites geçişleri(şıngırtı sesleri hariç) bu sorunu yaşayıpta çözüm bulan varsa paylaşırmısınız. Yorum bağlantısı
Abdurrahman Balaban 12 Mart 2014 Paylaş 12 Mart 2014 merhaba sorunum çözüldü. Nasıl çözüldüğünü yazsanız da sıkıntılı olanlara yol gösterse değilmi 1 Yorum bağlantısı
Yavuz Kara2 24 Mart 2014 Paylaş 24 Mart 2014 merhaba sorunum çözüldü. mehmet bey lütfen çözümünü yazabilirmisiniz en azından bizde yararlanalım. Yorum bağlantısı
Necat Ertan 1 Nisan 2014 Paylaş 1 Nisan 2014 Mehmet Bey aracını sattı kurtuldu herhalde 3 Yorum bağlantısı
Emin Koyuncu 8 Nisan 2014 Paylaş 8 Nisan 2014 Herkese merhabalar. Ben Bmax ailesine 2013 ağustosta katıldım. 2013 1.6 powershift. Şanzımanla alakalı sorunları okuyarak aldım ve aynısı başıma geldi. Yaklaşık 4 aydır kalkışlarda debriyaj ve şanzıman arasındaki uyuşmaklık sebebli silkeleme ve vurmalar benim aracımdada nüksetti. Tabii bu olay özellikle araç ideal motor sıcaklığında ve kalkışlarda yapıyordu. Aracımı ford izmit servisine götürdüm. Pc bağladılar ve 3-4 kere teste çıktılar. Son testlerde olay tekrarladı ve hata verdi. Fakat hatayı sadece pc bağlantısı buluyor. Servis teknisyeni şanzımanda geçikme hata payının 300-350 nm olması gerekirken 450-500 arasında dedi. Tabi bu çok teknik bir konu tam detayı bilmiyorum lakin aracımın baskı balata debriyaj ve gerekli parçalarını sipariş ettiler. Yaklaşık 5000tl lik bir problem bu. Tahminimce bu sorun hep olacak. Sürekli değişim yapıp ardından belki araç yenileme bile olabilir. Bu konuyu çok araştırdım ve gördüm ki 1.6 powershiftler de sabit bir sıkıntı. Bu konuyla alakalı sürekli bir iletişim içerisinde olunursa ve bu şikayet ford a fazla fazla iletirsek lehimize olur. Çözüm konusunda yardımım olabilirse ne mutlu. Bu sorun dışında aracımdan çok memnunum. Çekiş yol tutuşu Rahatlığı süper sonuçta ilk göz ağrı... Herkese iyi günler. Yorum bağlantısı
Mehmet Ertekin 8 Mayıs 2014 Paylaş 8 Mayıs 2014 mrb. kusura bakmayın siteye çok sıkla girmediğimden ,göndermiş olduğunuz soruları yeni farkettim. evet aracımın sorunu çözüldü. uzun uğraşlar sonucu ,satın almış olduğum bayinin yetkili servisi ile çözdüm aracımdaki sorunu. aracı sıfır km aldım,750 km ide iken kalkışlarda titreme sorunu başladı,30.000 km de baskı grubunu değiştiler,şu an hiçbir sorunum yok. ne titreme,ne karasız vites geçişleri. yapılacak işlem garanti kapsam dışı olmuş olsaydı,2000 tl gibi bir toplam maliyet çıkacaktı... hoşçakalın 1 Yorum bağlantısı
Abdurrahman Balaban 8 Mayıs 2014 Paylaş 8 Mayıs 2014 Buradan anlaşılıyor ki; sorun genelde mekatronik yada kavrama oluyor çift kavramalı araçlarda...Sağa sola atılmadan servise gidip direkt değişim talep etmek lazım Yorum bağlantısı
Eray Mutlu 8 Mayıs 2014 Paylaş 8 Mayıs 2014 Ford otomatik viteste basarisiz bu sorunlar b-max e ozgu degil nerdeyse otomatik tum fordlarda var powershift olmadi sanirim Yorum bağlantısı
M.Fatih Yüce 8 Mayıs 2014 Paylaş 8 Mayıs 2014 (düzenlendi) Çift kavramalı viteslerde yağsız olan alt modellerde kullanılan şanzımanlar sorunlu gibi genelde. Yani dsg7 ve reno ve ford'un 1,6 modellerde kullandığı modeller mercedesinde kullanmaya başladığı 7G-tronic plus. Amerika ve uzakdoğulu araç üreticileri klasik torg konvertörlü ve Cvt'li modellere devam ediyorlar hernedense. Birileri yanlış yapıyor gibi düşünülüyor ama nedense çokta umurlarında olduğunu sanmıyorum yada abartıldığı kadar rakamsal büyüklükte belkide sorun yok. Her zaman yazıyorum yine yazayım araç kullanmak ile otomatik araç kullanmak biraz farklıdır. Belki zamanla her iki tarafta birbirine alışırlar... 8 Mayıs 2014 tarihinde M.Fatih Yüce tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Niyazi Ramazanoğlu 28 Mayıs 2014 Yazar Paylaş 28 Mayıs 2014 B-max 1.6 (2013) araç ısındıktan sonra,(motor ısınması değil) yokuşta dur kalk işlemi vy,trafik sıkışıklığında powershift şanzıman, kalkışta 1 'den 2 ye atarken kararsızlık yapıyor? bu arada alttan şanzıman civarından şıkırdama gibi bir ses geliyor.Servis,kararsızlığı kabul etmesine rağmen, araç soğuduktan sonra yapmıyor.denemelerde sorun pek belli olmuyor.Netice olarak yeni yazılımla azaldı.Yapılan işlemde; aracın kalkış hızını düşürerek kararsızlığı önlemek.Yani gaza istediğiniz kadar basın, kalkış sağır..ancak bu şekilde çözüm bulunmuş.Powershift denilen bu şanzıman,normalde düz vites.yanına konulan motorla otomatik oluyor.çift kavrama.Ancak balata vy.bu ayırma motoru, dur kalkta ısınınca şaşırıyor.kalkış deparını kısarak stabil hale getirilmeye çalışılmış.Netice itibariyle,birçok B-max de bu halde olmasına rağmen, farketmeden birçok kişi kullanıp gidiyor.Garanti varken,yazılımdı falan geçiyor.Ancak garanti bitimi,herkes bu işten zarar görecek kadar para harcayacak. (yeni konu başlığım;sıfır araç boyalı çıktı..) Yorum bağlantısı
Tolga Ören 29 Mayıs 2014 Paylaş 29 Mayıs 2014 B-max 1.6 (2013) araç ısındıktan sonra,(motor ısınması değil) yokuşta dur kalk işlemi vy,trafik sıkışıklığında powershift şanzıman, kalkışta 1 'den 2 ye atarken kararsızlık yapıyor? bu arada alttan şanzıman civarından şıkırdama gibi bir ses geliyor.Servis,kararsızlığı kabul etmesine rağmen, araç soğuduktan sonra yapmıyor.denemelerde sorun pek belli olmuyor.Netice olarak yeni yazılımla azaldı.Yapılan işlemde; aracın kalkış hızını düşürerek kararsızlığı önlemek.Yani gaza istediğiniz kadar basın, kalkış sağır..ancak bu şekilde çözüm bulunmuş.Powershift denilen bu şanzıman,normalde düz vites.yanına konulan motorla otomatik oluyor.çift kavrama.Ancak balata vy.bu ayırma motoru, dur kalkta ısınınca şaşırıyor.kalkış deparını kısarak stabil hale getirilmeye çalışılmış.Netice itibariyle,birçok B-max de bu halde olmasına rağmen, farketmeden birçok kişi kullanıp gidiyor.Garanti varken,yazılımdı falan geçiyor.Ancak garanti bitimi,herkes bu işten zarar görecek kadar para harcayacak. (yeni konu başlığım;sıfır araç boyalı çıktı..) Necati Bey size tamamen katılıyorum.ben de de powershift B-Max var.araç ta 2 kez kavrama 1 kez tcm modulu (fiyatı iş emrinde 5000 TL yazıyordu)kavrama motoru motor kulakları devirdaim pompası değişti. yaklasık olarak sanırım 10.000 TL yi geçti yapılan masraf tabii garanti kapsamında. ben de sizin gibi garantisi bitmeden satacağım sanırım.yoksa büyük masraf açacak gibi Yorum bağlantısı
Mehmet Ertekin 16 Haziran 2014 Paylaş 16 Haziran 2014 hepinize merhaba aracımı sattım ve kurtuldum,her uzun yola gidiş ve geliş benim için bir gerginlikti. darısı sizin başınıza... Yorum bağlantısı
Recommended Posts