İçeriğe Yönlendir

Doğalgazlı Golf, Golf Tgi Bluemotion


Mert Yeldan

Recommended Posts

Mert Yeldan

Doğuş getirir mi bilmem ama gelirse çok süper olur.

 

 

Kaynak:http://ototeknikveri.com/icerik/3219/volkswagenden-dogalgazli-golf-tgi-bluemotion.html

 

137673752798029941.jpg

 

Alternatif enerji kaynaklarına olan ilginin artması, otomobil sektörünü de farklı arayışlara itiyor. LPG'nin otomobil sektöründe yaygın olarak kullanılmasına karşın, diğer bir alternatif olan CNG, yani sıkıştırılmış doğalgaz henüz beklenen talebi görmemesine rağmen konuyla ilgi çalışmalar hızla devam ediyor. Cenevre Otomobil Fuar'ında Golf modelini doğalgaz ile çalışacak şekilde hazırlayarak sergileyen Volkswagen'nin ardından, geçtiğimiz günlerde Mercedes yeni E serisinin doğalgazlı versiyonunu tanıtmıştı. Volkswagen TGI bluemotion adını verdiği bu seriyi genişleterek önce kendi bünyesindeki diğer modellere aktarmak, ardından ise Seat, Skoda ve Audi gibi kardeş markalara da yaymak istiyor. İlk olarak Golf'de yer alan CNG versiyonu, Golf TGI Bluemotion olarak anılırken, araçta 1.4 litrelik TSI motorun elden geçirilmiş hali görev yapıyor. Bu işlemler sonrasında 110 hp güç üreten motor ve 6 ileri manuel şanzımana sahip Golf TGI Bluemotion, 94 gr/km'lik emisyon ve 100 km'de 3.5 kg'lık CNG tüketim değerlerine imza atıyor. Hem benzin ile hem de doğalgaz ile kullanabilen Golf TGI Bluemotion, 15 kg'lık gaz tankı ile doğalgaz modunda 420 km'lik bir menzile sahip. 50 litrelik yakıt tankıyla benzinli modunda 940'lik bir menzile daha sahip olan Golf TGI'nın, toplam menzili 1360 km'ye ulaşıyor. Opsiyonel olarak sunulan 7 ileri oranlı otomatik şanzıman olan DSG tercih edildiğinde ise aracın 100 km'deki doğalgaz tüketim değeri 3.4 kg'a düşüyor. 5.0 litrelik ortalama benzin tüketimine sahip Golf TGI Bluemotion, 0'dan 100 km/s hıza 10.7 saniyede ulaşırken, maksimum 194 km/s hıza erişebiliyor. Hybrid ve elektrikli sistemlere göre emisyon düşürebilmek adına çok daha ucuz bir yöntem olan TGI Bluemotion sisteminin, Golf'ün ardında sonbaharda Golf Variant'da, daha sonra ise Polo ve Jetta'da da sunulması bekleniyor. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ersen Tapan

Helvamı istiyorum arkadaşım  :jedi:

Sen buraya kadar gel haber verme sonrada helva helva diye yan ne diyeyim :icecream:

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mert Yeldan

Sen buraya kadar gel haber verme sonrada helva helva diye yan ne diyeyim :icecream:

 

Vallahi billahi iş için geldim, hanım da evde tek olunca yemek bile yemeden geri döndüm :p 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı

CNG'nin kg veya litresi artık hangi birimle satılıyorsa ülkemizdeki fiyatı hakkında bilgisi olan var mı?

Yorum bağlantısı
Guest Mert Boran
(düzenlendi)

CNG'nin kg veya litresi artık hangi birimle satılıyorsa ülkemizdeki fiyatı hakkında bilgisi olan var mı?

Ucuz olmasa Başkentimizde ki neredeyse bütün otobüsler bunu kullanmazdı sanırım. :)

tarihinde Mert Boran tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mert Yeldan

CNG'nin kg veya litresi artık hangi birimle satılıyorsa ülkemizdeki fiyatı hakkında bilgisi olan var mı?

 

2012'de Bolu'da 2.08TL okumuştum.

Yorum bağlantısı

Ucuz olmasa Başkentimizde ki neredeyse bütün otobüsler bunu kullanmazdı sanırım. :)

 

Bende öyle tahmin ediyorum. Belediye Başkanı hesabını iyi bilir. :)  Pahalı olsa niye getirsin değil mi.  :good1:

Ama içimden bir his sonu Lpg gibi olacak diyor. Lpg neredeyse 3 lira oldu..

Yorum bağlantısı
Mert Yeldan

1 Litre CNG 1.3 Litre LPG'ye eş değermiş

Kendi başına tutuşma sıcaklığı 600 Dereceymiş

Yanma verimi CNG %92, LPG %90 imiş

Oktan Sayısı CNG'de 120 LPG'De 89 imiş.

 

Oktan sayısı sıkıntı yaratır muhtemelen, yanma odası uygun hale getirilmezse. Ki muhtemelen yağı da farklıdır.

Yorum bağlantısı

CNG ucuz olabilir ancak dizel araç mantığı gibi araç çok çok pahalı gelir tahminen Türkiye ye. Ülkemizde benzinli araç 50.000, dizel 60.000 TL ise CNG li 70.000 TL olur  :(  :angry:

Yorum bağlantısı

1 Litre CNG 1.3 Litre LPG'ye eş değermiş

Kendi başına tutuşma sıcaklığı 600 Dereceymiş

Yanma verimi CNG %92, LPG %90 imiş

Oktan Sayısı CNG'de 120 LPG'De 89 imiş.

 

Oktan sayısı sıkıntı yaratır muhtemelen, yanma odası uygun hale getirilmezse. Ki muhtemelen yağı da farklıdır.

 

Tamda ben senin yazmış olduğun konuyu araştırıyordum.  :good1: Oktan yüksek ise CO2 salınımı nasıl düşürebiliyorlar. Golf için 92g değerinde.

 

LPG’ye rakip yakıt türü: CNG                                       Tarih 22.05.2013

Akaryakıt fiyatları artınca, araçlarda LPG kullanımı yaygınlaşmıştı.

Şimdi ise Sıkıştırılmış Dogalgazlı araçlar gündemde.

Sebebi ise bu yakıt türünün benzin ve LPG’ye göre ekonomik, çevreci ve güvenli olması.

Benzin ve mazotun fiyatı artınca , vatandaşlar LPG’ye yönelmişti.

Ama artık LPG’ye de rakip olan yepyeni bir yakıt türü var: CNG.

Şimdilik otobüslerde kullanılıyor. Yakında özel otomobillerde kullanılacak.

Benzinli bir araç kilometrede 40 kuruş, LPG’li araç ise 25 kuruş harcıyor. Sıkıştırılmış doğalgaz kullanan araçlarda ise rakam 15 kuruşa kadar düşüyor.

CNG tipi yakıt tankları hafif ve güvenli olmasının yanında ömrü de LPG tanklarının ki gibi 10 değil 20 yıl.

Sıkıştırılmış Doğalgaz kullanan araçlarda, 20 Metreküplük bir doğalgaz ile yaklaşık 400 kilometre yol yapmak mümkün.

 

Alıntıdır.

 

http://www.albegas.com.tr/haberler/70-lpg-ye-rakip-yak-t-tuerue-cng

Yorum bağlantısı

Yalnız "sıkıştırılmış" kelimesi korkutuyor beni. Acaba kaza yada yanma durumunda tehlike durumu nedir?

Yorum bağlantısı
Mert Yeldan
(düzenlendi)

Yalnız "sıkıştırılmış" kelimesi korkutuyor beni. Acaba kaza yada yanma durumunda tehlike durumu nedir?

 

5 Yıllık basınçlı kap (Kazan) imalatçısı tecübemle söyleyebilirim ki, olması gereken güvenlik ekipmanları tank üstünde olursa patlamaz.  LPG de sıkıştırılmış bir gaz ;)

 

Yüksek Basınç şamandırası, sıcaklık sensörü ve P265GH sac ile imal edilmiş, güvenlik ekipmanları arızalı değil ise patlamaz.

 

Kaza esnasında sıkışma olduğu zaman, tank içinde ki basınç artacağı için yüksek basınç şamandırası gazı atmosfere bırakacak. içerden yüksek basınçla atmosfer basıncına çıkan gaz ani basınç değişimi atmosfere hızlı oranda karışacağı için tehlike boyutunu bertaraf edecek.

 

Kaza esnasında yanan araçta kalan tank ise ısı yavaş yavaş yükseleceği için sensör bunu algılayıp gazı tahliye edecek yine,  kendi kendine tutuşma sıcaklığı 400 küsür derece olduğu için o sıcaklığa da atmosferde bulamayacağı için yangın riski çok çok düşüktür. Zaten sensör muhtemelen 100'lü derecelerde tahliye edecek sıcaklık 400'e geldiğinde tank içinde bir şey kalmamış olacak. 

tarihinde Mert Yeldan tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı

Yalnız "sıkıştırılmış" kelimesi korkutuyor beni. Acaba kaza yada yanma durumunda tehlike durumu nedir?

 

 Tank ömrü için 20 yıl iddia ettiklerine göre önlem almışlardır herhalde. Kaza anında kıvılcım alan her yakıt tehlikelidir. mesela benim gözümde en tehlikeli araçlar benzinli araçlar. Depoları plastik çoğu aracın. En ufak darbede kırılabilecek yapıdalar.

Yorum bağlantısı
Mert Yeldan

Tamda ben senin yazmış olduğun konuyu araştırıyordum.  :good1: Oktan yüksek ise CO2 salınımı nasıl düşürebiliyorlar. Golf için 92g değerinde.

 

LPG’ye rakip yakıt türü: CNG                                       Tarih 22.05.2013

Akaryakıt fiyatları artınca, araçlarda LPG kullanımı yaygınlaşmıştı.

Şimdi ise Sıkıştırılmış Dogalgazlı araçlar gündemde.

Sebebi ise bu yakıt türünün benzin ve LPG’ye göre ekonomik, çevreci ve güvenli olması.

Benzin ve mazotun fiyatı artınca , vatandaşlar LPG’ye yönelmişti.

Ama artık LPG’ye de rakip olan yepyeni bir yakıt türü var: CNG.

Şimdilik otobüslerde kullanılıyor. Yakında özel otomobillerde kullanılacak.

Benzinli bir araç kilometrede 40 kuruş, LPG’li araç ise 25 kuruş harcıyor. Sıkıştırılmış doğalgaz kullanan araçlarda ise rakam 15 kuruşa kadar düşüyor.

CNG tipi yakıt tankları hafif ve güvenli olmasının yanında ömrü de LPG tanklarının ki gibi 10 değil 20 yıl.

Sıkıştırılmış Doğalgaz kullanan araçlarda, 20 Metreküplük bir doğalgaz ile yaklaşık 400 kilometre yol yapmak mümkün.

 

Alıntıdır.

 

http://www.albegas.com.tr/haberler/70-lpg-ye-rakip-yak-t-tuerue-cng

 

Kalorifik değeri LPG'den 150kcal daha yüksek yani aynı birim yakıldığında CNG ile daha yüksek ısıl değer alınıyor. Oktan değeri de daha yüksek  LPG ye göre. Yani kısacası tasarruf hikayesi 1litre gazdan alınan enerjiden çok 1 litre gazın birim fiyatının düşük olması.

 

UYguladıkları araç TSİ tabanlı araç olunca zaten 7-8 litrelerde gezen bir araç km/kuruş hesabı iyice düşüyor gibi.

Yorum bağlantısı

5 Yıllık basınçlı kap (Kazan) imalatçısı tecübemle söyleyebilirim ki, olması gereken güvenlik ekipmanları tank üstünde olursa patlamaz.  LPG de sıkıştırılmış bir gaz ;)

 

Yüksek Basınç şamandırası, sıcaklık sensörü ve P265GH sac ile imal edilmiş, güvenlik ekipmanları arızalı değil ise patlamaz.

 

Kaza esnasında sıkışma olduğu zaman, tank içinde ki basınç artacağı için yüksek basınç şamandırası gazı atmosfere bırakacak. içerden yüksek basınçla atmosfer basıncına çıkan gaz ani basınç değişimi atmosfere hızlı oranda karışacağı için tehlike boyutunu bertaraf edecek.

 

Kaza esnasında yanan araçta kalan tank ise ısı yavaş yavaş yükseleceği için sensör bunu algılayıp gazı tahliye edecek yine,  kendi kendine tutuşma sıcaklığı 400 küsür derece olduğu için o sıcaklığ da atmosferde bulamayacağı için yangın riski çok çok düşüktür. 

 

 

Ülkemizde hala daha LPG araçların Benzinli araçlara göre tehlikeli olduğu varsayımı ile Kapalı otoparklara almıyorlar ya işte onun mantığını bir türlü anlamıyorum. Benim tahmin edemediğim bir husus mu var acaba ? :)

Yorum bağlantısı
Mert Yeldan

Ülkemizde hala daha LPG araçların Benzinli araçlara göre tehlikeli olduğu varsayımı ile Kapalı otoparklara almıyorlar ya işte onun mantığını bir türlü anlamıyorum. Benim tahmin edemediğim bir husus mu var acaba ? :)

 

Ben giriyorum :p

 

Sıralı sistem LPG'nin girmemesi için hiç bir sebep yok. Eski karbüratörlü araçlar saatli bomba. Amaç onları engellemek. Dışardan ayrım yapılamıyor karbüratörlü enjektörlü gibi diye düşünüyorum.

Yorum bağlantısı

Ben giriyorum :p

 

Sıralı sistem LPG'nin girmemesi için hiç bir sebep yok. Eski karbüratörlü araçlar saatli bomba. Amaç onları engellemek. Dışardan ayrım yapılamıyor karbüratörlü enjektörlü gibi diye düşünüyorum.

 

Bende Ankara da iken giriyordum çünkü kimse çevirmiyordu. Bandırma'da kapıda 2 tane güvenlik var tek tek bakıyorlar. Kokusundan anlıyorlar. :) Geçenlerde acil işim vardı durmadım otoparktan Avm'nin içine girdim bayan güvenlik görevlisi geldi yanıma. Tespit etmişler aracın benim olduğunu. Hatta 06 plaka araç sizin mi diye sordular evet dedim aracınız Lpg'li dediler. 5 dk içinde alıyorum dedim. Şaşırdım kaldım :)

Yorum bağlantısı
Mert Yeldan

Bende Ankara da iken giriyordum çünkü kimse çevirmiyordu. Bandırma'da kapıda 2 tane güvenlik var tek tek bakıyorlar. Kokusundan anlıyorlar. :) Geçenlerde acil işim vardı durmadım otoparktan Avm'nin içine girdim bayan güvenlik görevlisi geldi yanıma. Tespit etmişler aracın benim olduğunu. Hatta 06 plaka araç sizin mi diye sordular evet dedim aracınız Lpg'li dediler. 5 dk içinde alıyorum dedim. Şaşırdım kaldım :)

 

Ben girerken kapatıyorum LPG'yi, hani bir şey olmayacağına adım gibi emin olsam da ne olur ne olmaz tedbir kuldan..

Yorum bağlantısı

Ben girerken kapatıyorum LPG'yi, hani bir şey olmayacağına adım gibi emin olsam da ne olur ne olmaz tedbir kuldan..

 

Kapatmasına kapatırım sorun içeri girememekte. :) Ama çalışma yapılıyormuş yasak kalkacak diye duydum.

Yorum bağlantısı

Ülkemizde hala daha LPG araçların Benzinli araçlara göre tehlikeli olduğu varsayımı ile Kapalı otoparklara almıyorlar ya işte onun mantığını bir türlü anlamıyorum. Benim tahmin edemediğim bir husus mu var acaba ? :)

Sadece otoparklar olsa iyi. Gemilerle de seyahat edemiyorsunuz. 

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...