İçeriğe Yönlendir

Termostat Yokmuş!


Onur Doğan
Çözüme git Önder Kuru tarafından,

Recommended Posts

Onur Doğan

Aracımdaki hararet göstergesi 10-12 km boyunca hiç yerinden kıpırdamıyordu ve kıpırdasa dahi tekrardan en dipte duruyordu.. Haliyle içeriye sıcak hava vs hiçbirşey sağlamıyordu. Sanayiye gittim usta araçta termostat olmadığını söyledi ve termostat taktı. Bu güne kadar böyle kullanılmasından dolayı herhangi bir problem olabilir mi? Conta sağlam mıdır? Ne gibi durumlara yol açabilir.. Teşekkürler

Yorum bağlantısı
Ümit Mavigöz

hiç bi sorun olmaz ancak motorunuz ısınamadığı için fazla yakıt yakmışsınızdır...

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Yüksek tüketim ve aşınma dışında zararı olmamıştır.. 

Soğuk motor çok yakar ve çok aşınır.. Aşınma sizin fark edeceğiniz boyutta değildir.. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Misafir

Eğer fark etmeseydiniz motor hararet yapabilir, anlayamaz ve motoru kucağınıza alabilirdiniz. Fark edip taktırdığınız iyi olmuş.

Yorum bağlantısı
Ersen Tapan

Eğer fark etmeseydiniz motor hararet yapabilir, anlayamaz ve motoru kucağınıza alabilirdiniz. Fark edip taktırdığınız iyi olmuş.

Termostat yoksa motor hiç ısınamaz. Su sürekli dolaşımda olur.

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Eğer fark etmeseydiniz motor hararet yapabilir, anlayamaz ve motoru kucağınıza alabilirdiniz. Fark edip taktırdığınız iyi olmuş.

 

Yapmazdı.. Yanlış yorumluyorsunuz.. :)

Asıl bundan sonra dikkat etmeli.. Çünkü sebepsiz yere iptal edilmez termostat.. ;)

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Misafir

Termostat yoksa motor hiç ısınamaz. Su sürekli dolaşımda olur.

 

Yapmazdı.. Yanlış yorumluyorsunuz.. :)

Asıl bundan sonra dikkat etmeli.. Çünkü sebepsiz yere iptal edilmez termostat.. ;)

:good1: Pardon. Şimdi hatırladım. Yoksa değildi, ters takıldıysa :unsure2:  1993 te Skoda Formen aracımızın motorunu kucağımıza almıştık bu sebeple. Yıl çok eski olduğundan ve ozaman çocuk olduğumuzdan hafıza ancak geldi  :D

Yorum bağlantısı
Onur Durmaz

Yapmazdı.. Yanlış yorumluyorsunuz.. :)

Asıl bundan sonra dikkat etmeli.. Çünkü sebepsiz yere iptal edilmez termostat.. ;)

 

Termostat hararet şüphesiyle sökülmüş olabilir bu yüzden kesinlikle çok daha fazla dikkatli olmalısınız. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Onur Doğan

Yüksek tüketim ve aşınma dışında zararı olmamıştır.. 

Soğuk motor çok yakar ve çok aşınır.. Aşınma sizin fark edeceğiniz boyutta değildir.. 

 

Teşekkür ederim peki hararet yapma sebebi yüzünden dolayı mı çıkartılmıştır? Peki tekrar yenisi takıldığı zaman hararet yapma olasılığı nedir?

Yorum bağlantısı
  • Çözüm
Önder Kuru

Teşekkür ederim peki hararet yapma sebebi yüzünden dolayı mı çıkartılmıştır? Peki tekrar yenisi takıldığı zaman hararet yapma olasılığı nedir?

Sağlıklı bir termostatda hararet yapmaz, öenmli olan termostatın sağlamlığı. Eğer araçta özellikle yaz aylarında kronik(!)bir hararet sorunu varsa(ki bunun sebebi birçok kez hararet yüzünden silidir kapağının taşlanıp kabuledilebilir düzeyin üzerinde iincelmişse hararet yapma olasılığı çok yüksek çok dikkatli olun. Eğer hararet normal kullanımda bile 90'nin üzerinde dolaşıyorsa silindir kapağını söktürüp ölçtürün bence...

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Nihat Palolu

Teşekkür ederim peki hararet yapma sebebi yüzünden dolayı mı çıkartılmıştır? Peki tekrar yenisi takıldığı zaman hararet yapma olasılığı nedir?

 

Termostatın neden söküldüğünü bilmek lazım.

Hararet yapıyor diye de sökülmüş olabilir, hararet yapma ihtimalini ortadan kaldırmak için de sökülmüş olabilir.

Yorum bağlantısı
Onur Doğan

Sağlıklı bir termostatda hararet yapmaz, öenmli olan termostatın sağlamlığı. Eğer araçta özellikle yaz aylarında kronik(!)bir hararet sorunu varsa(ki bunun sebebi birçok kez hararet yüzünden silidir kapağının taşlanıp kabuledilebilir düzeyin üzerinde iincelmişse hararet yapma olasılığı çok yüksek çok dikkatli olun. Eğer hararet normal kullanımda bile 90'nin üzerinde dolaşıyorsa silindir kapağını söktürüp ölçtürün bence...

 

Geriye sadece sentezleme kalıyor.. Deneyimlerimi sizinle paylaşacağım verdiğiniz değerli bilgilerden dolayı hepinize teşekkür ederim.

Termostatın neden söküldüğünü bilmek lazım.

Hararet yapıyor diye de sökülmüş olabilir, hararet yapma ihtimalini ortadan kaldırmak için de sökülmüş olabilir.

 

Haklısınız. İlgi alakasınıza teşekkür ederim Allah fiestalarımızı hararetten korusun :)

Yorum bağlantısı
Önder Kuru

Geriye sadece sentezleme kalıyor.. Deneyimlerimi sizinle paylaşacağım verdiğiniz değerli bilgilerden dolayı hepinize teşekkür ederim.

 

Haklısınız. İlgi alakasınıza teşekkür ederim Allah fiestalarımızı hararetten korusun :)

Balıkesir Merkez'den mi yoksa "turizmci" olduğundan körfezde misin?

Yorum bağlantısı
Misafir

Balıkesir Merkez'den mi yoksa "turizmci" olduğundan körfezde misin?

 

Ben mi :crazy:

Yorum bağlantısı
Onur Doğan

Balıkesir Merkez'den mi yoksa "turizmci" olduğundan körfezde misin?

 

Balıkesir merkezliyim.. Şuan ise asos'a yakın oteldeyim :) Çalışıyorum

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Eğer hararet normal kullanımda bile 90'nin üzerinde dolaşıyorsa silindir kapağını söktürüp ölçtürün bence...

 

90 olayını biraz açmak gerekirse, bu deyim aslında çok eski bir deyimdir, araçların 60 derecede çalıştığı dönemlerden kalmıştır... 

Bizlerin kullandığı en zayıf araç bile minimum 84 derecede çalışır.. 

Bir çok sağlıklı araç 95 derecede çalışır.. Yani bu sıcaklıkta termostat açar, 104 derecede fan açar.. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Önder Kuru

90 olayını biraz açmak gerekirse, bu deyim aslında çok eski bir deyimdir, araçların 60 derecede çalıştığı dönemlerden kalmıştır...

Bizlerin kullandığı en zayıf araç bile minimum 84 derecede çalışır..

Bir çok sağlıklı araç 95 derecede çalışır.. Yani bu sıcaklıkta termostat açar, 104 derecede fan açar..

Bugüne kadar opelin dışında hararet göstergesi 100'ün üstünde çalışan başka araç görmedim. Ne doğan s, ne Siena ne Focus 1 ne cmax ne de kullandığım diğerleri. Motor sıcaklığından bahsetmiyorum abi, hararet göstergesi minimum ile maksimum noktanın tam ortasında olmasından bahsediyorum. Elbette çok yüklemede geçecektir ama yine Optimum'a gelecektir.
Yorum bağlantısı
Mehmet Kaya

Bugüne kadar opelin dışında hararet göstergesi 100'ün üstünde çalışan başka araç görmedim. Ne doğan s, ne Siena ne Focus 1 ne cmax ne de kullandığım diğerleri. Motor sıcaklığından bahsetmiyorum abi, hararet göstergesi minimum ile maksimum noktanın tam ortasında olmasından bahsediyorum. Elbette çok yüklemede geçecektir ama yine Optimum'a gelecektir.

Mondeo 106 derecede fan açar. Motor sıcaklığı 106 derecedir. Vectra B de çift fan vardır. Galiba biri 95 te diğeri 104 te açıyor.
Yorum bağlantısı
Önder Kuru

Mondeo 106 derecede fan açar. Motor sıcaklığı 106 derecedir. Vectra B de çift fan vardır. Galiba biri 95 te diğeri 104 te açıyor.

Tipo Tempralarda da çift devredir fan. Önce düşük sonra yüksek devirde çalışır. Rakamlara takılmadan en son şunu yazayım hararet göstergesinde olması gereken aralığın üzerinde uzun süre duran aşırı yük dışında(hava çok sıcak değilse tabi) sürekli fan açan aracın silindir kapağı sağlıklı değildir.
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Kaya

Tipo Tempralarda da çift devredir fan. Önce düşük sonra yüksek devirde çalışır. Rakamlara takılmadan en son şunu yazayım hararet göstergesinde olması gereken aralığın üzerinde uzun süre duran aşırı yük dışında(hava çok sıcak değilse tabi) sürekli fan açan aracın silindir kapağı sağlıklı değildir.

Yanlış bilgi bence.

Sıfır araçlar hiç fan açmamalı :)

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Bizim araçlarımızdaki göstergeler belirli derecelerde tepki verir.. 

Mesela focus mondeo, 60 ila 104 arasında ibre hep aynı yerdedir.. 105'i geçerse yükselir..  


Yanlış bilgi bence.
Sıfır araçlar hiç fan açmamalı :)

 

Yanlış.. 

Açar niye açmasın, buna göre tasarlanmıştır.. 

Tak bire şehir içi trafiğe gir bakalım açıyor mu yanıyor mu gör  :)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Kaya

Ben yukarıdaki açıklamaya göre yazdım abi. Normal sürüşte fan açıyorsa üst kapak sorunlu demiş. O zaman sıfır araçta üst kapak yeni ve fan açmamalı demek istedim

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Ben yukarıdaki açıklamaya göre yazdım abi. Normal sürüşte fan açıyorsa üst kapak sorunlu demiş. O zaman sıfır araçta üst kapak yeni ve fan açmamalı demek istedim

 

Yanlış anlamışım ama sen de yüz yüze mimiklerle konuşur gibi konuşmuşsun :D

 

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...