İçeriğe Yönlendir

Radyatör Fanı Çalışmıyor


Ahmet Dinçer

Recommended Posts

Ahmet Dinçer

Değerli arkadaşlar,aracım 2001 fiesta ghıa,

2 Sorunum var

1)  .....aracın harareti tam ortada motor çok sıcak ama fan bir  türlü çalışmıyor,

acaba müşürün sıcaklığına daha gelmemiştir diye  1 saat  motoru çalışır vaziyette bekletim 

ama maalesef ADANA'nın o sıcak yaz günlerinde bile fanın hiç çalışmadığını gördüm,yalnızca kilma açıldığında fan çalışıyor,klima kapandığında fan susuyor

ama normalde aşırı sıcaklarda bile fanın çalıştığını duymadım ve görmedim , fiestalarda fan

bukadar geçmi açıyor,ama dediğim gibi geç açsada duymam veya görmem lazım her defasında kontrol ediyorum,ve o sıcaklarda yolda giderken devamlı gözüm hararet ibresinde ama ortadan 1mm ileri gitmiyor,araç ilk çalıştıktan sonra ısınana kadar hararet normal bi şekilde yükseliyor yani ,ne erken hararet nede geç ısınma sorunu yok,acaba sorun nerede...fan müşüründe olabilirmi,

2) ..... kalorifer ayar düğmesi sıcak ve soğuk  da getirsem soğuk hava veriyor,

hararet ortada ve motor sıcak şekilde denenmiştir,araçta su kaybı var ve bir yerlerden damlama yapıyor,akünün tam altında şasenin orda birikim yapmış gözümle gördüm,

bu sorunu devri daim yaparmı ? , termostat arızası su kaçağı yaparmı ? veya su taşıyan  lastik borulardanmı ? acaba,

 

tüm bu 2 sorunun acaba kaloriferle bir ilgisi varmı?

yarın usta yolu gözüktü.............cevaplarınız bana ışık tutacaktır

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

Su ne kadar eksiliyor?

Bilgisayara bağlanıp motorun yeterli sıcaklığa gelip fan açıp açmadığı görülebilir? Kaloriferin sürekli soğuk üflemesi muhtemelen kalorifer musluğunuz pert.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Bence direk Yaşar Ustaya gidin abi.. :)


Tespit yolları çözümler var ama, teknik imkanınız ne kadar bilmiyorum.. 

Gauge menü varsa oradan ısıya bakabilirsiniz.. Yoksa ODB cihazı ile bilgisayardan yada telefondan araca bağlanıp görebilirsiniz.. Bu da servis ve ISD lazım.. 


Su kaçağı termostattan ziyade devirdaimden olur... Buna göre hesap yapın.. 


Tabi ek yerleri bağlantı yerleri birer suçlu adayıdır.. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ahmet Dinçer
(düzenlendi)

Su ne kadar eksiliyor?

Bilgisayara bağlanıp motorun yeterli sıcaklığa gelip fan açıp açmadığı görülebilir? Kaloriferin sürekli soğuk üflemesi muhtemelen kalorifer musluğunuz pert.

 

 

Bence direk Yaşar Ustaya gidin abi.. :)

Tespit yolları çözümler var ama, teknik imkanınız ne kadar bilmiyorum.. 

Gauge menü varsa oradan ısıya bakabilirsiniz.. Yoksa ODB cihazı ile bilgisayardan yada telefondan araca bağlanıp görebilirsiniz.. Bu da servis ve ISD lazım.. 

Su kaçağı termostattan ziyade devirdaimden olur... Buna göre hesap yapın.. 

Tabi ek yerleri bağlantı yerleri birer suçlu adayıdır.. 

 

 

 

sani bey kalorifer musluğu  tıkalı olabilirmi veya kireclenme yapmış olabilirmi usta bu işi yapabilirmi yoksa yeni musluk şartmı ? muslukta en iyi marka olarak ne önerirsiniz

 

mehmet bey  fanın devreye girmemesinin başlıca sebebi  ne oloabilir,

bunca zamandır kullanıyorum hiç hararet yükselmesi olmadı,yani çalışmayan fan harareti yükseltmezmi ?

özellikle adana sıcağında hareret ortayı hiç geçmedi

tarihinde Ahmet Dinçer tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Abi hararet yükselmiyorsa çalışmayabilir.. Klima açınca çalışıyorsa büyük ihtimalle sorun yoktur.. 

 

Aracınız yeterince ısınmıyor olabilir.. Bunun sebebi de termostat arızası olabilir.. 

Yorum bağlantısı
Ahmet Dinçer
(düzenlendi)

Abi hararet yükselmiyorsa çalışmayabilir.. Klima açınca çalışıyorsa büyük ihtimalle sorun yoktur.. 

 

Aracınız yeterince ısınmıyor olabilir.. Bunun sebebi de termostat arızası olabilir.. 

mehmet bey bugün özellikle denedim  hatta bir ara yedek su deposu sıcaktan hafif bir fokurdama yaptı,kapağı yavaş yavaş bekliyerek açtım,motor çok sıcaktı ama yinede fan devreye girmedi

tarihinde Ahmet Dinçer tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Bilgin Aksoy

Fan motorunun kömürleri var. Onları da bir kontrol ettirin. maliyeti düşük 30-40 tl ama bende işe yaramıştı. 

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

Fan motorunun kömürleri var. Onları da bir kontrol ettirin. maliyeti düşük 30-40 tl ama bende işe yaramıştı. 

 

Kömürde sıkıntı olsa, klima açıldığında da çalışmazdı.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ahmet Dinçer

ilgilenen arkadaşlara teşekkür ediyorum,

yarın artık usta sorunu çözerse yine burada paylaşırım

Yorum bağlantısı
Misafir

Bugün bende motordan bağımsız olarak rolantide on taraftan yani radyatorden ses duydum. Sürekli bir ses ve pervane sesine benzettim. Havalar soğuk ve ben ilk defa bu sesi duydum. Acaba normal bir ses mi bu ?

Yorum bağlantısı
Mehmet Said Özçelik

Benim de 2000 model Flair'im var. Su eksiltmeyi bilmiyorum ama ben de fan açtığını hatırlamıyorum ancak bunu bir sorun olarak görmedim. Burada okuyunca bir düşündüm ama hararet hiç yükselmiyor arabada. Fanda sorun olsa hararet yükselirdi diye düşünüyorum. Klima açınca fan çalışıyor. Termostat arızası olsa motor ısınmayacağı için yakıt artardı diye düşünüyorum. Aracı aldığımdan beri motor ısınınca aynı seviyede oluyor gösterge.

Yorum bağlantısı
Ahmet Dinçer
(düzenlendi)

Değerli arkadaşlar,

Sabah ilk iş olarak elektrikçime gittim,

1.olarak .....arabayı baştan aşağı inceledi ve kendisi akünün tam altındaki su kaçıran hortumu tespit etti ve büyük bir uğraş sonunda çıkardı,gerçekten çok zor bir yerde idi

çıkardığı hortumda kelepçe kaymış ve pastan dolayı kırılmış hortumun baş tarafı kelepçeden ve zaman aşımından artık kullanılamaz hale gelmiş,yeni hortum takıldı ve sorun halledildi,

2.olarak...... kalorifer tamirine başladı,musluğu inceledi ve bu musluk orjinal fabrikasyon hiç değiştirilmemiş dedi ve eğer gevrekleşmemişse abi eğer sağlam çıkarabilirsek bunu tamir eder kullanırız dedi,

daha sonra musluğu sökmeden musluğa gelen kabloları ölçü kablosu ile kontrol etti ve musluktan abi açıp kapama yapmıyor dedi,

yavaşca sökmeğe başladı musluğun 3 girişi söküldü 4.sökülürken çıt kırıldı  ve abi benim yapabileceğim bir şey yoktu çok gevremiş dedi,gerçektende musluk çıktıktan sonra gördükki bütün giriş çıkışlar gevremiş kim elini atsa elinde kalırmış çünkü 12 yıllık musluk , daha sonra parçacıdan musluğun iyisi ve 1 yıl garantili olan musluğu taktı, abi dedi sen bu eski musluğu al ve sakla ileride bu musluğa bir şey olurda garantisi biterse ve bir arıza verirse bu musluğun içindeki aparatları kullanırız dedi ve bana eski musluğu ve çıkan eski hortumu verdi,şu an kalorier çok  güzel çalışıyor sıcak ve soğuk düğmesi sağda ,solda ve ortada ısıyı istediğim gibi ayarlıyabiliyorum,sıcakta camları kapattıktan sonra inanın 2-3 dak. sürmedi içerisi fırın gibiydi,termostat çalışıyor bir sorun yok dedi ,Fan olayında mehmet beyin dediği gibi ,bir sorun yok dedi ve fordlarda Fanın çok geç açtığını ve bunun bir zararı olmadığını hararet ibresini ve müşürünü kontrol ettikten sonra söyledi,

bende çıkan parçaların resimlerini çekip formda paylaşmak istedim,İlgilenen arkadaşlara teşekkür ederim

 

Bir dip not düşeyim ;

 

Sayın Mehmet Özyürek   ve  Sayın Sani Gerşon  kardeşlerime beni aydınlattıkları için ayrıca teşekkür ediyorum

 

70c7.jpgpzi3.jpg3kij.jpgd9t3.jpg3ycj.jpg2lzt.jpg

tarihinde Ahmet Dinçer tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Misafir

Kalorifer musluğu gerçekten sıkıntılı geçenlerde bende sökerken elimde kaldı:) sorununuzun hallolduğuna sevindim geçmiş olsun 

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...