Burak Dağlı 8 Kasım 2013 Paylaş 8 Kasım 2013 hayırlı akşamlar arkadaşlar. 2008 model peugeot 207 aracım var.Aracım benzinli ve manuel vites. Malum havalar soğudu....bu akşam vites geçişlerim belki yumuşar diyerekten şanzıman yağını değiştirdim. Mobil'in BV 75W80 ini alacaktım bulamadım.yoktu . Total in BV 75w80 ini aldım. İşin açıkçası pek memnun kalmadım. Geri viteste özellikle ,bazen geçme yapmıyor debriyajı tekrar pompalıyorum. Bazende geri vitese atarken garçlama yapıyor. Bazen ise zorlanmadan direk yağ gibi geçiyor. İleri viteslerde Allaha şükür bir sorunum yok.1-2-3-4-5 veya 5-4-3-2-1 geçişleri gayet normal. Ustaya gösterdim. dişli veya senkromeç tırnak ucu dahi kırık olsa lakır lakır ses yapar veya vitesten atar diyor. İçimde de uhde kaldı; acaba Mobil'in BV 75w80 yağını alsaydım sonuç daha iyi olur muydu diye? Bu konuda beni aydınlatırsanız sevinirim. Yorum bağlantısı
İ.Göksel Yaman 8 Kasım 2013 Paylaş 8 Kasım 2013 Şanzuman yağı, değişim öncesi böyle bir sorun yokmuydu ? Pug 207 şanzumanı biraz laçkadır. Vites Halatı, kopması, çıkması, gevşemesi kronik sorundur.. Yorum bağlantısı
Burak Dağlı 8 Kasım 2013 Yazar Paylaş 8 Kasım 2013 (düzenlendi) Şanzuman yağı, değişim öncesi böyle bir sorun yokmuydu ? Pug 207 şanzumanı biraz laçkadır. Vites Halatı, kopması, çıkması, gevşemesi kronik sorundur.. hayır yoktu. Vites spiaralleri(halatı) yazın yeni değiştirdim. Fransa'dan siparişle çekildi. 348 tl spiraller. ayrıca debriyaj alt ve üst merkezi de orjinal parçalarla değiştirdim spirallerle birlikte. toplamda 500 tl lik bir harcama yaptım. Nerden değiştirdim bin pişman oldum. Bir daha araba alırsam kesinlikle elletmiyeceğim bu şanzıman yağını! İnanın canım çok sıkkın bu konuya... 8 Kasım 2013 tarihinde Burak Dağlı tarafından düzenlendi 1 Yorum bağlantısı
Safak Acar 8 Kasım 2013 Paylaş 8 Kasım 2013 Ustaya baktırsanız bir. veya yağı cok pahalı değilse dediğiniz yağı bulunca tekrar değiştirseniz belki düzelir eski haline gelir. Yorum bağlantısı
İ.Göksel Yaman 8 Kasım 2013 Paylaş 8 Kasım 2013 Ben nedense, bunun gene vites spiralinden olduğunu düşünüyorum.. İnşallah yanılıyorumdur ama, neden şanzuman yağını değiştirdiniz ? 5 yıl mı doldu? Baskı, balata mı değiştirdiniz ? Yorum bağlantısı
Burak Dağlı 8 Kasım 2013 Yazar Paylaş 8 Kasım 2013 (düzenlendi) Ustaya baktırsanız bir. veya yağı cok pahalı değilse dediğiniz yağı bulunca tekrar değiştirseniz belki düzelir eski haline gelir. aslında total orjinal yağı. yani motor kaputunu açtığınızda total etiketi görüyorsunuz. Total 75w80 ile Mobil 75w80 nin vizikozite, yağ karekteristiği ve teknik özellikler dökümanını indirdim. karşılaştırmak için.. Total 75w80 nin değerler daha iyi gibi duruyordu. pek anlamam ama yorumladığım kadarı ile iyi değerleri vardı. mesela akma noktası Total'in -45 derece Mobil'in -42 gibi. Ben nedense, bunun gene vites spiralinden olduğunu düşünüyorum.. İnşallah yanılıyorumdur ama, neden şanzuman yağını değiştirdiniz ? 5 yıl mı doldu? Baskı, balata mı değiştirdiniz ? vites spiralinda ayarlama söz konusu değil. bizzat benim gözetimimde takıldı. spiral standart birşey. ayrıca peugeot spirali komplike birşey. spiralde bulunan iki uç vites topuzunun altındaki kertiklere takılıyor. diğer 2 uc egzosun altından şanzımanda birleşiyor. yani ayarlanacak bir şey söz konusu olmuyor. 8 Kasım 2013 tarihinde Burak Dağlı tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Evren Erakçora 8 Kasım 2013 Paylaş 8 Kasım 2013 yağ bu kadar fark etmekz gibi geliyor. 1 Yorum bağlantısı
Burak Dağlı 8 Kasım 2013 Yazar Paylaş 8 Kasım 2013 yağ bu kadar fark etmekz gibi geliyor. derken pek anlamadım? baskı balatamın durumunu 3 farklı ustaya gösterdim. O da şükürler olsun iyi durumda. Ben geri viteste bu sorunu yaşıyorum. Bunu ustaya da söyledim. Onunla beraber bir tur attık. Tüm vitesleri denedi geri de dahil. hatta geri viteste 4000 dd sürdü. Bunlarda geri vites senkromeçi olmaz, dişli de tırmak ucu dahi kırık olsa ya uğultu-lakırtı yapar yada vitesten atar dedi. Onlar bir sorun göremedi. ama benim aklım arabamda bu durumu görünce Mobil ile Totali kıyaslamaya gitti. aslında yağ numaraları aynı... Yorum bağlantısı
M.Fatih Yüce 8 Kasım 2013 Paylaş 8 Kasım 2013 (düzenlendi) 2 Yağ'da teknik olarak aynı markaları değişik sadece...Yani aralarında hiç fark yok. Sorunun yağ ile bir ilgisi yok bence. 8 Kasım 2013 tarihinde M.Fatih Yüce tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Misafir 8 Kasım 2013 Paylaş 8 Kasım 2013 Bu araçtan önceki aracınız hangi markaydı? Geri vitesin sesli geçmesi her markada yaşanabilecek bir problem. Ancak viteslerin kemikli veya salınımlı olması markaların karakteristiklerine göre değişir. Örneğin ben Cordoba'daki gibi bir vites görmedim. Son derece rahat, daha vitesi parmağın ucu ile ittirirken istediğin vitese rahatça oturan bir yapısı var. Örneğin geçen düz vites pug206'ya şöyle baktım, sağa sola laçka diyebileceğim bir tarzı vardı. Benim mondeo Mk2 biraz kemikliydi. Ona bor katkısı eklemiştim. Biraz daha sünger içersinde vites atma hissi uyandırmıştı. Albea'nın da vitesleri kemikli gelir bana hatta vites topuzunun aracının içine fırladığını da bilirim Samsun çıkışında rampalarda, ne yapacağımı şaşırmıştım:) Bence son kez bir katkı malzemesi ekleyin ama çok fazla değişiklik olmayacaktır, hafif yumuşama olabilir. Saygılarımla. Yorum bağlantısı
Uğur Çınar 8 Kasım 2013 Paylaş 8 Kasım 2013 bence konu yeni yağ muhabettinden olabilir diğer yağ kullanıımdan incelmiş olabilir yeni yağ eskiye nazaran biraz daha kalın olduğundan sıkıntı çıkara bilir geliyor Yorum bağlantısı
Cihan Yaşar 8 Kasım 2013 Paylaş 8 Kasım 2013 hayırlı akşamlar arkadaşlar. 2008 model peugeot 207 aracım var.Aracım benzinli ve manuel vites. Malum havalar soğudu....bu akşam vites geçişlerim belki yumuşar diyerekten şanzıman yağını değiştirdim. Mobil'in BV 75W80 ini alacaktım bulamadım.yoktu . Total in BV 75w80 ini aldım. İşin açıkçası pek memnun kalmadım. Geri viteste özellikle ,bazen geçme yapmıyor debriyajı tekrar pompalıyorum. Bazende geri vitese atarken garçlama yapıyor. Bazen ise zorlanmadan direk yağ gibi geçiyor. İleri viteslerde Allaha şükür bir sorunum yok.1-2-3-4-5 veya 5-4-3-2-1 geçişleri gayet normal. yag Ustaya gösterdim. dişli veya senkromeç tırnak ucu dahi kırık olsa lakır lakır ses yapar veya vitesten atar diyor. İçimde de uhde kaldı; acaba Mobil'in BV 75w80 yağını alsaydım sonuç daha iyi olur muydu diye? Bu konuda beni aydınlatırsanız sevinirim. yag fiyatı nedir.?benimde vites gecislerimde garclama yapıyor Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 8 Kasım 2013 Paylaş 8 Kasım 2013 manuel şanzıman yağı sektörün en basit yağıdır, böyle bir fark yaratmaz, sornu zaten şanzıman içinde olmalı, geriye atmadan çnce 2 ye atın sonra geriye atın debriyajdan kaldırmadan Yorum bağlantısı
Burak Dağlı 9 Kasım 2013 Yazar Paylaş 9 Kasım 2013 (düzenlendi) manuel şanzıman yağı sektörün en basit yağıdır, böyle bir fark yaratmaz, sornu zaten şanzıman içinde olmalı, geriye atmadan çnce 2 ye atın sonra geriye atın debriyajdan kaldırmadan bu metodu biliyorum. bunu denediğimde kolayca geri vitese geçiyor. ama ani manevra yapmam gerektiğinde;mesela sokakta manevra yapmam gerektiğinde bu metodu deneyemiyorum. çünkü baya bir oyalandırıyor bu metod. 9 Kasım 2013 tarihinde Burak Dağlı tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Fatih Öztürk27 30 Eylül 2016 Paylaş 30 Eylül 2016 Az önce ustayla görüştüm yağ bakarken foruma döndüm. Km 187000 oldu vites geçişleri biraz sertleşti (araç soğukken tabi) yağ mobil düşünüyordum. 75-80 iyi oldu öğrenmiş oldum. İnşallah sonuçta iyi olur. CASPER_VIA_M1 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi Yorum bağlantısı
Fatih Öztürk27 4 Ekim 2016 Paylaş 4 Ekim 2016 Yağ değişti 2 lt Mobil 75w yağ koyduk. Miktar konusunda tereddüt ettik en son 2 lt koyduk. Lt fiyatı 35 TL işçilik 20 halloldu. Yağ çok kötüydü ama. CASPER_VIA_M1 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi Yorum bağlantısı
Alpay Sumer 6 Ekim 2016 Paylaş 6 Ekim 2016 fatih bey ayni konuda benimde sikintim var...gecen hafta bende degistirdim sanziman yagini... 2lt yag eklendi vites biraz yumusadi... ama cokta mukemmellesti diyemem bende... bu arada yagi ceki yontemi degilde direkt ekledi... bu iste bi yanlislik yok degilmi? sizin aractada bu sekilde mi yapildi? Yorum bağlantısı
Recommended Posts