Misafir 11 Kasım 2013 Paylaş 11 Kasım 2013 Merhaba arkadaşlar malum kış geliyor aracımda hiç antifiriz yok aracı satacak olmama rağmen kışlık bakımını yaptırmak istiyorum antifirizden sonra kaçaklar olabilir devridaim su koyverebilir termostat radyetör hortumlar falan falan o yüzden kimse arkamızdan sövmesin aracı sağlama alayım diyorum, sorun şu 3 lt bi antifiriz koyacağım (kırmızı) fakat focus1 lerde antifiriz koyduktan sonra hava almak için yer yok diyorlar bu işlem en sağlıklı nasıl yapılır? Yorum bağlantısı
Misafir 11 Kasım 2013 Paylaş 11 Kasım 2013 yedek su deposunun kapağı açık şekilde çalıştıracaksınız,arada gaz verirseniz iyi olur hava kabarcıklarını atar zaten görürsünüz.fan açana kadar bu işleme devam edip yedek su deposunun kapağını kapatabilirsiniz. Yorum bağlantısı
Tahir İlter 11 Kasım 2013 Paylaş 11 Kasım 2013 Hava aldırma için aracı belli bir eğimle park etmek gerekiyordu.Ön taraf mı yukarı kısımda olacaktı yoksa arka taraf mı onu hatırlamıyorum. Yorum bağlantısı
Misafir 11 Kasım 2013 Paylaş 11 Kasım 2013 ön taraf biraz yukarıda olacak.Doğru Tahir bey Yorum bağlantısı
Misafir 11 Kasım 2013 Paylaş 11 Kasım 2013 antifiriz koyduktan sonra çok sıkıntı çekenler duydum buda hava alınamamasından kaynaklıymış hararet yapanlar,devirdaim termostat ta sıkıntı yaşayanlar, nedense focus larda çok oluyormuş,havasını almak iki hortumu sıkıp bırakmaksa onu bende yaparım ama focusun havasını her usta alamaz diyorlar, çok havalı araçmış vesselam Yorum bağlantısı
Onur Yeşil 11 Kasım 2013 Paylaş 11 Kasım 2013 Diyen doğru demiş,havasını atmak çok zor.Geçen sene benim de başıma gelmişti.Komple soğutma suyunu değiştirmiştik,daha sonra havasını bir türlü alamamıştık.Sürekli hararet yapıp stopa çekiyordu kendini.Devirdaim pompası,termostat vs. çok uğraşmıştık. Ama dikkatinizi çekerim bunlar başımıza suyu komple boşaltıp yeni su ekledikten sonra geldi.3 litre antifiriz koyunca sistemin hava yapacağını zannetmiyorum.Şahsen geçen hafta kendim su deposundan 2 litre civarı antifiriz ekledim daha sonra yaklaşık 400 kilometre yol yaptım,hiç bir sıkıntı yaşamadım çok şükür. Yorum bağlantısı
Ayhan Onaran 11 Kasım 2013 Paylaş 11 Kasım 2013 Tam olarak su komple boşaltılmadan koyarsanız bir sorun olmaz.. Sıkıntılar sistemde su komple boşaltılınca oluyor. 1 Yorum bağlantısı
Misafir 11 Kasım 2013 Paylaş 11 Kasım 2013 3lt kadar bosaltip antifiriz koyacagiz.kacaklari engellemek içinde çatlak kapatici ilactanda koyabilirmiyim zarari olurmu Yorum bağlantısı
Serdar Akgül 11 Kasım 2013 Paylaş 11 Kasım 2013 Bu sorunun cevabini ben de cok merak ediyorum... Yorum bağlantısı
Ayhan Onaran 12 Kasım 2013 Paylaş 12 Kasım 2013 3lt kadar bosaltip antifiriz koyacagiz.kacaklari engellemek içinde çatlak kapatici ilactanda koyabilirmiyim zarari olurmu OIur..İlaç falan koymayın.Başka yerlerde de tıkanmalara yol açabilir..Yedek depodan biraz biraz su çekip üstüne antifriz tamamlayın birşey olmaz.Kaçak olan bölge varsa ortaya çıkar zaten.. 1 Yorum bağlantısı
Misafir 18 Kasım 2013 Paylaş 18 Kasım 2013 Sadece 3lt antifriz koymak sakıncalı olur. Antifriz-su karışımından konmalıdır. Yorum bağlantısı
Misafir 28 Kasım 2013 Paylaş 28 Kasım 2013 Radyatörünüzde veya hortumlarda kaçak olasılığınız yüksek. Yorum bağlantısı
Cem Yilmaz 29 Kasım 2013 Paylaş 29 Kasım 2013 (düzenlendi) Pompanın tipini, yapısını tarif edebilirmisiniz? Bulabilirseniz, örnek resim süper olur.. 29 Kasım 2013 tarihinde Cem Yilmaz tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Misafir 29 Kasım 2013 Paylaş 29 Kasım 2013 Pompanın tipini, yapısını tarif edebilirmisiniz? Bulabilirseniz, örnek resim süper olur.. kardeşim arabayı değişmişsin hayırlı olsun.Mondiyi verdinmi kime verdin ne zaman verdin seni üzdümü? Yorum bağlantısı
Cem Yilmaz 29 Kasım 2013 Paylaş 29 Kasım 2013 kardeşim arabayı değişmişsin hayırlı olsun.Mondiyi verdinmi kime verdin ne zaman verdin seni üzdümü? Yok değişmedim (focus + mondeo). Mondi duruyor, kullanmaya devam ediyoruz.. Arada sırada elimizi sürmek gerekiyor. Hobi gibi oluyor, ugraşırken stres atıyorum.. Yorum bağlantısı
Misafir 1 Aralık 2013 Paylaş 1 Aralık 2013 malum havalar soğudu aracıma müşteride var bu hafta içi satacağım büyük bir ihtimal, ondan önce antifiriz işini halletmeliydim dedim bu sabah amcaoğlunun servisine götürdüm elinde iş varmış sabah 7 de dükkanı açmıştı 3 lt mavi antifiriz aldım alt hortum söküldü su boşaltıldı 3 lt antifiriz koyduk fan çalıştı, hararet normaldi test edip bakmamız lazım dedi 50 km yol yaptık dönüşte bayaa bi sıkıştırdım ve hararet ibresi devir saatiyle beraber kırmızıya yükselmeye başladı gazdan ayağımı çektiğimde tekrar ortaya geliyor, durduk fan rölelerini çıkartıp yerinde gaz verdisonra kapaktan fısfıs havasını aldı, ve tekrar bi 25 30 km yol yaptık sıkıştırınca aracı hararet yükseliyor işim vardı akşam götüreceğim tekrar bakacağız işe gelirken yine sıkıştırdım yine yükseldi, pratik bir hava alma tekniği bilen arkadaşların yorumlarını bekliyorum saygılar... Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi 1 Aralık 2013 Paylaş 1 Aralık 2013 Sonraki sahibine yazık ettiniz. Focusa kırmızı antifriz koyulur. Yorum bağlantısı
Misafir 1 Aralık 2013 Paylaş 1 Aralık 2013 Sonraki sahibine yazık ettiniz. Focusa kırmızı antifriz koyulur. ne gibi bi dezavantajı vardır ki? Yorum bağlantısı
onurdursun 1 Aralık 2013 Paylaş 1 Aralık 2013 benim de radyatör hortumu yarılmıstı düzelltim havasını almak için rolantide 20dk çalıştı araç ama bir türlü ne fan devreye girdi nede hararet 90 nı gördü bende daha üstüne düşmedim heralde hava yoktur sistemde Yorum bağlantısı
Evrim Aker 2 Aralık 2013 Paylaş 2 Aralık 2013 iki gün önce bende aracıma antifriz değişimi için servise gittim.Usta suyu komple tahliye ettikten sonra 3lt mavi antifriz koydu ve havasını almak için bi kaç işlem yaptı.Daha sonra aracın hazır olduğunu söyledi ve biz servisten ayrılarak yola cıktık fakat araca yüklenme yaptığım zaman hararetin aniden kırmızıya fırladığını farkettim ve ayagimi gazdan cekince hararet normale döndü.Bugün tekrar servise götürdüm aracımı termostatı değiştirdiğini söyledi fakat sorun hala devam etmekte muhtemel sorun havanın tam alınamamasından mı kaynaklanıyor olabilir yoksa baska nedenleride olabilir mi ? Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 2 Aralık 2013 Paylaş 2 Aralık 2013 hava var, muhtemelen lpg li aracınız bir hortumda hava kalmış Yorum bağlantısı
Ünal Doğar 2 Aralık 2013 Paylaş 2 Aralık 2013 (düzenlendi) Aracınızın antifirizi organik(turuncu) olacak,(focus1 e mavi antifirz koyan ustaya bir daha selam bile vermeyin.)Ustalığını bilmem ama ford araçlardan anlamadığı kesin, bununla birlikte su antifiriz karşımı konulacak.Aracınızın tesisatında hava var, sorunu bypass yoluyla çözmeniz lazım.Büyük ihtimal termostatınız da arızalı değildi.Lpg tesisat bağlantıları doğru yapılmamışsa(regülatör-araç tesisatı)sisteme hava girmişse istediğiniz kadar uğraşın o hava çıkmaz.Zaten normalde lpg olmazsa araç sistemdeki havayı kendisi alıyor.Bazı lpg firmaları artık focus 1 araçların lpg bağlantılarıyla ilgili servislerini uyarıyor.Yapacağınız iki şey var.Boşa uğraşmayın. 1.İlk önce iyi bir lpg ustasına gidin konu hakkında bilgisi olan regülatör su giriş ve çıkışlarını sistemden T ile alsın.Sistemdeki sıvı yüzde 50 su yüzde 50 antifiriz olsun. 2.Büyük ihtimal birinciyi yaparsanız sistem havayı kendi atar.Ama yine de devam ederse siteden aratıp bulun resmi vardı, radyatörün şoför tarafındaki çıkışındaki iki kalın hortuma bypass yapılıyordu. Birde uyarı ısı müşürüne civata falan koymaya çalışan, parça değiştirmeye çalışan usta görürseniz kaçın. Lpgci takriben 10tllik parça kullanır.Regülatörünüzün yeri zorsa uğraştırır.30 tl den fazla vermeyin.2. seçenek için tornacıda özel T yapılacak, onun da masrafı 40 tlyi geçmez . Geçmiş olsun. 2 Aralık 2013 tarihinde Ünal Doğar tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Evrim Aker 3 Aralık 2013 Paylaş 3 Aralık 2013 Aracınızın antifirizi organik(turuncu) olacak,(focus1 e mavi antifirz koyan ustaya bir daha selam bile vermeyin.)Ustalığını bilmem ama ford araçlardan anlamadığı kesin, bununla birlikte su antifiriz karşımı konulacak.Aracınızın tesisatında hava var, sorunu bypass yoluyla çözmeniz lazım.Büyük ihtimal termostatınız da arızalı değildi.Lpg tesisat bağlantıları doğru yapılmamışsa(regülatör-araç tesisatı)sisteme hava girmişse istediğiniz kadar uğraşın o hava çıkmaz.Zaten normalde lpg olmazsa araç sistemdeki havayı kendisi alıyor.Bazı lpg firmaları artık focus 1 araçların lpg bağlantılarıyla ilgili servislerini uyarıyor.Yapacağınız iki şey var.Boşa uğraşmayın. 1.İlk önce iyi bir lpg ustasına gidin konu hakkında bilgisi olan regülatör su giriş ve çıkışlarını sistemden T ile alsın.Sistemdeki sıvı yüzde 50 su yüzde 50 antifiriz olsun. 2.Büyük ihtimal birinciyi yaparsanız sistem havayı kendi atar.Ama yine de devam ederse siteden aratıp bulun resmi vardı, radyatörün şoför tarafındaki çıkışındaki iki kalın hortuma bypass yapılıyordu. Birde uyarı ısı müşürüne civata falan koymaya çalışan, parça değiştirmeye çalışan usta görürseniz kaçın. Lpgci takriben 10tllik parça kullanır.Regülatörünüzün yeri zorsa uğraştırır.30 tl den fazla vermeyin.2. seçenek için tornacıda özel T yapılacak, onun da masrafı 40 tlyi geçmez . Geçmiş olsun. öncelikle önerileriniz için teşekkür ederim. Aracımın lpg'li olmadığını yazmayı unutmuşum onuda belirteyim.Götürdüğüm usta termostatı değiştirdikten sonrada bu olayı tekrar yaşadığımı söylediğimde trigerin arkasında bi parçadan bahsetti onu sökecekmiş. Trigeri söktüğümde yeni triger setide takmamız gerekli dedi aynı triger bir daha takılmazmış Yorum bağlantısı
Ünal Doğar 3 Aralık 2013 Paylaş 3 Aralık 2013 Antifiriz koymadan önce sorununuz yoksa sakın hiçbirşey değiştirmeyin.Turuncu antifiriz+su ve karışım yarıyarıya olsun.Su kabının kapağı da sıkıntılı olabilir.Sanırım devir daimi değiştirmek istiyor usta siz bilirsiniz.Eğer sıkıntı değişimden sonra başlamışsa o ustaya selam bile vermeyin derim.İyi günler. 1 Yorum bağlantısı
Ayhan Onaran 3 Aralık 2013 Paylaş 3 Aralık 2013 öncelikle önerileriniz için teşekkür ederim. Aracımın lpg'li olmadığını yazmayı unutmuşum onuda belirteyim.Götürdüğüm usta termostatı değiştirdikten sonrada bu olayı tekrar yaşadığımı söylediğimde trigerin arkasında bi parçadan bahsetti onu sökecekmiş. Trigeri söktüğümde yeni triger setide takmamız gerekli dedi aynı triger bir daha takılmazmış Başka bir ustaya gidin..Gittiğiniz kişi işi büyütüyor.Devirdaim değiştirecek , triger değiştirecek ve sonrasında da sente ayarını bozacak.. Bunu neden söylüyorum focusa mavi antifriz koymuş ve hava yaptırmış üstelik durduk yere de termostat değişmiş.. malum havalar soğudu aracıma müşteride var bu hafta içi satacağım büyük bir ihtimal, ondan önce antifiriz işini halletmeliydim dedim bu sabah amcaoğlunun servisine götürdüm elinde iş varmış sabah 7 de dükkanı açmıştı 3 lt mavi antifiriz aldım alt hortum söküldü su boşaltıldı 3 lt antifiriz koyduk fan çalıştı, hararet normaldi test edip bakmamız lazım dedi 50 km yol yaptık dönüşte bayaa bi sıkıştırdım ve hararet ibresi devir saatiyle beraber kırmızıya yükselmeye başladı gazdan ayağımı çektiğimde tekrar ortaya geliyor, durduk fan rölelerini çıkartıp yerinde gaz verdisonra kapaktan fısfıs havasını aldı, ve tekrar bi 25 30 km yol yaptık sıkıştırınca aracı hararet yükseliyor işim vardı akşam götüreceğim tekrar bakacağız işe gelirken yine sıkıştırdım yine yükseldi, pratik bir hava alma tekniği bilen arkadaşların yorumlarını bekliyorum saygılar... Durdunuz durdunuz ama ne yazık ki hiç iyi birşey yapmadınız.. Size tamamen boşaltım yapmadan takviye yapmanızı söylemiştik. Şimdi bu şekilde satacaksınız alan kişi de uğraşıp duracak..Yalancı hararet başlamış aracınızda. Hava yaptırmışsınız.. Yorum bağlantısı
Recommended Posts