Misafir 3 Aralık 2013 Paylaş 3 Aralık 2013 benim hava olayım halloldu fan röleleri çıkartılıp hararet çizgiye gelene kadar ufak ufak gaz verildi sonra stop edildi, ve pıss pıss kapak gevşetilip bırakıldı aynı işlem bir kaç kere tekrarlandı yaklaşık bir saat sürdü ve hallaoldu artık hararet yükselmiyor yüksek devirlerde haftada birde seviye kontrol yapmam söylendi okadar. Yorum bağlantısı
Ayhan Onaran 4 Aralık 2013 Paylaş 4 Aralık 2013 Ayhan ONARAN abi ben hafta sonu hortumlardan kaçaklardan dolayı tekrar ustama gideceğim Allah nasip ederse. Büyük ihtimallede bütün koydurduğum kırmızı antifiiz boşaltılacak yeni antifiriz konulacak büyük ihtimalle ve sormak istediğim kırmızı mı? yoksa turuncu organik antifirizmi koydurmalıyız ? artıları eksileri nedir az buçuk vede ankarada ivedikte nerde bulabilirim organik turuncu antifirizi olduki bulamadık kırmızı koydurduğumuzda nelere dikkat etmeliyiz ?(karışım oranları) vede ankarada önerebilceğin güzel temiz iş yapan ford ustası varmı? Ayhan abi şimdiden Teşekkürler Kırmızı denilen zaten turuncu antifriz. İkisi de aynı şey. İvedikte kolaylıkla bulursun.Maviye göre biraz daha pahalıdır.. Yorum bağlantısı
Evrim Aker 5 Aralık 2013 Paylaş 5 Aralık 2013 Antifiriz koymadan önce sorununuz yoksa sakın hiçbirşey değiştirmeyin.Turuncu antifiriz+su ve karışım yarıyarıya olsun.Su kabının kapağı da sıkıntılı olabilir.Sanırım devir daimi değiştirmek istiyor usta siz bilirsiniz.Eğer sıkıntı değişimden sonra başlamışsa o ustaya selam bile vermeyin derim.İyi günler. problem antrifriz değişiminden sonra olmaya başladı aracı şuan benzinli olarak kullanıyorum ikinci kez servise götürdüm usta bir süre bin yaparsa getir tekrar bakalım dedi suan araca yüklenme yaptığımda hararet normal şekilde duruyor herhangi bir yükselme olmuyor sanırım problem halloldu.Ama nasıl hallolduğu konusunda fikrim yok mavi antifriz ile turuncu antifrizin farkı nedir? Focus araçlar için mavi antifrizin dezavantajı mı var acaba ben şuan mavi antifrizle kullanıyorum aracımı ilk baslarda bi hararet problemi yaşadım ama şuan normal hararet seviyelerinde çalışıyor aracım Yorum bağlantısı
Kadir Türkeli 17 Aralık 2013 Paylaş 17 Aralık 2013 Ilginc olacak ama aracin su kabindan buyuk siringayla suyu iyice cektim, su kabi komple bosaldi , ardindan antifrizi ekledim kapagi kapattim cok sukur bir sorun olmadi , 2 defa bu islemi yaptim iyice karismistir ) 1 Yorum bağlantısı
Ayhan Onaran 17 Aralık 2013 Paylaş 17 Aralık 2013 problem antrifriz değişiminden sonra olmaya başladı aracı şuan benzinli olarak kullanıyorum ikinci kez servise götürdüm usta bir süre bin yaparsa getir tekrar bakalım dedi suan araca yüklenme yaptığımda hararet normal şekilde duruyor herhangi bir yükselme olmuyor sanırım problem halloldu.Ama nasıl hallolduğu konusunda fikrim yok mavi antifriz ile turuncu antifrizin farkı nedir? Focus araçlar için mavi antifrizin dezavantajı mı var acaba ben şuan mavi antifrizle kullanıyorum aracımı ilk baslarda bi hararet problemi yaşadım ama şuan normal hararet seviyelerinde çalışıyor aracım Turuncu olan tam organiktir. Focus motoru için daha uygundur..Ucuz olduğu için mavi tercih ediliyor ama orjinalinde focus motorunda kırmızı(turuncu) antifiriz vardır. Ilginc olacak ama aracin su kabindan buyuk siringayla suyu iyice cektim, su kabi komple bosaldi , ardindan antifrizi ekledim kapagi kapattim cok sukur bir sorun olmadi , 2 defa bu islemi yaptim iyice karismistir ) İyi yapmışsınız..Bu şekilde hava yapmadan işi halletmişsiniz. 1 Yorum bağlantısı
Naki Galip 17 Aralık 2013 Paylaş 17 Aralık 2013 Merhaba benimde 2001 focusumun motora ve gaz regulatorune giden su hortumunun bağlandığı T kirildi ve su komple boşalarak motor hararet yaptı. Kendisi stop etti. Ustaya götürdüm plastik olan T yi metal olanı ile değişti. Suyla karışık Mavi antifiriz koydu. Aracı su deposu kapağı açık 20 dk calistirarak havasını aldı. Şuanda hararetle ilgili sıkıntım yok. Fakat araç yağ ve su eksiltiyor. Ilk hararetten sonra sekmanlar gitmiş olabilirmi. Araç 215 bin km de. Yorum bağlantısı
Misafir 17 Aralık 2013 Paylaş 17 Aralık 2013 (düzenlendi) Merhaba benimde 2001 focusumun motora ve gaz regulatorune giden su hortumunun bağlandığı T kirildi ve su komple boşalarak motor hararet yaptı. Kendisi stop etti. Ustaya götürdüm plastik olan T yi metal olanı ile değişti. Suyla karışık Mavi antifiriz koydu. Aracı su deposu kapağı açık 20 dk calistirarak havasını aldı. Şuanda hararetle ilgili sıkıntım yok. Fakat araç yağ ve su eksiltiyor. Ilk hararetten sonra sekmanlar gitmiş olabilirmi. Araç 215 bin km de.Aracı çalıştırın 10 dk yerinde çalışsın egzoza bakın su geliyor mu.Sonra araca binin iki uç km yüksek devirde kullanın iyice bi sıkıstırın ve tekrar durun egzoz hala su atiyorsa üs kapak sökülecek. 17 Aralık 2013 tarihinde Erol Eser tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Adem Balta 17 Aralık 2013 Paylaş 17 Aralık 2013 benim araçta yeşil antifiriz var bakım yaptıracağım devirdaimi değiştireceğim ne yapmalıyım. yeşile devam mı etmeliyim. Yorum bağlantısı
Ayhan Onaran 18 Aralık 2013 Paylaş 18 Aralık 2013 benim araçta yeşil antifiriz var bakım yaptıracağım devirdaimi değiştireceğim ne yapmalıyım. yeşile devam mı etmeliyim. Bence kırmızı koydurun..Yanlışın neresinden dönerseniz kardır Yorum bağlantısı
Adem Balta 18 Aralık 2013 Paylaş 18 Aralık 2013 Bence kırmızı koydurun..Yanlışın neresinden dönerseniz kardır koydurupta sorunla inş karşılaşmam Yorum bağlantısı
Cem Yilmaz 19 Aralık 2013 Paylaş 19 Aralık 2013 (düzenlendi) koydurupta sorunla inş karşılaşmam Antifriz ekleme değiştirme işinden çıkartılacak ders : Birşey çalışıyorsa, dokunma... 19 Aralık 2013 tarihinde Cem Yilmaz tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Adem Balta 20 Aralık 2013 Paylaş 20 Aralık 2013 triger devirdaim değiştireceğim için antifirizin de değişmesi gerektiğini biliyordum yanılmıyorsam. Antifriz ekleme değiştirme işinden çıkartılacak ders : Birşey çalışıyorsa, dokunma... triger devirdaim değiştireceğim için antifirizin de değişmesi gerektiğini biliyordum yanılmıyorsam. Yorum bağlantısı
Cem Yilmaz 25 Aralık 2013 Paylaş 25 Aralık 2013 Devirdaimde su kaçırma, ötme vs.. varmı? Yoksa değiştirmenizi önermem. Trigeri değiştirin devam edin.. Kontrol edersiniz su kaçırma vs. bozukluk olursa değiştirisiniz... Antifriz boşaltma, doldurma işi sıkıntılı.. zorunda kalmadıkça dokunmamak gerektiğini düşünüyorum. Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu 25 Aralık 2013 Paylaş 25 Aralık 2013 (düzenlendi) Önce antifiriz ölçülür, baktınız derecesi düşük, genleşme kabı boşaltılıp (kırmızı) antfiriz eklenir ve araç termostad açana kadar sürülür, su karışacaktır, sonra tekrar ölçüm yapılır, normalse iş biter, sistemi tamamen boşaltıp hava yaptırmaya gerek yok, tabii bu genleşme kabı kapalı devre olan ve termostad açınca bu kaptan devirdaim yapan araçlarda geçerli, mesela fiesta da, sadece bu kaba antifiriz koymanız yeter 25 Aralık 2013 tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi 1 Yorum bağlantısı
Muhammed KAYA 7 Mart 2021 Paylaş 7 Mart 2021 Ali Cihangiroğlu yazdı: Önce antifiriz ölçülür, baktınız derecesi düşük, genleşme kabı boşaltılıp (kırmızı) antfiriz eklenir ve araç termostad açana kadar sürülür, su karışacaktır, sonra tekrar ölçüm yapılır, normalse iş biter, sistemi tamamen boşaltıp hava yaptırmaya gerek yok, tabii bu genleşme kabı kapalı devre olan ve termostad açınca bu kaptan devirdaim yapan araçlarda geçerli, mesela fiesta da, sadece bu kaba antifiriz koymanız yeter 2013 yılından bir hort yapmak istiyorum abi sana da nostalji olsun Benim mk5 fiestada termostat değişimi yaptık ve usta ısrarla saf antifriz koyma dememe rağmen saf kırmızı antifriz doldurmuş termostat açıp aracı sürünce de antifriz sisteme dolunca yedek depoda azalmış şimdi ben ekleme yapmak istiyorum fakat sistemdeki sıvı tamamen antifriz olunca %50 saf su antifriz oranını nasıl ayarlarım illa komple antifrizi aşağıdan boşaltmam mı lazım yoksa direkt üstten saf su mu ekleyeyim yoksa kapta %50 antifriz %50 saf su karıştırıp mı üstüne ekleyeyim nasıl yapmalıyım bir de önceki antifrize ufak tefek pislikler de karışmış olabilir hafif pis bir kaba boşaltmışlar eski antifrizi sıkıntı olur mu sizce komple değiştirmek mi sağlıklı olur sağlam olması açısından burda da hava meselesinden çekiniyorum biraz ne tavsiye edersiniz Yorum bağlantısı
Ersin Gökdemir 7 Mart 2021 Paylaş 7 Mart 2021 Muhammed KAYA yazdı: 2013 yılından bir hort yapmak istiyorum abi sana da nostalji olsun Benim mk5 fiestada termostat değişimi yaptık ve usta ısrarla saf antifriz koyma dememe rağmen saf kırmızı antifriz doldurmuş termostat açıp aracı sürünce de antifriz sisteme dolunca yedek depoda azalmış şimdi ben ekleme yapmak istiyorum fakat sistemdeki sıvı tamamen antifriz olunca %50 saf su antifriz oranını nasıl ayarlarım illa komple antifrizi aşağıdan boşaltmam mı lazım yoksa direkt üstten saf su mu ekleyeyim yoksa kapta %50 antifriz %50 saf su karıştırıp mı üstüne ekleyeyim nasıl yapmalıyım bir de önceki antifrize ufak tefek pislikler de karışmış olabilir hafif pis bir kaba boşaltmışlar eski antifrizi sıkıntı olur mu sizce komple değiştirmek mi sağlıklı olur sağlam olması açısından burda da hava meselesinden çekiniyorum biraz ne tavsiye edersiniz Termostat değişiminden sonra antifriz konulduğu için zaten derecesi yüksektir. Siz eksilen yedek su kabını saf su ile tamamlayın, kullanım sırasında sistemde kendiliğinden karışır. Başka bir şey gerekmez, kapağı sıkıca kapatıp devam. 1 Yorum bağlantısı
Muhammed KAYA 8 Mart 2021 Paylaş 8 Mart 2021 Ersin Gökdemir yazdı: Termostat değişiminden sonra antifriz konulduğu için zaten derecesi yüksektir. Siz eksilen yedek su kabını saf su ile tamamlayın, kullanım sırasında sistemde kendiliğinden karışır. Başka bir şey gerekmez, kapağı sıkıca kapatıp devam. Peki hafif de olsa pisliklerin karışmış olmassı sisteme zarar verir mi sizce radyatöre vs tıkanma durumu olabilir mi uzun vadede Yorum bağlantısı
Ersin Gökdemir 8 Mart 2021 Paylaş 8 Mart 2021 Muhammed KAYA yazdı: Peki hafif de olsa pisliklerin karışmış olmassı sisteme zarar verir mi sizce radyatöre vs tıkanma durumu olabilir mi uzun vadede Genleşme kabındaki sudan az çok belli olur zaten. Sıkıntı olacağını sanmıyorum. 1 Yorum bağlantısı
Recommended Posts