Burak Mutevellıoglu 11 Kasım 2013 Paylaş 11 Kasım 2013 Merhaba Cumartesi günü başıma bir olay geldi. Biraz detaylı anlatacağım bu yüzden kusuruma bakmayın. Arabam 1995 model 1,6 escort CLX Geçen kış arabama antifiriz koymuştum daha sonra azar azar taşırma kabındaki su eksilmeye başladı. Ustama sordum ufak delikleri antifiriz açar demişti ama damlama olmadığı için tesbit edemedik bende her binişte kontrol ederim bazen eksiltiyor bazen eksiltmiyordu. Cumartesi günü karşıda gaziosmanpaşada işim vardı binmeden önce suya baktım biraz eksilmişti tamamlayıp yola çıktım. Üsküdar bağlarbaşından köprüye kadar sıkışık trafikte gittim. Daha sonra köprüden sonra yol açıldı gaziosmanpaşaya yaklaşırken açık trafikte hararetin yükselmeye başladığını farkettim Motorun gidişinde çalışmasında en ufak bir anormallik yoktu. Sarı müşür kullanıyorum her zaman R harfinde fanı açması gerekirken açmadı ve A ya kadar geldiğinde arabayı durdurup fanı direkt bağladım ve yola devam ettim sıkışık trafik yoktu fakat hararet düşmesi gerekirken düşmedi ve L ye kadar çıktığında bir terslik olduğunu anlayıp stop ettim . Escortlarda fan müşürünün yukarıda olmasından dolayı radyatörde su kalmayınca fanı açmadığını duymuştum ama yola çıkarken suyu da tamamlamıştım. Taşırma kabının kapağını havasını alarak yavaş yavaş açtım bayağı bir hava çıkışı oldu. Kapağı açtığımda hiç su kalmadığını gördüm. Hemen bagajdaki suyu taşırma kabına doldurdum yaklaşık 7 litre kadar su koydum hiç bu kadar su eksiltmemişti. Hemen Maslaktaki osman ustayı aradım suyu kontrol ederek gel bakalım dedi. Yolda sıkışık trafikte fan da açtı hararet hiç yapmadı motorun gidişinde çalışmasında en ufak bir anormallik olmadı Maslağa geldiğimde taşırma kabında hiç eksiklik olmadı. Osman usta heryere baktı kaçak yok dedi. Parkettiğinde bak bakalım altında ıslaklık olacakmı yada paspasın oraları kontrol et dedi. Sıkışık trafikte üsküdara eve geldim hararetde yükselme olmadı fanda açıldı su kabında eksilme olmadı. Akşam ataşehire gitmem gerekti binerken baktım su seviyesi normal. Motorun çalışması normal hiç trafiğe girmeden gittim geldim hararet hiç yükselmedi yaklaşık 20-25 km yol gittim geldiğimde kontrol ettim taşırma kabında yine su kalmamış yaklaşık 4 litre kadar su ilave ettim. Yağına baktım çok az eksilme olmuş daha önceden de eksiltmiş olabilir önceden bakmamıştım. Yağ kilometresine baktım 10.600 olmuş 10.000 de değiştirmem gerekiyordu atlamışım ama yağın renginde anormal bir kararma yok. Yağ iki çizgi arasında olması gerekirken alttaki çizgiye inmiş.ama alttaki çizgiden aşağıda değil. Motor yağ ilave kapağını açtım baktım orda da anormal bi durum göremedim köpük felan yoktu. Motorun çalışmasında herhangi bir sorun yok çekişten düşme zor çalışma seste gariplik felan da yok birtek eksozu çalışırken kontrol etmedim ama yoldan gelip stop edip baktım eksozda su yoktu çalışırken beyaz duman varmı ona bakmak aklıma gelmedi bu su nereye gidiyor ne yapmam yada hangi ustaya baktırmam lazım yardımcı olabilirmisiniz Yorum bağlantısı
Misafir 11 Kasım 2013 Paylaş 11 Kasım 2013 (düzenlendi) araçta suyu doldurun,park halindeyken çalıştırın biraz gaz verip azar azar zorlayın.harareti sürekli kontrol edin.fan açana kadar ufak ufak durduğu yerde gazlayın.hortum vb bir yerlerden kaçırıyorsa basınç ve sıcaklık arttığı zaman kaçırır ve bunu siz motoru detaylı inceleyerek bulabilirsiniz.daha önce başıma geldi.antifriz koydum soğukken sıkıntı yoktu,çekişi gidişi vb. parkederken biraz koku farkettim,bariz su ama sıcağın üstüne dökülen su motorun kokusu.kaputu açmamla zaten hortumdaki çatlaktan fışkırdığını farkettim.hemen hortumu değiştirdim.aman dikkat edin.mutlaka bir yerden kaçırıyor.park halinde baktığınızda soğuk olduğundan sızmayabilir ama sıcakken hortumların yumuşamasıyla ve suyun sıcaktan oluşturduğu basınçla fışkıracaktır biryerlerden 11 Kasım 2013 tarihinde Bahadır Demir tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Okan Tansel 11 Kasım 2013 Paylaş 11 Kasım 2013 merhaba ben daha önce ford tanus kullanıyordum aynı sıkıntıyı yaşadım su ful bir hafta hiç eksilme yok biyere gidiyorum su yok 5 litre su koyuyorum tamirciye götürdim saga baktı sola baktı şuan kaaçak yok dedi ve birgün ben buldum devirdaym fanın bağlı oldu kısmın motra baglanan yerindeki jontada çatlak var ve ordan kaçırıyormuş bir güzel söktüm yeni jonta yaptım yerine taktım maşalah hiç su eksiltmedi o kısma bir bakın böle paslanma gibi birşey olmuşsa ordan ola bilir Yorum bağlantısı
Misafir 11 Kasım 2013 Paylaş 11 Kasım 2013 Merhaba Cumartesi günü başıma bir olay geldi. Biraz detaylı anlatacağım bu yüzden kusuruma bakmayın. Arabam 1995 model 1,6 escort CLX Geçen kış arabama antifiriz koymuştum daha sonra azar azar taşırma kabındaki su eksilmeye başladı. Ustama sordum ufak delikleri antifiriz açar demişti ama damlama olmadığı için tesbit edemedik bende her binişte kontrol ederim bazen eksiltiyor bazen eksiltmiyordu. Cumartesi günü karşıda gaziosmanpaşada işim vardı binmeden önce suya baktım biraz eksilmişti tamamlayıp yola çıktım. Üsküdar bağlarbaşından köprüye kadar sıkışık trafikte gittim. Daha sonra köprüden sonra yol açıldı gaziosmanpaşaya yaklaşırken açık trafikte hararetin yükselmeye başladığını farkettim Motorun gidişinde çalışmasında en ufak bir anormallik yoktu. Sarı müşür kullanıyorum her zaman R harfinde fanı açması gerekirken açmadı ve A ya kadar geldiğinde arabayı durdurup fanı direkt bağladım ve yola devam ettim sıkışık trafik yoktu fakat hararet düşmesi gerekirken düşmedi ve L ye kadar çıktığında bir terslik olduğunu anlayıp stop ettim . Escortlarda fan müşürünün yukarıda olmasından dolayı radyatörde su kalmayınca fanı açmadığını duymuştum ama yola çıkarken suyu da tamamlamıştım. Taşırma kabının kapağını havasını alarak yavaş yavaş açtım bayağı bir hava çıkışı oldu. Kapağı açtığımda hiç su kalmadığını gördüm. Hemen bagajdaki suyu taşırma kabına doldurdum yaklaşık 7 litre kadar su koydum hiç bu kadar su eksiltmemişti. Hemen Maslaktaki osman ustayı aradım suyu kontrol ederek gel bakalım dedi. Yolda sıkışık trafikte fan da açtı hararet hiç yapmadı motorun gidişinde çalışmasında en ufak bir anormallik olmadı Maslağa geldiğimde taşırma kabında hiç eksiklik olmadı. Osman usta heryere baktı kaçak yok dedi. Parkettiğinde bak bakalım altında ıslaklık olacakmı yada paspasın oraları kontrol et dedi. Sıkışık trafikte üsküdara eve geldim hararetde yükselme olmadı fanda açıldı su kabında eksilme olmadı. Akşam ataşehire gitmem gerekti binerken baktım su seviyesi normal. Motorun çalışması normal hiç trafiğe girmeden gittim geldim hararet hiç yükselmedi yaklaşık 20-25 km yol gittim geldiğimde kontrol ettim taşırma kabında yine su kalmamış yaklaşık 4 litre kadar su ilave ettim. Yağına baktım çok az eksilme olmuş daha önceden de eksiltmiş olabilir önceden bakmamıştım. Yağ kilometresine baktım 10.600 olmuş 10.000 de değiştirmem gerekiyordu atlamışım ama yağın renginde anormal bir kararma yok. Yağ iki çizgi arasında olması gerekirken alttaki çizgiye inmiş.ama alttaki çizgiden aşağıda değil. Motor yağ ilave kapağını açtım baktım orda da anormal bi durum göremedim köpük felan yoktu. Motorun çalışmasında herhangi bir sorun yok çekişten düşme zor çalışma seste gariplik felan da yok birtek eksozu çalışırken kontrol etmedim ama yoldan gelip stop edip baktım eksozda su yoktu çalışırken beyaz duman varmı ona bakmak aklıma gelmedi bu su nereye gidiyor ne yapmam yada hangi ustaya baktırmam lazım yardımcı olabilirmisiniz Çok ciddi bir sıvı kaybı söz konusu!!! İhtimaller: 1. (en kuvvetli ihtimal) Soğutma sisteminin alt kısımlara yakın bir yerinde kaçak var, motor ısınıp basınç oluştuğunda buradan atmaya başlıyor, hararet yükseldikçe basınç nedeniyle kaçak devam ediyor. Kaçak üst taraflarda olsa buhar kaçağı nedeniyle eksilme daha az olacak, su buharı fark edilecektir. 2. (daha zayıf ihtimal) Soğutma sisteminin basıncı yükselince su bir şekilde contadan silindirlere sızıntı yapıyor ve egzosttan atılıyor. Çekişte zayıflama ve çalışmada anormallik olmaması nedeniyle zayıf bir ihtimal. Egzosttan yoğun buhar çıkışı gözlenebilir. 3. Araç LPG'li ise beyin kontrol edilmeli, diyafram yırtığı nedeniyle beyne su gitmesi söz konusu. Geçmiş olsun. Yorum bağlantısı
Sami Aktaş 11 Kasım 2013 Paylaş 11 Kasım 2013 Kalorifer radyatöründe de kaçak olabilir...Lpg bağlantılarından olabilir...Bende Escort varken böyle bir sorun olmuştu bulamadılar....Ön konsolu sökelim falan deyince radyatör deliklerini tıkayan bir madde koymuştum düzelmişti...Tabi geçici bir çözüm bu... Yorum bağlantısı
Burak Mutevellıoglu 12 Kasım 2013 Yazar Paylaş 12 Kasım 2013 Dün gece arabanın taşırma kabına baktım hiç su kalmamış durduğu yerde su boşalmış. Yere eğildim bütün su yere akmış halende damlıyordu. Motorun sol alt kısımından damlıyor sol lastiğe (yolcu tarafı) yakın biryerden damlıyor sanırım devirdaim motoru kaçırıyor. 1 Yorum bağlantısı
Hamdi Gökhan Atasoy 12 Kasım 2013 Paylaş 12 Kasım 2013 Muhtemel kaçak yerleri , devir daim , damla şeklinde görülebilir, motor bloğu üzerindeki su tapaları , bir kısmı görülmez , antifriz tapa üzerindeki çatlakları açmıştır, radyatör üzerindeki kılcal çatlaklar , su sistemine basınç vermeden anlaşılmaz, aynı şekilde yedek su deposu ve hortumlar, kalorifer ve boruları , tüm bunlardan çıkmazsa yani su sitemi sağlamsa , basınç verildiğinde kaçak yoksa, en kötü ihtimali düşünmek lazım yani conta , eğer üst kapakta kılcal bir çatlak yada contada kılcal çatlak varsa bulunması çok güç olur , taunusta ben yaşamıştım, 2. bujinin yuvasında kılcal çatlak çıkmıştı ve su kaçağı , bulana kadar bayağı uğraştırmıştım kolay gelsin Yorum bağlantısı
Burak Mutevellıoglu 12 Kasım 2013 Yazar Paylaş 12 Kasım 2013 Muhtemel kaçak yerleri , devir daim , damla şeklinde görülebilir, motor bloğu üzerindeki su tapaları , bir kısmı görülmez , antifriz tapa üzerindeki çatlakları açmıştır, radyatör üzerindeki kılcal çatlaklar , su sistemine basınç vermeden anlaşılmaz, aynı şekilde yedek su deposu ve hortumlar, kalorifer ve boruları , tüm bunlardan çıkmazsa yani su sitemi sağlamsa , basınç verildiğinde kaçak yoksa, en kötü ihtimali düşünmek lazım yani conta , eğer üst kapakta kılcal bir çatlak yada contada kılcal çatlak varsa bulunması çok güç olur , taunusta ben yaşamıştım, 2. bujinin yuvasında kılcal çatlak çıkmıştı ve su kaçağı , bulana kadar bayağı uğraştırmıştım kolay gelsin Yere damladığını gördüm gece olduğu için tam yerini tesbit edemedim ama sanırım devirdaim den geliyor yerde sol tekerleğe (yolcu kısmı) doğru bir yerden damlıyordu Yorum bağlantısı
Önder Özcan 12 Kasım 2013 Paylaş 12 Kasım 2013 Yere damladığını gördüm gece olduğu için tam yerini tesbit edemedim ama sanırım devirdaim den geliyor yerde sol tekerleğe (yolcu kısmı) doğru bir yerden damlıyordu araç çalışmazken devirdaimden kaçırmaz diye biliyorum ama belki yanlış biliyorumdur. bir de,yolcu tarafının olduğu tekerlek sağ tekerliktir,2 defa sol teker yazmışsınız.aynaya bakarken sağ kolunuzu size bakan birinin sol kolu gibi görürsünüz ama gene de sağ kolunuzdur. Yorum bağlantısı
Hamdi Gökhan Atasoy 13 Kasım 2013 Paylaş 13 Kasım 2013 araç çalışmazken devirdaimden kaçırmaz diye biliyorum ama belki yanlış biliyorumdur. bir de,yolcu tarafının olduğu tekerlek sağ tekerliktir,2 defa sol teker yazmışsınız.aynaya bakarken sağ kolunuzu size bakan birinin sol kolu gibi görürsünüz ama gene de sağ kolunuzdur. devirdaim in durumuna göre , damlatabilir ama , dediğiniz gibi gözle pek görülmez, devir daimin altında motor bloğu üzerinde su tapası var , ancak devir daim çıktıktan sonra görülebilir, muhtemelen ordan olabilir. 1 Yorum bağlantısı
Burak Mutevellıoglu 13 Kasım 2013 Yazar Paylaş 13 Kasım 2013 Osman ustaya gittiğimde demişti motor sıcakken parçalar genleşir soğuyunca delik açılır soğuyunca altına bak demişti çok büyük ihtimalle devirdaimdir demişti dediği gibi oldu sanırım. Yorum bağlantısı
Köksal Yılmaz 28 Kasım 2013 Paylaş 28 Kasım 2013 Son gelişmeler nedir? Sorununuzu çözebildiniz mi Burak bey? Yorum bağlantısı
Burak Mutevellıoglu 2 Aralık 2013 Yazar Paylaş 2 Aralık 2013 Son gelişmeler nedir? Sorununuzu çözebildiniz mi Burak bey? Evet saolsun Maslak otosanayi Osman usta halletti. Bişey kapak contası çürümüş onu değiştirmiş düzeldi şimdi sorun yok İlginize teşekkürler. 1 Yorum bağlantısı
Sani Gerşon 4 Aralık 2013 Paylaş 4 Aralık 2013 Evet saolsun Maslak otosanayi Osman usta halletti. Bişey kapak contası çürümüş onu değiştirmiş düzeldi şimdi sorun yok İlginize teşekkürler. Geçmiş olsun. Yorum bağlantısı
Burak Mutevellıoglu 4 Aralık 2013 Yazar Paylaş 4 Aralık 2013 Geçmiş olsun. Teşekkür ederim Yorum bağlantısı
Recommended Posts