İçeriğe Yönlendir

0-100 Değerinin Hayatınızdaki Yeri


Fatih Aydın

Recommended Posts

Mehmet Ozyurek

Sadece "viraj geldi direksiyonu çevireyim" yerine "direksiyondayım viraja gidiyorum" demek ortalama hızınızı inanamayacağınız şekilde yükseltir, göstergede o sırada aynı hızda seyahat ettiğiniz görünse bile. Bundan bahsediyorum :)

 

Anlamadım ne yazıkki..  :(

Yorum bağlantısı
Servet Aydın

Muratın Anlatmak istediği açık ve net derken Servet biraz kavram karmaşası var.. 

Murat'ın hangi anlatmak istediği net, 

Bence bu konuda net olan olay, sadece mola vermeden seyretmenin verimli olduğudur... 

Yoksa, süratli gitmek zaman açısında fiziken daha verimlidir.. 

Senin evden benim ev 705 km ve en son gelişimde ben 7 saatte gelmiş, seni de geldim diye aramıştım... 

Hiç bir hız sınırını aşmamıştım, Gece olması ve arabadaki herkesin uyuması neticesinde 2 mola ile gelmiştim... 

Özetle, söylemek istediğin, mola vermeden seyretmenin verimli olduğu mudur, yoksa Bu işi sadece Murat'ın bildiği, başka kimsenin bilmediği, Murat'ın 132 sabit ile giderken, başkalarının korkup virajlarda hız kestiği, Aveonun süper çekim gücü ile rampalarda hız kaybetmeyip, 109 TDCI veya 130 TDCI'ların rampalarda 70'e düştüğümüdür.. Çünkü konuyu geriye doğru okuduğumda Muratın söylemlerinden böyle bir anlam da çıkıyor.. 

Sırayla gidelim;

Molasız yolculukla ve sabit hızla sürüş verimlidir. ( zaman olarak )

Murat sabit 132 km'h hızla gidip, benim bırak viraj ustası Ford'u, kıçıkırık naylon ile daha yüksek seyir hızım ile A noktasından B noktasına daha çabuk varacağım aşikardır. Matematik asla yanılmaz.

 

109 tdci hangi virajda, hız keser düşünelim. Dilovası rampası açısı ve kıvrımı ile En keskin virajlardandır. Eğer kangoo gibi bir araç o virajı her iki yönde 180km'h ile geçebiliyorsa focus 210 ile girer ve hiç kasmadan çıkar.

 

Rampa..En çok zorlanalıcak rampa, Cankurtaran rampasıdır. 1400 metreye çıkan aracın motorunda illaki verim kaybı olacaktır. Buda 109 tdci bir aracın o rampayı 180 civarı hızla çıkması demektir.

 

Toplama yapalım. Uygun hava ve yol koşulunda, kapıya gelecek 354TL cezayı umursamayacaksam, verin bir focus 2 saat 20 dakika da  Ankara gişeler, Gebze gişeler yapayım.

Bu arada aveo düzce'de Berceste'yi anca geçmiş olacaktır. ( Düzce-Gebze arası 130 km )

 

 

Sonuç. Sürme korkusu yaşayacak üye tanımıyorum burada. Neden bu kadar netim ? Benim kadar üyeyi canlı kanlı gören, nasıl araç kullandığını bilen başka üye olduğunu sanmıyorum. Ve gerçekten hepside  çok çok iyi direksiyona sahip sürücü.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Servet Aydın

Canım kardeşim Murat. Sabit hızla sen çık yola. Bende yanında, ikimizde mola vermeyelim. Sen 130 km ile aracını sür bende 140 km ile. B noktasına senden önce varacağım dimi ?

Yorum bağlantısı

Canım kardeşim Murat. Sabit hızla sen çık yola. Bende yanında, ikimizde mola vermeyelim. Sen 130 km ile aracını sür bende 140 km ile. B noktasına senden önce varacağım dimi ?

 

 

Onu bilemem. Ben diyorum ki 132 ile gidiyorum, 3 saatte gidiyorum.

 

:sandalye:

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Murat google maps'ten bi bulsana şu noktaları.. 


Koordinatlarını bi ver bana.. 

Yorum bağlantısı
Safak Acar

Az kaldi pes ettiriceksiniz Muratı :D

Murat ,

1.100km yi kac saatte gidersin hic durmadan?

Yorum bağlantısı
Fatih Aydın

Murat ortaya attın birşey ama bunu savunacak bizi ikna edecek bilgiye sahip değilsin.

Öncelikle şu yarış oyunu muhabbetini bırak kenarıya.

Gerçek hayattan bahsederken oyunla birşey ıspatlayamazsın.

Sürekli verimden bahsediyorsun ama açıklama yok kanıt yok makale yok yok oğlu yok.

200 km ile giden bir jatco senin 100le girdiğini viraja 120kmyle rahat döner.

Bu hesaplamalara araba, sürücü, yol şartları hepsi etki eder.

Bütün şartlar eşit dersen hızlı olan kazanır bu kadar basit.

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Başlangıç: 41.001272,29.031964

70 km/s'ye düşüş noktası: 40.020927,32.648789

Bitiş: 39.941693,32.847744

 

Mazot alımı ve mola dahil 3:30.

 

210 dakika, 5 dakikası mazot alımı olsa ki en az 10 dakika olur... 5 dakikayı yok sayıyorum.. 

205 dakikada 438 km ise 60 dakikada X km dediğimizde ortala 128 km çıkıyor.. 

Sen bu yolu 132'ye sabitleyip 128 km ortalama hızla gidemezsin.. 

 

Üsküdar, Kadıköy, Ataşehir, Sultanbeyli, Fatih, Şekerpınar Gebze   : Buraları kaçla geçtin... ?

128 ile geçtiğini var sayıyorum, kaç dakika yakıt aldın..?

Hiç bir şartla 128'in altına düşmedin mi..

438 km boyunca hiç yol yapımına rastlamıdın mı.. Hiç karşı yola geçirmediler mi sizi.. hiç 70'e takılmadın mı ?

Rampa yukarı bir birinin solalyan iki kamyon ve 3. şeritteki otobüse denk gelmedin mi hiç..

Tüneli kaçla geçtin.. ?

 

İmkansız Murat.. Senin saatin durmuş... 

  • Beğen 4
Yorum bağlantısı
Fatih Aydın

Sizi ikna edecek bilgiye sahip değilim, çünkü çok eksiğiniz var. Hangi yanlış düşüncenizden başlasam bilemiyorum.

İşimiz var seninle bence biz sana anlatamayacaz.

Aslında Mehmet Bey hala uğraşıyor bir tekrar yazmış.

Sen beni boşver ona cevap ver.

Biz biraz daha çalışalım senin seviyene gelebilmek için.

Tabi PC oyununu kastediyorum. :biggrin:

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Murat bu apex işi falan değil güzel kardeşim... 

Üsküdardan 132 ile çıkıp Gebzeye kadar 132 ile gitmen imkansız.. Petrolde mola var, tünel var. yol yapımları var.. 132 ile gidip 128 tutturman imkansız. 

En iyi ihtimalle 110 tutturursun.. O da istanbuldan çıktıktan sonra... Bu da 4 saat yapar... Molalar hariç.. 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Rıfat Çakar
(düzenlendi)

Bende dahil olayım. :)

 

Murat diyor ki ; Varış süresinin maksimum hız değil , ortalama hız belirler. Doğru da söylüyor. Buna itirazım yok.

 

Yalnız Murat o saat hesabında bir yanlışlık var kardeşim. Ya da saate baktığın yeri yanlış hatırlıyorsun. Belirttiğin hız ile belirttiğin güzergahı 3 saatte tamamlaman imkansız. Benim sağ koltuğumda oturdun , gözümü karartıp İstanbul'dan çıktığım yolda , Ankara'yı bitirdiğimde 3 saati bulmuştu. Yaklaşık 480-490 km'lik bir mesafeden bahsediyorum. O da saate köprüde falan bakmıştım herhalde.

tarihinde Rıfat Çakar tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Murat şuna cevap vermedin.. 

Üsküdar, Kadıköy, Ataşehir, Sultanbeyli, Fatih, Şekerpınar Gebze   : Buraları kaçla geçtin... ?

 

Daha doğrusu hiç bir şeye cevap vermiyor, sadece siz bilmiyorsun diyorsun.. 


Ama hızım da seninkinden çok fazla.

 

Murada göre hızın bir önemi yok Rıfat'cım... 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Rıfat Çakar

Tepe Natilius'tan otobana çıkman bile yasal hız sınırları çerçevesinde 20 dakikayı geçer Murat. Ayrıca bir de Ankara'da şehir içine gireceksin.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Safak Acar

130km/hızla giden

200km/hızla giden 

                                iki araç  varış noktasına kim erken varır?

 

130km/h ile giden dahamı erken varıcak ? 

 

Yukarda bi gift animasyon vardı "yahu he he"... aynı ondan :D

Pardon yav he he imiş :D

 

 

Murat şuna cevap vermedin.. 

Üsküdar, Kadıköy, Ataşehir, Sultanbeyli, Fatih, Şekerpınar Gebze   : Buraları kaçla geçtin... ?

 

Daha doğrusu hiç bir şeye cevap vermiyor, sadece siz bilmiyorsun diyorsun.. 

 

Murada göre hızın bir önemi yok Rıfat'cım... 

Özelikle konuyu anlamak için sordumdu.

 

Dediğin gibi cevap gelmemişti Mehmet abi :D

 

Şimdi idda yön değiştiriyor farkındamısınız bilmiyorum İdda yönünde giden konuşma ben bilmem.. ben bu hızda gidiyoruma döndü..

Yorum bağlantısı
Rıfat Çakar

Çok dert değil Muratçım , saati yanlış hatırlarsın , odur budur... 

 

Ortalama hız konusunda hak veriyorum sana. 200 km/s yaptım 3 saatte gittim diyen arkadaşların da muhtemelen kısa süreli yüksek hızlara çıkıp tekrar 110 km/s civarlarına düşmüşlerdir ki , acele yok ise mantıklı olanda bu. Şu halde de ortalama hızları en fazla yine seninki kadar olur. Aynı sürede varmanız normal.

 

Bunun dışında ben çıkıcam 200 - 2... Allah ne verdiyse basacam , sende benle aynı sürede varacan. O iş yaş güzel kardeşim. Apex falan kurtarmaz , sen Bolu'yu geçerken , ben arabamı park etmiş olurum.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı

Zaten bunu demiyorum. 132 ve 3 saat diyorum. İnsanlara garip gelen bu sadece.

Keşke km saatini sıfırlayaydın da her bir veriyi ayrı fotoğraflayıp kanıt olarak burada sunaydın. Bundan sonra böyle bir olayda bu işlemi yaparsan kim ne derse desin fotoğrafları koyarsın kapı gibi kanıtlar konuşur.. ;)

Yorum bağlantısı
Rıfat Çakar

Zaten bunu demiyorum. 132 ve 3 saat diyorum. İnsanlara garip gelen bu sadece.

 

Ben bunu demediğini biliyorum ama sen bunu demediğini anlatamadın bir türlü. :)

 

132 km/s hız ile gidebileceğin mesafe belli , 396 km. 132 km/s hıza ışık hızında ulaşamadığına göre , yolda mazot aldığına göre , 2 ayrı şehirde şehir içi trafiğe girdiğine göre , bu mesafeyi gitmen her şekilde imkansız.

 

Dediğim gibi saati yanlış hatırlıyorsun , ya da saate yol üstünde belli bir mesafe gittikten sonra baktın kardeşim.

Yorum bağlantısı
Rıfat Çakar

Vardığın saatte değil , yola çıktığın saatte yanlışın vardır Murat. Yahut hızında yanlışın var , ama bir yanlışın var kardeşim. :) 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Hakan Gürsu

Muratın Anlatmak istediği açık ve net derken Servet biraz kavram karmaşası var.. 

Murat'ın hangi anlatmak istediği net, 

Bence bu konuda net olan olay, sadece mola vermeden seyretmenin verimli olduğudur... 

Yoksa, süratli gitmek zaman açısında fiziken daha verimlidir.. 

Senin evden benim ev 705 km ve en son gelişimde ben 7 saatte gelmiş, seni de geldim diye aramıştım... 

Hiç bir hız sınırını aşmamıştım, Gece olması ve arabadaki herkesin uyuması neticesinde 2 mola ile gelmiştim... 

Özetle, söylemek istediğin, mola vermeden seyretmenin verimli olduğu mudur, yoksa Bu işi sadece Murat'ın bildiği, başka kimsenin bilmediği, Murat'ın 132 sabit ile giderken, başkalarının korkup virajlarda hız kestiği, Aveonun süper çekim gücü ile rampalarda hız kaybetmeyip, 109 TDCI veya 130 TDCI'ların rampalarda 70'e düştüğümüdür.. Çünkü konuyu geriye doğru okuduğumda Muratın söylemlerinden böyle bir anlam da çıkıyor..

"Aveonun süper çekim gücü ile" lafına koptum Mehmet abi. :)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Rıfat Çakar

Yok abi :) Tam olarak çıkmadan önce baktık saate. Hatta vapurdan otoparka koştur yürüdük ikinci yarıya yetişecek diye.

 

Peki Muratçım. :)

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Önemli olan, virajda apexe girmeden dıştan araba sollarken watsapa mesaj yazabilmektir.. 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Ben düşünmüyorum bir şey... 

Bakıyorum viraj var, çeviriyorum, dönüyor... Yolculuğu matematikleştirmeye gerek yok.. Bu bir tutkuysa zevk almak lazım.. ders çalışmak değil. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Misafir
Bu konu kapalıdır.
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...