İçeriğe Yönlendir

0-100 Değerinin Hayatınızdaki Yeri


Fatih Aydın

Recommended Posts

Fatih Aydın

Merhabalar;

 

Araçlarımızın katalog değerlerine baktığımızda 0-100 değeri ve son hız verilir.

Fakat esas önemli olan 400 metre ve 80-160 değerleri verilmez.

0-100 değerlerine bakarak bazı araçları çok performanslı zannedenler var.

 

Benim bildiğim 0-100 de şanzıman ve hafiflik konuşur 100 den sonra motorun ne olduğu belli olur.

Kendi aracımdan örnek verirsem 12 sn 0-100 değeri var ama 3.vitesten sonra özellikle 80den sonra hızlanmasını ve yüksek hızda stabil kalmasını çok beğeniyorum. En azından 10 snde hızlanan Corolladan daha iyi oturuyor yola.

 

Esas sormak istediğim 0-100 değerine bakarak araç alımı yapıyor musunuz?

Kaç kişi günlük hayatta katalogda yazan değerle kalkış yapıyor ışıklarda?

 

Bence aracın hızlanmasından çok toplam kalitesi daha önemli.

Bir diğer sorumda Focus mk1 ve mk3 kullandım.

Fakat mk2 kullanmadım. Katalog değerinde en yavaş o görünüyor 12 sn.

Mk1 göre çok yavaş kalıyor mu?

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Fatih Aydın

Bi de 100-0 varki bu bence cok daha önemli.

Teşekkürler en önemli değeri unutmuşum. :)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Servet Aydın

Bi de 100-0 varki bu bence cok daha önemli.

Vaktinde yazmıştırm, top speed, 0-100 yerine 100-0 yapalım. Görelim gerçek ciğerli araçları diye.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Nihat Palolu

0-100 değerine hiç bakmam, Porsche alacak olursam o zaman bakarım Turbo S mi GT3 mü alayım diye :D

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Safak Acar
(düzenlendi)

Kendi aracımda 0-100 denemesi yapmadim, acıkcası hiçte bakmadım,

bi ara eski aracımız boyada iken kasko kiralık araba vermişti ( hyundai era) arabanın ciğerini sökmüştüm :D 0-100 ucuyodu ama 100-0 konamıyodu. küçük bi örnek.

tarihinde Safak Acar tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı

Işıklarda en öndeysem,Yırtarım o arabayı,Yine geçirmem kimseyi önüme :D

 

Allahtan ön arka disk :) oda ayrı bi unsur :p

Yorum bağlantısı
Serhat Çerçi

 0-100 hızlanması aracın genel performansına dair fikir verdiği için benim için önemlidir. Burada amaç sürekli sıfırdan yüze dip gaz çıkmak değil, aracın sollamalar başta olmak üzere gerektiğinde sürücünün performans isteğine nasıl cevap vereceğinin belirlenmesi. 0-100 hızlanma verisi, başka değerlerle birlikte daha fazla anlam kazanan önemli bir performans verisi. Aracın segmenti, şanzıman tipi, motor hacmi, ağırlığı, maksimum güç değerleri ve ağırlığı gibi verilerle birlikte daha çok anlam kazanan bir değerdir bu. Yakın ağırlıkta ve motor hacmi/ gücünde olan araçların 0-100 hızlanmasının daha iyi olanının aktarma organlarının tasarımın daha etkili gerçekleştirildiğini düşünürüm. Daha iyi güç aktarımı; daha fazla verimlilik, yani daha fazla performans ve daha az yakıt tüketimi anlamına gelmekte. İnanın 0-100 değerlerindeki 2 saniye gibi küçük görünen farklar bile araçların yollar ve yıllar boyunca hissedilen güçlerini, sollama performanslarını ve verdikleri sürüş keyfini yazılı değerlerden çok daha fazla etkiliyorlar. Bence bu konuya ralli mi yapacağız mantığı ile yaklaşmak çok da doğru değil.  Ford'da örnek verecek olursak; Focus 1.6 tdci ile Mondeo 2.0 tdci arasında genelde 0-100 hızlanması olarak 2 saniye benzeri bir fark olmakta. Ancak iki aracı da kullananlar aradaki performans , güç karakteri ve esneklik (ara hızlanma)  farkının 2 saniyenin ifade ettiğinden  çok daha fazla olduğunu bilirler.

 

    0-100 km hızlanmasının daha kısa olması her zaman son hızının daha yüksek olacağı anlamına gelmez; çünkü yüksek hızlarda bilindiği gibi aracın en büyük mücadelesi havanın sürtünme direncine, bir anlamda rüzgara karşıdır; bu noktada aracın sürtünme katsayısı önem kazanır. Ancak istisnalar haricinde çok büyük oranda 0-100 hızlanması daha kısa olan yüksek hızlara da daha çabuk çıkacaktır. Sürat felakettir gerçeği ile düşünüldüğünde zaten son hızların daha yüksek olmasından çok ara hızlanmalar önemli.  

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Fatih Mehmet Uslu

Işıklarda en öndeysem,Yırtarım o arabayı,Yine geçirmem kimseyi önüme :D

 

Allahtan ön arka disk :) oda ayrı bi unsur :p

Işıklarda en önde olunca bende farklı bir kimliğe bürünüyorum. Yanımdakileri tartıyorum sürekli, hafif kafa kaldıran olursa yapıştırıyorum hemen. Çok drag izledim galiba :)

  • Beğen 4
Yorum bağlantısı
Mert Yeldan

Vaktinde yazmıştırm, top speed, 0-100 yerine 100-0 yapalım. Görelim gerçek ciğerli araçları diye.

 

Ben varım, alırım Kangoo'nun anektarını :p

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Behram Doygun

0-100 benim için önemli tdci diye demiyorum ama gençlik var şimdi ışıklarda yanımda biri böyle ara ara gazlarla yanıma geldi mi yok aga bir sonraki ışıkta surat ifadesini almalıyım ama nazarlardan korusun aracım daha üzmedi bir sonraki ışıkta yanıma ulastıklarında bakmayıp takmamak cok haz verici bir şey B)

Yorum bağlantısı
Uğur Kamil

Günlük kullanılan araçlarda 0-100 gereksiz bence, araç seri olsun alt devirlerde kendini rahat toplasın yeter. Trafikte drag yarışı yapmıyoruz hoş  ;)

Yorum bağlantısı
Safak Acar

Işıklarda en önde olunca bende farklı bir kimliğe bürünüyorum. Yanımdakileri tartıyorum sürekli, hafif kafa kaldıran olursa yapıştırıyorum hemen. Çok drag izledim galiba :)

Fatih abi ,  iyi kalkıp fırlıyo demi :D ışıklarda artislik yapanların havasını bende alıyorum :D dizel arabayla gelip benzinli arabaya kafa tutuyolar :D :D

Yorum bağlantısı
Turgut Bakar

0-100 nedir önemsizdir diyen çok kişi var ama aracın yakıt tüketimi ve sürüş zevkini çok bariz etkiliyor.O 2sn denen o da ne ki denilen farklar 1.4 motor ve 1.6 motor arasındaki aynı 2sn  kendini yeterince belli etmekte.fark 2sn ama iki motorunda farkı 0-100 hızlanma sonunda yaklaşık 15metre olur ki ciddi bi durumdur.(bence) dikkat ettiğim ve kendimce kanaat getirdiğim bi konuysa araçların 12.5sn üzerinde olan bütün hızlanmalar verimsiz bi durum sergilemekte.hem performans,hem dayanıklılık,hem de yakıt tüketimi.

Yorum bağlantısı
Fatih Aydın
 

0-100 değerinin ara hızlanma hakkında fikir veremeyeceğini okumuştum.

Teknik olarak açıklayacak birisi varsa iyi olur.

Yorum bağlantısı
Servet Aydın

Fatih'in sorusuna cevabım; 0-100 10 saniye'yi geçmemeli araçlarımda. Geçen vardı sattım :)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Safak Acar

Vaktinde yazmıştırm, top speed, 0-100 yerine 100-0 yapalım. Görelim gerçek ciğerli araçları diye.

 

 

Yazık olur sana :i-ih:

Servet abi , lastiklerde michelin varsa  hiç güvenme  ,michelin durmuyo ben kendimden biliyorum :D

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Fatih Mehmet Uslu

Fatih abi ,  iyi kalkıp fırlıyo demi :D ışıklarda artislik yapanların havasını bende alıyorum :D dizel arabayla gelip benzinli arabaya kafa tutuyolar :D :D

Bazen arabama ilk defa binen arkadaşlar oluyor, kalkışta 1.viteste hafiften bi yapıştırıyorum afallıyorlar. Çok tatlı ya ne diyeyim. 

Yorum bağlantısı
Misafir
Bu konu kapalıdır.
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...