İçeriğe Yönlendir

0-100 Değerinin Hayatınızdaki Yeri


Fatih Aydın

Recommended Posts

Mehmet Ozyurek

Tamam sen öyle git ama o güzergahı 3,30 da varman imkansız Murat :)

438 km yol. en az 60 km'si şehir içi.. en az 40'ında 50 yada 70 hız sınırı var... 

Otur matematiksel olarak hesapla ve Kabul et bunu.. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Murat anlıyorum seni.. istikrarlı gitmek önemlidir ve işe yarar ama yolu kısaltmaz.. 

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Sadece istikrar değil viraj çizgisi...

 

Tamam 20 km kısaltsın.. Zamanın yine yetmiyor... Otur hesapla.. 

Bunu ben yapabiliyorum emmi  :p  İstanbul dan Karabük e kadar bildiğin sohbet ediyoruz GCTR de :biggrin:  gidene kadar   :selo:

 

Tasvip etmiyoruz :p

Yorum bağlantısı
Servet Aydın

1.500.000 kmden fazla yolu apex olmadan geçirdim. Gitti ferrari parası yakıta..

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Fatih Aydın

Herkese cevap vermek, yanlışında ısrar etmek seni haklı çıkarmaz Murat arkadaşım.

Farkında değilsin ama kaç kişi senin anlamayacağını anladı ve büyüklük gösterip sessiz kaldı.

Yorum bağlantısı
M.Fatih Yüce

 Murat İlerde askerlik, iş, belkide sevdiğin biri evleneceksin, sevdiğin ile çocukların olacak ve bunlar ile bir arada hep birlikte yaşaman gerekecek. Zor bir hayat seni bekliyor sanki. Allah sana kolaylıklar versin...

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
M.Fatih Yüce

Hayat bana hep zor...

 

Belki farkındasın belki değilsin hayatı zorlaştıran yada kolaylaştıran  İnsan'ın kendisidir. Ama herkes etrafındkilere yada yaşadığı toplumu suçlar, çünkü başkalarını suçlamak daha kolaydır :) Daha yaşın çok genç hayatını kolaylaştırmak için çok zamanın var önünde. Ama ne kadar erken davranırsan o kadar karlı çıkarsın ...

Yorum bağlantısı
Servet Aydın

En fazla 70 le girilecek, mekanik sınırın ötesinde bir kullanım sonucu esp olmadan, düzgün lastik olmadan Corvette ile aynı süre yapılmışsa, çat çut yapmak işe yaşamış derim ;)

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Taner Gündüz

tam 8 sayfadan fazla oldu sayamadım murat senin iddanı okudum merakımı mazur gör sen otobanda 120 km yi kaç saatte gidiyosun.

Yorum bağlantısı
Servet Aydın

Murat, sadece her viraja 10km/h az hızla girsem arka koltukta çay içerdin dökmeden. Ben limit dışı diyorum sen neler diyorsun.

Yorum bağlantısı
Servet Aydın

Tamam Murat sen haklısın, acemilik benimkisi. En azından o piste girebilecek cesarete sahibim.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
İ.Göksel Yaman

Senin arabayı ben ver 2:46 yapayım abi :)

Yakın gözlüğüm yok. Tam seçemedim sen kimsin ne yazdın.
Yorum bağlantısı
İ.Göksel Yaman

Senin arabanın 2:46 gideri var diyorum.

Neee, benim mi giderim var.. Ne diyosun len döverim ha utanmıyormusun
  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Serhat Çerçi

3 saat 10 dakika demiştim başta, sonra Ulus - Kadıköy arasında indirerek 3 saat dedim. 3 saat 10 dakikada tamamen varmış oluyorum. Ama Kızılay'da oturduğum için Ulus'a gidene kadar 10 dakika geçmiyordur, doğru. O da yolun içindedir. Nasıl olduğunu bilmiyorum ama oluyor, arkadaşım şahit. Bir gün sizi de konuk edeyim :)

 

    Murat, senin şartlarında çıkabileceğin en iyimser ortalama hızda bile 3 saat içinde katedebileceğin yol, senin gittiğini belirttiğin toplam mesafeden yaklaşık 80 km daha az oluyordu. Ben buna izahı olmayan kayıp yol demiştim ve sendeki izahı nedir diye sormuştum.  Cevap olarak  3 saat 10 dakikada gittiğini yazmışsın. Bu durumda, 80 km civarındaki kayıp yolu 10 dakikada aldığın sonucunu çıkartmalı mıyız sence? Eğer demek istediğin bu değilse ve bu yazdıkların bu anlama gelmesine rağmen aslında bu anlama gelmiyorsa, o zaman  apex çizgisini tutturarak yaklaşık 440 km yolda 80 km kısalma gerçekleştiği sonucunu mu çıkarmalıyız ? Verileri paylaşma konusundaki samimiyetine güvenerek, ortada bir ölçüm hatası olduğunu düşünüyorum. 

 

 Tekrar paylaşmak istiyorum,   Apex çizgisi ve hiç bir viraj tekniği , gerçek yol koşullarında katedilen yolda istatistiksel önemi olan bir kısalmaya neden olamaz. Apex'in fonksiyonu yolu  kısaltmak değil araca maksimum doğrusal hızı sağlamaktır. Zaten her viraja en kısa çizgiden girmek demek ideal viraj çizgisini yakalamak demek değil, tam tersine bir çok virajda araca uygulanan  yanal kuvveti arttırarak doğrusal hızı azaltmak demektir.   :rtfm:

 

  Yani Murat, senin virajları apex çizgisini tutturarak dönmüş olman, yolu kilometre uzunluğu olarak dikkate değer ölçüde asla kısaltmaz; bunun tek faydası hızını ve konforunu koruman olur. Daha az yanal kuvvete maruz kalır, aracını daha az yorar ve daha az yakıt tüketirsin, ama aynı yolda  daha az kilometreler yapamazsın. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Serhat Çerçi

Evet ben de bundan bahsediyorum. Ortalama hızı yükseltir, ileri giden hızınızı yükseltir, direksiyonu düz tutarsanız çabuk gidersiniz.

Her neyse, gelin oturalım gidelim neyi hesaplıyorsanız hesaplayın sıkıldım artık :)

Benim kilometre sayacımın saydığı mesafede sorun yok ama nasıl oluyorsa çabuk gidiyorum, aracıma binenler onlar uyurken bastığımı iddia ediyorlar. Siz de binecekseniz uyumayın bahanelere sığınmayın :)

 

    Ama hızlı ya da çabuk gitmek yolun uzunluğunu kısaltmaz. Konudaki İstanbul-Ankara arası mesafe/hız/süre verileriyle ilgili  arkadaşların karşı çıktığı nokta burada. 

 

   Hesaplar bir takım duyguların ötesinde,fizik kanunları çerçevesinde böyle bir tecrübenin  mümkün olmadığını ortaya koymak için yapıldı. Fizik ötesi bir seyahat günümüz taşıtlarıyla gerçekleştirilemiyor; bu yüzden ölçümde hata var deniyor. 

 

  En önemlisi kilometre sayacın düzgün ölçtüğüne göre, hedefe vardığında 438 km yaptığını kendi kilometre sayacında görüyorsun. Bu durumda  438 km yolu 3 saatte almak için gereken ortalama hızın 146 km/saat olduğunu da hesaplayabiliriz.  132 km hızı geçmeden 146 km ortalama hıza çıkmak ?? ...   İşte ölçümde hata derken bahsettiğimiz de bu Murat. 

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Fatih Aydın

    Ama hızlı ya da çabuk gitmek yolun uzunluğunu kısaltmaz. Konudaki İstanbul-Ankara arası mesafe/hız/süre verileriyle ilgili  arkadaşların karşı çıktığı nokta burada. 

 

   Hesaplar bir takım duyguların ötesinde,fizik kanunları çerçevesinde böyle bir tecrübenin  mümkün olmadığını ortaya koymak için yapıldı. Fizik ötesi bir seyahat günümüz taşıtlarıyla gerçekleştirilemiyor; bu yüzden ölçümde hata var deniyor. 

 

  En önemlisi kilometre sayacın düzgün ölçtüğüne göre, hedefe vardığında 438 km yaptığını kendi kilometre sayacında görüyorsun. Bu durumda  438 km yolu 3 saatte almak için gereken ortalama hızın 146 km/saat olduğunu da hesaplayabiliriz.  132 km hızı geçmeden 146 km ortalama hıza çıkmak ?? ...   İşte ölçümde hata derken bahsettiğimiz de bu Murat. 

Serhat Bey bu yazıyla tartışmaya noktayı koymuştur bence.

Daha önceki sayfalarda yazdığım hız formülünü ortaokulda öğreniyoruz.

Hesabı bırakarak yaşayamayız Murat arkadaşım.

Matematik yanılmaz.

 

Hesabı bırakın yaşamanız lazım.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Elöver

İnsanlığın 1 saati = 60 dakika

Murat Y'nin 1 saati= 80 dakika

Fark burdan çıkıyor beyler, çok kurcalamaya gerek yok Linea direksiyonu hesabı ;)

  • Beğen 5
Yorum bağlantısı
Misafir
Bu konu kapalıdır.
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...