Ruhan Sorgun 3 Mayıs 2013 Paylaş 3 Mayıs 2013 (düzenlendi) tüketim hesabında güzergah çok önemli, sürekli iniş çıkışların olduğu samsun-ank ile neredeyse sıfır iniş çıkışın olduğu samsun-trabzon arası tamamen farklı sonuçlar verir. cc 90 km ile giderek samsun-ank 4,2 litre yakarken, samsun-trabzon katalog değerine bile iniyor hatta 80-90 giderseniz altına iniyor. yani bu araba uzun yolda şunu yakıyor derken alt ve üst limit vermek daha doğru...(mesela, düz yolda 90 cc ile 4 litre,biraz iniş-çıkış var ise 120 cc ile 4,6 litre, hem viraj, hem çıkış-iniş varsa 5,5 litre gibi...) 3 Mayıs 2013 tarihinde Ruhan Sorgun tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Volkan Tekince 3 Mayıs 2013 Paylaş 3 Mayıs 2013 Gariplik orda şte. Bütün şartlar ortada. Ben Ankara İstanbul yolunu ortalama 120 ile gitsem ki daha önceleri yol bilgisayarında 4-4,3 gibi değerler gördüğümden aynen o hızlarda gittim 100 lira civarında yakıyordu (95-105 arası), daha sonra deniyelim bakalım biraz kastıralım acelemiz yok ağır gidelim ekonomik gidelim diyerek son gidiş gelişimi düşük hızlarda yaptım evet daha ekonomik oldu ancak yinede sizinkine kıyasla çok fazla. Yani sizin şartlarda bir gidişte bende bu tüketim değerleri 22,5kuruş - 5,5litre/100KM gibi değerlere çıkıyor üstelik herzamanda araç boş ben artı 50-60KG bagaj ağırlığı. Forumda daha önce incelediğim bölümlerde 50000 km'de bir carbon clean yapılma önerisi var. Aracınız 100000 km'yi geçmiş hali hazırda. Hiç carbon clean yapıldı mı? Açıkçası ben henüz yaptıramadım ama düşünmekteyim en kısa zamanda.Belki carbon clean yapılırsa tüketim düşebilir. Yorum bağlantısı
Kutay Akçar 3 Mayıs 2013 Paylaş 3 Mayıs 2013 tüketim hesabında güzergah çok önemli, sürekli iniş çıkışların olduğu samsun-ank ile neredeyse sıfır iniş çıkışın olduğu samsun-trabzon arası tamamen farklı sonuçlar verir. cc 90 km ile giderek samsun-ank 4,2 litre yakarken, samsun-trabzon katalog değerine bile iniyor hatta 80-90 giderseniz altına iniyor. yani bu araba uzun yolda şunu yakıyor derken alt ve üst limit vermek daha doğru...(mesela, düz yolda 90 cc ile 4 litre,biraz iniş-çıkış var ise 120 cc ile 4,6 litre, hem viraj, hem çıkış-iniş varsa 5,5 litre gibi...) İşte benimki her halükarda fazla gibi. Ne olabilir sebebi onu merak ediyorum... Ankara İstanbul arası otoyol, öyle inanılmaz iniş çıkışlar yok. Zonguldak deseniz haklısınız. Samsun ANkara arasınıda bilirim. Suluova üzerinden gitmiştim 1 kere bihayli iniş çıkış vardı tüplü reno europa ile vitesi 3 e kadar düştüğümü hatırlıyorum. Sizin örverdiğiniz örneklerden bile belli 120cc ile 4,6 demişsiniz, benim araba neredeyse en iyi koşullarda bile 4,5 litrenin üzerinde kalıyor. EN iyi koşullar derken: Ankaradan İstanbula gidiş, Hava serin, Lastik basıncı yola çıkılmadan kontrol edilmiş 33-34 PSI Hız 100-110 (belki bu biraz düşürülebilirdi) 2 kere durup turbo soğutma Frene bile dokunmadan CC ile yapılan bir seyahat. Araç boş ben ve bagaj... Ankaradan İstanbula gidildiği için 850 metre kadar rakım farkı var. Yol; otoyol hani bilinmedik bir yol olsa yoldan asfalttan olyuor diyeceğim ki asfalt bile etkiliyor gerçekten. Sathi kaplama birde bozulmuş yollarda direk artıyor yakıt tüketimi. Yakıt tüketimi 4,5 litre/100 KM Bu seyahatta azaltabileceğim tek şey hızı 90 a çekmek olur.. 10KM lik fark ile de yakıt tüketiminin 3,8 lere inebileceğini hiç sanmıyorum, sizce öyle mi? Forumda daha önce incelediğim bölümlerde 50000 km'de bir carbon clean yapılma önerisi var. Aracınız 100000 km'yi geçmiş hali hazırda. Hiç carbon clean yapıldı mı? Açıkçası ben henüz yaptıramadım ama düşünmekteyim en kısa zamanda.Belki carbon clean yapılırsa tüketim düşebilir. Servis kayıtlarında gözüken ilk olarak 45 binde daha sonrada 77 binde CC yapılmış... şimdi 107binde Bugünlerde vakit ayırabilirsem 3. CC sini yaptırıcam. Bildiğim kadarıyla ilk sefer 50binde daha sonra ise 30 veya 40 binde bir yaptırmak gerekiyor. Motor ile ilgili bir sıkıntı olsa çekiş düşüklüğü farkı olurdu sanırım. yakıt almadan önce biraz dayandım gaza hafifce yokuş yukarı nazlanmadan 160lara kadar çıktı, performans olarak hep şaşırtıyor beni her seferinde de maşşallah diyorum yakında kendi nazarım değecek motora... 1 Yorum bağlantısı
Ruhan Sorgun 3 Mayıs 2013 Paylaş 3 Mayıs 2013 İşte benimki her halükarda fazla gibi. Ne olabilir sebebi onu merak ediyorum... Ankara İstanbul arası otoyol, öyle inanılmaz iniş çıkışlar yok. Zonguldak deseniz haklısınız. Samsun ANkara arasınıda bilirim. Suluova üzerinden gitmiştim 1 kere bihayli iniş çıkış vardı tüplü reno europa ile vitesi 3 e kadar düştüğümü hatırlıyorum. Sizin örverdiğiniz örneklerden bile belli 120cc ile 4,6 demişsiniz, benim araba neredeyse en iyi koşullarda bile 4,5 litrenin üzerinde kalıyor. EN iyi koşullar derken: Ankaradan İstanbula gidiş, Hava serin, Lastik basıncı yola çıkılmadan kontrol edilmiş 33-34 PSI Hız 100-110 (belki bu biraz düşürülebilirdi) 2 kere durup turbo soğutma Frene bile dokunmadan CC ile yapılan bir seyahat. Araç boş ben ve bagaj... Ankaradan İstanbula gidildiği için 850 metre kadar rakım farkı var. Yol; otoyol hani bilinmedik bir yol olsa yoldan asfalttan olyuor diyeceğim ki asfalt bile etkiliyor gerçekten. Sathi kaplama birde bozulmuş yollarda direk artıyor yakıt tüketimi. Yakıt tüketimi 4,5 litre/100 KM Bu seyahatta azaltabileceğim tek şey hızı 90 a çekmek olur.. 10KM lik fark ile de yakıt tüketiminin 3,8 lere inebileceğini hiç sanmıyorum, sizce öyle mi? Servis kayıtlarında gözüken ilk olarak 45 binde daha sonrada 77 binde CC yapılmış... şimdi 107binde Bugünlerde vakit ayırabilirsem 3. CC sini yaptırıcam. Bildiğim kadarıyla ilk sefer 50binde daha sonra ise 30 veya 40 binde bir yaptırmak gerekiyor. Motor ile ilgili bir sıkıntı olsa çekiş düşüklüğü farkı olurdu sanırım. yakıt almadan önce biraz dayandım gaza hafifce yokuş yukarı nazlanmadan 160lara kadar çıktı, performans olarak hep şaşırtıyor beni her seferinde de maşşallah diyorum yakında kendi nazarım değecek motora... haklısınız, biraz fazla, cc yaptırın, mazot filtresi, yağ-yağ filtresi, hava filtresini kontrpl edin yada tarihi-km si geldiyse değiştirin, bir de öyle deneyin bakalım, anlattığınız kullanımda ank-ist arası 850 m inişli yolda tek kişi ile 4 litre civarında yakması lazımdı bana göre... Yorum bağlantısı
Kutay Akçar 3 Mayıs 2013 Paylaş 3 Mayıs 2013 haklısınız, biraz fazla, cc yaptırın, mazot filtresi, yağ-yağ filtresi, hava filtresini kontrpl edin yada tarihi-km si geldiyse değiştirin, bir de öyle deneyin bakalım, anlattığınız kullanımda ank-ist arası 850 m inişli yolda tek kişi ile 4 litre civarında yakması lazımdı bana göre... Mazot filtresi değişim zamanıda yaklaşıyor hatta geldi, Carbon Clean'in yakıt tüketimine faydası olur mu? Hava filtresini 3bin önce değiştirdim ve bahar ayının yağmurları sayesinde çok toz olmadığından tıkandığını sanmam, yağ filtresi ve yağda 3bin önce değişti. Şu anda yapılabilir rutinde gözüken mazot filtresi ve carbon clean var. Acaba kızdırma bujilerinin yakıt ekonomisinde bir etkisi var mıdır? Yorum bağlantısı
Ruhan Sorgun 4 Mayıs 2013 Paylaş 4 Mayıs 2013 Mazot filtresi değişim zamanıda yaklaşıyor hatta geldi, Carbon Clean'in yakıt tüketimine faydası olur mu? Hava filtresini 3bin önce değiştirdim ve bahar ayının yağmurları sayesinde çok toz olmadığından tıkandığını sanmam, yağ filtresi ve yağda 3bin önce değişti. Şu anda yapılabilir rutinde gözüken mazot filtresi ve carbon clean var. Acaba kızdırma bujilerinin yakıt ekonomisinde bir etkisi var mıdır? yok, kızdırma bujisi yakıtı etkilemez, cc ise 30 binde bir faydalı olur. Yorum bağlantısı
Murat Çeviren 4 Mayıs 2013 Paylaş 4 Mayıs 2013 İnişli çıkışlı yollarda eğer eğim çok fazla değilse doğru hız ve vitesle minimum tüketim sağlanabilir. hatta burda hız çok yüksek olmayacağı için bazen daha az tüketim bile sağlar. bunun için inişlerde düşük vites küçülterek yavaşlayıp çıkışlarda da ani gaz vermemek gerekiyor. Ben aynı şekilde daha önce anlattığğım gibi Mersin-Anamur arasını 3,8 lt/100 km depe değeri ile gidip döndüm. (gidiş 21* km olup 32 trafik ışığu bulunmaktadır) Yolun yarısı virajlı ve iniş çıkışlı olmasına rağmen çıkışta ani gaz vermeyerek ve inişte frenden çok düşük vitesle inmeyi tercih ettiğim için depo değeri olarak 3,8'i yakaladım. Virajlı kesimde 50-60 ile diğer yerlerde 80-90 ile gittim. Tabi 70 km hız sınırlaması olan yerlerde de sınırlamaya uydum. Şunu da söyleyeyim genelde en düşük tüketimlerimi 70 km civarındaki hızlarda yakaladım. Bu yüzden dikaktli kullanınca virajlı yollar bazen düşük tüketim yapmamızı sağlar. Yorum bağlantısı
Ruhan Sorgun 4 Mayıs 2013 Paylaş 4 Mayıs 2013 inişlerde neden vites küçültüp yavaşlıyorsunuz? Yorum bağlantısı
Kutay Akçar 4 Mayıs 2013 Paylaş 4 Mayıs 2013 (düzenlendi) inişlerde neden vites küçültüp yavaşlıyorsunuz? Frene basmamak cut off ile yakıtsız inmek için sanırım asıl önemlisi sert inişlerde güvenlik açısından vites düşürme önemli, ben o bahsettiği yolu biliyorum o açıdan hakikaten o yollarda düşük viteste inmemek büyük risk hatta intahar olur Yoksa tatlı ve virajsız inişlerde trigere ve motora yük bindirmemek adına bırakın vites küçültmeyi ben zaman zaman boşa bile alıyorum. Yanlış olsada yapıyorum tabi öyleki çok hafif inişlerde yani 90-100 ile hızlanmadan gidilen virajsız inişlerden bahsediyorum. 4 Mayıs 2013 tarihinde Kutay Akçar tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Kutay Akçar 4 Mayıs 2013 Paylaş 4 Mayıs 2013 İnişli çıkışlı yollarda eğer eğim çok fazla değilse doğru hız ve vitesle minimum tüketim sağlanabilir. hatta burda hız çok yüksek olmayacağı için bazen daha az tüketim bile sağlar. bunun için inişlerde düşük vites küçülterek yavaşlayıp çıkışlarda da ani gaz vermemek gerekiyor. Ben aynı şekilde daha önce anlattığğım gibi Mersin-Anamur arasını 3,8 lt/100 km depe değeri ile gidip döndüm. (gidiş 21* km olup 32 trafik ışığu bulunmaktadır) Yolun yarısı virajlı ve iniş çıkışlı olmasına rağmen çıkışta ani gaz vermeyerek ve inişte frenden çok düşük vitesle inmeyi tercih ettiğim için depo değeri olarak 3,8'i yakaladım. Virajlı kesimde 50-60 ile diğer yerlerde 80-90 ile gittim. Tabi 70 km hız sınırlaması olan yerlerde de sınırlamaya uydum. Şunu da söyleyeyim genelde en düşük tüketimlerimi 70 km civarındaki hızlarda yakaladım. Bu yüzden dikaktli kullanınca virajlı yollar bazen düşük tüketim yapmamızı sağlar. Yol bilgisayarı bazen ciddi hatalı sonuçlar beriyor mesela bir seyahatımde 3,8 okurken 4,5 yaktım diğerinde yine 3,8 okurken 5 yaktım. Siz depo değeri demişsiniz gerçek yaktığınız değer mi? ozaman gerçekten şaşırtıcı sonuçlar almışsınız fabrika değerleri bile 3,8 ve düz yolda elde ediliyor, aracınız nedir? Peki 70 ile gittiğiniz 4 vites mi? Yorum bağlantısı
Ruhan Sorgun 4 Mayıs 2013 Paylaş 4 Mayıs 2013 (düzenlendi) Frene basmamak cut off ile yakıtsız inmek için sanırım cut-off la inmek(sıfır yakıt) için frene basmamaya gerek yok ki...araç viteste olsun ve gaza/debriyaja basılmasın yeter, eğim yeterli ise frene bassanızda basmasanızda sıfır yakıt harcarsınız. uygun viteste olmak yeterli... 4 Mayıs 2013 tarihinde Ruhan Sorgun tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Kutay Akçar 4 Mayıs 2013 Paylaş 4 Mayıs 2013 cut-off la inmek(sıfır yakıt) için frene basmamaya gerek yok ki...araç viteste olsun ve gaza/debriyaja basılmasın yeter, eğim yeterli ise frene bassanızda basmasanızda sıfır yakıt harcarsınız. uygun viteste olmak yeterli... Evet o sebeple cut off haricinde yol detayını belirttim zaten, sert inişlerde hele birde virajlıysa gazdan çekmek yetmiyor... Yoksa gazdan ayağını çektinmi (dizel için) devirde 1250 veya 1000 devirin altına inmediyse cut off a girer tabiki. Neyse umarım ben yakıt tüketimi problemimi çözerim. Bu ara şu son aldığım mzaottan bi hayli bitlendim tankı boşaltıp daha sonra Mazot filtesi ve carbon clean yaptırmayı düşünüyorum yani bi 400-500KM sonra. 1 Yorum bağlantısı
Murat Çeviren 4 Mayıs 2013 Paylaş 4 Mayıs 2013 inişlerde neden vites küçültüp yavaşlıyorsunuz? Bahsettiğim inişler aynı zamanda virajlı olan dağ yolundaki inişler olduğu için aracın hızlanmasını önlemek için düşük vitese alınması gerekiyor. Bahsettiğim 3,8 tüketimi yola çıkmadan fullediğim ve yolculuk sonunda tekrar fulleyerek elde ettiğim sonuçtur. Yoksa yol bilgisayarı 3,6 ya da 3,5 gösteriyordu. Yorum bağlantısı
Canberk Eken 9 Mayıs 2013 Paylaş 9 Mayıs 2013 Benim anlamadığım araç 6.6 lt gösteriyor. filtreleri değistirip deneyeceğim birde Benzinliden dizele geçenler alışana kadar arabayı benzinli gibi yüksek devir kullandıkları için fazla yaktırıyolar Bir de kullanılan güzergaha göre ankara içi normal sayılabilir 6.6. 1 Yorum bağlantısı
Serkan Toker 9 Mayıs 2013 Paylaş 9 Mayıs 2013 5,1 ile geziyorum, halimden memnunum... 4.5 Litre ile şehir içinde aracı üzmeden geziyorum. Ancak kalan KM'de bir değişiklik olmuyor. Ortalama tüketimi sıfırladıktan bir süre sonra tekrar hesap etmesi lazım.. Yorum bağlantısı
Ruhan Sorgun 9 Mayıs 2013 Paylaş 9 Mayıs 2013 büyük konuşmayayım da, dizel yasaklanmadıkça tüplü araç kullanmam. herkes bana ş.içinde çok az yakıyorsun ama(5,3 litre), senin ort. hızın yüksek(33 km) diyordu, bende kabul ediyordum zaten...maalesef şu anda ki ortalama hızım düştü ve 28 km oldu, işin garip tarafı ort. tüketimim de düştü 5.1 oldu (eskisine göre çok devirli kullandım, 2-3 günde bir devir kesiciye yaklaştım ) ben nedenini hemen hemen tahmin ediyorum, şu an test halindeyim, depomu bitirip 30 liralık mazot alıp onu da bitirip full yapınca sonucu açıklarım. Yorum bağlantısı
Ruhan Sorgun 9 Mayıs 2013 Paylaş 9 Mayıs 2013 Hemen olmazmı hocam meraktan çatlarım olmadı özelden yaz soz aramızda kalır tam emin olsam yazarım, bir kaç parametreye daha bakmam gerekiyor yunus, o da yaptığım km ye bağlı, test bozulmasın diye ş.dışına bile çıkamıyorum Yorum bağlantısı
Süleyman Can Şahin 9 Mayıs 2013 Paylaş 9 Mayıs 2013 Aslında kasmadanda 1 litre azyakan arabalar var. Mesela 90 lık focuslar. Araba gitmediğinden rampa çıkamadığında dolayı az yakıyormuş Allah'tan bizimkilerin böyle dertleri yok. Varsın 1 litre fazla yaksınlar bastınmı evereste bile çıkıyor oda yeter Hocam 109 luk focus hiç kullanmadım ama bende 90lık vardı. Hiç öyle gitmeme rampada çıkmama gibi bir durum yoktu. Aybastı - tokat arasında da 5.5 litre yakardı. Bu yolu da bilen bilir cc filan kullanma şansı yok Yorum bağlantısı
Serkan Toker 10 Mayıs 2013 Paylaş 10 Mayıs 2013 Hocam 109 luk focus hiç kullanmadım ama bende 90lık vardı. Hiç öyle gitmeme rampada çıkmama gibi bir durum yoktu. Aybastı - tokat arasında da 5.5 litre yakardı. Bu yolu da bilen bilir cc filan kullanma şansı yok Ben geçen Bolu' ya giderken Cankurtaran'a doğru çıkamadım, mecbur geri dönüp E-5 ten tamamladım yolu.. Yorum bağlantısı
Serkan Toker 10 Mayıs 2013 Paylaş 10 Mayıs 2013 İyi de atmosferik turbo olan bir benzinli ile turbo dizel aracı kıyaslamayalım. Turbo olunca atmosferik olmuyor maalesef, atmosferik kendi havasını kendisi çekendir..Turboşarjlı da hava turbo tarafından sağlanır.. 1 Yorum bağlantısı
Onur Urhan 10 Mayıs 2013 Paylaş 10 Mayıs 2013 4 yıldır 80 kmlik yakıt kaldığında devreye giren yakıt ikazı 125 km de son olarak da 132 km kala devreye girdi. beyni mi sulandı ki? Yorum bağlantısı
Sani Gerşon 10 Mayıs 2013 Paylaş 10 Mayıs 2013 Yakıt ortalamanızı sıfırladınız mı hiç bu aralar? Yorum bağlantısı
Onur Urhan 10 Mayıs 2013 Paylaş 10 Mayıs 2013 125 te yapınca sıfırladım. kendine gelir dedim yakıt aldıktan sonra 132 de yandı bu kez. daha önceleri defalarca sıfırladım hiç böyle bir şey yapmamıştı. Yorum bağlantısı
Sani Gerşon 10 Mayıs 2013 Paylaş 10 Mayıs 2013 Olabilir ama kutup başını söküp yeniden takabilirsiniz. Yorum bağlantısı
Sani Gerşon 10 Mayıs 2013 Paylaş 10 Mayıs 2013 İkaz depoda kalan lt ile yanar. O lt ile kaç km ile gezebileceğiniz size bağlıdır. Yorum bağlantısı
Recommended Posts