İçeriğe Yönlendir

Focus II - Yakıt Tüketimi - Dizel


Aykut Gürkan

Recommended Posts

Erdal Aydın

Arkadaşlar merhaba. Forumun yeni üyesiyim.

1 hafta evvel 2006 Model Focus 1.6 TDCI 109 PSI Trend Sedan bir araç aldım. Motoru bakımlı, kilometresi düşük, diri bir araç.

Trendlerde 109 yok diye biliyorum ama emin değilim.

Yorum bağlantısı
Sefa Güner

109 PSI olduğundan eminim hocam o kadar acemi değilim :)

Yorum bağlantısı
Sefa Güner

Arkadaşlar merhaba. Forumun yeni üyesiyim.

1 hafta evvel 2006 Model Focus 1.6 TDCI 109 PSI Trend Sedan bir araç aldım. Motoru bakımlı, kilometresi düşük, diri bir araç.

 

Beğenerek aldım ama kafamda birkaç soru var. Daha önce hiç turbo dizel araç kullanmadım.Aracım 2005 trafiğe çıkışlı olduğu için yol bilgisayarı yok. Anlık tüketimi göremiyorum. Aşağı yukarı nelere dikkat edilmesi gerektiğini ustam söyledi ama birkaç noktayı sizlere danışmak istiyorum.

 

1- Turbo dizel araçta yakıt tasarrufu için en ideal devir hangisidir? (Genelde 2000 / 3000 devir aralığında kullanmaya özen gösteriyorum. Doğru mu yapıyorum?)

 

2- Oturduğum ev yüksek bir yerde. İşten eve dönerken 4/5 km sürekli yokuş ve virajlı bir yol gidiyorum. Bu yokuşta 2. viteste ve 2500 devirde gidiyorum. Doğru mu yapıyorum acaba? 3. vitese aldığımda devir 1800 civarına düşüyor. Ne yapmam uygun olur? Yakıt tasarrufu yapacağım diye turboyu kucağıma almak da istemem. :)

 

3- Yokuş aşağı inerken de genelde 2. vites 2500 devir ya da duruma göre 3. vites 2000 devirde iniyorum. Boşa atmadan ve gaza basmadan inmeye çalışıyorum. Herhalde doğru olan bu.

 

4- Şehirler arası yolda da 4. vites 2500 devir ya da 5. vites 2000 devir gidiyorum. Fazla sürat yapmıyorum. 100 / 120 arası maksimum oluyor. Doğru devirlerde mi gidiyorum?

 

Kusura bakmayın biraz fazla uzattım galiba. :)

Bilgilendirecek bir arkadaş yok mu? :)

Yorum bağlantısı
Turgay Özçelik

......

Beğenerek aldım ama kafamda birkaç soru var. Daha önce hiç turbo dizel araç kullanmadım.Aracım 2005 trafiğe çıkışlı olduğu için yol bilgisayarı yok. Anlık tüketimi göremiyorum. Aşağı yukarı nelere dikkat edilmesi gerektiğini ustam söyledi ama birkaç noktayı sizlere danışmak ..........

Burada yazacaklarım sadece sizin aracınıza özel değil tüm araçlar için geçerlidir.

Araç bakımı orjinal parça kullanımı lastiklerin basıncı vb hususları yazmaya gerek yok artık.

Ama şunlara dikkat edelim.

1.Gerekli değilse ne klima ne fan ne kalorifer ne buğu buz çözücü kullanmayalım.

2.Camlar az veya çok değil tam kapalı olacak.

3.Gerekli değilse lambalar teyp vb kapalı olacak. Amfi bas zırtı pırtı taktırmayalım.

4.Araç çalıştırıldıktan sonra bekleme yapmadan hareket edelim.

5.Motor sıcaklığı kendine gelene kadar aracı mutedil sakin kullanalım.

6.Her zaman agresif kullanımdan kaçınalım.

7.Yakıt tüketimi hız göstergesiyle değil, devir saatiyle doğru orantılıdır bunu unutmayalım.

8.Araçların en yüksek yakıt tüketimini ilk çalıştırma ve kalkışlarda gösterdiklerini hatırlayalım. Işıklarda kalkış yaparken arkadakinin kornasına göre değil cebinizi düşünerek tüy misali yedire yedire gaza basalım.

9.Yakıt tüketiminde en önemli husus frenlemedir . Gerekmedikçe ota boka fren yapmayın. Kalabalık trafikte bile gaz fren yapmayın süzülmeye gayret edin. Görece boş ve frensiz süzülebileceğiniz alternatif yollar keşfedin ve her türlü meyilden faydalanın.

10.Aşağıya doğru meyillerde,tepe üstü inişlerde vb vitesi boşa almayın. En YÜKSEK viteste gaza basmadan aracın kendi kendine süzülmesine fırsat tanıyın ve yine tekrar olacak ama bu süzülme esnasında frene basıp gereksiz yere aracın momentumunu bozmayın.

11.Uyanık sürücü olalım.Işıklara ya da kalabalık bir trafiğe doğru gitmekte olduğumuzu görünce araç durana kadar stop ettirmeyecek en düşük devir en yüksek vites ikilileriyle süzülelim.

12.Olayı baştan bitirin. Araç alacağınız zaman şehiriçinde yakıt tüketimi en iyi olan araçları araştırın. Otomobil firmalarının değerlerine göre değil kullanıcı deneyimlerine göre hareket edin. Hiçbir otomobil firması yoğurdum ekşi demez. Benzinli alacaksanız mutlaka lpg uyumluluğu arayın ve sorun yoksa mutlaka lpg taktırın. Doğalgaz işi olgunlaştığında lpg yi bırakıp ona geçin.

13. Beş binde bir hava filtresini kontrol edin. Hatta eliniz değmişken değiştirin gitsin.

14.Tam sentetik yağ kullanın.

15.Antfirizsiz olmaz.

16.50 60 binde bir ya da rölanti dengesizleştiğinde gaz kelebeğini temizleyelim.

17.Üç kuruşluk dandik bujilerden kullanmayalım.

18.Arabalarımızda gereksiz fazladan yük taşımayalım.

19.Kısa mesafelere yürüyerek gidelim.

20.Çok soğuk, karlı, tipili,çok yağışlı ya da çok sıcak havalarda gerekmedikçe araç kullanmayalım.

  • Beğen 4
Yorum bağlantısı
Sefa Güner
(düzenlendi)

Bilgilendirme için teşekkür ederim Turgay bey.

 

Sabah ilk çalıştırmada 30 saniye kadar bekleyip öyle hareket ediyorum. Turboya zarar vermemek için de motor iyice ısınana dek agresif sürüşten kaçınıyorum.

 

Bir de en çok şunu merak ediyorum. İşten eve dönerken 4/5 km sürekli yokuş ve virajlı bir yol gidiyorum. Bu yokuşta 2. viteste ve 2500 devirde gidiyorum. Doğru mu yapıyorum acaba? 3. vitese aldığımda devir 1800 civarına düşüyor. Ne yapmam uygun olur? Yakıt tasarrufu yapacağım diye turboyu kucağıma almak da istemem. :)

tarihinde Sefa Güner tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Fırat Önal

Doğru yapiyorsunuz. Hatta arada sirada 3000 devir uzerinde de surmek gerekiyor.

Yorum bağlantısı
Sefa Güner

Doğru yapiyorsunuz. Hatta arada sirada 3000 devir uzerinde de surmek gerekiyor.

Teşekkürler hocam.

Yorum bağlantısı
Turgay Özçelik

Doğru yapiyorsunuz. Hatta arada sirada 3000 devir uzerinde de surmek gerekiyor.

Neden?[emoji45]

Turbo güce ihtiyaç duyulduğunda lazım olur. Siz güce ihtiyaç duymuyorsanız pekala düşük devirde de gidebilirsiniz. Turbo düşük deviri sevmez lafını hep duyarım ama ne mantıkla söylenir anlamış değilim.Şehir efsanesi olabilir. Ha eğer arabayı stop etmeden turbonun normal devrine kadar düşmesini beklemiyorsak, zaten yağsız çalışmadan dolayı bir süre sonra arızalar başlayacaktır. Binek arabalarda turbonun kralı kaç km sağlam kalıyor ki. Mutlaka bir süre sonra ya pallerinden ya yatağından keçesinden başlıyor portmaya.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ahmet İhsan Akşen

Max torku veren 1750 devir altına inmem yukuş aşağı hariç, 3 senedir sıkıntımız yok şükür.

Yakıt buradaki kullananlara göre fazla ama sanırım :)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Burak Koca

En az 4.4 gördüm yok bilgisayarında onda da depo 4.97 çıktı. 1 litre yoktur fark ama 4.5 litre den az da değildir gerçek tüketim.

 

Yok hocam Araç Stock halde iken 0,5 Lt fark ediyor Yol bilgisayarı ve ölçüm arasında;

 

Şuanda araçta Yazılım + DPF iptali var iken ise 1 Lt'ye yakın fark oluyor bizim araçta.

 

Sizin araçta yazılım varmıydı?

Yorum bağlantısı
Ahmet İhsan Akşen

Yazılım yok, yb ile gerçek arasında sabit bir fark yok bende.

9.5 gösterdiğinde 8.5 yakmıştı bir seferinde.

6-7 arası gösterdiğinde fark yok denecek kadar az.

5 litre altında da yarım litre kadar eksik gösteriyor.

Yorum bağlantısı
Fırat Önal

Neden?[emoji45]

Turbo güce ihtiyaç duyulduğunda lazım olur. Siz güce ihtiyaç duymuyorsanız pekala düşük devirde de gidebilirsiniz. Turbo düşük deviri sevmez lafını hep duyarım ama ne mantıkla söylenir anlamış değilim.Şehir efsanesi olabilir. Ha eğer arabayı stop etmeden turbonun normal devrine kadar düşmesini beklemiyorsak, zaten yağsız çalışmadan dolayı bir süre sonra arızalar başlayacaktır. Binek arabalarda turbonun kralı kaç km sağlam kalıyor ki. Mutlaka bir süre sonra ya pallerinden ya yatağından keçesinden başlıyor portmaya.

Eğer yokuş çıkarken 3.vitese atsa devir yetmeyecek ve çok kısa sürede 2. Vites isteyecek. Büyüklerimiz bizim focuslardaki dpf yüzünden arada yüksek devir çevirmek iyidir derler.

Yorum bağlantısı
Burak Koca

Neden?[emoji45]

Turbo güce ihtiyaç duyulduğunda lazım olur. Siz güce ihtiyaç duymuyorsanız pekala düşük devirde de gidebilirsiniz. Turbo düşük deviri sevmez lafını hep duyarım ama ne mantıkla söylenir anlamış değilim.Şehir efsanesi olabilir. Ha eğer arabayı stop etmeden turbonun normal devrine kadar düşmesini beklemiyorsak, zaten yağsız çalışmadan dolayı bir süre sonra arızalar başlayacaktır. Binek arabalarda turbonun kralı kaç km sağlam kalıyor ki. Mutlaka bir süre sonra ya pallerinden ya yatağından keçesinden başlıyor portmaya.

 

Hocam motor sağlığı için. Sürekli düşük devirde araç kullanımı motoru sağırlaştırır ayrıca. Yeri geliyor 4500-4800 devir aralığında vites atıyoruz sonuçta; kırk yılın başı olsada. Bazen istemesende 1. Viteste 5000 deviri de gördüğümüz oluyor, hızlı kalkış yapılması gereken yerlerde. Şehir içinin ne zaman ne şekilde elverişli olacağı belli olmuyor.

 

Stock araçta aracın Max. Tork'u verdiği devir 1750 devir olduğu için, 1750 devir ve üzerinde kullanmaya özen göstermek gerekiyor. Standart şehir için trafiğinde ilerlemek için 1750-2500 devir aralığı fazlasıyla yeterli. Yokuş tırmanışlarında ise aracı üzmemek adına 2000 devir altında kalmayınca sorun yok.

 

Bizim araçta şuanda Yazılım + DPF iptali olduğu için Şehir içi trafiğinde 1500 - 2250 devir aralığında rahatça gezebiliyorum. (Tork bandı 150-200 devir aşağı çekildi)

 

Kısaca motorun nerede zorlandığını nerede rahatladığını anladığınızda, kullanım şekli de kendinden geliyor, ayrıca bir çaba sarfetmeye de gerek yok bu yüzden bana göre.

 

Yazılım yok, yb ile gerçek arasında sabit bir fark yok bende.

9.5 gösterdiğinde 8.5 yakmıştı bir seferinde.

6-7 arası gösterdiğinde fark yok denecek kadar az.

5 litre altında da yarım litre kadar eksik gösteriyor.

 

Anladım hocam ben hiç ortalamada o değerleri görmediğim için birşey diyemeyeceğim. Araç kullanımım genelde Çevre yolu - Şehirler arası yol olduğu ve yarım depo mazot kalınca yakıt aldığım için yol bilgisayarında en fazla ortamala olarak 7,5 litre gördüm, onda da dediğim gibi 1 litreye yakın fazla yaktı.

Yorum bağlantısı
Turgay Özçelik

Eğer yokuş çıkarken 3.vitese atsa devir yetmeyecek ve çok kısa sürede 2. Vites isteyecek. Büyüklerimiz bizim focuslardaki dpf yüzünden arada yüksek devir çevirmek iyidir derler.

 

Hocam motor sağlığı için. Sürekli düşük devirde araç kullanımı motoru sağırlaştırır ayrıca. Yeri geliyor 4500-4800 devir aralığında vites atıyoruz sonuçta; kırk yılın başı olsada. Bazen istemesende 1. Viteste 5000 deviri de gördüğümüz oluyor, hızlı kalkış yapılması gereken yerlerde. Şehir içinin ne zaman ne şekilde elverişli olacağı belli olmuyor.

demişsiniz de onun sorusuna cevap vermemişsiniz. Bakın ne öğrenmek istemiş.

 

Arkadaşlar merhaba. Forumun yeni üyesiyim.

1- Turbo dizel araçta yakıt tasarrufu için en ideal devir hangisidir? .........

......

.....

2- Oturduğum ev yüksek bi..................

..........

..........

Yakıt tasarrufu yapacağım diye turboyu kucağıma almak da istemem. :)

Sefa optimum turbo devri-yakıt tüketim ikilisinin ne olduğunu merak ediyor.

Yani diyor ki hem aşım dursun hem karnım tok olsun.[emoji6]

Temizlik konusuna gelirsek,

filtre temizliği sürekli yüksek devirlerde gidilerek yapılmaz. O temizliğin bir çok yolu var. Yüksek devir yapacağım diye sürekli kastırıp havaya para saçmayın.

Binin arabanıza, bayıltmadan devrinde relax kullanın, gerisine hiç gerek yok.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Sefa Güner

 

demişsiniz de onun sorusuna cevap vermemişsiniz. Bakın ne öğrenmek istemiş.

 

Sefa optimum turbo devri-yakıt tüketim ikilisinin ne olduğunu merak ediyor.

Yani diyor ki hem aşım dursun hem karnım tok olsun.[emoji6]

Temizlik konusuna gelirsek,

filtre temizliği sürekli yüksek devirlerde gidilerek yapılmaz. O temizliğin bir çok yolu var. Yüksek devir yapacağım diye sürekli kastırıp havaya para saçmayın.

Binin arabanıza, bayıltmadan devrinde relax kullanın, gerisine hiç gerek yok.

Aynen öyle abi. :)

En iyisi 2000 / 3000 devir arasında aracı yormadan kullanmak galiba...

Yorum bağlantısı
Fatih Ozen

Fatih hocam yanılmıyorsam focuslar en az tüketimi 85-90 hız arasında yapıyor. 3.3 lük yol bilgisayar verisi veriyor. Ancak gerçek tüketim 3.8 gibi oluyor.

Fırat hocam benim 110 hp 2008 de bu degerler mumkun degıldi.Ama bu masallah ıyıymiş.

Galiba en son 5.0 degeri gördüğümü hatırlıyorum.yınede guzel degerler dimi.

Yorum bağlantısı
Burak Koca

 

demişsiniz de onun sorusuna cevap vermemişsiniz. Bakın ne öğrenmek istemiş.

 

Sefa optimum turbo devri-yakıt tüketim ikilisinin ne olduğunu merak ediyor.

Yani diyor ki hem aşım dursun hem karnım tok olsun.[emoji6]

Temizlik konusuna gelirsek,

filtre temizliği sürekli yüksek devirlerde gidilerek yapılmaz. O temizliğin bir çok yolu var. Yüksek devir yapacağım diye sürekli kastırıp havaya para saçmayın.

Binin arabanıza, bayıltmadan devrinde relax kullanın, gerisine hiç gerek yok.

 

İyi hoşta ben sizin alıntıladığınız yerde; size cevap vermişim?

 

Sizde en sonda benim söylediğim şeyle aynı şeyi söylemişsiniz, ben burada aynı yanıtı sizden önce söylemişim?

 

"Kısaca motorun nerede zorlandığını nerede rahatladığını anladığınızda, kullanım şekli de kendinden geliyor, ayrıca bir çaba sarfetmeye de gerek yok bu yüzden bana göre."

 

Stock araçta aracın Max. Tork'u verdiği devir 1750 devir olduğu için, 1750 devir ve üzerinde kullanmaya özen göstermek gerekiyor. Standart şehir için trafiğinde ilerlemek için 1750-2500 devir aralığı fazlasıyla yeterli. Yokuş tırmanışlarında ise aracı üzmemek adına 2000 devir altında kalmayınca sorun yok.

 

Bizim araçta şuanda Yazılım + DPF iptali olduğu için Şehir içi trafiğinde 1500 - 2250 devir aralığında rahatça gezebiliyorum. (Tork bandı 150-200 devir aşağı çekildi)

 

Kısaca motorun nerede zorlandığını nerede rahatladığını anladığınızda, kullanım şekli de kendinden geliyor, ayrıca bir çaba sarfetmeye de gerek yok bu yüzden bana göre.

 

Burada da Sefa Hocama cevap vermişim? Bu kısmı neden görmüyorsunuz?

Yorum bağlantısı
Fatih Ozen

 

Fatih hocam Eskişehir-Mezitler arası gidiş geliş 120 km sabit hız (ara hızlanmalar hariç tabi), -sadece Bozüyük çevre yolunda 90 km.'ye sabitlendi- 3,9 litre olarak gösterdi yol bilgisayarı; Bagaj yarım dolu ve araçta 4 kişi varken. Gerçek tüketim verisi bundan fazla tabi; tam olarak şudur diyemiyorum ben yakıt alana kadar şehir içi, çevre yolu kullanımı vb. durumlar giriyor işin içine. Fakat  1 litreye yakın farkettiğini düşünüyorum Gerçek yakıt tüketimi ile yol bilgisayarı tüketimi arasındaki farkı, araç yazılımlı ve DPF iptali yapıldı bu arada. Stock halde iken 0,5 litre fark olduğunu düşünüyorum bende.

Masallah sızınde degerler ıyıymış.

Burak kardes bu DPF iptali nedır nasıl yapılır masrafı ve sonunda araca + & - nelerdir.

Konu hakkında hiç bilgim yok.Sevgı ve semlamlarımla..

Yorum bağlantısı
Turgay Özçelik

.......

......

Burada da Sefa Hocama cevap vermişim? Bu kısmı neden görmüyorsunuz?

Ne bağırıyon guccücük çocuğa.[emoji22]

Alkollüyken o direği görmediysem bu benim suçum değil mey in suçudur.[emoji42]

Nöbetçiler atın bu Burağı zindana.[emoji61] [emoji600]

Yorum bağlantısı
Ayhan Şentürk

711 km şehir içi yol bilgisayarı ortalaması 5.1
Depoyu fullediğimde 40.4 litre yakıt aldı. Gercek ortalama 5.7
 

Yorum bağlantısı
Burak Koca

Ne bağırıyon guccücük çocuğa.[emoji22]

Alkollüyken o direği görmediysem bu benim suçum değil mey in suçudur.[emoji42]

Nöbetçiler atın bu Burağı zindana.[emoji61] [emoji600]

 

Estağfurullah hocam, ben sadece o kısmı okumadığınızı belirtmek istedim.

 

Atsınlar hocam. Yanıma da sizi isterim ama :biggrin:

 

 

 

Masallah sızınde degerler ıyıymış.

Burak kardes bu DPF iptali nedır nasıl yapılır masrafı ve sonunda araca + & - nelerdir.

Konu hakkında hiç bilgim yok.Sevgı ve semlamlarımla..

 

 

Fatih hocam DPF iptali, DPF dolduğu zaman yada araçtan daha fazla performans almak maksadıyla yapılıyor. Fakat DPF iptali ayrıca motoru da rahatlatıyor, aracın daha rahat gittiğini anlayabiliyorsunuz.

 

Partikül Filtresi çıkarılıyor, sonra ya içi boşaltılıyor, yada bu tarz bir boru takılıyor. Daha sonra Yazılım ile sensörler iptal ediliyor. Masrafı yerden yere değiştiği için net bir mebla söylemek zor, fakat Yazılım + DPF iptali 1250-1500 lira civarına maloluyor. Ayrıca artık DPF denen kanser ile (Göksel Yaman hocamın tabiri ile) bir daha uğraşmıyorsunuz.

 

DPF bizim araçta 55.000 km'de sorun çıkardı (Yaklaşık 43.000 km'si Yazılımlıydı). Daha sonra en güzel yöntem olan iptal etmekde bulduk çareyi. Sonrasında yazılım tekrar elden geçirildi, biraz daha güç ve tork alındı; güç bandı biraz daha dağıtıldı, tork bandı da biraz daha aşağı çekildi. Günlük kullanımda daha rahat ve keyifli bir kullanım sağlandı. Ayrıca Daha düşük devir kullanımda beraberinde ekonomiyi de arttırdı. (0.15 - 0.2 litre daha az yakıyor araç 100 km'de ve ortalama kullanımda).

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Fatih Ozen

Burak kardes su dpf benım aracta varmı,eger varsa yerını dahi bılmıyrum.

Ve suanda arac 111.000 km de hiç bir sorunda yok.ne yapayım sence fıkır verırmısın.

Yorum bağlantısı
Burak Koca

Burak kardes su dpf benım aracta varmı,eger varsa yerını dahi bılmıyrum.

Ve suanda arac 111.000 km de hiç bir sorunda yok.ne yapayım sence fıkır verırmısın.

 

Hocam sizin araçtada var. Eğer sorun yoksa kullanmaya devam edin hocam, fakat yazılım yapıp daha fazla güç ve tork elde edecekseniz iptal ettirin, sonradan tekrar kafanız da ağrımasın.

 

Araçtan şuan memnunsanız dokunmanıza gerek yok.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Fatih Ozen

Şu an hiç bir sorun yok çok şükür.olması halinde(nasıl olur onuda bılmıyorum)

Bılgı alırım sızden.selam ve sevgiler.

Yorum bağlantısı
  • 4 hafta sonra...
Fatih Ozen

Enjektor temızlığı yapıldı.eskısehırde muazzam bır ustam var.para ıkınıcı planda iş on numara.

Su anda yarım depo 515 km gıttı.galiba 1000 km gececek.oda 25 krs. Bence havalar sogudu gayet normal

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...