Turkay Enez 20 Ekim 2012 Paylaş 20 Ekim 2012 İyidir kardeşim iyidir. İstanbulda 2 gündür her zaman kullandığım (merter-otogar istikameti) güzergahta öyle bir trafik var ki çıldırmamak elde değil... Dün akşam 2 km yolu tam 45 dakikada gittim... Bugün de normal zamanlarda 15-20 dakikalık yolu 40 dakikada gidip, 45 dakikada döndüm. 2 gündür neden böyle bir anlam veremedim. Aklıma gelen, otomobil firmalarının kampanyaları oldu. Herkes araba sahibi olunca böyle oldu galiba... Ruhan Hoca nın kulaklarını da çınlattım... Gelsin de trafik görsün dedim. Sonra da şehiriçi 5,2 yakıyorum diyebilecek mi dedim. istanbul içi 7,4L/100 km ortalama 1.6 90hp TDCİ için iyi midir? araç 30600 km'de. 30.000 bakımıda 3000 km önce yapıldı. 2 Yorum bağlantısı
Ruhan Sorgun 20 Ekim 2012 Paylaş 20 Ekim 2012 İyidir kardeşim iyidir. İstanbulda 2 gündür her zaman kullandığım (merter-otogar istikameti) güzergahta öyle bir trafik var ki çıldırmamak elde değil... Dün akşam 2 km yolu tam 45 dakikada gittim... Bugün de normal zamanlarda 15-20 dakikalık yolu 40 dakikada gidip, 45 dakikada döndüm. 2 gündür neden böyle bir anlam veremedim. Aklıma gelen, otomobil firmalarının kampanyaları oldu. Herkes araba sahibi olunca böyle oldu galiba... Ruhan Hoca nın kulaklarını da çınlattım... Gelsin de trafik görsün dedim. Sonra da şehiriçi 5,2 yakıyorum diyebilecek mi dedim. ho ho hoyt! siz yanlış trafikte ilerliyorsunuz, doğrusu burası...sizinkine şehir içi trafik değil, çıldırma trafiği denir. öyle bir trafiktede yakıt ölçülmez ben hala 5.2 lerle geziyorum, hatta şu anda 4.8 diyeyim de, azıcık daha diş gıcırdatın.istanbul da olsam tahminim 6 ile 6.5 arası yakardım. Yorum bağlantısı
Turkay Enez 20 Ekim 2012 Paylaş 20 Ekim 2012 Ben, Samsundan geçerken 4,4 ortalama ile geçiyorum. Zaten sırf bu yüzden daha az tüketmek için Samsun'a tayin isteyeceğim. ho ho hoyt! siz yanlış trafikte ilerliyorsunuz, doğrusu burası...sizinkine şehir içi trafik değil, çıldırma trafiği denir. öyle bir trafiktede yakıt ölçülmez ben hala 5.2 lerle geziyorum, hatta şu anda 4.8 diyeyim de, azıcık daha diş gıcırdatın.istanbul da olsam tahminim 6 ile 6.5 arası yakardım. 2 Yorum bağlantısı
Ruhan Sorgun 21 Ekim 2012 Paylaş 21 Ekim 2012 Ben, Samsundan geçerken 4,4 ortalama ile geçiyorum. Zaten sırf bu yüzden daha az tüketmek için Samsun'a tayin isteyeceğim. bekleriz, istanbul ve samsun yaşam kalitesi olarak karşılaştırılamaz ama, ş.içi bir yılda yakacağınız mazot farkı ile, her yıl Türkiye turuna çıkarsınız... istanbul ş.içi ile samsun ş.içi arası fark 100 km de(7,2-5,2) 2 litre...ayda 1000 km yapan bir araç için eder 20 litre...çarp 12 ay ile etti 240 litre.... parasal değeri 1050 tl eder.....bu para ile şehirler arası 120-130 seyir hızı ile 5000 km den fazla yol yaparsınız Yorum bağlantısı
Burak Koca 23 Ekim 2012 Paylaş 23 Ekim 2012 Ruhan Hocam bayadır foruma uğrayamadım,üni ve stajlardan ötürü Artık aracı devirli kullanmaya başlamak zorunda kaldım. Araç Yazın, motor arıza uyarısı verdi. Sonrasında Servis'te arızanın düşük devir kullanımından ötürü oluştuğunu yazdı. Halbuki ara sıra gazlardım, fakat genel kullanımım 1500 devir üzerindeydi. Önceden de söylediği gibi 2250-2500 devir aralığında vites değiştirir, 1500 devirin üzerinde tutardım motoru her zaman. Servis'inde söylediği yüksek devirli kullanım. Şuanda da bu yüzden 2800-3000 devir aralığında vites değiştiriyorum, motorun 1800 devir altında kalmaması için özen gösteriyorum. Haliyle yakıt durumu biraz daha arttı Yakıtın litresi 4.37 iken (Shell V-Power) çoğunlukla şehir içi kullanımla 27.5 kuruş, şehir içi - şehir dışı karışık iken 24.8 kuruş yaktı araç. Yorum bağlantısı
Ruhan Sorgun 23 Ekim 2012 Paylaş 23 Ekim 2012 Ruhan Hocam bayadır foruma uğrayamadım,üni ve stajlardan ötürü Artık aracı devirli kullanmaya başlamak zorunda kaldım. Araç Yazın, motor arıza uyarısı verdi. Sonrasında Servis'te arızanın düşük devir kullanımından ötürü oluştuğunu yazdı. Halbuki ara sıra gazlardım, fakat genel kullanımım 1500 devir üzerindeydi. Önceden de söylediği gibi 2250-2500 devir aralığında vites değiştirir, 1500 devirin üzerinde tutardım motoru her zaman. Servis'inde söylediği yüksek devirli kullanım. Şuanda da bu yüzden 2800-3000 devir aralığında vites değiştiriyorum, motorun 1800 devir altında kalmaması için özen gösteriyorum. Haliyle yakıt durumu biraz daha arttı Yakıtın litresi 4.37 iken (Shell V-Power) çoğunlukla şehir içi kullanımla 27.5 kuruş, şehir içi - şehir dışı karışık iken 24.8 kuruş yaktı araç. ne yani 2500 devirde vites değiştirmek devirsiz mi sayılıyormuş. bana biraz sallamışlar gibi geldi. ş.içi konvoy trafiğinde 3000 devirde vites değiştirsinler de biz de görelim. 2500 de vites değitirince zaten bir üst viteste 1750 devir yakalanıyor. ne yani bu aracın max. torkunu verdiği devir, arıza yaptığı devir mi şimdi? kesinlikle onaylamıyorum. bunlar kulaktan dolma bilgiler...otursunlarda ilk önce sattıkları arabanın kullanma kılavuzunu okusunlar. Yorum bağlantısı
Abdurrahman Balaban 23 Ekim 2012 Paylaş 23 Ekim 2012 (düzenlendi) Hocam, günde 5+5 km yol yapıyorum..yolda 5 adet ışık ve ve 1 km civarı yokuş var ortalama hız 20 km /s ne kadar yakıyorumdur tahminen ? İlaveten manifold temizliğinden sonra 3000 devir civarı vites değiştiriyorum 23 Ekim 2012 tarihinde Abdurrahman Balaban tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 23 Ekim 2012 Paylaş 23 Ekim 2012 Devir sayısı şu olursa lamba yanarmış diye ya yazılı bir kağıt isteyin ya da bir daha baktırın motora. Aracınız garanti kapsamında mı? Yorum bağlantısı
Ruhan Sorgun 23 Ekim 2012 Paylaş 23 Ekim 2012 Hocam, günde 5+5 km yol yapıyorum..yolda 5 adet ışık ve ve 1 km civarı yokuş var ortalama hız 20 km /s ne kadar yakıyorumdur tahminen ? İlaveten manifold temizliğinden sonra 3000 devir civarı vites değiştiriyorum 6,5 bilemedin 7 Yorum bağlantısı
Abdurrahman Balaban 23 Ekim 2012 Paylaş 23 Ekim 2012 6,5 bilemedin 7 Ben otoparka iniyorum itfaiyeyi ararsan iyi olur..Şu gaz yağı nerdeydi yahu Bilemedin hocam 9lt Yorum bağlantısı
Ruhan Sorgun 23 Ekim 2012 Paylaş 23 Ekim 2012 (düzenlendi) Ben otoparka iniyorum itfaiyeyi ararsan iyi olur..Şu gaz yağı nerdeydi yahu Bilemedin hocam 9lt ben araç focus diye o rakamları vermiştim ama, c-max da olsa bu kadar yakmaması lazım, vitesleri max. torku aldığınız devrin 750 devir fazlasından atın, daha çok devirli kullanım yakıt arttırır. ara sırada benim gibi 1-2 km 3000 devir yaparsınız olur biter. Allah kolaylık versin. ben ş.içi 5 litreden 5.17 litreye çıktım diye pür dikkat kesildim, şu anda aracımı göz altına aldım, her hareketini izliyorum, korkudan 4.8 in üstüne çıkamıyo garibim... 23 Ekim 2012 tarihinde Ruhan Sorgun tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 23 Ekim 2012 Paylaş 23 Ekim 2012 İstanbulda 5 kmlik ev-iş arası 10lt bile yakar normaldir 1 Yorum bağlantısı
Abdurrahman Balaban 23 Ekim 2012 Paylaş 23 Ekim 2012 ben araç focus diye o rakamları vermiştim ama, c-max da olsa bu kadar yakmaması lazım, vitesleri max. torku aldığınız devrin 750 devir fazlasından atın, daha çok devirli kullanım yakıt arttırır. ara sırada benim gibi 1-2 km 3000 devir yaparsınız olur biter. Şehir dışı 150 km yol yaparak 3,7 lt ortalamada yaptım .80 km hız ile büyük sabır göstererek tabi 2500 devir altında vites değiştirmem ve bu aralar 3000 lerde değiştirmem sebebiyle galiba biraz daha arttı.. Yorum bağlantısı
Ruhan Sorgun 23 Ekim 2012 Paylaş 23 Ekim 2012 Şehir dışı 150 km yol yaparak 3,7 lt ortalamada yaptım .80 km hız ile büyük sabır göstererek tabi 2500 devir altında vites değiştirmem ve bu aralar 3000 lerde değiştirmem sebebiyle galiba biraz daha arttı.. bencede 3000 devir kullanımının payı büyük bu sarfiyatta...ancak çağlar kardeşin dediği gibi, araç akışının önemi çok büyük, mesela ben sabahları % 70 yeşil dalgayı yakalayıp gidiyorum, belki siz sıkışık trafikte ilerliyorsunuz. bende akşam trafiğine kalıp 15 adet trafik ışığının hepsine takılınca, okuldan çıkışta 4,9 iken eve gelince 5,1 oluyor. ama sabah okula gidince(06:30 da) yine 4,9 a geliyor. Yorum bağlantısı
Abdurrahman Balaban 23 Ekim 2012 Paylaş 23 Ekim 2012 Manifoldtan 1 kilo çamur(egsoz+yağ) boşaltınca, ayağımın ayarı kaçtı galiba.. Eskiden en fazla 2500 d/d da değiştirirdim vitesi Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 23 Ekim 2012 Paylaş 23 Ekim 2012 İstanbulda, motor bakımları, km değilde, motor çalışma saatinden hesaplansa, tüm servisler 24 saat çalışsa iş yetişmez 1 km yi 1.5 saatte gidiyoruz Yorum bağlantısı
Abdurrahman Balaban 23 Ekim 2012 Paylaş 23 Ekim 2012 İstanbulda, motor bakımları, km değilde, motor çalışma saatinden hesaplansa, tüm servisler 24 saat çalışsa iş yetişmez 1 km yi 1.5 saatte gidiyoruz +1 Yorum bağlantısı
Gökhan Kızılkaya 23 Ekim 2012 Paylaş 23 Ekim 2012 İstanbulda, motor bakımları, km değilde, motor çalışma saatinden hesaplansa, tüm servisler 24 saat çalışsa iş yetişmez 1 km yi 1.5 saatte gidiyoruz Zaten mantık olarak öyle olmalı bence bizim gemi makinalarında (dizellerde) öyle mesela çalışma saatine göre. Yorum bağlantısı
Ruhan Sorgun 23 Ekim 2012 Paylaş 23 Ekim 2012 istanbuldakilerin 2 km yaptığı zaman diliminde ben 14 km yapmış oluyorum. ve daha az yakıtla... Yorum bağlantısı
Burak Koca 25 Ekim 2012 Paylaş 25 Ekim 2012 ne yani 2500 devirde vites değiştirmek devirsiz mi sayılıyormuş. bana biraz sallamışlar gibi geldi. ş.içi konvoy trafiğinde 3000 devirde vites değiştirsinler de biz de görelim. 2500 de vites değitirince zaten bir üst viteste 1750 devir yakalanıyor. ne yani bu aracın max. torkunu verdiği devir, arıza yaptığı devir mi şimdi? kesinlikle onaylamıyorum. bunlar kulaktan dolma bilgiler...otursunlarda ilk önce sattıkları arabanın kullanma kılavuzunu okusunlar. Evet hocam, hatta hocam en başta, belli bir süre 4000 deviri geçince vites attırın şehir içinde demişlerdi de; bende içimden yakıtın parası benim cebimden çıkıcak demiştim Bunu uygulamadım, fakat 2800-3000 devire gelince vites büyütüyorum şehir içinde. Devir 1800'in altına düşmesine de izin vermeden vites küçültüyorum. Araç biraz daha rahatladı sanki, fakat olan yakıta oluyor. Sorunsuz olsun diye böyle kullanmaya devam edeceğim sanırım, yoksa şehir dışında yokuş çıkarken Pat! diye motor arıza uyarısı'nın yol bilgisayarında belirmesi hiç hoş olmuyor; hele ki sollama anındaysanız... Devir sayısı şu olursa lamba yanarmış diye ya yazılı bir kağıt isteyin ya da bir daha baktırın motora. Aracınız garanti kapsamında mı? Evet Çağlar hocam hala garanti kapsamında. Yok hocam onlar devir sayısı şu demediler, sadece benim kullanım tarzımdan ötürü (genelde 2500 devire yakınken vites büyütürdüm, bir sonrakı viteste 1500 devir-1600 devir civarını yakalardım. Ara sıra gazlamam ve şehir dışı harici) devirli kullanın dediler, kaç bin devirde kullanmam gerektiğini söyleyince belli bir süre 4000 deviri geçince vites büyütün, sonrasında biraz daha erken büyütebilirsiniz diye bir cevap geldi. Fakat ben hiç sürekli 4000 deviri geçince vites büyütmedim, hep 2800-3000 devir aralığında vites büyüterek kullanıyorum aracı. Yorum bağlantısı
Ruhan Sorgun 26 Ekim 2012 Paylaş 26 Ekim 2012 mustafa kardeş, ilk önce söyleyeyim, ankara için yakıtın çok güzel. seni çok iyi anlıyorum. bende aynı dertten musdaribim. düz yolda 90-100 ne güzel giderken yokuşa gelince gıdıklanıyorum. değme markalar tıs tıs çıkarken, sen gaza basıyorsun ve gitmem demiyor. hız çıkıyor 150 ye...zaten rampalarda kendimize hakim olabilsek, daha az yakar bu meret...yakıt katkısına gelince, ben çok kullandım ama hata ettiğimin farkına vardım. zira yakıt düşürme konusunda pek bir faydası olmadı. zaten araçlarımızın km si fazla değil. araçtan bir şikayet yada kurum gibi bir olumsuzluk yoksa atmaya gerek yok. günümüzün yakıtları zaten katkılı. ancak kötü bir yakıt almışsam, çekişte problem varsa, yada uzun süre düşük devir kullanıp kurumdan şüphelenirsem o zaman atarım. garantiye olumsuz etkisi olmaz. motor sesine gelince, psikolojik olabilir. mesela ben aracı yıkatıp temizleyince sanki daha sessiz gidiyor ve daha az yakıyor iyi bayramlar... 1 Yorum bağlantısı
Misafir 27 Ekim 2012 Paylaş 27 Ekim 2012 Merhabalar abilerim kardeşlerim malum ülkemizde sürekli benzine mazota ve lpg ye zam gelmesi devletin bunu sürekli bir gelir kapısı olarak görmesi bize daha çoook yakıtı hesabı yaptırır gibi geliyor Benimde 2008 tdci ghia sedan focusum var.2011 de aracıma chip yaptırdım.Chip yaptırmadan önce bakımlarını 10 000km de bir çok güvendiğim bir servise yaptırıyordum halende aynı servisi kullanmakta ve yine 10 000km de bir bakımını yaptırmaktayım.Focusumla chip yaptırmadan önce ortalama 1 depoyla 900 km gitmekteydim uzun yolda chipten sonrada bu değeri uzun yolda rahatlıkla yakalayabiliyorum istanbul ayvalık( altın ova)580km daha sonrada hep kısa mesafe altın ova ,ayvalık ,sarımsaklı gidiş geliş 50km toplamda yani 900 buluyorum.karma tüketim sayılırmı bilmiyorum Çünkü 50 km kısa yolda bile trafik olmuyor. kullanım şeklim maksimum hız 120 km. şehir içinde ise genelde 6 lt 6,5lt değerlere ulaşmaktayım.Sadece çok süratli uzun yol kullanımında 7,7lt görmekteyim 130km sabit ve üstü değerlerde.Chip ten sonra aracımı 90 km sabit lediğimde 3,9 lt, 4.0lt anlık tüketimle seyahat edebiliyorum(tek kişi klima açık).Bana pek inandırıcı gelmesede bu değerler chip in yakıt tüketimimi arttırmadığını rahatlıkla söyleyebilirim.Genelde babam yoğun olarak arabayı kullanmakta ve yakıtını hesaplamakta oda 900 km gittiğini söylüyor.Chip 2 kötü yanı var 1 basarsanız çok rahat 7lt leri görürsünüz bu ayrıca çok keyifli oluyor 2 babam gibi radara girerseniz 180 km otobanda ah baba 269 tl yaklaşık bir depodan fazla mazotu devlete hediye edersiniz. nacizane bilgilerimi sizlerle paylaştım:kafanızı ağrıttıysam kusuruma bakmayın. Yorum bağlantısı
Ruhan Sorgun 27 Ekim 2012 Paylaş 27 Ekim 2012 (düzenlendi) yukarılarda yine yazmıştım ama, konuyu arasıra okuyanlar için bir daha yazayım, geçen yaz bu araçla ilk defa uzun yola gittim. dur bakalım, şöyle vura kıra kullanayım(mecaz anlamda), yani ayağımı gazdan esirgemeyeyim, sanki depoya mazotu ben koymuyormuşum gibi , şirket aracı gibi basayım bakalım, ne yakacak diye çıktım yola...4 yetişkin, bagaj full, 3500 km nin yaklaşık yarısında klima açık, ort. hız 90 km, normalde 120-125 gittim, fırsat bulduğumda(radardan)140-150-160, arasıra 190 yaptım. mümkün olduğu kadar cc kullandım. rampaların hepsini yüksek hızda bol gazlı çıktım. tatilimi bodrum-marmaris civarında yaptığım için sıcaklık hergün 43 derece idi. yaklaşık 500 km şehir içi yaptım. artı en az 10-12 belde gezdim. hepside iniş çıkış virajlı yollardı. hatta öyleki, bazen yeni mazot aldığım zaman yol bil. sıfırlayıp bir beldeye gittiğimde, ort. tüketimin 6,3 e fırladığını gördüm. yani resmen off-road tipi yollarda geçirdim tatilimi...(marmaris-turunç-datça-bodrum-turgut reis-selimiye-bozburun-güllük-bitez-fethiye-ölüdeniz-denizli-ankara-beypazarı-kastamonu-ılgaz geçidi-köroğlu beli gibi dersem herhalde yeterli olur)bu kullanım tarzı ile samsundan çıkıp samsuna geldiğimde aldığım mazot litresini yaptığım km ye böldüğümde sonuç 5,3 litre çıktı. bu torkta, bu yol tutuşu ve konforda, bu bagaj büyüklüğünde, bu araç değerinde elde edilebilecek en düşük tüketim gibi geldi bana. arakadaşım yeni kayseriye gitti 2010 fluence ile...aynı benim gibi kullanıp, 7,5 litre yaktı, hemde hepsi toplam 50 km ş.içi var. başka da bir şey demiyorum. 27 Ekim 2012 tarihinde Ruhan Sorgun tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Fatih Keskin 27 Ekim 2012 Paylaş 27 Ekim 2012 Bu gün yazlıktan geldik.Bu rakamlara düşeceği aklıma gelmezdi. Yorum bağlantısı
Recommended Posts