Arif Doğan 21 Kasım 2013 Paylaş 21 Kasım 2013 (düzenlendi) Merhabalar, Ben 2-3 gün önce Bluetooth Receiver dedikleri cihazdan aldım. Bu cihaz ne işe yarıyor; Herhangi bir bluetooth cihazından (cep telefonu, tablet, pc ..vb) gelen ses sinyalini stereo sinyale çeviriyor. Araçtaki kullanım amacı ise yine aynı şekilde cep telefonundan gelen sesi AUX girişi yoluyla sisteme vermek. Problem ise şu; Cihaz bataryalı değil yani sürekli elektrik beslemesine ihtiyacı var. Cihaz usb girişi ile elektrik alıyor. AUX girişi torpidoda ama USB çakmaklık çevirici orta konsolda. Bir şekilde bu ikisini bir araya getirmek gerekir bunun için de en uygun yer torpido. Soru torpidoya çakmaklıktaki voltaja eş değer bir elektrik hattı nasıl çekeriz? ( Bu hat kontak açıkken çalışmalı aksi halde çakmalık araç kapalıyken bile çalıştığı için cihaz sürekli aktif olacaktır ve aküyü bitirebilir ) Çözümü var mıdır yoksa uğraşmaya değmez mi 21 Kasım 2013 tarihinde Arif Doğan tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Erdem Dertsiz 21 Kasım 2013 Paylaş 21 Kasım 2013 sigorta kutusundaki çakmak sigortasından 12 volt alabilirsiniz. Yorum bağlantısı
Aydın Perçem 21 Kasım 2013 Paylaş 21 Kasım 2013 (düzenlendi) benim de yapmayı istediğim bir kablaj. yapılabileceğini düşünüyorum.. benim aklıma en pratik şu geldi ; çakmaklığa takılan usb çıkışlı bir adaptör alıp modifiye edip torpidoya takmak ve beslemesini de dediğiniz gibi kontaktan almak.. yada anhtarlı da yapılabilir. bir türlü fırsat bulamadım. öneriler için takipteyim.. 21 Kasım 2013 tarihinde Aydın Perçem tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Arif Doğan 21 Kasım 2013 Yazar Paylaş 21 Kasım 2013 (düzenlendi) sigorta kutusundaki çakmak sigortasından 12 volt alabilirsiniz. Oradan alabiliriz fakat aracın kontağı kapalıyken cihazın bağlantısını kesmediğimiz sürece cihaz yine elektrik çekmeye devam edecektir. Ben daha ziyade kontakla açılıp kapanabilen birşey yapmak istiyorum. benim de yapmayı istediğim bir kablaj. yapılabileceğini düşünüyorum.. benim aklıma en pratik şu geldi ; çakmaklığa takılan usb çıkışlı bir adaptör alıp modifiye edip torpidoya takmak ve beslemesini de dediğiniz gibi kontaktan almak.. yada anhtarlı da yapılabilir. bir türlü fırsat bulamadım. öneriler için takipteyim.. Aynen ben de bu aparattan kullanacağım ama işte buna kontakla çalışan elektriği nasıl ve nereden çekebiliriz. Cevapları ben de bekliyorum Torpidodaki ışıktan çeksek o da olmaz sanırım. O da aynı şekilde sürekli aktif bir hat. 21 Kasım 2013 tarihinde Arif Doğan tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Mustafa Yenigün 21 Kasım 2013 Paylaş 21 Kasım 2013 Far anahtarı bölgesinde, kontağa bağlı bulunan bir 12V çıkışı mevcut. Kendim yapmadım ama o hattan bir çıkış aldırdım. Bu çıkışı da orta konsolda bulunan torpido içine taşıdım ve Aydın Bey'in verdiği örneğe benzer bir dönüştürücü ile 5V'a düşürdüm. Oradan çıkan bir kablo ile navigasyonumu şarj ediyorum. 2 Yorum bağlantısı
Arif Doğan 21 Kasım 2013 Yazar Paylaş 21 Kasım 2013 Far anahtarı bölgesinde, kontağa bağlı bulunan bir 12V çıkışı mevcut. Kendim yapmadım ama o hattan bir çıkış aldırdım. Bu çıkışı da orta konsolda bulunan torpido içine taşıdım ve Aydın Bey'in verdiği örneğe benzer bir dönüştürücü ile 5V'a düşürdüm. Oradan çıkan bir kablo ile navigasyonumu şarj ediyorum. Aradığımız hat far anahtarı bölgesinde yani , teybin oralarda veya torpidoya yakın bir yerde böyle bir hat yakalayıp daha basitçe hallederiz diye düşünmüştüm... Yorum bağlantısı
Mustafa Yenigün 21 Kasım 2013 Paylaş 21 Kasım 2013 Aradığımız hat far anahtarı bölgesinde yani , teybin oralarda veya torpidoya yakın bir yerde böyle bir hat yakalayıp daha basitçe hallederiz diye düşünmüştüm... Far anahtarı bölgesinde olduğu kesin ama başka yerde var mı bilemiyorum. Ben o sırada navigasyonu camın sol bölgesinde kullandığım için, sol atta bulunan cep bölgesinde böyle bir Usb çıkış yapmak istiyordum ve elektrikçim şansıma da tam o bölgede böyle bir çıkış olduğunu anlatmıştı. Hattı oradan aldık, sorunu çözdük. Sonraki değişikliklerde de, hep oradan aldığımız hat üzerinden kablolama yaptım diyebilirim. O bölgeden torpidoya hat çekmek çok zor değil ancak uzman arkadaşlar size belki torpidoya daha yakın bir çıkış noktası önerebilirler. Yorum bağlantısı
Erdem Dertsiz 21 Kasım 2013 Paylaş 21 Kasım 2013 o zaman en kolayı kontaktan +12 almak. kontaktan çıkan kabloları araç kontrol kalemi ile kontrol edip, kontak açıkken +12 veren kablodan oraya tesisat çekebilirsiniz. Yorum bağlantısı
Çetin Özkan 21 Kasım 2013 Paylaş 21 Kasım 2013 bir fikirde benden aracın çakmak elektriğinden paralel olarak kablo çekilir yanlı araya bir röle koyup aracın kontak ceyranıyla tetikleme yapılabilir böylelikle araç çalışırken aktif diğer türlü pasif olur buda sizin ihtiyacınızı görür. 2 Yorum bağlantısı
Mustafa Egirdir 21 Kasım 2013 Paylaş 21 Kasım 2013 Benim bildigim cakmaklık devamlı 12 volt olmaz sadece kontak acıkken elektirk olur diye biliyorum Yinede sag tarafta sigorta panosundan kontak tetikli herhangi bir sokete tel sokarak çok kolay alınabilir. "sinyal arka cam ısıtma v.b. aksesuarların sigorta soketlerinden alınabilir" 1 Yorum bağlantısı
Misafir 21 Kasım 2013 Paylaş 21 Kasım 2013 Benim bildigim cakmaklık devamlı 12 volt olmaz sadece kontak acıkken elektirk olur diye biliyorum Yinede sag tarafta sigorta panosundan kontak tetikli herhangi bir sokete tel sokarak çok kolay alınabilir. "sinyal arka cam ısıtma v.b. aksesuarların sigorta soketlerinden alınabilir" Maalesef mi desem iyiki mi desem ama Ford ların çakmaklıklarında sürekli 12 volt var. kontak kapalı olsa dahi. Aracı terk ederken transmitteri sürekli yerinden çıkartmak gerekiyor bu sebeple... Yorum bağlantısı
Misafir 21 Kasım 2013 Paylaş 21 Kasım 2013 arif bey cihazın fotosu falan varmı yada aynı ürün için link verebilirmisiniz? Yorum bağlantısı
Safak Acar 21 Kasım 2013 Paylaş 21 Kasım 2013 immobilizer hattından alabilirsiniz diye düşünüyorum ,tam net bilmesemde ,eski aracımda anfi sisteminin elektiriğinin şase sini ordan almişlardi sanirim ,öyle görmüştüm kontak kapalıyken anfi bas calişmiyordu. 1 Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 21 Kasım 2013 Paylaş 21 Kasım 2013 Olmaz.. Kontağın altında sigorta kutusuna giden ana hat hat var.. Oradan elektrik alınacak.. Herhangi bir yerden sağlam şasi alınacak.. torpidonun arkasına çakmaklık takılacak.. Ben her aracıma böyle yapıyorum.. Sattığım araçların hepsinde torpidonun arkasında gizli çakmaklık vardır.. Kamera için kullanırım.. 4 Yorum bağlantısı
Arif Doğan 22 Kasım 2013 Yazar Paylaş 22 Kasım 2013 arif bey cihazın fotosu falan varmı yada aynı ürün için link verebilirmisiniz? Tabi ne demek , http://www.ebay.com/itm/Wireless-Bluetooth-V3-0-Music-Receiver-Adapter-A2DP-for-Hifi-Stereo-Audio-iPhone-/390656038507?pt=US_USB_Bluetooth_Adapters_Dongles&hash=item5af4ea166b bu ürün ama bu satıcıdan almamıştım.. Ebay da bir sürü çeşidi mevcut, bataryalı ve bataryasız modeller , Bluetooth 3.0 , 2.0 vb.. Bluetooth Receiver diye aratırsanız çeşitlere ulaşabilirsiniz... Maalesef mi desem iyiki mi desem ama Ford ların çakmaklıklarında sürekli 12 volt var. kontak kapalı olsa dahi. Aracı terk ederken transmitteri sürekli yerinden çıkartmak gerekiyor bu sebeple... Aynı durumdayım, sırf bu yüzden transmitter kullanmak istemiyorum zaten ses kalitesi olarak çok da verimli olmuyor... Olmaz.. Kontağın altında sigorta kutusuna giden ana hat hat var.. Oradan elektrik alınacak.. Herhangi bir yerden sağlam şasi alınacak.. torpidonun arkasına çakmaklık takılacak.. Ben her aracıma böyle yapıyorum.. Sattığım araçların hepsinde torpidonun arkasında gizli çakmaklık vardır.. Kamera için kullanırım.. Eyvallah Mehmet Abi , bu iş benim elimden gelmez elektrikçiye görüneceğiz anlaşılan... Yardımcı olan arkadaşlara da ayrıca teşekkürler... Yorum bağlantısı
Mehmet Pektaş 22 Kasım 2013 Paylaş 22 Kasım 2013 Far anahtarı bölgesinde, kontağa bağlı bulunan bir 12V çıkışı mevcut. Kendim yapmadım ama o hattan bir çıkış aldırdım. Bu çıkışı da orta konsolda bulunan torpido içine taşıdım ve Aydın Bey'in verdiği örneğe benzer bir dönüştürücü ile 5V'a düşürdüm. Oradan çıkan bir kablo ile navigasyonumu şarj ediyorum. Mustafa Bey, bu dönüştücüyü nereden temin ettiniz? satın alabiliyor muyuz? yoksa kendiniz mi yaptınız? Yorum bağlantısı
Mustafa Yenigün 22 Kasım 2013 Paylaş 22 Kasım 2013 Mustafa Bey, bu dönüştücüyü nereden temin ettiniz? satın alabiliyor muyuz? yoksa kendiniz mi yaptınız? Tamamını kendim yapmadım, satın aldım. Ama birkaç komponenti birleştirmem gerekti. Aslında Aydın Bey'in yukarıda bulunan mesajındaki dönüştürücü kullanılabilir. Benimki biraz daha farklı, çünkü ben navigasyon üzerinden müzik dinliyordum ve motor parazitleri hoparlöre yansıyordu. 12V - 5 V izoleli bir dönüştürücü aldım. Benimki braz duruma özel ve pahalı bir çözüm, o nedenle Aydın Bey'in gösterdiği dönüştürücüyü alıp modifiye edebilirsiniz. Yorum bağlantısı
Mustafa Egirdir 23 Kasım 2013 Paylaş 23 Kasım 2013 Maalesef mi desem iyiki mi desem ama Ford ların çakmaklıklarında sürekli 12 volt var. kontak kapalı olsa dahi. Aracı terk ederken transmitteri sürekli yerinden çıkartmak gerekiyor bu sebeple... Kerem bey affınıza sığınak sormak istediğim birsey daha var. 95 model Bmw aracımda kapıları kilitledikten belli bir süre sonra uyku moduna benzer birşey vardı aracın bütün elektiriktiğini kesip sadece kapı swichlerinden tetik alan bir elektirk koruma sistemi vardı. Akü sarjı bu sayede korunuyor uzun süreli beklemelerde çok sıkıntı olmuyordu. 2007 Ford transit vip journeyde gösterge panel ışığı 10dk sonra sönüyor teyp kontaksız 1 saat çalışıyor sonra kapanıyorsa çakmaklık çıkışında devamlı besleme olması bana mantıksız geldi açıkçası BMW de ki sisteme benzer bir sistem Fordlarda yok mu? Yorum bağlantısı
Misafir 23 Kasım 2013 Paylaş 23 Kasım 2013 Kerem bey affınıza sığınak sormak istediğim birsey daha var. 95 model Bmw aracımda kapıları kilitledikten belli bir süre sonra uyku moduna benzer birşey vardı aracın bütün elektiriktiğini kesip sadece kapı swichlerinden tetik alan bir elektirk koruma sistemi vardı. Akü sarjı bu sayede korunuyor uzun süreli beklemelerde çok sıkıntı olmuyordu. 2007 Ford transit vip journeyde gösterge panel ışığı 10dk sonra sönüyor teyp kontaksız 1 saat çalışıyor sonra kapanıyorsa çakmaklık çıkışında devamlı besleme olması bana mantıksız geldi açıkçası BMW de ki sisteme benzer bir sistem Fordlarda yok mu? Yok. Bir gün transmitter i çakmaklıkta unuttum. Ertesi sabah (hava hala karanlık 06:00 gibi) indiğimde kapıları daha açmadan transmitter ışığını gördüm, halen çalışıyordu. Zaten sitede aratırsanız böyle bir güç kesme olmadığını göreceksiniz. Akü sağlamdı bereket.. Tavan lambası vs açık bırakırsanız belli süre sonra sönüyor ama çakmaklık sürekli aktif. Sanırım buzdolabı vs bağlantısı için düşünülmüş olabilir.. Yorum bağlantısı
Recommended Posts