İçeriğe Yönlendir

Fiesta Yol Tutuş Testi Hakkında


Murat Yalçın

Recommended Posts

Murat Yalçın

Herkes  genel anlamda  Ford'un ürettiği aracların yoltutuşlarının  çok iyiy olduğunu söylüyor da bu yol tutuş testini ben  tehlike  yaratmadan nasıl  yapabilirim acaba ? Yol tutuş testinin  tam bir  karşılığı bir listesi varmıdır ? Sırasıyla  şunlar şunlar  yapılır eğer  araç  şu şekilde   davranıyorsa yol tutuşu iyidir  gibilerinden ...

 

Bir de  bu  çok göreceli bir  kavram yol tutuşu bir  BMW nin de  iyidir  bir mercedesin de   2005  model bir  3.16 belki  fiesta dan cok daha iyidir  gerek agırlık gerek ürettiği güç ve yola  tutunması ...

 

Benim aklımda oturtamadığım bir sorunun  cevabıdır yol tutuşunun iyi olması  kavramı ,  bir Linea  ile 80 km  girdiğin viraj da  kayarsında  fiestayla kaymazmısın  ? o zaman  120 ile  girdiğin virajda  BMW ile  kaymaz iken  Fiestayla  dört  dönersin , aynı sınıf araçların lideri  farklı sınıf  araçlarla  karşılaştırıldığında  durum ne olur bunu da merak ediyorum.

 

Tşklr. 

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

kendi segmentinde liderdir, test derken, zaten bilineni tekrar ispat etmeye benzer.

Yorum bağlantısı
Safak Acar

Youtube de sorunuzu karşılamasa bile fikir yürütmenizde yardım olacak videolar olduğunu düşünüyorum. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Evren Erakçora

yol tutuşundan ziyade direksiyon sistemi üstündür, virajları keyifle alırsın, hafif  virajları sanki kendi döner.

Yorum bağlantısı
(düzenlendi)

Kendi sınıfı içersinde değerlendirin Çağlar Bey'in dediği gibi. Ford'ların yol tutuşları şu ana kadar genelde sınıfları içersinde en başarılı olanlarıdır. Tabi bir de günümüzde elektronik sistemlerle desteklenen (ESP) yol tutuş başarısı örnekleri var. Ford araçlarda elektronik destek olmaksızın da yol tutuş başarılıdır. Bu nedenle eski modellerinin bir çoğunda, rakipleri esp kullanırken Fordlar'da ESP'Li araç bulmak samanlıkta iğne aramak gibidir.

 

Yol tutuş testini biz profesyonel olarak yapamayız belki ama birkaç farklı markayı kullanınca bir fikir sahibi olabiliriz. Bu anlamda ben Fiesta'yı sınıfında en başarılı yol tutanlardan olarak nitelendirebiliyorum.

 

Saygılarımla.

tarihinde Evren İskent tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Murat Yalçın

Birazda   şundan  dolayı  soruyorum  aracın hız  , viraj ,  fren tepkilerini  ölçmek adına  yani aslında  aracı  tanımak ve  acil durumlarda   vercegi tepkileri önceden bilmek bire bir yaşanacak olası  durumlarda ona  göre  davranmamızı  sağlar  ama  bu nasıl yapılır  nasıl yapılmaz  bilmiyorum gidip bir ileri sürüş  teknikleri dersine  katılsam acaba  sorularımın  cevabını  bulabilir  hatta  kendi aracımla  test edebilirmiyim acaba , sanırım  bir ara baktığımda  önce  herkes   kendi aracı ile  katılıyor  aracı tanımak adına sonrasında  spin  testi vs için özel  donanımlı araçlara   geçiliyordu.


Youtube de sorunuzu karşılamasa bile fikir yürütmenizde yardım olacak videolar olduğunu düşünüyorum. 

Araştırdım ama  direk bir sey bulamadım  genelde  hızlanma  vs koymuşlar ,  varmı  sizin paylaşabileceğiniz link  acaba  özel donanımlı araç olmaksızın bildiğimiz  trafikte dolaşan  standart  bir  aracın  kullanıldığı ? 

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

sorunun şekli değişti, bir pug 206 ya göre üstündür, ama kendi kabiliyeti içersinide

Yorum bağlantısı
Safak Acar

Birazda   şundan  dolayı  soruyorum  aracın hız  , viraj ,  fren tepkilerini  ölçmek adına  yani aslında  aracı  tanımak ve  acil durumlarda   vercegi tepkileri önceden bilmek bire bir yaşanacak olası  durumlarda ona  göre  davranmamızı  sağlar  ama  bu nasıl yapılır  nasıl yapılmaz  bilmiyorum gidip bir ileri sürüş  teknikleri dersine  katılsam acaba  sorularımın  cevabını  bulabilir  hatta  kendi aracımla  test edebilirmiyim acaba , sanırım  bir ara baktığımda  önce  herkes   kendi aracı ile  katılıyor  aracı tanımak adına sonrasında  spin  testi vs için özel  donanımlı araçlara   geçiliyordu.

Araştırdım ama  direk bir sey bulamadım  genelde  hızlanma  vs koymuşlar ,  varmı  sizin paylaşabileceğiniz link  acaba  özel donanımlı araç olmaksızın bildiğimiz  trafikte dolaşan  standart  bir  aracın  kullanıldığı ? 

Elimde olan likn yok ama bakarim , tahminimce esp deneme videoları coğunlukla vardır, bunda da bariz biraz fikir verebilir .

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

videodan hiçbir şey belli olmaz, pist viedoları var amatör çekimlerimiz, direksiyonda iken koltuktan yana yatıryorsunuz ama videoda belli olmuyor

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Evren Erakçora

Virajda ,küçük araçların büyük araçlardan daha kötü olduğuna inanmıyorum. Hafif olmak avantajdır.

Yorum bağlantısı
Safak Acar

videodan hiçbir şey belli olmaz, pist viedoları var amatör çekimlerimiz, direksiyonda iken koltuktan yana yatıryorsunuz ama videoda belli olmuyor

evet Çağlar abi belli olmaz ama en azından kıyaslama acısından biraz yardımcısı olur. örnek kendi aracımdan yola cıkım :D ford satış sitesinde dinamik tork kontrolu videosu var  ona oranla , viraja girdiğimde o hissi vermiyo araç resmen kayıyo keskin virajlarda :D (sakin kullanınca güzel sıkıntı yok)  :blush:  

Yorum bağlantısı
Murat Yalçın

Demek  istediğim  şu aslında  Fiesta  B  segmenti bir  araç  B  segmentine  baktığımızda  ; aşağıdaki gibi  rakipleri  var  bir opel var bir  toyota  var  bunlar  sağlam rakipler  benim aradığım ise  saçma birşey  soruyorsamda  kusura bakmayın lütfen ,  biraz daha  somut birşey  sanırım   Ford Fiesta nın  yol tutuşu kendi segmentinde  bir  numaradır  çünkü ... ?  işte  o çünkü den sonrası  nedir ? diger  rakiplerin testlerinde  örnek veriyorum  şu kadar  eğimli  şu derece viraja  şu hızda  girdik araçlar  savruldu da  fiesta  izinden  çıkmadı   gibi gibi  bir şey arıyorum , ondan dolayı  belki  kafamda oturmuyor.

 

B: Citroen C3, Fiat Punto, Fiat Palio, Fiat Albea, Ford Fiesta ve Fusion, Honda City, Hyundai Getz, Opel Corsa ve Meriva, Peugeot 206, Renault Clio, Clio Symbol ve Modus, Toyota Yaris, VW Polo 

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

çünkü: yürüyen aksam tekniği üstündür, bu bir tasarım, cetvel ile ölçemessiniz, ama farklı markaalrı aynı güzergahta kullanın anlarsınız

Yorum bağlantısı
Evren Erakçora

Ön takım geometrisi, sertçe yaylar ve amortisörler, direksiyon sistemi, arka dingil iyi ayarlanmıştır. Bİraz konfordan ödün vererek.

Yorum bağlantısı
Murat Yalçın

Anladım sanırım ;  Çağlar Bey'in dediği gibi  aynı segmentte  saynı  sürüş stilinde  farklı araçlar kullanarak araçların tepkisini ölçerek çok daha  rahat  anlaşılıcak bir konu.

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

ancak kendi segmenti içinde bir yol tutuşdan bahsediyoruz, yani bunu unutmamalı

Yorum bağlantısı
Taner Gündüz

Şunu kesinlikle belirtmek istiyorum bir önceki kasa virajları yeni kasalardan çok daha iyi alıyor.

Yorum bağlantısı
Murat Yalçın

Şunu kesinlikle belirtmek istiyorum bir önceki kasa virajları yeni kasalardan çok daha iyi alıyor.

 

Şunu kesinlikle belirtmek istiyorum bir önceki kasa virajları yeni kasalardan çok daha iyi alıyor.

2012   Fiesta  ile  2013   kasası  arasında  fark  varmı acaba  bahsetmiş olduğunuza  benzer birşey ?  Gerçi 2013  kasada  çok köklü değişiklikler olmadı  temel  aynı  yine.

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

o makyajdır far değişir tampon değişir, şase mekanik motor değişmez

Yorum bağlantısı

Şunu kesinlikle belirtmek istiyorum bir önceki kasa virajları yeni kasalardan çok daha iyi alıyor.

 

Konu başlığına direk nokta koyan bir cevap olduğu için, bu cümleyi detaylarıyla açıklamanız, konu sahibi Murat Bey'e yardımcı olur diye düşünüyorum. Ben eski kasa olanı 3 sene, yeni olanı ise yaklaşık 2-3.000km kullandım. Açıkçası yeni kasanın direksiyon sistemi çok daha başarılı olduğu için daha bir keyif aldım. Türkiye2de kum fırtınası nedeni ile uçakların kalkamadığı, yolların kapandığı bir günde, Aksaray'dan Ankara'ya geldiğim gün yeni fiesta'ya(trend modeli) sempatim son derece arttı. O rüzgarlı yolda ki, tabelalar bile yatıp kalkıyordu; yolda he daim birşeyler uçuşuyordu, mükemmel direksiyon sistemi sayesinde Ankara'ya normal varış süremden 15dk geç geldim sadece ki yolda sadece bir Audi ile beraber araçları sollayabilecek cesareti gösterdiğim bir araç oldu. Bu nedenle, seneye değişecek araçlar listesinde verilen seçeneklerde ilk olarak Fiesta'yı istedim ki, normalde sedan araç daha kullanışlı olur benim için.

 

Saygılarımla.

Yorum bağlantısı
Oguzhan Atam
(düzenlendi)

Virajda ,küçük araçların büyük araçlardan daha kötü olduğuna inanmıyorum. Hafif olmak avantajdır.

 

kütleye bağlı değil.

aracın virajı savrulmadan alabilmesi için en büyük hız

 yatay virajda m.v2/r=k.m.g  den v2=k.g.r

tarihinde Oguzhan Atam tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Evren Erakçora

Hocam ,o formülleri biliyorum. Lisede iyiydi fiziğim. :)  Gerçek yaşamda hava sürtünmesi, araçların süspansiyon sistemleri , lastikler vs  devreye girince işler değişir. 40 tonluk tır nasıl bir otomobil kadar rahat döner? :)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Oguzhan Atam

ben sadece kütleyle ilgili söyledim.tabiki lastik,ürtünme,zemin ağırlık merkezinin yeri gibi parametreler yol tutuşunu etkiler

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
(düzenlendi)

Atasözü vardır, bilirmisiniz, Esp bazı araçlar için elzem, Ford içinse ilave özelliktir  :D

 

Not: eski fiesta şuankilerden daha iyi yol tutuş ve frenaja sahiptir, bizzat test ettim, yalnız bu sadece kendi içinde tabii, hala sınıfında referanstır. :)

 

Yeni fiestanın drireksiyonu daha konforlu olmakla beraber, daha sert olan ve uzun yolda daha fazla yoran eski sistemi tercih ederim, keskin ve net, diğerinde hafiften bir kayıp var.

tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Taner Gündüz

Konu başlığına direk nokta koyan bir cevap olduğu için, bu cümleyi detaylarıyla açıklamanız, konu sahibi Murat Bey'e yardımcı olur diye düşünüyorum. Ben eski kasa olanı 3 sene, yeni olanı ise yaklaşık 2-3.000km kullandım. Açıkçası yeni kasanın direksiyon sistemi çok daha başarılı olduğu için daha bir keyif aldım. Türkiye2de kum fırtınası nedeni ile uçakların kalkamadığı, yolların kapandığı bir günde, Aksaray'dan Ankara'ya geldiğim gün yeni fiesta'ya(trend modeli) sempatim son derece arttı. O rüzgarlı yolda ki, tabelalar bile yatıp kalkıyordu; yolda he daim birşeyler uçuşuyordu, mükemmel direksiyon sistemi sayesinde Ankara'ya normal varış süremden 15dk geç geldim sadece ki yolda sadece bir Audi ile beraber araçları sollayabilecek cesareti gösterdiğim bir araç oldu. Bu nedenle, seneye değişecek araçlar listesinde verilen seçeneklerde ilk olarak Fiesta'yı istedim ki, normalde sedan araç daha kullanışlı olur benim için.

 

Saygılarımla.

evren bey 2 adet fiesta sahibi oldum. izmirde yaklaşık 6 yakın arkadaşlarımdada fiesta var. ve bir çok arkadaşımın araçlarını satmama sebebi yol tutuşundan dolayı. ben kendi fiestamla izmirden erzuruma 14 saatte gittim... 1.5 saat mola vermişimdir toplam. yeni kasa fiestayı 2 kez test etme imkanım oldu. eskiye nazaran virajlarda korkutan bir havası var. stock olarak her 2 aracıda belli virajlarda denedim ve kesinlikle bir önceki kasa daha iyi tutunuyor. fakat yeni kasadaki direksiyon sistemi gerçekten başarılı yumuşak olduğu için kollarda kas yapmıyorsun :D diğer kasada bol bol kas yaptım .

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...