Misafir 24 Kasım 2013 Paylaş 24 Kasım 2013 Direksiyon hafifliği size şehir içinde düşük hızlarda çok büyük avantajdır konfor anlamında. Ancak iş biraz daha sportif sürüşe, yüksek süratli virajlara geldiğinde, elinizin altında boşa dönüyormuş hissi veren bir direksiyon tehlikeye yol açabilir. Yolun detayına, viraj esnasındaki önden kopmalara hissiz bir direksiyon tehlikeli çoğu zaman.. Güvenç, elektrikli direksiyonlar da sertleşir hızlandıkça. Hissiz olmaları sertleşmenin hissiyatını da azaltır tıpkı yoldaki pürüzleri hissetmeme gibi. Bir de direksiyon sertleştiğinde dahi daha kolay tepki iletir tekerleklere. Dolayısıyla bu bir alışkanlıktan başka birşey değildir. Teknolojiye bakarsak artık hisli hidrolik direksiyonlar tarihe karışıyor tıpkı hidrolik olmayan eski sistemler gibi. Herkes elektrikli direksiyonlara alışınca, kimse için bir problem kalmayacak. Ben de hisli direksiyonu seviyorum uzun yolda ancak şehir içinde serçe parmakla döndürülen direksiyonların yanında hamallık yaptırıyor bizimkiler. Saygılarımla. Yorum bağlantısı
Yiğitcan Coşar 24 Kasım 2013 Paylaş 24 Kasım 2013 Yol tutuşu iyi kötü diye ayırırken yorumlar ve testler rakip araçlara bakılarak yapılır. Yani "Şunu yapalım, hmm kaymadı tamam yol tutuş iyidir" diye bir şey yok. Atıyorum "Corollanın kendini bıraktığı yerde focus hala direniyorsa, focusun yol tutuşu daha iyidir demektir. Keza başka bir markanın bir diğer markaya göre yol tutuşu daha üstündür. Karşılaştırma olmadan somut verilere dayanarak bir şey söylemek çok doğru değil. Bir gün mazda gelir hepsinden iyi yapar, bir gün hyundai gelir hepsini dökebilir. Ben ortalamanın üstündeki pilotaj yeteneğim ile anlamam gerekeni zaten kavramış durumdayım. Önemli olan, diğer tecrübe edinen arkadaşlarımızın ne anladığı? Merakım buydu.. Neden üzerinize alındınız onu anlamadım. Ben size cevap olarak yazmadım onu. 1 Yorum bağlantısı
Evren Erakçora 24 Kasım 2013 Paylaş 24 Kasım 2013 Porsche bile cerayanlı direksiyona geçti , fakat 911 fanatikleri tepki gösterdiler epey, direksiyon hissi azaldı diye. Yorum bağlantısı
İ.Göksel Yaman 24 Kasım 2013 Paylaş 24 Kasım 2013 Porsche bile cerayanlı direksiyona geçti , fakat 911 fanatikleri tepki gösterdiler epey, direksiyon hissi azaldı diye.Linea, direksiyonunu taklit etmeye çalıştılar ama yapamadılar 1 Yorum bağlantısı
Yiğitcan Coşar 24 Kasım 2013 Paylaş 24 Kasım 2013 Linea, direksiyonunu taklit etmeye çalıştılar ama yapamadılar Bir gol haberi daha geldi 1 Yorum bağlantısı
İ.Göksel Yaman 24 Kasım 2013 Paylaş 24 Kasım 2013 Bir gol haberi daha geldi Vurduuu, gol olduğğğğğ 1 Yorum bağlantısı
Murat Yalçın 24 Kasım 2013 Yazar Paylaş 24 Kasım 2013 Bu durumda aracımız ile katılacagımız ileri sürüş teknikleri eğitimi aracın limitlerini öğrenmek için faydalı olacak sanırım 1 Yorum bağlantısı
Fatih Mehmet Uslu 24 Kasım 2013 Paylaş 24 Kasım 2013 Fiestam var ne yapacağını biliyorum, Hilux lede çook uzun yol deneyimim var, sonuç şu, Fiesta nın tepesinden dağ yollarında (asfalt ve aşırı virajlı) atlarım, tabii Hilux un arkadan çekiş ve arkadan kaydırma durumunuda unutmamak lazım, bu avantajı ile pilotajda iyi olunca fiesta yanına bile yaklaşamaz, onun gibi hızlanamıyor bile, kendim yaptığım için kesin konuşuyorum bu arada Pickuplar fena güçlüdür bu arada, bir tur atmanı öneririm. Tabii bu konu çok değişken şartlar içerir, özellikle yağışlı havada ve uygun lastikle işler hiç tahmin edemiyeceğiniz boyutlara ulaşıyor bu arada, sürüş stilim direk ralli modudur, asfaltta bastım 0-100 yaptımla alakası yoktur. Normal kullananlar insanlar içinse sen haklısın, pickup ın fiestayı sollaması komik gelebilir, yalnız Wildtrak ta kullandım, kalkışta 1.6 fiestaya bile nal toplatır, oto şanzıman üstelik 180 kadar fiestanın işi çook zor, 1.4 ün ise zaten şansı yok, kalkıştan 5 sn. sonra 4 boy fark yer Youtube dan 0-100 larına bir bakmanı tavsiye ederim, bakalım pickup yavaşmıymış. Ben pickuplar güçsüz demedim. 2 litrenin üzerinde turbo dizel motorlar elbette 1,4 fiestadan güçlü olur. Ama viraj kabiliyeti fiestadan üstün olamaz olmamalı. İyi yol tutması gözönüne alınarak tasarlanmamış, çok çok yüksekler fiestaya göre. Aklıma takılan şu volkan ışık'a full virajlı yolda fiesta ve hilux u versek hangisiye daha iyi zaman çıkarır. Yorum bağlantısı
Yiğitcan Coşar 24 Kasım 2013 Paylaş 24 Kasım 2013 Ben pickuplar güçsüz demedim. 2 litrenin üzerinde turbo dizel motorlar elbette 1,4 fiestadan güçlü olur. Ama viraj kabiliyeti fiestadan üstün olamaz olmamalı. İyi yol tutması gözönüne alınarak tasarlanmamış, çok çok yüksekler fiestaya göre. Aklıma takılan şu volkan ışık'a full virajlı yolda fiesta ve hilux u versek hangisiye daha iyi zaman çıkarır. Hilux ile olacağına emin olun Daha tecrübesiz birisi ancak fiesta ile daha iyi zaman yapar bence. Volkan ışık Hilux'ün bütün +larını yola yansıtabilir. Ve emin olun pickuplar o kadar da kötü yol tutmuyorlar. Son birkaç senem onların üzerinde geçti. Düzgün kullanıldıkları sürece çok başarılılar 1 Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu 24 Kasım 2013 Paylaş 24 Kasım 2013 (düzenlendi) Ben pickuplar güçsüz demedim. 2 litrenin üzerinde turbo dizel motorlar elbette 1,4 fiestadan güçlü olur. Ama viraj kabiliyeti fiestadan üstün olamaz olmamalı. İyi yol tutması gözönüne alınarak tasarlanmamış, çok çok yüksekler fiestaya göre. Aklıma takılan şu volkan ışık'a full virajlı yolda fiesta ve hilux u versek hangisiye daha iyi zaman çıkarır. Volkan Işık Hilux ile fiestayı tarihe gömer, ben zaten gömüyorum da neyse artık yol tutuşu focus kadar değil ama kullanmayı bildikten sonra gücü ve arkadan çekişi kullanmak çok etkili oluyor, kısaca fiestanın ne virajda nede düzde şansı yok, 1.6 tdci fiestada dahil, araç yüksek ve virajda çok yatıyor ama arkayı bırakmasını gazla rahat kontrol ediyorsun, bu açıdan Ranger, Hilux tende iyi bu arada. Bu pikaplar fiesta ve focustanda çok daha rahat ve sessizler üstelik, sadece arka koltuklar rahatsız, özellikle sırt kısmı. 24 Kasım 2013 tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Erkan Esin 27 Kasım 2013 Paylaş 27 Kasım 2013 http://www.youtube.com/watch?v=qaPVmaLxocc Gereken Herşey Çok Net açıklanmış Yorum bağlantısı
Recommended Posts