Ali Cihangiroğlu 23 Kasım 2013 Paylaş 23 Kasım 2013 evren bey 2 adet fiesta sahibi oldum. izmirde yaklaşık 6 yakın arkadaşlarımdada fiesta var. ve bir çok arkadaşımın araçlarını satmama sebebi yol tutuşundan dolayı. ben kendi fiestamla izmirden erzuruma 14 saatte gittim... 1.5 saat mola vermişimdir toplam. yeni kasa fiestayı 2 kez test etme imkanım oldu. eskiye nazaran virajlarda korkutan bir havası var. stock olarak her 2 aracıda belli virajlarda denedim ve kesinlikle bir önceki kasa daha iyi tutunuyor. fakat yeni kasadaki direksiyon sistemi gerçekten başarılı yumuşak olduğu için kollarda kas yapmıyorsun diğer kasada bol bol kas yaptım . Sana şu kadar diyim, yeni kasa peşimden girdiğim viraja aynı hızda giremez, heleki rüzgar ve hafiften zeminde engebede varsa, denemek hata olur, tabii bu limitte kullanım için böyle, çok daha önceleride dediğim gibi, arabada birşeyi bozmuşlar, şuanki Ford ların alayında bu var, sanki konfora yönelip başka şeyleri geri plana atmışlar, örneğin F1-f2-f2.5-f3 yol tutuşu ve his olarak en iyisi F1 dir. 1 Yorum bağlantısı
Taner Gündüz 23 Kasım 2013 Paylaş 23 Kasım 2013 Sana şu kadar diyim, yeni kasa peşimden girdiğim viraja aynı hızda giremez, heleki rüzgar ve hafiften zeminde engebede varsa, denemek hata olur, tabii bu limitte kullanım için böyle, çok daha önceleride dediğim gibi, arabada birşeyi bozmuşlar, şuanki Ford ların alayında bu var, sanki konfora yönelip başka şeyleri geri plana atmışlar, örneğin F1-f2-f2.5-f3 yol tutuşu ve his olarak en iyisi F1 dir. aynen abi kesinlikle çok denemişliğimim var yolu iyi akıl etmişlerde sağolsunlar en lüxüs paket fusiona biniyoz sözde yol tutuyor ama galiba fiesta ile fusionun yalıtım ve konfor mühendisler körmüş yada hep kuru tahtada oturmuşlar Yorum bağlantısı
Misafir 23 Kasım 2013 Paylaş 23 Kasım 2013 Yeni Fİesta'nın süspansüyon sistemini ilk bindiğimde çok yadırgamıştım. Araç resmen yaylanıyordu ve bu konuyu da daha önce forumda bir konu ile paylaşmıştım. Ancak uzun yoldaki yol tutuş performansını görünce bu araçta hem konfor hem de güvenliğin çok dengeli olarak kullanıldığına inandım. Eski Fiesta çok daha sert bir araç ve üretildiği yıllarda küçük sınıfa verilen önem kadar sessizleştirilmiş ve konfordan nemalanmış. Ancak eski kasanın 2. vitesi kadar güzel ivmelenmeyi de yeni kasada bulamadım. Hatta yeni kasada motor performansı zayıf kalıyordu diyebilirim. Saygılarımla. Yorum bağlantısı
Güvenç Terzierol 23 Kasım 2013 Paylaş 23 Kasım 2013 Konu başlığına direk nokta koyan bir cevap olduğu için, bu cümleyi detaylarıyla açıklamanız, konu sahibi Murat Bey'e yardımcı olur diye düşünüyorum. Ben eski kasa olanı 3 sene, yeni olanı ise yaklaşık 2-3.000km kullandım. Açıkçası yeni kasanın direksiyon sistemi çok daha başarılı olduğu için daha bir keyif aldım. Türkiye2de kum fırtınası nedeni ile uçakların kalkamadığı, yolların kapandığı bir günde, Aksaray'dan Ankara'ya geldiğim gün yeni fiesta'ya(trend modeli) sempatim son derece arttı. O rüzgarlı yolda ki, tabelalar bile yatıp kalkıyordu; yolda he daim birşeyler uçuşuyordu, mükemmel direksiyon sistemi sayesinde Ankara'ya normal varış süremden 15dk geç geldim sadece ki yolda sadece bir Audi ile beraber araçları sollayabilecek cesareti gösterdiğim bir araç oldu. Bu nedenle, seneye değişecek araçlar listesinde verilen seçeneklerde ilk olarak Fiesta'yı istedim ki, normalde sedan araç daha kullanışlı olur benim için. Saygılarımla. Rüzgar konusunda malesef bende hiç dediğiniz gibi olmadı Evren abi. Tarih hatırlamıyorum ancak mevsim olarak sonbaharı, çanakkaleden istanbula dönerken tekirdağ- marmara ereğlisi-yeni çiftlikten istanbula kadar, özellikle viyadüklerdeki aracın savruluşunun haddi hesabı yoktu. Bir ara lastiklerden şüphe ettim ama onlarda da sıkıntı yoktu. Bende çok etkileniyor rüzgardan Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 23 Kasım 2013 Paylaş 23 Kasım 2013 yalıtım denince devreye segment girer, aynı segmentte aşırı fark ta yoktur markalar arasında 1 Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu 23 Kasım 2013 Paylaş 23 Kasım 2013 (düzenlendi) canlı gözlerle Serdar Bostancı'yı izlemiş ve fiesta hakkında kendisinden bilgi almış birisi olarak, şunu diyebilirim; kesinlikle güvenle binebileceğiniz bir araçtır Fiesta. Güvenilir elbet, sadece eski kasaya daha fazla güvenirim o kadar Yeni Fİesta'nın süspansüyon sistemini ilk bindiğimde çok yadırgamıştım. Araç resmen yaylanıyordu ve bu konuyu da daha önce forumda bir konu ile paylaşmıştım. Ancak uzun yoldaki yol tutuş performansını görünce bu araçta hem konfor hem de güvenliğin çok dengeli olarak kullanıldığına inandım. Eski Fiesta çok daha sert bir araç ve üretildiği yıllarda küçük sınıfa verilen önem kadar sessizleştirilmiş ve konfordan nemalanmış. Ancak eski kasanın 2. vitesi kadar güzel ivmelenmeyi de yeni kasada bulamadım. Hatta yeni kasada motor performansı zayıf kalıyordu diyebilirim. Saygılarımla. Dengeli evet, aslında konforlu olması daha iyi ama farkı pek hissettirmemesi lazım, yeni, eskiye göre yolda geziyor gibi, böyle fark olmaz, dengeyi biraz yolda gidiş yönünden bozmuşlar ne yazıkki, özellikle virajda ve araba zıpladımı şansı eskinin yanında pek yok. Güç kaybıda sanırım euro normu-dpf gibi şeylerden kaynaklı, 2. vites konusuna katılıyorum. yalıtım denince devreye segment girer, aynı segmentte aşırı fark ta yoktur markalar arasında İkiside subwoofer gibi mübarek, birdahaki aracım %1000 D sınıfı olmak zorunda < > 23 Kasım 2013 tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Hasan Baş 24 Kasım 2013 Paylaş 24 Kasım 2013 Fiesta kasa olarak güvenli olabilir ama yeni kasaların hepsınde Abs sorunları var malesef Sana şu kadar diyim, yeni kasa peşimden girdiğim viraja aynı hızda giremez, heleki rüzgar ve hafiften zeminde engebede varsa, denemek hata olur, tabii bu limitte kullanım için böyle, çok daha önceleride dediğim gibi, arabada birşeyi bozmuşlar, şuanki Ford ların alayında bu var, sanki konfora yönelip başka şeyleri geri plana atmışlar, örneğin F1-f2-f2.5-f3 yol tutuşu ve his olarak en iyisi F1 dir. Ali Bey doğru söylüyorsun rüzgar ve engebeli yollarda lastiğinde 50 yanak olmasıyla malesef fordun yaptığı araç bu kadar olur diyorum virajlara hızlı girmiyorum Fordu satıp ford alırmısın derseniz asla ford almam kimseyede önermem enermedimde alanın parasına yazık çünki Yorum bağlantısı
Fatih Mehmet Uslu 24 Kasım 2013 Paylaş 24 Kasım 2013 Bu son kasa fiesta ne kadar pis bir arabaymış da haberimiz mi yokmuş? Yorum bağlantısı
Murat Yalçın 24 Kasım 2013 Yazar Paylaş 24 Kasım 2013 Bu son kasa fiesta ne kadar pis bir arabaymış da haberimiz mi yokmuş? Benim kullandıgım su an 2012 makyajlı kasanın bir öncesi olan Fatih Bey , en son kasa ile ilgili sorun nedir acaba ? Bu arada aracı ilk aldıgımda kısa mesafede ABS nin devreye girme olayını bende yaşadım ondan sonra daha temkinli basıyorum sıkışık trafikte cok dusuk hızda frene biraz bastım diye aracın ABS si devreye girdi resmen tıkır tıkır gittim ondeki aracın tamponuna dogru o zaman lastik havaları 25 di sanırım önler şu an ön ve arkalar 32 su an'a kadar hic sorun yasamadım bakalım uygun boş bir yolda küçük bir deneme yaparım belki. Yorum bağlantısı
Evren Erakçora 24 Kasım 2013 Paylaş 24 Kasım 2013 Otoriteler sınıfının en iyisi diyorlar, şehir efsanesi değil. Yorum bağlantısı
Taner Gündüz 24 Kasım 2013 Paylaş 24 Kasım 2013 Bu son kasa fiesta ne kadar pis bir arabaymış da haberimiz mi yokmuş? Araba gayet yakışıklı ve güzel. sadece beklentileri çok yüksekte tutmamakta fayda var. Yorum bağlantısı
Fatih Mehmet Uslu 24 Kasım 2013 Paylaş 24 Kasım 2013 Benim kullandıgım su an 2012 makyajlı kasanın bir öncesi olan Fatih Bey , en son kasa ile ilgili sorun nedir acaba ? Bu arada aracı ilk aldıgımda kısa mesafede ABS nin devreye girme olayını bende yaşadım ondan sonra daha temkinli basıyorum sıkışık trafikte cok dusuk hızda frene biraz bastım diye aracın ABS si devreye girdi resmen tıkır tıkır gittim ondeki aracın tamponuna dogru o zaman lastik havaları 25 di sanırım önler şu an ön ve arkalar 32 su an'a kadar hic sorun yasamadım bakalım uygun boş bir yolda küçük bir deneme yaparım belki. Aynı durumu ben focusumda da yaşadım. Ama asfalt kalitesinden mi oldu lastik basıncından mı, lastikten mi yoksa abs nin düzgün çalışmamasından mı bilmiyorum. Bunu yaşadığım asfalt eski ama oldukça pürüzsüz ve dişsiz bir asfalttı. Kışlıkları takınca da denemedim lastiklere kıyamadığım için. Yukarıdaki yazdığım sözü daha da yukarılarda yazılan olumsuz yorumlara olan şaşkınlığımı dile getirmek için yazdım. Bende fiestanın kötü bir araba olduğuna inanmıyorum. Yorum bağlantısı
Akif Özkan 24 Kasım 2013 Paylaş 24 Kasım 2013 Sana şu kadar diyim, yeni kasa peşimden girdiğim viraja aynı hızda giremez, heleki rüzgar ve hafiften zeminde engebede varsa, denemek hata olur, tabii bu limitte kullanım için böyle, çok daha önceleride dediğim gibi, arabada birşeyi bozmuşlar, şuanki Ford ların alayında bu var, sanki konfora yönelip başka şeyleri geri plana atmışlar, örneğin F1-f2-f2.5-f3 yol tutuşu ve his olarak en iyisi F1 dir. yol tutuş ve his farklı şeylermidir? Bir e segmenti aracın aynı marka modeldeki c segmentinden yol tutuşta dezavantajlı olduğu yorumlarına istinaeden soruyorum. Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu 24 Kasım 2013 Paylaş 24 Kasım 2013 (düzenlendi) yol tutuş ve his farklı şeylermidir? Bir e segmenti aracın aynı marka modeldeki c segmentinden yol tutuşta dezavantajlı olduğu yorumlarına istinaeden soruyorum. Segmentler kendi içinde değerlendirilmeli sanırım, mesela ben Toyot Hİlux le tüm fiestların tepesinden atlarım, bu birazda kullanımla alakalı, sert virajlı yolda peşimden fiestayla zor gelirler, arabanın uzun olması, ağırlığı gücü ve şoförlük seviyesi işi çok değiştirir mesela... Yol tutuş ve his ise birbiriyle alakalı ama farklı şeyler bence, his le direksiyon tepkileri, arabanın verdiği tepkiyi ve ne yapacağını hissetirmesi durumu, yol tutuşsa arabanın limitini gösterir diyelim, hisli araçta bu yol tutuş limitini anlarsın, mesela elektro servo direksiyon varsa ve hızlandıkça serltleşme olmayan direksiyonda bunu hissetmen zordur, birde tırt araçlar var, direksiyon süper görünen fakat yol tutuş sınırını sana yanış aksettiren araçlarda var mesela, güvenip viraja dalarsın sonra bir bakmışsın tarladasın Ford, his ve yol tutuşu en iyi hissettiren ve bunu en iyi yapan markalardan birisidir, şu sıralar yeni modellerde bunu bozmaya başladı ama hala iyidir. 24 Kasım 2013 tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi 2 Yorum bağlantısı
Ümit Mutlu BAĞIRAN 24 Kasım 2013 Paylaş 24 Kasım 2013 Peki öyleyse sınıfları da çorba ederek bir soru sormak istiyorum, Avrupalı Ford'ların yol tutuşunu sıralama yapabilecek kadar tecrübesi olan arkadaşımız var mı? Mesela; 1-MK4 mondi 2 F1 3 MK4 Fiesta 5 F2,5 gibi.... Yorum bağlantısı
Akif Özkan 24 Kasım 2013 Paylaş 24 Kasım 2013 Aslında sormak istediğim E segmenti omega C kasa arkadan itişli bir araç ile focus mk 1 ve mondi mk3 arasındaki yol tutuş kıyaslamasıydı. Yorum bağlantısı
Fatih Mehmet Uslu 24 Kasım 2013 Paylaş 24 Kasım 2013 Peki öyleyse sınıfları da çorba ederek bir soru sormak istiyorum, Avrupalı Ford'ların yol tutuşunu sıralama yapabilecek kadar tecrübesi olan arkadaşımız var mı? Mesela; 1-MK4 mondi 2 F1 3 MK4 Fiesta 5 F2,5 gibi.... Belki yapan çıkar ama objektif testler dışında kişiden kişiye değişen bir konuda böyle bir sıralama yapmak çok zor. Bana inandırıcı gelmiyor. Virajlı yolda Pickup la fiestanın geçilebileceğini söyleyenler bile var. Kısacası bu konu çok uzar. Yorum bağlantısı
Ümit Mutlu BAĞIRAN 24 Kasım 2013 Paylaş 24 Kasım 2013 Objektif testler hem yeterli değil hemde gerekli veriler yok maalesef.. Mesela mondi 100km/h hızda atıyorum 1,6G kuvvetiyle yol tutuş sağlarken focus 1,2 g kuvveti ile direnç gösteriyor fakat iş geyik testi ve slalom gibi parkurlara geldiği zaman bütün veriler alt-üst oluyor. Aynı şekilde, 160km/h üstü hızlardaki yol tutuş HİS'si çok iyi olan araç 60km/h altında atıyorum fiestaya göre başarısız olabiliyor... İşte bu çok çeşitli göreceli hisler karşısında değerli tecrübelerinizi merak etmiştim.. Yorum bağlantısı
Yiğitcan Coşar 24 Kasım 2013 Paylaş 24 Kasım 2013 (düzenlendi) 20-30 km'lik inişli çıkışlı virajları olan bölünmüş bir yolda hız limitleri dahilinde 2-3 farklı marka ama aynı sınıf aracı tek tek kullanın anlarsınız.. 24 Kasım 2013 tarihinde Yiğitcan Coşar tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu 24 Kasım 2013 Paylaş 24 Kasım 2013 (düzenlendi) Belki yapan çıkar ama objektif testler dışında kişiden kişiye değişen bir konuda böyle bir sıralama yapmak çok zor. Bana inandırıcı gelmiyor. Virajlı yolda Pickup la fiestanın geçilebileceğini söyleyenler bile var. Kısacası bu konu çok uzar. Fiestam var ne yapacağını biliyorum, Hilux lede çook uzun yol deneyimim var, sonuç şu, Fiesta nın tepesinden dağ yollarında (asfalt ve aşırı virajlı) atlarım, tabii Hilux un arkadan çekiş ve arkadan kaydırma durumunuda unutmamak lazım, bu avantajı ile pilotajda iyi olunca fiesta yanına bile yaklaşamaz, onun gibi hızlanamıyor bile, kendim yaptığım için kesin konuşuyorum bu arada Pickuplar fena güçlüdür bu arada, bir tur atmanı öneririm. Tabii bu konu çok değişken şartlar içerir, özellikle yağışlı havada ve uygun lastikle işler hiç tahmin edemiyeceğiniz boyutlara ulaşıyor bu arada, sürüş stilim direk ralli modudur, asfaltta bastım 0-100 yaptımla alakası yoktur. Normal kullananlar insanlar içinse sen haklısın, pickup ın fiestayı sollaması komik gelebilir, yalnız Wildtrak ta kullandım, kalkışta 1.6 fiestaya bile nal toplatır, oto şanzıman üstelik 180 kadar fiestanın işi çook zor, 1.4 ün ise zaten şansı yok, kalkıştan 5 sn. sonra 4 boy fark yer Youtube dan 0-100 larına bir bakmanı tavsiye ederim, bakalım pickup yavaşmıymış. 24 Kasım 2013 tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Taner Gündüz 24 Kasım 2013 Paylaş 24 Kasım 2013 bir deneyimimi anlatayım hasan kardeşim aracını satmadan önce bi ara manisaya gidip gelmiştik. tr nin belkide ilk hard basık araçlarındandı. o sabuncu belinin ağzı olsada konuşsa ... Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu 24 Kasım 2013 Paylaş 24 Kasım 2013 (düzenlendi) Heh Tırtöver de gelmiş, kesin yazar şimdi Gel pickupla senin cipçikininde tepesinden atlıyayım 24 Kasım 2013 tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi 1 Yorum bağlantısı
Ümit Mutlu BAĞIRAN 24 Kasım 2013 Paylaş 24 Kasım 2013 20-30 km'lik inişli çıkışlı virajları olan bölünmüş bir yolda hız limitleri dahilinde 2-3 farklı marka ama aynı sınıf aracı tek tek kullanın anlarsınız.. Ben ortalamanın üstündeki pilotaj yeteneğim ile anlamam gerekeni zaten kavramış durumdayım. Önemli olan, diğer tecrübe edinen arkadaşlarımızın ne anladığı? Merakım buydu.. Yorum bağlantısı
Güvenç Terzierol 24 Kasım 2013 Paylaş 24 Kasım 2013 yeni kasanın süspansiyonları fazla hassas gibi geliyor sokak aralarındaki engebelerde hoplaya hoplaya gidiyorum yaklaşık 1 aydır kullanıyorum kesin bi şey de söyleyemem ama yol tutuş açısından eski kasanın yere daha saglam bastıgı kanaatindeyim , yalnız direksiyon hafifligi yeni kasanın en büyük avantajı.Direksiyon hafifliği size şehir içinde düşük hızlarda çok büyük avantajdır konfor anlamında. Ancak iş biraz daha sportif sürüşe, yüksek süratli virajlara geldiğinde, elinizin altında boşa dönüyormuş hissi veren bir direksiyon tehlikeye yol açabilir. Yolun detayına, viraj esnasındaki önden kopmalara hissiz bir direksiyon tehlikeli çoğu zaman.. Yorum bağlantısı
İnanç AKTI 24 Kasım 2013 Paylaş 24 Kasım 2013 Fiesta yol tutuş bakımından rakiplerine göre daha iyidir diyebiliriz. Bunu, hisli direksiyonu ve süspansiyon yapısına borçlu. Bu arada daha önceki mesajlarda yazılan ve Fiesta' nın rakipleri olarak kabul görülen araçların birçoğu üretimde bile değil. Palio, Albea, Getz, 206 diyenler olmuş. Ben size şuan ki güncel rakiplerini sayayım; Vw Polo, Hyundai İ20, Renault Clio IV, Kia Rio, Seat İbiza MK3, Skoda Fabia MK2, Toyota Yeni Yaris, Opel Corsa, Yeni Mazda 2, Yeni Mitsubishi Spacestar, Honda Jazz... atladığım var mı bilmiyorum ? 1 Yorum bağlantısı
Recommended Posts