İçeriğe Yönlendir

Buji Değiştirme Esnasında Kırıldı


Guest Emre ÇELİK
Çözüme git Guest Emre ÇELİK tarafından,

Recommended Posts

Guest Emre ÇELİK

Merhaba,

 

Dün buji değişimi esnasında bujilerden biri içinde kırıldı ve küçük bir parça içeride kaldı, yukardan bakıldığında bujinin kalan parçasının teli gözüküyordu.

Değiştiren usta 1-2 gün deneyelim kendiliğinden atmazsa kapağın sökülmesi gerekir dedi, 300 işçilik 200 parça tutar dedi.

Biraz araştırdım ama tatmin olamadım sizce ne yapmalıyım? Daha önce başına gelip kendiliğinden atan oldu mu?

Alttaki resimde kırmızı ile belirttiğim bölüm.

Bilmeyenler için motor Focus TDCI ile aynı.

 

IMG_4093.jpg

Yorum bağlantısı
Abdurrahman Balaban

Kırıldığında motor açılmalıydı , araçta durum ne şu an valfler ve devamında turbo zarar görmüş olabilir.


Tabi ucu kırılmadıysa sorun yok..Buji vidalandığı yerden mi kırıldı

Yorum bağlantısı
Fatih Altınoluk
(düzenlendi)

Arkadaşlar Emre abim yanlış kelime kullanıyor bujiyi sökerken üstü kırılır ve dişli kısım motorda kalır yani motorun iç kısmına bişey düşmedi.Sadece bujinin biri çalışmıyor şu anda.

tarihinde Fatih ALTINOLUK tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Ayhan Şentürk

Silindire düşmüş olabilir. Büyük sıkıntılar yaratabilir. Valflere sıkışıp o kısmı bozabilir yada daha ileriye gidip turbonun egsoz tarafındaki kanatçıkları kırabilir. En kısa sürede o parçanın bulunması gerek. Motor atamaz, biryerlere sıkışır kalır ve zarar verir.

Yorum bağlantısı
Abdurrahman Balaban

Arkadaşlar Emre abim yanlış kelime kullanıyor bujiyi sökerken üstü kırılır ve dişli kısım motorda kalır yani motorun iç kısmına bişey düşmedi.Sadece bujinin biri çalışmıyor şu anda.

 Yanlış,ucuda kırılır ve silindir içersine düşebilir..Bujinin uzun süre bozuk olması kemikleşmiş kurum ile sarılmasına neden olur ve çevirirken pufff

Yorum bağlantısı
Guest Emre ÇELİK

Malesef ucu kırıldı, uzun olan kısımı çıkardı zaten.

Tornacılar kapak sökülmeden müdahale edebilir mi ?

Kapağı sökerken farklı bir bölgeye zarar vermelerinden korkuyorum. Buji değişimini yapan usta kapak sökülürken enjektörlerin zarar görebileceğini extra maliyet çıkabileceğini belirtti.


Kırıldığında motor açılmalıydı , araçta durum ne şu an valfler ve devamında turbo zarar görmüş olabilir.


Tabi ucu kırılmadıysa sorun yok..Buji vidalandığı yerden mi kırıldı

Yaklaşık 50 km yol yaptım, 10 kmsi bu sabah. Herhangi bir belirti yok.

Yorum bağlantısı

Malesef ucu kırıldı, uzun olan kısımı çıkardı zaten.

Tornacılar kapak sökülmeden müdahale edebilir mi ?

Kapağı sökerken farklı bir bölgeye zarar vermelerinden korkuyorum. Buji değişimini yapan usta kapak sökülürken enjektörlerin zarar görebileceğini extra maliyet çıkabileceğini belirtti.

Yaklaşık 50 km yol yaptım, 10 kmsi bu sabah. Herhangi bir belirti yok.

Çirkeflik yapıp "sen kırdın maliyetleride sen karşıla" denebilir :fiuw:

Yorum bağlantısı

Çirkeflik yapıp "sen kırdın maliyetleride sen karşıla" denebilir :fiuw:

 

Başa gelmesin, ustalar zaten baştan pazarlık yapıyor. Zira buji kırılması çokça rastlanan bir olaymış.

Yorum bağlantısı
Atilla Atun

Abim bujiyi ben kırmadımki ? Usta denen o şahış kırdı bu da demektirki :O halledecek

Ne demek 300 işçilik 200 parça ? Bu ne ya ?

Hem adamın işini aksattır hemde kırıldı oldu bitti .Yok öyle dostum sen kırdın adam gibi çıkarsaydın.Baştan söyleyenlerde uyanıklar.Bak kırılacak .

Hakkını sonuna kadar ara Emre kardeşim gerekirse Çirkeflik bile yap.

Sen parayı kumdan mı topluyorsun ? Sakın pes etme

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Abdurrahman Balaban

Madem ki  tel görünüyordu ,usta o telli yavaşça çekip kırılan ucu yuvaya denk getirip çıkartmaya çalışmadı mı

Yorum bağlantısı

Başa gelmesin, ustalar zaten baştan pazarlık yapıyor. Zira buji kırılması çokça rastlanan bir olaymış.

Allah korusun. Şansımı deneyeyim dedim  :biggrin:

Yorum bağlantısı
Guest Emre ÇELİK

Serviste olsaydın ve bakım sırasında bu olay meydana gelseydi ne yapardın ?

 

Serviste itiraz edebilirdim ancak sanayide ne kadar çirkeflikte yapsam mümkün gözükmüyor, kaldı ki aynı ustanın silindir kapağını sökmesinide istemem açık açık enjektörlere zarar verebilir dedi.

 

Madem ki  tel görünüyordu ,usta o telli yavaşça çekip kırılan ucu yuvaya denk getirip çıkartmaya çalışmadı mı

Malesef

Yorum bağlantısı
Abdurrahman Balaban

Özetle o parça oraya düştüyse ve araç kullanıldıysa parça, egsoz hattına girip oradanda turbo kanatçığına çarpmadan geçebilmişse şu an katalizördedir.Bu arada yukarıda bahsettiğim valf ve turbo hasarı pekala mümkün.Diğer ihtimal hala silindir içersindedir ki hemen oradan alınmalı

Yorum bağlantısı
Guest Emre ÇELİK

Özetle o parça oraya düştüyse ve araç kullanıldıysa parça, egsoz hattına girip oradanda turbo kanatçığına çarpmadan geçebilmişse şu an katalizördedir.Bu arada yukarıda bahsettiğim valf ve turbo hasarı pekala mümkün.Diğer ihtimal hala silindir içersindedir ki hemen oradan alınmalı

 

Bu ihtimalleri nasıl anlayabilirim ? İçerisinde değilse kapağı boşuna söktürmüş olmayayım. 

Yorum bağlantısı
Abdurrahman Balaban

Buna ehil bir usta karar verecek ,önce katalitiği söküp içindemi diye bakmak daha mantıklı sanki


qMGEMHo.png

Yorum bağlantısı

Buna ehil bir usta karar verecek ,önce katalitiği söküp içindemi diye bakmak daha mantıklı sanki

 

Sence kırılan parça egzost sibop aralığından sığar mı? Yani her şey öyle bir denk gelecek ki; parça o aralıktan sığacak büyüklükte olacak, sibobun max. açıldığı sırada tam orada bulunacak, piston tüm gücüyle yanmış gazı sibop aralığından iterken bu parçayı da önüne katıp oradan ittirecek ve bunu sibobun milisaniyelerle ölçülen max. açılma aralığına denk getirecek, sibop da araya kıstırmadan manifolda atacak vs.vs.vs.

Yorum bağlantısı
Abdurrahman Balaban

Sence kırılan parça egzost sibop aralığından sığar mı? Yani her şey öyle bir denk gelecek ki; parça o aralıktan sığacak büyüklükte olacak, sibobun max. açıldığı sırada tam orada bulunacak, piston tüm gücüyle yanmış gazı sibop aralığından iterken bu parçayı da önüne katıp oradan ittirecek ve bunu sibobun milisaniyelerle ölçülen max. açılma aralığına denk getirecek, sibop da araya kıstırmadan manifolda atacak vs.vs.vs.

Evet binlerce kere açılıp kapanan valflerin boşluğuna denk gelip geçebilir.Pistonun fırlatmasını saymıyorum bile

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...