İçeriğe Yönlendir

Buji Değiştirme Esnasında Kırıldı


Guest Emre ÇELİK
Çözüme git Guest Emre ÇELİK tarafından,

Recommended Posts

Abdurrahman Balaban

Bu ihtimalleri nasıl anlayabilirim ? İçerisinde değilse kapağı boşuna söktürmüş olmayayım. 

Motor rölantideyken  iyice dinlenirse parçanın sesi duyulabilir mi bilmiyorum denemek lazım 

Yorum bağlantısı

Evet binlerce kere açılıp kapanan valflerin boşluğuna denk gelip geçebilir.Pistonun fırlatmasını saymıyorum bile

 

http://www.otoclubturkiye.com/forum/topic/197900-isıtma-bujisi-slrken-kırıldı/page-2?hl= kızdırma  bujisi

 

17 ve 36. iletilere bakar mısın? Bence konu sahibinin duyduğu ses, kırılan parçanın silindirdeki sıkışmanın etkisiyle fırlayarak mermi gibi kaput içinde önüne gelen parçalara çarpması sonucunda duyulan sestir. Yani araç çalışırken üst (dişli) tarafı yerinden çıkmış buji parçasını fırlatıp atacağı ihtimalini mümkün görüyorum. Aynı konuya başka bir üye de benzer şeyleri yazmış ama sonucu göremedim.

 

Bir de bir silindirin kızdırma bujisi yerinde olmadığında motor çalışır mı ki?

Yorum bağlantısı
Abdurrahman Balaban

Kompresyon kaçağı varmış gibi çalışır sanırım,yada kendi bilir isterse çalışmaz  :fiuw:

Yorum bağlantısı
Serdal Soysal

iyide ustalar zaten %90 kırılır ve maliyeti şu olur diye başlamadan önce bilgilendirme yapıyorlar.

Yorum bağlantısı
Abdurrahman Balaban

iyide ustalar zaten %90 kırılır ve maliyeti şu olur diye başlamadan önce bilgilendirme yapıyorlar.

Bende yakınlarda değişim yaptım ,üstelik 4 bujide sıkışmıştı  çünkü dördüde epeydir arızalıymış ve kurum birikmiş uçlarında..

Maharetli usta kırmadan çıkarabiliyormuş demekki..Usta sökerken anahtardan durumu sezip sağa-sola onlarca kere çevirip çıkarttı bujileri..

Fayda sağlar diye linki tekrar ekliyorum

 

http://www.otoclubturkiye.com/forum/topic/249476-p-138b-hata-kodu/

Yorum bağlantısı
Guest Emre ÇELİK

http://www.otoclubturkiye.com/forum/topic/197900-isıtma-bujisi-slrken-kırıldı/page-2?hl= kızdırma  bujisi

 

17 ve 36. iletilere bakar mısın? Bence konu sahibinin duyduğu ses, kırılan parçanın silindirdeki sıkışmanın etkisiyle fırlayarak mermi gibi kaput içinde önüne gelen parçalara çarpması sonucunda duyulan sestir. Yani araç çalışırken üst (dişli) tarafı yerinden çıkmış buji parçasını fırlatıp atacağı ihtimalini mümkün görüyorum. Aynı konuya başka bir üye de benzer şeyleri yazmış ama sonucu göremedim.

 

Bir de bir silindirin kızdırma bujisi yerinde olmadığında motor çalışır mı ki?

 

Dün bujiler değiştikten sonra işe geldim, 4 saat civarı bekledi araba motor soğumuştu yani, iş çıkışı yola çıktığımda bir müddet sonra o sesi bende duydum, kaputa çıt çıt bir şeyler vururmuş gibi bir ses geliyor du. Ustayı arayıp tekrar yanına gittim anlattım durumu bakıp çıkmamış kapağı sökmemiz lazım falan dedi.

Bu arada gelen ses otobana çıktığım zaman motor ısındığında kesildi.

Yorum bağlantısı

Bende yakınlarda değişim yaptım ,üstelik 4 bujide sıkışmıştı  çünkü dördüde epeydir arızalıymış ve kurum birikmiş uçlarında..

Maharetli usta kırmadan çıkarabiliyormuş demekki..Usta sökerken anahtardan durumu sezip sağa-sola onlarca kere çevirip çıkarttı bujileri..

Fayda sağlar diye linki tekrar ekliyorum

 

http://www.otoclubturkiye.com/forum/topic/249476-p-138b-hata-kodu/

 

Buji yerinden sıkıntısız bile çıksa bile mutlaka silindirin içine toz veya kurum kırıntıları dökülecektir. Ancak, zarar vermeden egzosttan atılıyor demekki. Buji kalınlığında bir silikon hortum salınıp içeri düşebilecek maddeler vakumlanabilir mi ki?

Yorum bağlantısı

Daha önce bizim de başımıza geldi. Ne demek ekstra maliyet doğabilir. Bu işçilik hatasıdır, usta hatasıdır bunun cezasını ben çekemem. Bizim başımıza gelen olayda da ustam aynen şunu demişti; abi benim hatam çok özür dilerim şu anahtar benim aracımın anahtarı bunu sen al 2 gün sonra da gel arabanı al. Sonuçta para ödemedim ve ustanın arabasınıda almadım.

Ustaya kocaman bir :bravo: Bundan sonra buji değişimi için o ustaya gidiyorum. Adres lütfen  :biggrin:

Yorum bağlantısı
Guest Emre ÇELİK

Yabancı forumlarda araştırırken spark plug extraction tool diye bir ürün gördüm. Kullanımıyla ilgili çok fazla video var.

Bizde acaba bu tarz bir ekipman kullanan usta varmıdır?

Yorum bağlantısı
Guest Emre ÇELİK

Bujinin gövdesi hala araç üzerinde mi

 Gövdeden kasıt kırılan parçanın uzun olan kısmı ise araç üzerinde değil.

Yorum bağlantısı
Guest Hakan Tarım

Anlamıyorum arkadaş ben bi sanayi usta mantığını! O bujinin kırılmasına sebep kim? Sensin sen! Düzeltmek senin yükümlülüğünde. Akıl sır ermiyor yaptıkları işlere. 

Yorum bağlantısı
Hakan Türkoğlu

ben bugün yetkili servise gittim ısıtma bujilerini değiştirmek için müşteri temsilcisinin dediği bujiler + işçilik 330 tl  ama  eğer sökme esnasında bujiler kırılırsa bu fiyat 1500 + 330 olur dediler ve arabanın iki gün burada kalması lazım dediler dedim sizde ozaman kırmayın kırarsanızda masrafları siz karşılayın o garantiyi türkiyede hiçbir yetkili veya yetkisiz servis vermez dedi normalde ısıtma bujilerinin 45 000 de değişmesi gerekiyormuş ama değiştirmiyorlarmış 70 80 binlerde arıza ışığı yanıyormuş bu km lerde ise bujiler yapışıyormuş çıkması zorlaşıyormuş dedi napsam değiştirsemmi değiştirmesemmi karar veremedim gitti

Yorum bağlantısı

Anlamıyorum arkadaş ben bi sanayi usta mantığını! O bujinin kırılmasına sebep kim? Sensin sen! Düzeltmek senin yükümlülüğünde. Akıl sır ermiyor yaptıkları işlere. 

 

Öyle değil, bu bujilerin normal periyodik bakımları yapılsa, yani üreticinin öngördüğü sürede sökülüp takılsa sorun olmayacak, bu işlem yapılmadığı zaman çok ısınan bir bölge olduğu için tabir caiz ise bujiler gövdeye  kaynıyor ve sökülmesi imkansız hale geliyor. Usta da bu durumu bildiğinden riski araç sahibine yüklüyor.

 

Bujinin ısınan uç kısmı kırıldı silindire düştü

Motora vidalanan gövde motordan sökülemedi mi orayı anlamadım..resimde ucu kırık buji var buna göre durum nedir 

http://i.imgur.com/a5u4szU.jpg

 Altıköşe cıvata başı ile dişlerin başladığı nokta arasında malzemenin çapı biraz inceliyor. Bence oradan kırılıyordur.

Yorum bağlantısı
Guest Emre ÇELİK

Resimdeki ucu kırık parça dışarıda şu an kırılan kısım içinde kaldı.

 

 

Bujinin ısınan uç kısmı kırıldı silindire düştü

Motora vidalanan gövde motordan sökülemedi mi orayı anlamadım..resimde ucu kırık buji var buna göre durum nedir 

http://i.imgur.com/a5u4szU.jpg

Yorum bağlantısı
Abdurrahman Balaban
(düzenlendi)

Hakan kardeş,

Değişmezse üzerinde biriken karbon artacak ve daha zor çıkacak bujiler..Arızalıysa değişmeli

Ben bujilere 4 adet meyle marka 60 TL ,ustamın bana özel işçilik  fiyatı da 40 tl olunca 100 liraya hallettim bu işi


Resimdeki ucu kırık parça dışarıda şu an kırılan kısım içinde kaldı.

35 .mesajda bahsedilen mevzu silindirdeki parçayı çıkartma işi o zaman.. :unsure2:

tarihinde Abdurrahman Balaban tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Hakan Türkoğlu

Hakan kardeş,

Değişmezse üzerinde biriken karbon artacak ve daha zor çıkacak bujiler..Arızalıysa değişmeli

Ben bujilere 4 adet meyle marka 60 TL ,ustamın bana özel işçilik  fiyatı da 40 tl olunca 100 liraya hallettim bu işservisteki eleman 80 tl işçilik dedi orjinal buji 250 tl mi :) anlamadım gitti

servisteki eleman 80 tl işçilik dedi orjinal buji 250 tl mi :) anlamadım gitti

Yorum bağlantısı
Abdurrahman Balaban

servisteki eleman 80 tl işçilik dedi orjinal buji 250 tl mi :) anlamadım gitti

Meyle yada ıskra marka ısıtma bujisini 60-80 TL arası fiyata bulursun piyasada..Üzerinden BERU marka çıktı onun fiyatını bilmiyorum

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

bujileri kırmadan çıkaran usta varmı istanbulda :)

 

Osman ve Fatih usta'larla görüştünüz mü?

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...